Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Po kodování AHM modulu problém
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Po kodování AHM modulu problém
ahoj,
jsem v této problematice stále začátečníkem a tak prosím o shovívavost
začnu trochu obšírněji. dneska jsem měl trochu den blbec....na co jsem šáhnul, to jsem zmrvil
včera se mi povedlo rozběhnout inpu plus NCS expert V4 (EDIBAS 7.3.0). dosud jsem měl starou verzi inpy, tudíž se mi nedařilo aby běhalo obojí najednou. po instalaci NCSE inpa nechodila, po instalaci inpy nechodil NCSE kvuli kompatibility s Win 7 64bit.
to je asi vedlejší.
pomohla instalace Mikes Bmw easy tool. lidé, co se v tomto pohybujete ji možná znáte. co jsem četl po forech, tak nikdo neví pořádně jak to funguje, protože instalačka má jen kolem 200MB a při tom má obsahovat INPA, NCSE a další Bmw nástroje udajně včetně sp daten v53.3...což je tak trochu blbost protože jen sp daten mají x GB. nu ale budiž. INPA i NCSE se zdály že fungují a tak jsem se vrhl je otestovat.
zvláštní je, že INPA by nyní měla být v5.0.6 ale když se v INPE podívám do infa tak je tam 5.0.0. tak nevím jak to s tím je, nicméně INPA běží stejně dobře či blbě jako předtím...
k věci:
měl jsme s mým AHM modulem od koupi problém. po koupi auta se ukázalo, že AHM modul zcela chybí - někde jsem to tu psal.
sehnal jsem tedy druhý nikoliv nový AHM modul. je novější a pochází z Mini. nicméně dle čísla dílu by měl být kompatibilní. je to AHM 4R E.series 08-02-14 (asi datum výroby), číslo dílu je 7160 6850497-01. dal jsem jej do své E60 LCI rok 2007.
chyba s elektronikou tažného na i-drivu zmizela po jeho zapojení a všechno se jevilo ok
nicméně nikdy jsem se do něj nedokázal připojit s INPA. vždy to hodilo chybu identifikace.
taky mám problém s Webastem, který možná nesouvisí. problém je ten, že například když jsem odemkl auto skrz CA (dotkl jsem se kliky) webasto často seplo ač bylo venku dost teplo a nebyly splněny podmínky pro jeho sepnutí. webasto si klidně běželo dál i při běžícím motoru třeba i deset minut a nebylo možné ho nijak vypnout (krom vytažení příslušné pojistky). webasto je jak známo spouštěno po sběrnici (tuším k-can) na stejné sběrnici je i AHM modul.
jelikož se problém s webastem minimálně výrazně zhoršil po instalaci AHM modulu, hlodala ve mě myšlenka že to může být třeba i tím. před instalací AHM modulu, problém možná byl, ale určitě ne tak častý.
dneska jsem jako test se pokusil spojit s AHM s NCSE. v pohodě jsem z něj data vyčetl. nic jsem v nich neupravoval. změnil job na SG codieren a poslal to tam.
po vypnutí zapnutí zapalování následovala chyba na i-drivu něco ve smyslu towing bar electronic faulty a že neni možné táhnout vozík protože světla na vozíku nebudou fungovat a bla bla bla.
samozřejmě že FSW_PSW jsem si neuložil takže jsem v řiti jak baťa s dřevákama...frajer já
vzpoměl jsem si ale na rady jednoho zdejšího člena když jsem řešil SMC II že když je nová jednotka stačí se s ní spojit, dát SG codieren a ona se nahraje (zřejmě na základě sp daten) dle aktuální výbavy vozidla. tedy jsem to zkusil. bez úspěchu.
samozřejmě tato jednotka není nová, tedy tento postup u ní asi neplatí.
tedy jsem přehrál sp daten za starší a znova zkusil překódovat AHM modul. kódování proběhne ale problém je pořád stejný. stále stejná chyba na i-drivu.
tedy zpět původní sp daten a ještě jeden pokus ale problém stále trvá.
všiml jsem si ale jedné věci: při kodovaní se starými sp daten se jednotka v NCSE detekuje jako AHM_E60.C02. s novýmí sp daten jako AHM_E70.C11 tomu nerozumim proč
otázky tedy jsou:
je možné že mám špatné sp daten? už tahám v53.3 a ne jen pro E60. možná jsou i novější - nevím
jak má být ten AHM modul vlastně nastaven? těch parametrů tam moc není ale v těch zkratkách se nevyznám. jediné co s určitostí poznám je verze zda Evropa nebo USA. třeba kdyby dal někdo printscreen jak to má nastaveno by mohlo pomoct.
co s tím udělat aby AHM zase začal komunikovat se zbytkem auta? možnost autorizák je mi jasná stejně jako nový modul a stejně jako dej to někomu kdo tomu rozumí. tak to možná i dopadne ale to se zase ničemu nepřiučím.
problém s webastem je nyní na vedlejší koleji. mmch s webastem se přes inpu spojím ale je tam nějaký problém. vždy při spojení přes INPu hodí nějakou chybu - nemám ji bohužel vyfocenou (třeba zítra upřesním) ale pak se s jednotkou spojí. visí tam dvě chyby které jsou neaktuální a dost staré. při pokusu o smazání opět stejná chyba a smazání neprojde. test členů, spuštění webasta taky ne. možná je jednotka webasta kaput. možná je to jen INPou protože v ní mám možnost jen independent heater standheizung diesel...ale já mám nechvalně známou N53, čili benzín.
budu vděčný, když se vyjádří někdo kdo zná tuto problematiku a uvede mě více do obrazu
třešničkou dnešního dne, bylo když jsem cestou domu od kamaráda píchnul pravé zadní - kontrolka ztráty tlaku v pneu. při ohledání jsem zjistil že pravé zadní má nižší tlak a u vnitřní hrany pneu je v ní hřebík.
rozbité brýle a další dnešní peripetie ani nezmiňuji. just happy day
díky
jsem v této problematice stále začátečníkem a tak prosím o shovívavost
začnu trochu obšírněji. dneska jsem měl trochu den blbec....na co jsem šáhnul, to jsem zmrvil
včera se mi povedlo rozběhnout inpu plus NCS expert V4 (EDIBAS 7.3.0). dosud jsem měl starou verzi inpy, tudíž se mi nedařilo aby běhalo obojí najednou. po instalaci NCSE inpa nechodila, po instalaci inpy nechodil NCSE kvuli kompatibility s Win 7 64bit.
to je asi vedlejší.
pomohla instalace Mikes Bmw easy tool. lidé, co se v tomto pohybujete ji možná znáte. co jsem četl po forech, tak nikdo neví pořádně jak to funguje, protože instalačka má jen kolem 200MB a při tom má obsahovat INPA, NCSE a další Bmw nástroje udajně včetně sp daten v53.3...což je tak trochu blbost protože jen sp daten mají x GB. nu ale budiž. INPA i NCSE se zdály že fungují a tak jsem se vrhl je otestovat.
zvláštní je, že INPA by nyní měla být v5.0.6 ale když se v INPE podívám do infa tak je tam 5.0.0. tak nevím jak to s tím je, nicméně INPA běží stejně dobře či blbě jako předtím...
k věci:
měl jsme s mým AHM modulem od koupi problém. po koupi auta se ukázalo, že AHM modul zcela chybí - někde jsem to tu psal.
sehnal jsem tedy druhý nikoliv nový AHM modul. je novější a pochází z Mini. nicméně dle čísla dílu by měl být kompatibilní. je to AHM 4R E.series 08-02-14 (asi datum výroby), číslo dílu je 7160 6850497-01. dal jsem jej do své E60 LCI rok 2007.
chyba s elektronikou tažného na i-drivu zmizela po jeho zapojení a všechno se jevilo ok
nicméně nikdy jsem se do něj nedokázal připojit s INPA. vždy to hodilo chybu identifikace.
taky mám problém s Webastem, který možná nesouvisí. problém je ten, že například když jsem odemkl auto skrz CA (dotkl jsem se kliky) webasto často seplo ač bylo venku dost teplo a nebyly splněny podmínky pro jeho sepnutí. webasto si klidně běželo dál i při běžícím motoru třeba i deset minut a nebylo možné ho nijak vypnout (krom vytažení příslušné pojistky). webasto je jak známo spouštěno po sběrnici (tuším k-can) na stejné sběrnici je i AHM modul.
jelikož se problém s webastem minimálně výrazně zhoršil po instalaci AHM modulu, hlodala ve mě myšlenka že to může být třeba i tím. před instalací AHM modulu, problém možná byl, ale určitě ne tak častý.
dneska jsem jako test se pokusil spojit s AHM s NCSE. v pohodě jsem z něj data vyčetl. nic jsem v nich neupravoval. změnil job na SG codieren a poslal to tam.
po vypnutí zapnutí zapalování následovala chyba na i-drivu něco ve smyslu towing bar electronic faulty a že neni možné táhnout vozík protože světla na vozíku nebudou fungovat a bla bla bla.
samozřejmě že FSW_PSW jsem si neuložil takže jsem v řiti jak baťa s dřevákama...frajer já
vzpoměl jsem si ale na rady jednoho zdejšího člena když jsem řešil SMC II že když je nová jednotka stačí se s ní spojit, dát SG codieren a ona se nahraje (zřejmě na základě sp daten) dle aktuální výbavy vozidla. tedy jsem to zkusil. bez úspěchu.
samozřejmě tato jednotka není nová, tedy tento postup u ní asi neplatí.
tedy jsem přehrál sp daten za starší a znova zkusil překódovat AHM modul. kódování proběhne ale problém je pořád stejný. stále stejná chyba na i-drivu.
tedy zpět původní sp daten a ještě jeden pokus ale problém stále trvá.
všiml jsem si ale jedné věci: při kodovaní se starými sp daten se jednotka v NCSE detekuje jako AHM_E60.C02. s novýmí sp daten jako AHM_E70.C11 tomu nerozumim proč
otázky tedy jsou:
je možné že mám špatné sp daten? už tahám v53.3 a ne jen pro E60. možná jsou i novější - nevím
jak má být ten AHM modul vlastně nastaven? těch parametrů tam moc není ale v těch zkratkách se nevyznám. jediné co s určitostí poznám je verze zda Evropa nebo USA. třeba kdyby dal někdo printscreen jak to má nastaveno by mohlo pomoct.
co s tím udělat aby AHM zase začal komunikovat se zbytkem auta? možnost autorizák je mi jasná stejně jako nový modul a stejně jako dej to někomu kdo tomu rozumí. tak to možná i dopadne ale to se zase ničemu nepřiučím.
problém s webastem je nyní na vedlejší koleji. mmch s webastem se přes inpu spojím ale je tam nějaký problém. vždy při spojení přes INPu hodí nějakou chybu - nemám ji bohužel vyfocenou (třeba zítra upřesním) ale pak se s jednotkou spojí. visí tam dvě chyby které jsou neaktuální a dost staré. při pokusu o smazání opět stejná chyba a smazání neprojde. test členů, spuštění webasta taky ne. možná je jednotka webasta kaput. možná je to jen INPou protože v ní mám možnost jen independent heater standheizung diesel...ale já mám nechvalně známou N53, čili benzín.
budu vděčný, když se vyjádří někdo kdo zná tuto problematiku a uvede mě více do obrazu
třešničkou dnešního dne, bylo když jsem cestou domu od kamaráda píchnul pravé zadní - kontrolka ztráty tlaku v pneu. při ohledání jsem zjistil že pravé zadní má nižší tlak a u vnitřní hrany pneu je v ní hřebík.
rozbité brýle a další dnešní peripetie ani nezmiňuji. just happy day
díky
Re: Po kodování AHM modulu problém
S bufikem budes mit problem v samostatne jednotce bufiku podle me.
Tazne mas akorat spatne nakodovane. Mas el. sklopne tazne nebo manualni? Podle toho se lisi kod ve vybave pro tazne. 3AC je el sklopne a 235 manualni. Pak nakodovat znova.
Tazne mas akorat spatne nakodovane. Mas el. sklopne tazne nebo manualni? Podle toho se lisi kod ve vybave pro tazne. 3AC je el sklopne a 235 manualni. Pak nakodovat znova.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Po kodování AHM modulu problém
jo s bufikem bych to asi taky tak viděl. měl jsem ho venku i tu desku - jen pro kontrolu. vizuálně jsem na něm absolutně nic neshledal. to však nic nezaručuje.
tažné mám elektricky sklopné. Bude špatně nakodované. v inpě se hlásí jako AHM_E70. proto se s ní inpa nespojí a stejně tak i auto a proto ta chyba. otázka je jak to napravit?
dneska na to nebyl moc čas, tak jsem to jen proletěl abych udělal fotky a moh je sem postnout. třebas někdo poradí jak z toho ven
jde o to jak to překodovat? co a kde se musí přenastavit? přímo v tom AHM modulu? která položka? v těch zkratkách se neorientuju. zkusím ještě pogooglit.
dost možná mám špatné sp daten. ty co jsem včera stáhnul byly poškozené. takže k ničemu. taham znova
dam screeny jak příjdu na to jak se to tu zase vkládá....
tažné mám elektricky sklopné. Bude špatně nakodované. v inpě se hlásí jako AHM_E70. proto se s ní inpa nespojí a stejně tak i auto a proto ta chyba. otázka je jak to napravit?
dneska na to nebyl moc čas, tak jsem to jen proletěl abych udělal fotky a moh je sem postnout. třebas někdo poradí jak z toho ven

jde o to jak to překodovat? co a kde se musí přenastavit? přímo v tom AHM modulu? která položka? v těch zkratkách se neorientuju. zkusím ještě pogooglit.
dost možná mám špatné sp daten. ty co jsem včera stáhnul byly poškozené. takže k ničemu. taham znova
dam screeny jak příjdu na to jak se to tu zase vkládá....

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Po kodování AHM modulu problém
fotky zde:
http://bloodfist.rajce.idnes.cz/diag/#
nevím jak to tu nějak normálně nahrát. asi to ani nejde
coment k fotkám : napřed je tam NCSE a jak je ahm nastaven
pak pokus o spojení s webastem, kdy to hodí jen chybu jazyka a možnost malfunction, nicméně pak se tam dostanu například do chyb - které jsou vidět na dalších fotkách. při pokusu o smazání následuje chyba na poslední fotce. taktéž při pokusu o test akčních čelnů - třeba spusti webasto následuje stejná chyba.
dneska nebyl na nic moc čas. řešil jsem hlavně tu pichlou pneu. bohužel od vrutu co jsem chytil do kraje dezenu je mirně poškozená i bočnice, což pneuservis odmítá oprvit tedy se bude ráno přezouvat celá sada letních...no, chtěl jsem přezouvat na jaře až.
takový je život
http://bloodfist.rajce.idnes.cz/diag/#
nevím jak to tu nějak normálně nahrát. asi to ani nejde

coment k fotkám : napřed je tam NCSE a jak je ahm nastaven
pak pokus o spojení s webastem, kdy to hodí jen chybu jazyka a možnost malfunction, nicméně pak se tam dostanu například do chyb - které jsou vidět na dalších fotkách. při pokusu o smazání následuje chyba na poslední fotce. taktéž při pokusu o test akčních čelnů - třeba spusti webasto následuje stejná chyba.
dneska nebyl na nic moc čas. řešil jsem hlavně tu pichlou pneu. bohužel od vrutu co jsem chytil do kraje dezenu je mirně poškozená i bočnice, což pneuservis odmítá oprvit tedy se bude ráno přezouvat celá sada letních...no, chtěl jsem přezouvat na jaře až.
takový je život
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Po kodování AHM modulu problém
... k tomu Webastu, protože v létě je ten správný čas na opravu:
- tahle volba v menu je správně http://img22.rajce.idnes.cz/d2201/14/14 ... .jpg?ver=0
- tohle je (bohužel) taky normální http://img22.rajce.idnes.cz/d2201/14/14 ... .jpg?ver=0 , odkliknout OK,
- tady http://img22.rajce.idnes.cz/d2201/14/14 ... .jpg?ver=0 Ti to píše, že 9B30 Brenn Luft Gebläse Kreis (obvod ventilátoru spalovacího vzduchu) je vadný, takže buďto kabely, konektor nebo rovnou spálený motor větráku.
- a protože došlo ke 3 neúspěšným pokusům o spuštění, topení se zablokovalo => 9B2E HeizgeräteVerriegelung - WDS k tomu na http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 564001.htm píše :"
Heizgeräteverriegelung
Das Standheizgerät wird bleibend verriegelt, wenn drei Störungen oder drei betriebsrelevante Fehler in Folge - d.h. ohne zwischenzeitlichen ordnungsgemäßen Betrieb - aufgetreten sind. Z.B. es konnte mehrmals keine Flamme auf Grund von Kraftstoffmangel erzeugt werden. Dabei wird die Heizgeräteverriegelung aktiviert, was einen Eintrag im Fehlerspeicher des Standheizgerätes zur Folge hat. Dieser Fehler ist nicht identisch dem Fehler Überhitzungsverriegelung.
Störverriegelung
Die Störverriegelung tritt auf, wenn ein Fehler während des Betriebs erkannt wird und das Standheizgerät ausgeht.
Wiederinbetriebnahme
•Störverriegelung
Es muss nur einmal AUS geschaltet werden, um die Störverriegelung aufzuheben. Anschließend kann wieder gestartet werden.
•Heizgeräteverriegelung
Die Heizgeräteverriegelung wird mit der Servicefunktion ”Standheizgerät entriegeln” UND im Anschluss durch Ziehen der Sicherung des Standheizgeräts, spannungsfrei machen, entriegelt. Takže buď odblokovat diagnostikou nebo na několik vteřin vytáhnout pojistku F20 (20A). Ale pokud je vadný větrák, tak se to znova zablokuje.
Kdysi mi hezky zgenerálkovali naftové Webasto ve firmě Kübelbeck ve Weidenu (SRN), potom fotma přešla pod BOSCH a dnes mají i pobočku v Karlových Varech:
https://www.firmy.cz/detail/147094-kubl ... -role.html
http://www.kublbeck.cz/artloc/Home/Page/Contact
http://www.kublbeck.cz/artloc/Home/Page/AboutUs
Takže podle štítku u levého tlumiče v motorovém prostoru (nebo přímo v podběhu) zjistit, co máš za typ a zeptat se na opravu nebo náhradní díl. Totéž vyzkoušej tady:
http://www.autosip.cz/kontakt/
http://www.autosip.cz/nezavisla-topeni- ... rs%5B%5D=8

- tahle volba v menu je správně http://img22.rajce.idnes.cz/d2201/14/14 ... .jpg?ver=0
- tohle je (bohužel) taky normální http://img22.rajce.idnes.cz/d2201/14/14 ... .jpg?ver=0 , odkliknout OK,
- tady http://img22.rajce.idnes.cz/d2201/14/14 ... .jpg?ver=0 Ti to píše, že 9B30 Brenn Luft Gebläse Kreis (obvod ventilátoru spalovacího vzduchu) je vadný, takže buďto kabely, konektor nebo rovnou spálený motor větráku.
- a protože došlo ke 3 neúspěšným pokusům o spuštění, topení se zablokovalo => 9B2E HeizgeräteVerriegelung - WDS k tomu na http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 564001.htm píše :"
Heizgeräteverriegelung
Das Standheizgerät wird bleibend verriegelt, wenn drei Störungen oder drei betriebsrelevante Fehler in Folge - d.h. ohne zwischenzeitlichen ordnungsgemäßen Betrieb - aufgetreten sind. Z.B. es konnte mehrmals keine Flamme auf Grund von Kraftstoffmangel erzeugt werden. Dabei wird die Heizgeräteverriegelung aktiviert, was einen Eintrag im Fehlerspeicher des Standheizgerätes zur Folge hat. Dieser Fehler ist nicht identisch dem Fehler Überhitzungsverriegelung.
Störverriegelung
Die Störverriegelung tritt auf, wenn ein Fehler während des Betriebs erkannt wird und das Standheizgerät ausgeht.
Wiederinbetriebnahme
•Störverriegelung
Es muss nur einmal AUS geschaltet werden, um die Störverriegelung aufzuheben. Anschließend kann wieder gestartet werden.
•Heizgeräteverriegelung
Die Heizgeräteverriegelung wird mit der Servicefunktion ”Standheizgerät entriegeln” UND im Anschluss durch Ziehen der Sicherung des Standheizgeräts, spannungsfrei machen, entriegelt. Takže buď odblokovat diagnostikou nebo na několik vteřin vytáhnout pojistku F20 (20A). Ale pokud je vadný větrák, tak se to znova zablokuje.
Kdysi mi hezky zgenerálkovali naftové Webasto ve firmě Kübelbeck ve Weidenu (SRN), potom fotma přešla pod BOSCH a dnes mají i pobočku v Karlových Varech:
https://www.firmy.cz/detail/147094-kubl ... -role.html
http://www.kublbeck.cz/artloc/Home/Page/Contact
http://www.kublbeck.cz/artloc/Home/Page/AboutUs
Takže podle štítku u levého tlumiče v motorovém prostoru (nebo přímo v podběhu) zjistit, co máš za typ a zeptat se na opravu nebo náhradní díl. Totéž vyzkoušej tady:
http://www.autosip.cz/kontakt/
http://www.autosip.cz/nezavisla-topeni- ... rs%5B%5D=8

Re: Po kodování AHM modulu problém
Zkontroluj si co mas v seznamu vybavy jak jsem psal vyse. Jelikoz mas 4R jednotku tak ahm_e70 je myslim spravne. Jestli se s ni chces i pres to spojit v inpe, dej si e70 a tam najdi tazne.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Po kodování AHM modulu problém
ahoj,
tak je přezuto. tak aspon něco.
k webastu: takže webasto je bloklé a proto s ním nemůžu přes inpu nic dělat? ale to webasto se samovolně spouští - nejčastěji když vezmu za kliku. to by spíš ukazovalo na nějaký problém s řj webasta nebo na nějaká problém na sběrnici přes kterou se webasto spouští, ne?
star ML: děkuji ti za opět hodnotný příspěvěk - ještě se na to musím podívat. nejspíš tedy to asi bude nutné někde nechat zdiagnostikovat to webasto případně nechat vyměnit jeho řj asi...ted nevím. později prostuduju linky co jsi dal. ještě jednou díky.
jo ještě jedna poznámka: když se to webasto samo spustí, tak někdy běží tišeji - když zkusím jestli jdou plyny z výfuku webasta tak jdou ale jsou studené a webasto po chvíli vypne. někdy se ale spustí hlučněji a to jsou i plyny dost teplé, tedy bych řekl že opravdu beží. je otázkou zda v tu chvíli běží i vodní pumpa. to nevím. takto někdy běží krátce, někdy déle. náhodně. ještě jsem nevypozoroval souvislost s ničím
to mr nitroz: jak to myslíš? dle vin mám 3AC tedy elektricky sklopné. co se týče spojení se s jednotkou přes inpu, ok chápu, vyzkouším. už jsem to někde četl na německém foru - nemecky ale moc neumím a ty překlady stojí dycky za prd. to je jak apač ten translator.
já mám s tím tažným ale problém ten, že mi svítí chyba na i-drivu v check controlu. něco jako triler elctonic faulty a že nefungují světla a nesmí se tahat vozík a navštivte bmw a bla bla bla.
do ted to ale fungovalo než jsem se v tom hrabal. jakoby se to špatně nakodovalo. proto jsem dával ty screeny jak je to v AHM nastaveno - je tam asi jen pět proměnných co lze nastavovat. co jsem vyčetl, tak jedna je zda us nebo eu, dvě jsou kolem hlídání že je koule sklopená nebo vyklopená v koncové poloze. to sklápění ale řídí druhá jednotka co tam je - tím jsem si jistý. AHM je vždy ať máš jakékoliv tažná - řídí světla na základě light modulu - baví se spolu po sběrnici. stejně tak AHM oměřuje světla na vozíku jestli jsou ok a když ne, tak předává info light modulu a ten pak dál až se zobrazí chyba na i-drivu - napíše ti to přesně které světlo je vadné stejně jako kterekoliv světlo na autě. druhá jednotka řídí to sklápění a vyklápění a není přímo na žádné sběrnici.
zbylé dva parametry nevím co jsou.
oprava - je tam šest parametrů:
LANDERVARIANTE_AHM
ece
us
to je jasné - us nebo evropa
TYP_AHV_SG
Keine AHV
Komu AHV
lin AHV
netuším co to je ale na německých forech kde se řeší retrofity maji všichni zde lin a já mám Komu - možná to je chyba
Start CCM
kleme 15
motorlauf
nevím co je, všude všichni mají kleme 15 - i já
CCMELDUNG_FHLER_AHM
CCMELDUNG_ABRISS_AHV
nevím přesně co je, ale mělo by to být to hlídání koncových poloh háku nebo tak něco. nastavení mám cc_1c1h.
CCMELDUNG_VERRIEGEL_AHV
cc_1a7h
taky asi něco podobného jako výše. všude jsem našel že to lidi maji stejně u tohto typu tažného
SL_BEI_KZL_AKTIV
nich aktiv
nevím co je
tak je přezuto. tak aspon něco.
k webastu: takže webasto je bloklé a proto s ním nemůžu přes inpu nic dělat? ale to webasto se samovolně spouští - nejčastěji když vezmu za kliku. to by spíš ukazovalo na nějaký problém s řj webasta nebo na nějaká problém na sběrnici přes kterou se webasto spouští, ne?
star ML: děkuji ti za opět hodnotný příspěvěk - ještě se na to musím podívat. nejspíš tedy to asi bude nutné někde nechat zdiagnostikovat to webasto případně nechat vyměnit jeho řj asi...ted nevím. později prostuduju linky co jsi dal. ještě jednou díky.
jo ještě jedna poznámka: když se to webasto samo spustí, tak někdy běží tišeji - když zkusím jestli jdou plyny z výfuku webasta tak jdou ale jsou studené a webasto po chvíli vypne. někdy se ale spustí hlučněji a to jsou i plyny dost teplé, tedy bych řekl že opravdu beží. je otázkou zda v tu chvíli běží i vodní pumpa. to nevím. takto někdy běží krátce, někdy déle. náhodně. ještě jsem nevypozoroval souvislost s ničím
to mr nitroz: jak to myslíš? dle vin mám 3AC tedy elektricky sklopné. co se týče spojení se s jednotkou přes inpu, ok chápu, vyzkouším. už jsem to někde četl na německém foru - nemecky ale moc neumím a ty překlady stojí dycky za prd. to je jak apač ten translator.
já mám s tím tažným ale problém ten, že mi svítí chyba na i-drivu v check controlu. něco jako triler elctonic faulty a že nefungují světla a nesmí se tahat vozík a navštivte bmw a bla bla bla.
do ted to ale fungovalo než jsem se v tom hrabal. jakoby se to špatně nakodovalo. proto jsem dával ty screeny jak je to v AHM nastaveno - je tam asi jen pět proměnných co lze nastavovat. co jsem vyčetl, tak jedna je zda us nebo eu, dvě jsou kolem hlídání že je koule sklopená nebo vyklopená v koncové poloze. to sklápění ale řídí druhá jednotka co tam je - tím jsem si jistý. AHM je vždy ať máš jakékoliv tažná - řídí světla na základě light modulu - baví se spolu po sběrnici. stejně tak AHM oměřuje světla na vozíku jestli jsou ok a když ne, tak předává info light modulu a ten pak dál až se zobrazí chyba na i-drivu - napíše ti to přesně které světlo je vadné stejně jako kterekoliv světlo na autě. druhá jednotka řídí to sklápění a vyklápění a není přímo na žádné sběrnici.
zbylé dva parametry nevím co jsou.
oprava - je tam šest parametrů:
LANDERVARIANTE_AHM
ece
us
to je jasné - us nebo evropa
TYP_AHV_SG
Keine AHV
Komu AHV
lin AHV
netuším co to je ale na německých forech kde se řeší retrofity maji všichni zde lin a já mám Komu - možná to je chyba
Start CCM
kleme 15
motorlauf
nevím co je, všude všichni mají kleme 15 - i já
CCMELDUNG_FHLER_AHM
CCMELDUNG_ABRISS_AHV
nevím přesně co je, ale mělo by to být to hlídání koncových poloh háku nebo tak něco. nastavení mám cc_1c1h.
CCMELDUNG_VERRIEGEL_AHV
cc_1a7h
taky asi něco podobného jako výše. všude jsem našel že to lidi maji stejně u tohto typu tažného
SL_BEI_KZL_AKTIV
nich aktiv
nevím co je
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Po kodování AHM modulu problém
ještě doplnění - nějaké moudra jsem vyčetl zde:
https://www.motor-talk.de/forum/elektri ... tml?page=1
https://www.motor-talk.de/forum/elektri ... tml?page=1
Re: Po kodování AHM modulu problém
To co mas dle vin je jasne. Zalezi co budes mit v seznamu vybavy fakticky. Jestli chces muzu ti to spravne nakodovat. Jsem z Noveho Jicina. Kdyztak napis sz.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Po kodování AHM modulu problém
a ten seznam výbavy fakticky najdu kde?
ty jsi z nj? mám to k tobě tak pul hodky!
ted ale nemůžu. leda až v podvečer kolem šesté. pošli mi tel do sz - zavolám. dík
ted jsem provedl rychlý test:
spojení s ahm přes inpu přes e70 nejde - stejná chyba. auto evidentně ví, že tam má být AHM_E65, tedy to ví i inpa a čeká AHM_E65. ale je tam AHM_E70
NCSE - vše při starým. zkusil jsem přepnout ten jeden parametr z Komu na Lin. žádná změna.
zkusil jsem tedy ještě přehrát na starší sp daten a spojit s s ahm přes ncse. vyhodí to chybu viz první fotky v albu
http://bloodfist.rajce.idnes.cz/diag2/
error logy jsem ještě neštudoval
ty jsi z nj? mám to k tobě tak pul hodky!

ted jsem provedl rychlý test:
spojení s ahm přes inpu přes e70 nejde - stejná chyba. auto evidentně ví, že tam má být AHM_E65, tedy to ví i inpa a čeká AHM_E65. ale je tam AHM_E70
NCSE - vše při starým. zkusil jsem přepnout ten jeden parametr z Komu na Lin. žádná změna.
zkusil jsem tedy ještě přehrát na starší sp daten a spojit s s ahm přes ncse. vyhodí to chybu viz první fotky v albu
http://bloodfist.rajce.idnes.cz/diag2/
error logy jsem ještě neštudoval
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Po kodování AHM modulu problém
díky mamutí pomoci od mr nitroz je případ vyřešen. kolega ač toho času není moc mobilní, tak pomáhal alespoň vzdáleně a díky jeho radám jsem na problém přišel.
v AHM byla zapsaná chyba 9DF8 z jejíž výkladu, který poskytl mr nitroz jsem pochopil že ty dvě jednotky pro tažné na sebe jaksi po překodování přestaly vidět.
rozhodl jsem se tedy zkontrolovat kabeláž. i když v momentě kdy se to pokazilo jsem jen překodoval jednotku, tedy jsem byl stále v domění, že to s kabeláží nemůže mít nic společného, protože jsem s kabely nic nedělal a před tím to fungovalo a po překodovaní to fungovat přestalo.
nalistoval jsem schémata - mezi těma jednotkama přímo z jedné do druhé jde myslím jen jeden drát a ten byl podle schemat správně.
jenže: kdysi byly jednotky AHM 3plus. a ted je tam AHM 4R. konektory už byly předělené když jsem to koupil - dle návodu 61 35 502. tento jsem si tedy také otevřel a koukám že ten jeden jediný drát má být podle něj v AHM modulu ne v pinu 7 ale v pinu 11!
drát jsem tedy přehodil, připojil jednotky jen pro test, zapnul zapalování a chyba už není.
jediné co nechápu je, jak je možné že do překodování to chodilo a nic to nehlásilo. AHM je puvodně z mini, tak tam je zřejmě diametrálně odlišný sw. jinak si to vysvětlit nedokážu vysvětlit
každopádně obrovské děkuji patři mr nitroz! bez něj bych už asi obědnal novou jednotku.
tak a ted se můžu začít soustředit na to webasto. psal jsem dotaz do auto šíp. tak čekám na odpověd.
smazat chyby z webasta se přes inpu nedaří. po připojení pojistky webasto na chvilku běží - možná test, inicializace. po vyčtení chyb, jsou tam stále ty dvě stejné, obě nicht vorhandet
a navíc se webasto často spustí jak se mu zachce...no budu to ted postupně řešit
díky všem co se zapojili za pomoc
v AHM byla zapsaná chyba 9DF8 z jejíž výkladu, který poskytl mr nitroz jsem pochopil že ty dvě jednotky pro tažné na sebe jaksi po překodování přestaly vidět.
rozhodl jsem se tedy zkontrolovat kabeláž. i když v momentě kdy se to pokazilo jsem jen překodoval jednotku, tedy jsem byl stále v domění, že to s kabeláží nemůže mít nic společného, protože jsem s kabely nic nedělal a před tím to fungovalo a po překodovaní to fungovat přestalo.
nalistoval jsem schémata - mezi těma jednotkama přímo z jedné do druhé jde myslím jen jeden drát a ten byl podle schemat správně.
jenže: kdysi byly jednotky AHM 3plus. a ted je tam AHM 4R. konektory už byly předělené když jsem to koupil - dle návodu 61 35 502. tento jsem si tedy také otevřel a koukám že ten jeden jediný drát má být podle něj v AHM modulu ne v pinu 7 ale v pinu 11!
drát jsem tedy přehodil, připojil jednotky jen pro test, zapnul zapalování a chyba už není.
jediné co nechápu je, jak je možné že do překodování to chodilo a nic to nehlásilo. AHM je puvodně z mini, tak tam je zřejmě diametrálně odlišný sw. jinak si to vysvětlit nedokážu vysvětlit
každopádně obrovské děkuji patři mr nitroz! bez něj bych už asi obědnal novou jednotku.
tak a ted se můžu začít soustředit na to webasto. psal jsem dotaz do auto šíp. tak čekám na odpověd.
smazat chyby z webasta se přes inpu nedaří. po připojení pojistky webasto na chvilku běží - možná test, inicializace. po vyčtení chyb, jsou tam stále ty dvě stejné, obě nicht vorhandet

díky všem co se zapojili za pomoc
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Po kodování AHM modulu problém
Smazat chyby z webasta se přes inpu nedaří "zdánlivě", protože se se po jejich smazání opět zapíšou - vadný větrák a zablokování. Ale píšeš, že jsou "nicht vorhanden" to je momentálně nepřítomné, neexistující. Ale pokud se Webasto takto náhodně spouští, tak to je vadnou řídící jednotkou Webasta. A takhle si to ŘJ Webasta spouští i za jízdy, aniž si toho člověk všimne. A protože motor větráku a oběhové čerpadlo běží a běží, i když to není třeba a logicky po těch stovkách hodin skončí technickou smrtí.
Myslím, že tady na fóru někdo ty řídící jednotky Webasta uměl opravovat a myslím, že to byl "all".
Myslím, že tady na fóru někdo ty řídící jednotky Webasta uměl opravovat a myslím, že to byl "all".
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Po kodování AHM modulu problém
No dneska když se povedlo vyřešit to tažné tak jsem zapojil pojistku webasta. Na chvilku se spustilo a pak stichlo. Pak ještě jednou když jsem otevřel dveře ale taky jen na chvilku. A pak už nic. Těžko říct.
Rozhodně kdyby jste někdo věděli o sto pro funkční jednotce pro thermotop c benzin 12V/40W 5kW. Tak bych do toho asi šel - alespoň pro test. Uvidím taky co napíšou z autosip.cz. V nabidce na strankach jsem viděl jen pro thermotop c diesel a ještě tušim bez can-busu nebo co je to tam za sběrnice a dokupy s tim primarnim větrákem. Tedy je to vlastne pulka toho webasta (opticky z venku) a cena byla nějak desitku myslim.
Diky
Rozhodně kdyby jste někdo věděli o sto pro funkční jednotce pro thermotop c benzin 12V/40W 5kW. Tak bych do toho asi šel - alespoň pro test. Uvidím taky co napíšou z autosip.cz. V nabidce na strankach jsem viděl jen pro thermotop c diesel a ještě tušim bez can-busu nebo co je to tam za sběrnice a dokupy s tim primarnim větrákem. Tedy je to vlastne pulka toho webasta (opticky z venku) a cena byla nějak desitku myslim.
Diky