Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Motory m52b25, m52b28 a m54b30
Motory m52b25, m52b28 a m54b30
Zdáárek ;) ;)
Máte tu borce co poradí? Schválně :)
Jsem tu nový tak že, nevím jestli se tu něco podobnýho rozebíralo nebo ne. Chvíli sem zkoušel hledat ale nic moc spíš nic než moc teda :) tak že to zkusím sem nějak napsat. Rozepíšu to celý aby nechodili odpovědi typu jinej motor a to musíš tohle a tamhle to. Rád bych jasnou odpověď na můj problém.
Má někdo zkusenosti s rozebíráním a opravou motoru m52b28 , m54b30 a m52b25? Nedávno se mi stala taková věc (mojí vinnou) a to že mojí kočce vypověděl motor.
Začnu asi autem teda BMW e46 328i 2000 r.v najeto momentálně 232 tis. ve předu 225/35/18 vzadu 255/35/18 mam sportovní podvozek tak že tyhle 2 věci mi zaručujou celkem slušnou stabilitu ale i spoustu problémů bohužel. V zatáčkách se prakticky nedá utrhnou. (Teda pokud má člověk mozek a neletí do zatáčky nesmyslně rychle)
No tak že sečteno podtrženo co tomu je....
Odešly na prvním válci pístní kroužky a následkem toho jak jsem s klepajcím motorem
dojel 60 km to odnesla i ojnice a klika... (Jou ještě takhle. Nejsem automechanik tak že, sorry když napíšu hovadinu ale takhle nějak mi to řekl frajer co mi dělá auta celkem zručnej a šikovnej mechanik. Určitě říkal novou ojnici, přebrousit kliku vyměnit šály, rozvody a pístní kroužky :D Bohužel BMW nedělá často. Všeho všudy dvě a to druhy je e36 navíc ještě ke všemu ušmudlaná 18ctka tak že to nemůžeme nijak porovnat...
Jo aby sem se posunul k věci. Jak jsem psal chce to prakticky kompletně zrepasovat motor a to vychází jen materiál cca 30 000 s prací cca kolem 45 000 kč tak že, to zrovna není levná záležitost. Určitě první věc která mě napadla JINEJ MOTOR fajn celkem super nápad a možná i o dost levnější, ale co jsem tak koukal na internetu motor s nikdo neví kolika km ty jsou rozmezí nejlevnější asi co sem našel bylo něco přes 6 000 kč což se mi moc nelíbí a jinak 15 000 kč holej a ty mají vetšinou kolem 300 tis. a víc. (Což se mi nechce s tolika km kupovat. Jasný jak facka.) Když už seženu něco kolem 180-220 tis. je to od 27 - 35 000 kč ale pouze komplet nastrojenej i s převodovkou což mi je více méně k ničemu. Jako super vychází to finančně stejně za komplet motor, ale otázka je co vlastně pak pojedu koupit že jo. Pokud se s autem nejezdí tak aspoň 14 dní tak se nedá podle mě zjistit, jak na tom ve skutečnosti je a majitel mi určitě neřekne jo je to vyndaný z auta který mi tu půl roku stálo na šroťáku a s kámošema sme tu řádili o 106. Tak že by sem celkem nerad koupil motor co to má za chvilku spočítaný. Nehledě s mim stylem jízdy. (Tím míněno tak z 60% mu dávám pořád co se do něj vejde.) Tak že přivezenej motor by mě vyšel cca 15-20 000 kč. Další věc je že, když ten motor přivezu je třeba udělat taky spoustu věcí jako rozvody (10 000 kč), olej+filtr (3500 kč) popřípadě pístní kroužky ( 4-5 000 kč). No ale finančně mi to vychází o nekolik tisíc víc.(Záleží kam se pro motor pojede atd.) No a po dlouhým přemýšlení a dlouhým hledaní na netu náhradního motoru a dílů na něj. Mě tak napadlo vzít ojnici třeba z m52b25 to by měla být 2,5. Nebo m54b30 což by mel byt 3,0... Na to mi týpek co dělá moje auto řekl že se to bude lišit teď sorry jestli to bude sračka ve zdvihu válce ale že si tím není jistej že bmw nedělá že se mam zeptat někde na foru. Tak sem tu :D . Můj názor (názor blbce) na to je že se to zas tak od ty 2,5 nebo 3,0 neliší každopádně ty 2,5 mají jen o 1 KW navíc tak že by se to měnilo na vstřicích teda? Popřípadě když seženu ojnici kliku nebo i vačku buď teda z 2,5 což by bylo asi lepší nebo 3.0 tam bych i věřil že je větší zdvih válce. Jestli mi to bude pasovat na 2.8 nebo ne? Chci koupit použitou tu ojnici kvůli tomu že nová vychází něco kolem + - 6 000kč a to mi přijde trochu přemrštěný. A ať sem hledal jak sem hledal 2,8i motor na díly u nás neexistuje sehnat.(Nebo to neumím.) Proto se ptám jak to je protože tech 2,5 je na dílý celkem dost ušetřilo by to kapsu, nervy i čas hlavně...
Teď doufám že sem to napsal nějak srozumitelně aspoň trochu a že, mezi Váma tady bude borec kterej mi poradí, nebo i klidně nabídne nějakej ten díl popřípadě i motor za rozumnou cenu nebo mě aspoň nasměruje správným směrem Kam se obrátit.
Možná sem napsal trochu víc než bylo třeba, ale radši sem to rozepsal aby bylo jasný co potřebuju vědět.
Tak přeju hezký den a díky moc za čas a doufám že i za dobrou odpověď.
Máte tu borce co poradí? Schválně :)
Jsem tu nový tak že, nevím jestli se tu něco podobnýho rozebíralo nebo ne. Chvíli sem zkoušel hledat ale nic moc spíš nic než moc teda :) tak že to zkusím sem nějak napsat. Rozepíšu to celý aby nechodili odpovědi typu jinej motor a to musíš tohle a tamhle to. Rád bych jasnou odpověď na můj problém.
Má někdo zkusenosti s rozebíráním a opravou motoru m52b28 , m54b30 a m52b25? Nedávno se mi stala taková věc (mojí vinnou) a to že mojí kočce vypověděl motor.
Začnu asi autem teda BMW e46 328i 2000 r.v najeto momentálně 232 tis. ve předu 225/35/18 vzadu 255/35/18 mam sportovní podvozek tak že tyhle 2 věci mi zaručujou celkem slušnou stabilitu ale i spoustu problémů bohužel. V zatáčkách se prakticky nedá utrhnou. (Teda pokud má člověk mozek a neletí do zatáčky nesmyslně rychle)
No tak že sečteno podtrženo co tomu je....
Odešly na prvním válci pístní kroužky a následkem toho jak jsem s klepajcím motorem
dojel 60 km to odnesla i ojnice a klika... (Jou ještě takhle. Nejsem automechanik tak že, sorry když napíšu hovadinu ale takhle nějak mi to řekl frajer co mi dělá auta celkem zručnej a šikovnej mechanik. Určitě říkal novou ojnici, přebrousit kliku vyměnit šály, rozvody a pístní kroužky :D Bohužel BMW nedělá často. Všeho všudy dvě a to druhy je e36 navíc ještě ke všemu ušmudlaná 18ctka tak že to nemůžeme nijak porovnat...
Jo aby sem se posunul k věci. Jak jsem psal chce to prakticky kompletně zrepasovat motor a to vychází jen materiál cca 30 000 s prací cca kolem 45 000 kč tak že, to zrovna není levná záležitost. Určitě první věc která mě napadla JINEJ MOTOR fajn celkem super nápad a možná i o dost levnější, ale co jsem tak koukal na internetu motor s nikdo neví kolika km ty jsou rozmezí nejlevnější asi co sem našel bylo něco přes 6 000 kč což se mi moc nelíbí a jinak 15 000 kč holej a ty mají vetšinou kolem 300 tis. a víc. (Což se mi nechce s tolika km kupovat. Jasný jak facka.) Když už seženu něco kolem 180-220 tis. je to od 27 - 35 000 kč ale pouze komplet nastrojenej i s převodovkou což mi je více méně k ničemu. Jako super vychází to finančně stejně za komplet motor, ale otázka je co vlastně pak pojedu koupit že jo. Pokud se s autem nejezdí tak aspoň 14 dní tak se nedá podle mě zjistit, jak na tom ve skutečnosti je a majitel mi určitě neřekne jo je to vyndaný z auta který mi tu půl roku stálo na šroťáku a s kámošema sme tu řádili o 106. Tak že by sem celkem nerad koupil motor co to má za chvilku spočítaný. Nehledě s mim stylem jízdy. (Tím míněno tak z 60% mu dávám pořád co se do něj vejde.) Tak že přivezenej motor by mě vyšel cca 15-20 000 kč. Další věc je že, když ten motor přivezu je třeba udělat taky spoustu věcí jako rozvody (10 000 kč), olej+filtr (3500 kč) popřípadě pístní kroužky ( 4-5 000 kč). No ale finančně mi to vychází o nekolik tisíc víc.(Záleží kam se pro motor pojede atd.) No a po dlouhým přemýšlení a dlouhým hledaní na netu náhradního motoru a dílů na něj. Mě tak napadlo vzít ojnici třeba z m52b25 to by měla být 2,5. Nebo m54b30 což by mel byt 3,0... Na to mi týpek co dělá moje auto řekl že se to bude lišit teď sorry jestli to bude sračka ve zdvihu válce ale že si tím není jistej že bmw nedělá že se mam zeptat někde na foru. Tak sem tu :D . Můj názor (názor blbce) na to je že se to zas tak od ty 2,5 nebo 3,0 neliší každopádně ty 2,5 mají jen o 1 KW navíc tak že by se to měnilo na vstřicích teda? Popřípadě když seženu ojnici kliku nebo i vačku buď teda z 2,5 což by bylo asi lepší nebo 3.0 tam bych i věřil že je větší zdvih válce. Jestli mi to bude pasovat na 2.8 nebo ne? Chci koupit použitou tu ojnici kvůli tomu že nová vychází něco kolem + - 6 000kč a to mi přijde trochu přemrštěný. A ať sem hledal jak sem hledal 2,8i motor na díly u nás neexistuje sehnat.(Nebo to neumím.) Proto se ptám jak to je protože tech 2,5 je na dílý celkem dost ušetřilo by to kapsu, nervy i čas hlavně...
Teď doufám že sem to napsal nějak srozumitelně aspoň trochu a že, mezi Váma tady bude borec kterej mi poradí, nebo i klidně nabídne nějakej ten díl popřípadě i motor za rozumnou cenu nebo mě aspoň nasměruje správným směrem Kam se obrátit.
Možná sem napsal trochu víc než bylo třeba, ale radši sem to rozepsal aby bylo jasný co potřebuju vědět.
Tak přeju hezký den a díky moc za čas a doufám že i za dobrou odpověď.
-
TANN3R
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: Motory m52b25, m52b28 a m54b30
Jdeš na to úplně špatně.. Pokud se ti zdá 45tis za repas motoru moc (btw. za tyhle peníze opravdu komplet repas ani nikdo neudělá), máš jedinou možnost. Sežeň motor co tam patří a nech přehodit. Žádny rozvody a pístní kroužky na něm nedělej a neřeš kilometry u motoru z vrakace, stejně se pravdu nikdy nedozvíš, tak jako nemůžeš vědět, co měl v těle tvůj původní motor..U nás i v Polsku je těch motorů dost, tak hledej. U normálního prodejce je samozřejmostí, že ti dá záruku na vyzkoušení třeba dva týdny, takže motor nahodis, změřis tlaky a víš. V nejhorším případě ho vrátíš a vyhodis prachy za prací mechanika, což zas v případě pouze prohození motoru nebude likvidační.
Re: Motory m52b25, m52b28 a m54b30
Špatně na to nejdu si myslím... Ale to je fuck stejně tak jako že neuděláš za 45 repas motoru. Sežeň motor a nedělej na něm nic? WTF? Jako vážne? Tak že ja si strčím do auta motor od franty opršálka v kterým nevím co je a není a pojedu s tim jak jezdím to tak aby sem ho nekde zadřel roztrh nebo neco podobnýho a rozmrdal si při nejlepším jenom auto. Ne díky nemám zájem. Hele ono v celku mi vyjde lip když si nechám přebrousit kliku ojnici jsem cirou náhodou sehnal primo na 2,8 dneska ráno za 800kč jednu a nebo celou novou sadu ojnic za necelých 6300 kč tak že ať počítam jak počítám vyjde mě líp udělat znova tenhle co tam je protože budu mit čistý svědomí že je to všechno jak má bejt a že se na ten motor mužu spolehnout. Jo ale přesně takovou odpověď co si mi dal mi je k hovnu i když teda dobře fajn mam díly co potřebuju.. Hezky ale pořad jsem nedostal odpověď na to o co mi v první řadě šlo jestli mi ojnice z 2,5 nebo 3,0 pujde do 2,8....
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory m52b25, m52b28 a m54b30
Sehnal bych jinej motor, udělal na něm repas hlavy, nový těsnění atd., ale spodek bych neřešil... nevyjde to tak nákladně a ten motor bude OK, pokud nebudeš mít smůlu na fakt špatnej kus. Ten spodek je u M52 většinou v pořádku i u hodně jetých motorů.
-
TANN3R
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: Motory m52b25, m52b28 a m54b30
Vždyť si celou dobu jezdil v autě s motorem od Franty Voprsalka a nevadilo ti to.. Sám píšeš, že do aut nevidíš a pak tady píšeš kraviny. Tak to teda udělej pořádně a dej to někomu, kdo to umí. Za repas dáš 120k a můžeš s klidným svědomím jezdit.BMWLoWer píše:Špatně na to nejdu si myslím... Ale to je fuck stejně tak jako že neuděláš za 45 repas motoru. Sežeň motor a nedělej na něm nic? WTF? Jako vážne? Tak že ja si strčím do auta motor od franty opršálka v kterým nevím co je a není a pojedu s tim jak jezdím to tak aby sem ho nekde zadřel roztrh nebo neco podobnýho a rozmrdal si při nejlepším jenom auto. Ne díky nemám zájem. Hele ono v celku mi vyjde lip když si nechám přebrousit kliku ojnici jsem cirou náhodou sehnal primo na 2,8 dneska ráno za 800kč jednu a nebo celou novou sadu ojnic za necelých 6300 kč tak že ať počítam jak počítám vyjde mě líp udělat znova tenhle co tam je protože budu mit čistý svědomí že je to všechno jak má bejt a že se na ten motor mužu spolehnout. Jo ale přesně takovou odpověď co si mi dal mi je k hovnu i když teda dobře fajn mam díly co potřebuju.. Hezky ale pořad jsem nedostal odpověď na to o co mi v první řadě šlo jestli mi ojnice z 2,5 nebo 3,0 pujde do 2,8....
Rozvody na těchto motorech nepadaj, není důvod je nějak řešit, krom napínáku. K čemu ti bude vyměnit na stoletym motoru pístní kroužky bez výbrusu nechápu. Je třeba si uvědomit, že kvalitně zrepasovat motor umí jen pár lidí v republice, proto je ve většině případů lepší ten původní stav. Jak někdo začne hrabat do spodku, bývá problém.
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory m52b25, m52b28 a m54b30
No... pod pojmem generální oprava, si představuji něco takového 

(fotečka z mé zahrádky, pro jednoho kluka
)
Takže představa nějaké rozsáhlejší opravy za 45 včetně opravy klikovýho mechanismu ? šéfe, tudy cesta vůbec nevede
náházíš jenom moc peněz do nesmyslné opravy a výsledek bude stejně k hovnu
Pokud ten motor někdo už párkrát skládal, tak to zvládne rychle - ale někdo, kdo to vidí poprvé, budu vždy bádat a bude mu to trvat vííce času 
Každopádně kup druhý motor, klidně holý, dneska není problém koupit průměrně slušnej motor z auta z anglie. I na paletě mu změříš tlaky, že to není úplná bída, provedeš maximálně kontrolu lišty jestli nejsou v hajzlu, jinak uděláš potřebná těsnění, svíčky olej a jezdíš dál... vůbec bych se nezaobíral rozborkou a opravou motoru v e46, obvzláště pokud si v tom sám nějak nehovíš

(fotečka z mé zahrádky, pro jednoho kluka
Takže představa nějaké rozsáhlejší opravy za 45 včetně opravy klikovýho mechanismu ? šéfe, tudy cesta vůbec nevede
Každopádně kup druhý motor, klidně holý, dneska není problém koupit průměrně slušnej motor z auta z anglie. I na paletě mu změříš tlaky, že to není úplná bída, provedeš maximálně kontrolu lišty jestli nejsou v hajzlu, jinak uděláš potřebná těsnění, svíčky olej a jezdíš dál... vůbec bych se nezaobíral rozborkou a opravou motoru v e46, obvzláště pokud si v tom sám nějak nehovíš
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
matiz
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory m52b25, m52b28 a m54b30
Naprosty souhlas, delat motor do takoveho auta je nesmysl, jen vyhozene penize.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory m52b25, m52b28 a m54b30
Poctivou GO na M52/M54 nezaplatíš, přebrus válců s obnovou nikasilu stojí nesmyslné peníze. Jám mám na motoru "vytaženém z kopřiv" najeto 200k km od koupě, s úpravami typu jiných vaček a lehkého jednohmotového setrváku a stále to jede.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Motory m52b25, m52b28 a m54b30
A hlavně když to bude dělat někdo, kdo ten motor nezná(vlastně "zná"-mění na něm olej), tak to stejně skončí u koupe jiného 
Re: Motory m52b25, m52b28 a m54b30
Jestli je vydřenej válec tak je to na vyhození. Protože jak psal Francis výbrus je finančně peklo. Jestli to dělá někdo neznalej... Připomíná mi to když se dělali první generálky TSI u koncernu. Spousta garážistů to jen přehonovala dali nový kruhy jak u starý 1.8T a tradá motor za 1000km nebral litr ale rovnou 2 litry oleje
Na koupi motoru nevidím problém. Když by si měl dokonce i to štěstí, že bys ho viděl před demontáží běžet tak je to paráda.
Na koupi motoru nevidím problém. Když by si měl dokonce i to štěstí, že bys ho viděl před demontáží běžet tak je to paráda.
