Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
Ahoj,
poridil jsem si toto auto s tim, ze vim, ze motor je sazka do loterie.
Mam najeto 120.000 km
Ted byly delany komplet nove vstriky s indexem 12, cili by nemelo uz dochazet k uniku, rovnou se udelaly svicky a zapalovaci civky a benzinova cerpadla obe.
Ted bych jeste rad nechal udelat turba a elektricky vodni cerpadla, coz je druhej velkej pruser tohoto motoru.
Proto mam tyto dotazy, pokdu nekdo ma s motorem ci servisem zkusenost:
1/ doporucite nejaky kvalitni vyzkouseny repas turba?
2/ resil jste nekdo nejakou prevenci tohoto motoru?
3/ ma tento motor chladic oleje? Pripadne pomohlo by dat ci vymenit za vetsi?
4/ rad bych predchazel zapejkani oleje atd, ma smysl pri kazde vymene davat proplach? ripadne poradi nekdo, jaky "nejsetrnejsi" proplach proti usazeninam davat?
5/ma smysl nejake aditivum do benzinu pro setrnost vstriku?
6/olej menit radeji po cca 10.000? A davat co uvadi vyrobce nebo zvolit jinou alternatviu? Predpokladam, ze se vsichni shodnou, ze to co uvadi vyrobce.
7/ ma nekdo zkusenost s vymenou oleje v tomto 8st automatu a co to vse mimo oleje obnasi?
Diky za pripadne odpovedi k jednotlivym bodum.
poridil jsem si toto auto s tim, ze vim, ze motor je sazka do loterie.
Mam najeto 120.000 km
Ted byly delany komplet nove vstriky s indexem 12, cili by nemelo uz dochazet k uniku, rovnou se udelaly svicky a zapalovaci civky a benzinova cerpadla obe.
Ted bych jeste rad nechal udelat turba a elektricky vodni cerpadla, coz je druhej velkej pruser tohoto motoru.
Proto mam tyto dotazy, pokdu nekdo ma s motorem ci servisem zkusenost:
1/ doporucite nejaky kvalitni vyzkouseny repas turba?
2/ resil jste nekdo nejakou prevenci tohoto motoru?
3/ ma tento motor chladic oleje? Pripadne pomohlo by dat ci vymenit za vetsi?
4/ rad bych predchazel zapejkani oleje atd, ma smysl pri kazde vymene davat proplach? ripadne poradi nekdo, jaky "nejsetrnejsi" proplach proti usazeninam davat?
5/ma smysl nejake aditivum do benzinu pro setrnost vstriku?
6/olej menit radeji po cca 10.000? A davat co uvadi vyrobce nebo zvolit jinou alternatviu? Predpokladam, ze se vsichni shodnou, ze to co uvadi vyrobce.
7/ ma nekdo zkusenost s vymenou oleje v tomto 8st automatu a co to vse mimo oleje obnasi?
Diky za pripadne odpovedi k jednotlivym bodum.
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
Vím o jednom co má tento motor v 7er ale mám pocit dělal už na něm spousty věcí a mění jeden z nedražších olejů a auta se bude zbavovat....
Pak jsou tisíce dalších co by si to nikdy nekoupili jedině to dostat darem protože sebevražedný motor jeden z nejhorších co BMW udělalo nikdo prostě dobrovolně nekoupí.
PS: Doufám že jsem tě nenaštval nebo nepopudil. Ale jistě bych to konzultovat s některým z odborníků na BMW motory ala SNEJK či Jarax případně někdo kdo zná tyto motory a slabiny kterých má spousty a nejen převodovka s vysokým výkonem a řetěz a přepalující olej a špatné chlazení turba a špatné vstřikovače a dalších xx věcí takže proto jej dobrovolně nikdo nekupuje kdo to zná.
Případně se mrkni na zahraniční fora co by se mělo preventivně vyměnit a pořešit. Ale motorů na výměnu je jistě dost a pár opatrných řidičů co se sotva dotýkají plynu taky pár jezdí.
Ono jezdit mužeš v klidu možná dalších x desítek tisíc ale taky ne a třeba za měsíc se vysere něco extra drahého.
Nevýhoda je že na Fko je vše drahé pokud nemáš druhé auto na díly nebo bratra v BMW servisu. Ale věřím že toto vše víš a studuješ si zahraniční fora kde těch šílenců jako ty šli do tohoto motoru. Pak je ještě pár lidí co to mají nevědomky a první majitelé co taky netušili co v BMW vymysleli za ..... užasnej motor.
Ovšem v roce 2010 se prý něco změnilo nevim co jen těch pruserových komponent na motoru už není tolik. Vše si raději nastuduj bejt tebou a zajel bych ke snejkovi či někomu na konzultaci co případně preventivně nechat vyměnit.
Tak snad jsem tě moc nevystrašil. Ono se nemusí měsíce i rok nic stát ... ale klidně hned zítra se muže něco podělat proto chápu že to chceš mít vychytané nebo alespon těch krizových dílů co nejvíce vyměnit. Což chápu.
Ikdyž stále nechápu proč se najdou jednotlivci jako ty co si pořizují tyto auta s tímto motorem pokud to nebylo zadarmo od strýčka. Nebo omylem když jsi netušil že to má spousty much a muže se kdykoliv odporoučet. Na to nemusíš odpovídat pokud nechceš. Nejsi sám kdo má tuto motorizaci ještě se pár šílenců najde.
Jinak olej bych řešil určitě u odborné firmy jedna z nejlepších je ZP automatic v Blučině. Vyměni komplet olej na mašině takže sto procentně a udělají originální filtr i olej co tam patří navíc zkontroluje stav převodovky jsou to profíci.
http://www.zp-automatic.cz/
Olej v motoru je právě špatný výrobce doporučuje 5w30 a to je pruser. Je to olej pro diesel a přepaluje se. Ideální by byl 10w60 či mnohem kvalitnější ideálně od millers oils či jiné špičkové firmy a dávat tam minimálně 5w40 či lepší s nanodrive a měnil bych po 10-12tis km dle cest a zátěže motoru. Pokud b jezdilo auto jen dálky klidně 15tis km pokud tady kolem komína tak 10tis km.
no a nechal preventivně měnit vše co by se mohlo podělat. Řetěz zkontrolovat a zjistit výrobce možná výměna a i další věci vše být tebou pořeším s odborníkem na motory. Ideálně to probrat se snejkem a jaraxem případně dalšími ale nelekni se toho seznamu věcí co by se měli měnit.
Počítám stím že auto bylo za pakatel a máš rezervu bokem kilo až kilo pade jistě na základ at je jistota a udělaná prevence.

Pak jsou tisíce dalších co by si to nikdy nekoupili jedině to dostat darem protože sebevražedný motor jeden z nejhorších co BMW udělalo nikdo prostě dobrovolně nekoupí.
PS: Doufám že jsem tě nenaštval nebo nepopudil. Ale jistě bych to konzultovat s některým z odborníků na BMW motory ala SNEJK či Jarax případně někdo kdo zná tyto motory a slabiny kterých má spousty a nejen převodovka s vysokým výkonem a řetěz a přepalující olej a špatné chlazení turba a špatné vstřikovače a dalších xx věcí takže proto jej dobrovolně nikdo nekupuje kdo to zná.
Případně se mrkni na zahraniční fora co by se mělo preventivně vyměnit a pořešit. Ale motorů na výměnu je jistě dost a pár opatrných řidičů co se sotva dotýkají plynu taky pár jezdí.
Ono jezdit mužeš v klidu možná dalších x desítek tisíc ale taky ne a třeba za měsíc se vysere něco extra drahého.
Nevýhoda je že na Fko je vše drahé pokud nemáš druhé auto na díly nebo bratra v BMW servisu. Ale věřím že toto vše víš a studuješ si zahraniční fora kde těch šílenců jako ty šli do tohoto motoru. Pak je ještě pár lidí co to mají nevědomky a první majitelé co taky netušili co v BMW vymysleli za ..... užasnej motor.
Ovšem v roce 2010 se prý něco změnilo nevim co jen těch pruserových komponent na motoru už není tolik. Vše si raději nastuduj bejt tebou a zajel bych ke snejkovi či někomu na konzultaci co případně preventivně nechat vyměnit.
Tak snad jsem tě moc nevystrašil. Ono se nemusí měsíce i rok nic stát ... ale klidně hned zítra se muže něco podělat proto chápu že to chceš mít vychytané nebo alespon těch krizových dílů co nejvíce vyměnit. Což chápu.
Ikdyž stále nechápu proč se najdou jednotlivci jako ty co si pořizují tyto auta s tímto motorem pokud to nebylo zadarmo od strýčka. Nebo omylem když jsi netušil že to má spousty much a muže se kdykoliv odporoučet. Na to nemusíš odpovídat pokud nechceš. Nejsi sám kdo má tuto motorizaci ještě se pár šílenců najde.

Jinak olej bych řešil určitě u odborné firmy jedna z nejlepších je ZP automatic v Blučině. Vyměni komplet olej na mašině takže sto procentně a udělají originální filtr i olej co tam patří navíc zkontroluje stav převodovky jsou to profíci.
http://www.zp-automatic.cz/
Olej v motoru je právě špatný výrobce doporučuje 5w30 a to je pruser. Je to olej pro diesel a přepaluje se. Ideální by byl 10w60 či mnohem kvalitnější ideálně od millers oils či jiné špičkové firmy a dávat tam minimálně 5w40 či lepší s nanodrive a měnil bych po 10-12tis km dle cest a zátěže motoru. Pokud b jezdilo auto jen dálky klidně 15tis km pokud tady kolem komína tak 10tis km.
no a nechal preventivně měnit vše co by se mohlo podělat. Řetěz zkontrolovat a zjistit výrobce možná výměna a i další věci vše být tebou pořeším s odborníkem na motory. Ideálně to probrat se snejkem a jaraxem případně dalšími ale nelekni se toho seznamu věcí co by se měli měnit.
Počítám stím že auto bylo za pakatel a máš rezervu bokem kilo až kilo pade jistě na základ at je jistota a udělaná prevence.


Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
kilo až kilo pade by si člověk v případě tohohle motoru měl držet jako rezervu neustále na účtě, viz. jedno z témat v 6er sekci, kde jeden z členů popisoval výměnu motoru v jeho šetce na kulanci a na kolik ho to nakonec vyšlo
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
Vážně nevíš, proč to někdo kupuje? Tak napiš, co v dnešní době s tímhle výkonem a emisní normou najede 150tis km bez výměny motoru.Filozof píše: Ikdyž stále nechápu proč se najdou jednotlivci jako ty co si pořizují tyto auta s tímto motorem pokud to nebylo zadarmo od strýčka. Nebo omylem když jsi netušil že to má spousty much a muže se kdykoliv odporoučet. Na to nemusíš odpovídat pokud nechceš. Nejsi sám kdo má tuto motorizaci ještě se pár šílenců najde.![]()

Taky nechápu, že tě pobuřuje 50i, kde se mění motor se vším za 300tis, ale že obyčejná 30d dneska stojí servisně ještě víc. Stačí, když odejde vysokotlak a menis celou palivovou soustavu min. za 200tis. Pak se zadre na klice a máš to za dalších pár set tisíc

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
- v tom má Tanner pravdu, oni ti lidi do těch Fkových naft necpou zrovna málo, viz jak mi ted Snejk vyprávěl to s tím vysokotlakem no 
- v době kdy to vyjelo tak to jelo jako kurva, podívej se jak se ta doba mění, e46 M3 měla z 0-100 za 5,1, a dneska má M760Li za 3,7s, to je neuvěřitelný číslo, to už má málo kterej supersport. jen pro porovnani co zrychluje stejně
http://www.porsche.com/international/mo ... rrera-gts/
- Misanek - kilopade rezerva je u Fka tak základní servis, to auto když přijede, tak to automaticky stojí přes kilo, někdy klidně i přes 3 kila. ted jsem tu jedno Fko, snažím se jim vyhýbat, a prostě kotouče,desky, repas VTG, nějaky to rameno, šup 120k. Ale obdivuju kdo si to koupí, to svezení v tom je horší jak v E36, všecko v tom vrže a skřípe a neskutečně, podvozek se bud houpe a je nestabilní a nepoužívá DD a nebo naopak je tvrdej a nekomfortní a i tom komfortním režimu to strašně zdůraznuje nerovnost.
- lít 10W60 do biturba na běžné používání je nesmysl, dal bych tam kvalitní 5W40
- nevidím problém v tom že si to chceš koupit, každej má jiny chutě a názory a někdo prostě radši jezdí vrzavym nekvalitním autem, které nenabídne ani zážitky z jízdy, ale prostě hlavně že je pěkný a reprezentativní. ale je prostě třeba počítat že když se dělá motor ,tak to stojí klidně 400k a prostě přijít, zaplatit 400k a jít. a že když v autě zesere něco že je třeba nastupovat okýnkem (třeba Snejk povypráví) tak prostě nachystat horentní sumu a chvilku nastupovat okýnkem a pak to mít zase spraveny. jsou lidi kterým tento motor funguje, není jich moc, ale jsou. osobně pokud bych chtěl Fko, tak si koupím ale 760i, ten motor jede krutě líp než 550i, ale turba má zvenku a o nějakým sraní moc nevím, všechny co jezdili tady do BMW jen jezdili.

- v době kdy to vyjelo tak to jelo jako kurva, podívej se jak se ta doba mění, e46 M3 měla z 0-100 za 5,1, a dneska má M760Li za 3,7s, to je neuvěřitelný číslo, to už má málo kterej supersport. jen pro porovnani co zrychluje stejně
http://www.porsche.com/international/mo ... rrera-gts/
- Misanek - kilopade rezerva je u Fka tak základní servis, to auto když přijede, tak to automaticky stojí přes kilo, někdy klidně i přes 3 kila. ted jsem tu jedno Fko, snažím se jim vyhýbat, a prostě kotouče,desky, repas VTG, nějaky to rameno, šup 120k. Ale obdivuju kdo si to koupí, to svezení v tom je horší jak v E36, všecko v tom vrže a skřípe a neskutečně, podvozek se bud houpe a je nestabilní a nepoužívá DD a nebo naopak je tvrdej a nekomfortní a i tom komfortním režimu to strašně zdůraznuje nerovnost.
- lít 10W60 do biturba na běžné používání je nesmysl, dal bych tam kvalitní 5W40
- nevidím problém v tom že si to chceš koupit, každej má jiny chutě a názory a někdo prostě radši jezdí vrzavym nekvalitním autem, které nenabídne ani zážitky z jízdy, ale prostě hlavně že je pěkný a reprezentativní. ale je prostě třeba počítat že když se dělá motor ,tak to stojí klidně 400k a prostě přijít, zaplatit 400k a jít. a že když v autě zesere něco že je třeba nastupovat okýnkem (třeba Snejk povypráví) tak prostě nachystat horentní sumu a chvilku nastupovat okýnkem a pak to mít zase spraveny. jsou lidi kterým tento motor funguje, není jich moc, ale jsou. osobně pokud bych chtěl Fko, tak si koupím ale 760i, ten motor jede krutě líp než 550i, ale turba má zvenku a o nějakým sraní moc nevím, všechny co jezdili tady do BMW jen jezdili.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
Je vůbec některý z novějších V8 bezproblémový? V8 do budoucna chci, ale když to tady čtu, bojím se koupit cokoliv novějšího než 15 let starý M62.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
Poslední atmosférická V8 bez přímovstriku je N62. Sice je trochu složitější díky valvetroniku proti M62, ale spolehlivostí je to tak na stejno. Výkonem je na tom zase o dost líp.
Takže záleží, co je pro tebe novější. Z pohledu vyloženě nových aut už nikdo v Evropě spolehlivou V8 neumí.
Takže záleží, co je pro tebe novější. Z pohledu vyloženě nových aut už nikdo v Evropě spolehlivou V8 neumí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
Ted si to tu procitam.
Auto jsem si nechal prohlidnout a motor vypada ok, turba taky.
Dal jsem jiny olej, 10W - 60 a pozoruji, ze provozni teplota oleje klesla a nedostane se pres 120 pri ostrejsi jizde, jinak se drzi odhadem 100 - 110. Menit budu po 10.000 km. Jezdim 50/50 dalky/mesto.
Vymenil jsem olej v automatu v Jihlave u ZFPakre a prevodovka se zda byti OK.
Jediny, co poskubava, je xdrive, ktery vymenim za novej a rovnou u servisu se budou menit obe elektricky cerpadla na vodu, odvetrani, vycistim vanos ventily, filtry atd a melo by to byt snad ok. A nebo taky ne
No uvidi se. Co se tyka cen za servis, tak kdyz vezmu predchozi E60 530d, kde jsem musel delat 2x vstriky, cerpadlo, 3x turbo atd, tak ten servis nebyl o mnoho levnejsi tedy. Dovolim si rici, ze dily mi pridjou stejne drahe ne-li drazsi nez na Fko.
Ctu tu hodne o tom, ze to auto je hrozny atd. Mival jsem E32 750, E46 M3, E39 530d, E60 530d a ted toto a musim rict, ze toto auto mne bavi asi nejvice a navic i se v nem citim nejlepe a neni to tim, jak vypada, ale proste dojem pri usednuti za volant.
Asi mam vyjimecny kus, protoze mi nidke nic nevrze, vse tichy, nic nemlati atd, tak doufam, ze dlouho vydrzi.
No uvidime, jak se bude vyvijet situace dal
Kazdoapdne dekuji za reakce, dozvedel jsem se dosst zajimavavych a novych veci.
Auto jsem si nechal prohlidnout a motor vypada ok, turba taky.
Dal jsem jiny olej, 10W - 60 a pozoruji, ze provozni teplota oleje klesla a nedostane se pres 120 pri ostrejsi jizde, jinak se drzi odhadem 100 - 110. Menit budu po 10.000 km. Jezdim 50/50 dalky/mesto.
Vymenil jsem olej v automatu v Jihlave u ZFPakre a prevodovka se zda byti OK.
Jediny, co poskubava, je xdrive, ktery vymenim za novej a rovnou u servisu se budou menit obe elektricky cerpadla na vodu, odvetrani, vycistim vanos ventily, filtry atd a melo by to byt snad ok. A nebo taky ne

Ctu tu hodne o tom, ze to auto je hrozny atd. Mival jsem E32 750, E46 M3, E39 530d, E60 530d a ted toto a musim rict, ze toto auto mne bavi asi nejvice a navic i se v nem citim nejlepe a neni to tim, jak vypada, ale proste dojem pri usednuti za volant.
Asi mam vyjimecny kus, protoze mi nidke nic nevrze, vse tichy, nic nemlati atd, tak doufam, ze dlouho vydrzi.
No uvidime, jak se bude vyvijet situace dal

Kazdoapdne dekuji za reakce, dozvedel jsem se dosst zajimavavych a novych veci.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
jsem celkem zvědavej jak dlouho to na tu 10W60 vydrží.
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
nevim co se obáváš jaraxi ale například zde je olej přímo na Mka dvouturbové ... taky doporučují z výroby přímo 10w60.
https://maziva.heureka.cz/bmw-m-twinpow ... ecifikace/#
něco v AJ
https://5series.net/forums/e60-parts-ac ... 874/page2/
něco od našeho bývalého guru mentuliho ...
http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-v ... -propasti/
https://maziva.heureka.cz/bmw-m-twinpow ... ecifikace/#
něco v AJ
https://5series.net/forums/e60-parts-ac ... 874/page2/
něco od našeho bývalého guru mentuliho ...
http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-v ... -propasti/
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
Proc by to nemelo vydrzet?JaraX píše:jsem celkem zvědavej jak dlouho to na tu 10W60 vydrží.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
protože ten motor je navrženej na 0W30 a 5W30 a prostě 10W60 už je sakra velkej skok pro ten motor,
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
JaraX : ... a taky je navrzenej, aby se olej menil po 30.000 a taky je navrzenej, aby v nem byl olej, ktery nezvlada provozni teploty motoru a zapejka se, podtrzeno secteno vse hezky navrzeny, aby horko tezko vydrzelo zaruku a pak se krasne vysralo 
Dekuji, ale radsi udelam hokus pokus s kvalitnim olejem 10W60, ktery budu menit po 10.000 km, nez tam nechat to, pro co je motor papirove navrzenej. Maximalne se ten motor vysere tak, jako by se driv nebo pozdeji vysral s origo olejem.

Dekuji, ale radsi udelam hokus pokus s kvalitnim olejem 10W60, ktery budu menit po 10.000 km, nez tam nechat to, pro co je motor papirove navrzenej. Maximalne se ten motor vysere tak, jako by se driv nebo pozdeji vysral s origo olejem.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Re: F10 550i - ma nekdo zkusenost N63B44?
Já dal teď Castrol 10W-60Filozof píše:nevim co se obáváš jaraxi ale například zde je olej přímo na Mka dvouturbové ... taky doporučují z výroby přímo 10w60.
https://maziva.heureka.cz/bmw-m-twinpow ... ecifikace/#
http://www.castrol.com/cs_cz/czech-repu ... range.html
A dle specifikaci by mel byti totozny jako ten, co jsi odkazoval.
Ceho jsem si jako prvni vsiml, tak je to, ze provozni teplota oleje spadla proti puvodnimu, coz je prijemne.
Jine zmeny nepozoruji, snad jen to, ze klesla spotreba oleje, ale to je pochopitelne.
Budu ho menit po 10.000 km a uvidim, jak se s nim motor skamaradi
