Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-30
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-30
Ahoj,
mám dotaz a pokud se tu někdo vyzná v olejích, rád si poslechnu názor.
Mám F10 550i 2012 (ten problémovej motor), 120.000 km najeto, budu teď dělat preventivně vstřiky, svicky, civky, turba a chladici cerpadla.
Jakmile toto bude hotove, chci ten motor nechat nachipovat.
Zde nechci prosím diskusi, jak ten motor je na prd, atd, jsem si vedom rizika, do jakeho jsem sel s tim motorem uz kdyz jsem to auto kupoval.
Ale rad bych se zeptat na tuto vec, nekolik upravcu aut mi reklo, ze po upravena auta pouzivaji olej Motul 300V 15w-50.
Mate prosim nekdo zkusenosti s timto olejem, resp zna nekdo vlastnosti a hlavne moznosti pouziti tohoto oleje?
Vim, ze auto ma predepsanou vizkozitu a typ oleje, ale ze zkusenosti jsem se nejednou presvedcil, ze u starsich motoru bylo vhodne davat uz jiny typ a proto se ptam zkusenych. Nechci to vse udelat a pak celej motor posrat olejem...
Prosim tedy o radu, nazor atd, diky moc
mám dotaz a pokud se tu někdo vyzná v olejích, rád si poslechnu názor.
Mám F10 550i 2012 (ten problémovej motor), 120.000 km najeto, budu teď dělat preventivně vstřiky, svicky, civky, turba a chladici cerpadla.
Jakmile toto bude hotove, chci ten motor nechat nachipovat.
Zde nechci prosím diskusi, jak ten motor je na prd, atd, jsem si vedom rizika, do jakeho jsem sel s tim motorem uz kdyz jsem to auto kupoval.
Ale rad bych se zeptat na tuto vec, nekolik upravcu aut mi reklo, ze po upravena auta pouzivaji olej Motul 300V 15w-50.
Mate prosim nekdo zkusenosti s timto olejem, resp zna nekdo vlastnosti a hlavne moznosti pouziti tohoto oleje?
Vim, ze auto ma predepsanou vizkozitu a typ oleje, ale ze zkusenosti jsem se nejednou presvedcil, ze u starsich motoru bylo vhodne davat uz jiny typ a proto se ptam zkusenych. Nechci to vse udelat a pak celej motor posrat olejem...
Prosim tedy o radu, nazor atd, diky moc
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
U tohoto turbo motoru bych asi nedával 15W , to by by nemuselo dělat úplně dobře vzhledem k tomu, že nové motory jsou konstruovány jako lehkoběžné - proto ta 5w30 
Motul dobrá volba, cena dražší, ale kvalitní oleje prověřené motorsportem
Primárně bych se soustředil na 5w50 a měnit ve velice krátkých intervalech a monitorovat teplotu oleje, protože jak to jde přes 120 tak už to hodně zatěžuje motor :-/

Motul dobrá volba, cena dražší, ale kvalitní oleje prověřené motorsportem

Primárně bych se soustředil na 5w50 a měnit ve velice krátkých intervalech a monitorovat teplotu oleje, protože jak to jde přes 120 tak už to hodně zatěžuje motor :-/
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
s tou 15W ty turba pujdou rychle srát a vlastně i celej ten motor.
dal bych 5W40 a pokud to poleze nad 100C tak bych dal 5W50, ale byl bych hodně opatrnej na zahřívání.
dal bych 5W40 a pokud to poleze nad 100C tak bych dal 5W50, ale byl bych hodně opatrnej na zahřívání.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
JJ, 15W-cokoli není dobrý nápad do našich klimatických podmínek. Pokud jsi pročítal zahraniční fora na téma chipu, bylo doporučení na 15W-50 od lidí z Kalifornie nebo Floridy?
Jak píšou pánové výše, když už, tak 5W-40 nebo 5W-50. Vyber si něco s vyšším HTHS http://www.trust-rust.cz/bmw/engine_oils/
Jak píšou pánové výše, když už, tak 5W-40 nebo 5W-50. Vyber si něco s vyšším HTHS http://www.trust-rust.cz/bmw/engine_oils/
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
Ten olej je určenej pro motocykly, takže do auta s turbama to asi nebude to pravý ořechový
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
je to normálně olej pro auta...Vlasta píše:Ten olej je určenej pro motocykly, takže do auta s turbama to asi nebude to pravý ořechový
http://www.motul.com/ca/en-US/products/ ... n-15w50--2
Jeden znamej ho jezdí už déle, ale rozhodně to není motor s turby kterej je kontruován na vodu typu 5w30
Každopádně motul 5w50 nemají, třeba ravenol taky nebude chyba

http://www.ravenol.de/produkte/verwendu ... 5w-50.html
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
Díky za názory.
Já mám na budíku provozní teplotu oleje 110 - 130 stupnu, pri normlani jizde se drzi nekde lehce pod 120, kolony a ostrejsi jizda 120+.
Ano, cetl jsem to na US forech...
Takze jinymi slovy se na tento olej vysrat a lejt tam proste to, co tam ma byt? I kdyz to bude po chipu?
Pripadne umite nekdo doporucit fakt top znacku oleje? Ani mi nejde o cenu, ale aby ten olej skutecne fungoval jak v zime, tak stihal mazat a drzet tlak pri zatezi a horku.
http://www.ravenol.de/produkte/verwendu ... 5w-50.html ten?
Já mám na budíku provozní teplotu oleje 110 - 130 stupnu, pri normlani jizde se drzi nekde lehce pod 120, kolony a ostrejsi jizda 120+.
Ano, cetl jsem to na US forech...
Takze jinymi slovy se na tento olej vysrat a lejt tam proste to, co tam ma byt? I kdyz to bude po chipu?
Pripadne umite nekdo doporucit fakt top znacku oleje? Ani mi nejde o cenu, ale aby ten olej skutecne fungoval jak v zime, tak stihal mazat a drzet tlak pri zatezi a horku.
http://www.ravenol.de/produkte/verwendu ... 5w-50.html ten?
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
ale to tam máš ted 5W30 ne?
když dáš dobrou 5W40 tak ta teplota hned sleze. ja bych fakt nedaval 5W50 a nedej bože 15W50 do motoru kterej je navrženej na 0W30 ani ne na 5W30
když dáš dobrou 5W40 tak ta teplota hned sleze. ja bych fakt nedaval 5W50 a nedej bože 15W50 do motoru kterej je navrženej na 0W30 ani ne na 5W30
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
Ja ravenol jezdím 10w60 , primárně spíše okruh a jsem s tím spokojený vydrží mi o něco déle než oleje co jsem měl předtím (než začne černat), ale měním asi 7-8x za rok, takže to je takové relativní
Ale vzhledem k využití i továrních strojích si myslím, že tam chyba nebude 
Pro zajímavost se zkusím zeptat, co se leje do M6 GT3 - v podstatě obdobný motor do kterýho v serii taky jde 5w30


Pro zajímavost se zkusím zeptat, co se leje do M6 GT3 - v podstatě obdobný motor do kterýho v serii taky jde 5w30

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
matal
- Moderátor
- Příspěvky: 12993
- Registrován: pon 23.08.2004 00:00
- Bydliště: Tišnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
A co Mullers oil.? vím,že to hodně lidí jezdí ve veteránech, Made in UK..
BMW LL04, cena za 5w40 solidní..
http://www.millersoils.co.uk/which-oil
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
BMW LL04, cena za 5w40 solidní..
http://www.millersoils.co.uk/which-oil
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
S Millersem (obecně) chybu neudělá....
(používám CFS 5w-40 a to v obou vrtulích)
Mně spíš v tý souvislosti napadla jiná zvídavá otázka: když už je v olejové náplni strčeno teplotní čidlo (aby to někde mohlo ukazovat těplotu woleje), jak moc lze té teplotě, kterou to ukazuje věřit?
Tím myslím, jak moc je zobrazovaná těplota woleje zkreslena:
- umístěním (polohou) teplotního čidla?
- tepelnou setrvačností systému mazání?
- nepřesností měření?
- nerovnoměrným prouděním woleje v systému?
- a jinými vlivy....
Jinými slovy: dyž ukazatel ukazuje např. 115st C a v motoru (v mém případě) je 6.5litru woleje, je opravdu celých 6.5litru zahřáto na lautr stejnou (zobrazenou) těplotu a je to opravdu 115st C?
Nebo ještě jinak: Když je těplota woleje v místě čidla např. 115st C, je v tu chvíli opravdu i stejná těplota woleje např. na pístech/stěnách válců?
Myslím si, že ne.... že tam budou kura rozdíly (např. lokální chvilkové přepalování na rozžhavené stěně válce....)
Ještě sem na webu nic nehledal, neviděli jste někde někdo nějaké (veřejně publikované) výsledky měření? Lze vůbec něco takového měřit (aspoň laboratorně)?

Mně spíš v tý souvislosti napadla jiná zvídavá otázka: když už je v olejové náplni strčeno teplotní čidlo (aby to někde mohlo ukazovat těplotu woleje), jak moc lze té teplotě, kterou to ukazuje věřit?
Tím myslím, jak moc je zobrazovaná těplota woleje zkreslena:
- umístěním (polohou) teplotního čidla?
- tepelnou setrvačností systému mazání?
- nepřesností měření?
- nerovnoměrným prouděním woleje v systému?
- a jinými vlivy....
Jinými slovy: dyž ukazatel ukazuje např. 115st C a v motoru (v mém případě) je 6.5litru woleje, je opravdu celých 6.5litru zahřáto na lautr stejnou (zobrazenou) těplotu a je to opravdu 115st C?
Nebo ještě jinak: Když je těplota woleje v místě čidla např. 115st C, je v tu chvíli opravdu i stejná těplota woleje např. na pístech/stěnách válců?
Myslím si, že ne.... že tam budou kura rozdíly (např. lokální chvilkové přepalování na rozžhavené stěně válce....)
Ještě sem na webu nic nehledal, neviděli jste někde někdo nějaké (veřejně publikované) výsledky měření? Lze vůbec něco takového měřit (aspoň laboratorně)?
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
Odpovedel sis sam. Zobrazena teplota je teplota na cidle, ne teplota oleje... Neni v silach zadneho motoru merit teplotu oleje v konkretnich mistech. Od toho je tu tovarna vyrobce a testovani uvnitr tovarny, kde se garantuje, ze pri pouziti predepsaneho oleje ve spravne fungujicim motoru, pri jeho beznem pouziti, dlenavodu k pouziti, nebude problem s teplotou oleje, ci jinych provoznich kapalin. Proto je i informace o jeho teplote pro vetsinu ridicu zbytecna, ba mozna primo zavadejici. Ona ti to je totiz stejne uplne k prdu, protoze je uplne suplik jakou ma olej teplotu, pokud se nedostava tam kam ma, napriklad pri poklesu tlaku, ucpanych mazacich kanalech atp. Hratky s teplotou oleje si mohou dovolit ridici, jejichz auta jsou pripravovana na zavodni okruhy a kde je jistota, ze zbytek systemu pracuje ve stoprocentni kondici, aneb je mi k nicemu info, ze olej ma 100 stupnu, pokud se nedostava napriklad na vacky 

E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz pro olejáře: Motul 300V 15W-50 jako náhrada za 5W-
No, ona teplota jde ruku v ruce i s tlakem, horkej olej je daleko řidší než studený a už trošku utrestaní jedinci potom nestíhají mazat - například plný tlak nebude už ve 3tis OT ale pak až ve 4tis ot jen díky teplotě - což třeba při dálničním tempu na 5w40 v takové M52B28 není problém dosáhnout cca 130"C což je v podstatě přepálenej oleje
Co se týče nepřesnosti měření...
Teplota motorového prostoru čidlo ovlivní nepatrně až skoro zanedbatelně, teď ve velkých vedrech to může být znatelnější
Čidla jako taková jsou velice nepřesná - třeba u E36 je vodní čidlo furt stejně když má voda 90-110
levné aftermarket budík včetně VDO jsou klidně 0,5-1Bar případně 15" rozdíl oproti skutečnosti.
Umístění čidla je různé, ale většinou měříš teplotu v mazacím kanálu - u olejového filtru, kde je jako teplota, která maže ložiska, vačky apod. potom se dá měřit ještě ochlazený olej ve vaně...
Přesnost měření je relativní, dá se na to udělat i vlastní budík přes jednoduchý procesor a naprogramovat si zobrazování. Já jsem šel trochu preciznější cestou vzhledem k plně programovatelné jednotce (datasheet čidla dopsán do řj dle voltáže čidla podle naměřených hodnot ve skutečnosti)
co se týče aftermarket budíků, nejvíc se mi libí asi innovate, kteří to nemají vymyšleno úplně blbě
https://www.youtube.com/watch?v=FZNwGxREZm4

Co se týče nepřesnosti měření...
Teplota motorového prostoru čidlo ovlivní nepatrně až skoro zanedbatelně, teď ve velkých vedrech to může být znatelnější
Čidla jako taková jsou velice nepřesná - třeba u E36 je vodní čidlo furt stejně když má voda 90-110

Umístění čidla je různé, ale většinou měříš teplotu v mazacím kanálu - u olejového filtru, kde je jako teplota, která maže ložiska, vačky apod. potom se dá měřit ještě ochlazený olej ve vaně...
Přesnost měření je relativní, dá se na to udělat i vlastní budík přes jednoduchý procesor a naprogramovat si zobrazování. Já jsem šel trochu preciznější cestou vzhledem k plně programovatelné jednotce (datasheet čidla dopsán do řj dle voltáže čidla podle naměřených hodnot ve skutečnosti)
co se týče aftermarket budíků, nejvíc se mi libí asi innovate, kteří to nemají vymyšleno úplně blbě

https://www.youtube.com/watch?v=FZNwGxREZm4
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance