Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Elektronická snímač stavu oleje E90 N52
Elektronická snímač stavu oleje E90 N52
Zdravím. Chtěl jsem se zeptat zkušenějších, jak by se dal nejlépe odhalit vadný snímač stavu oleje? Diagnostika ho ukáže jenom v případě, že selže úplně a na BC pak svítí Innactive. K tomu u mě zatím nedošlo. Minulý týden jsem měnil olej včetně filtru. Snímač před výměnou ukazoval půlku. Po výměně všeho ukazoval stejný stav, tak jsem si říkal, že to chvíli trvá, než si to vyhodnotí. Už je to ale cca 300km a stav zůstává beze změny. Přecházel jsme z 5W-30 na 5W-40, ale to by snad nemělo mít vliv. Nebo se pletu?
Re: Elektronická snímač stavu oleje E90 N52
A množství oleje je správné? 

Re: Elektronická snímač stavu oleje E90 N52
Samozřejmě, že je množství správné. 6,5 l 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronická snímač stavu oleje E90 N52
Tomu ukazateli vůbec nevěřím, i když zobrazovaný stav pravidelně kontroluji. Podle návodu to má ukazovat po zahřátí motoru a ujetí cca 10km. Takže kuk přes iDrive, ukazuje asi polovinu, jedu dál asi 150km, většinou klidně. Potom se na informačním panelu ukázal trojúhelníček, tj. je k dispozici nějaká další informace. Kuk do iDrive a olej na minimu, po vypnutí motoru následuje hláška "Warnung Ölstand auf min. - Bitte einen Liter nachfüllen!!

Tak, jo - dolil jsem, ale jen půl litru, a po ujetí cca 10km kuk do iDrive - maximum.
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 954503.jpg
Při výměně oleje a filtru jsem to nechal vykapat 20 minut, takže vypuštěno vše, co bylo možné. Podle ETK je náplň motoru N53 6,5 litru - nalil jsem tam jen 5 litrů (= pětilitrový kanystr) http://www.millersoils.cz/ 5W40 nanodrive, natočil motor a ujel asi 15 kilometrů a elektronika ukazuje lehce pod maximum. Když jsem tam poprvé nalil 6 litrů, ukazatel ukazoval maximum + oranžovou barvu, což znamená, že je tam moc. A hodně blbě se to upouští.
Možnosti:
- Millers dává do 5 litrového kanystru o hodně více => dost nepravděpodobné,
- ta elektronická měrka ukazuje blbě !! ,
- mám ve vaně kilo karbonu, protože měrka po nalití 5 litrů ukazuje skoro MAX?
Už jsem si několikrát říkal, že při následující výměně oleje to čidlo vymontuji a alespoň vizuálně zkontroluji, ale vždycky někdo pospíchal. Když sáhnu dírou po vypouštěcím šroubu do vany, tak tam žádné bahýnko není.
Klasickou měrku motor N53 nemá, testy čidla pomocí diagnostiky ISTA provedeny (=vyhledat v sekci ABL), závada nezjištěna. Dokonce jsem dosáhnul i stavu, kdy to ukazovalo hladinu oleje ve vaně při motoru v klidu, tj. bez toho sloupečku množství, který se zobrazuje při chodu motoru.
Před další výměnou oleje v motoru přidám http://www.millersoils.cz/engine-flush , koupím si náhradní těsnění k tomu čidlu a zkusím ho prohlédnout. Někdo s dalšími nápady?


Tak, jo - dolil jsem, ale jen půl litru, a po ujetí cca 10km kuk do iDrive - maximum.
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 954503.jpg
Při výměně oleje a filtru jsem to nechal vykapat 20 minut, takže vypuštěno vše, co bylo možné. Podle ETK je náplň motoru N53 6,5 litru - nalil jsem tam jen 5 litrů (= pětilitrový kanystr) http://www.millersoils.cz/ 5W40 nanodrive, natočil motor a ujel asi 15 kilometrů a elektronika ukazuje lehce pod maximum. Když jsem tam poprvé nalil 6 litrů, ukazatel ukazoval maximum + oranžovou barvu, což znamená, že je tam moc. A hodně blbě se to upouští.
Možnosti:
- Millers dává do 5 litrového kanystru o hodně více => dost nepravděpodobné,
- ta elektronická měrka ukazuje blbě !! ,
- mám ve vaně kilo karbonu, protože měrka po nalití 5 litrů ukazuje skoro MAX?
Už jsem si několikrát říkal, že při následující výměně oleje to čidlo vymontuji a alespoň vizuálně zkontroluji, ale vždycky někdo pospíchal. Když sáhnu dírou po vypouštěcím šroubu do vany, tak tam žádné bahýnko není.
Klasickou měrku motor N53 nemá, testy čidla pomocí diagnostiky ISTA provedeny (=vyhledat v sekci ABL), závada nezjištěna. Dokonce jsem dosáhnul i stavu, kdy to ukazovalo hladinu oleje ve vaně při motoru v klidu, tj. bez toho sloupečku množství, který se zobrazuje při chodu motoru.
Před další výměnou oleje v motoru přidám http://www.millersoils.cz/engine-flush , koupím si náhradní těsnění k tomu čidlu a zkusím ho prohlédnout. Někdo s dalšími nápady?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Elektronická snímač stavu oleje E90 N52
ahoj,
taky té měrce moc nevěřím. někde jsem tu řešil vysokou spotřebu oleje, kdy po přechodu z 5w30 na 5w40 jsem cca jednou za měsíc dolíval olej. auto mám krátce a když jsem na základě hlášky z i-drivu dolil poprvé, říkal jsem si, že jsem možná nedal dost oleje při výměně. když jsem ale doli podruhé, tak už se mi to nelíbilo, protože mi vycházela spotřeba oleje rozhodně více než 1l/1000km.
naposledy jsem dolíval před cca 400km. všechno jsou to krátké vzdálenosti do 50km, většinou třeba jen 10-15km. tedy motor věčně studený, tedy bych čekal spotřebu oleje nejvyšší u studeného motoru. a měrka za tu dobu stále drží na max - ani se nepohla.
co měrce vůbec nepřidává na věrohodnosti je fakt, že když mě vyzvala k dolití, dolil jsem 1l oleje a měrka ukazovala hladinu někde uprostřed. více oleje jsem ale neměl, a byl zrovna víkend, tedy jsem více nedolil a až v týdnu koupil další olej pro jistotu abych měl v zásobě až si motor zase řekne - byl jsem už smířený s tím že motor prostě olej žere a že to budu muset řešit, protože unik nikde žádný, tedy podezření na kapající vstřikovač. koupil jsem tedy olej ale než jsem ho tam dolil, zkontroloval jsem hladinu. a hle: hladiny detekovaná měrkou je na max! takže jsem už nic nedolil a od té doby najeto cca 400km v krátkých trasách a měrka pořád hlásí max.
jedíné, co jsem asi dva týdny zpátky dělal na motoru byla membrána odlučovače. původní byla ale neporušená. byla jen špinavá, tedy možná úplně netěsnila v zavřeném stavu, ale díra v ní není.
tak ted mám jen strach, kolik oleje tam vlastně je, jestli už ho tam není třeba moc....nebo málo? nevím. klasická měrka oleje mi tam prostě chybí
jo a ještě bych měl otázku: mám N53B30 v e60 xdrive. na xdrivu je olejová vana jinak tvarovaná. neptří tam tedy i jiné množství oleje?
díky
taky té měrce moc nevěřím. někde jsem tu řešil vysokou spotřebu oleje, kdy po přechodu z 5w30 na 5w40 jsem cca jednou za měsíc dolíval olej. auto mám krátce a když jsem na základě hlášky z i-drivu dolil poprvé, říkal jsem si, že jsem možná nedal dost oleje při výměně. když jsem ale doli podruhé, tak už se mi to nelíbilo, protože mi vycházela spotřeba oleje rozhodně více než 1l/1000km.
naposledy jsem dolíval před cca 400km. všechno jsou to krátké vzdálenosti do 50km, většinou třeba jen 10-15km. tedy motor věčně studený, tedy bych čekal spotřebu oleje nejvyšší u studeného motoru. a měrka za tu dobu stále drží na max - ani se nepohla.
co měrce vůbec nepřidává na věrohodnosti je fakt, že když mě vyzvala k dolití, dolil jsem 1l oleje a měrka ukazovala hladinu někde uprostřed. více oleje jsem ale neměl, a byl zrovna víkend, tedy jsem více nedolil a až v týdnu koupil další olej pro jistotu abych měl v zásobě až si motor zase řekne - byl jsem už smířený s tím že motor prostě olej žere a že to budu muset řešit, protože unik nikde žádný, tedy podezření na kapající vstřikovač. koupil jsem tedy olej ale než jsem ho tam dolil, zkontroloval jsem hladinu. a hle: hladiny detekovaná měrkou je na max! takže jsem už nic nedolil a od té doby najeto cca 400km v krátkých trasách a měrka pořád hlásí max.
jedíné, co jsem asi dva týdny zpátky dělal na motoru byla membrána odlučovače. původní byla ale neporušená. byla jen špinavá, tedy možná úplně netěsnila v zavřeném stavu, ale díra v ní není.
tak ted mám jen strach, kolik oleje tam vlastně je, jestli už ho tam není třeba moc....nebo málo? nevím. klasická měrka oleje mi tam prostě chybí

jo a ještě bych měl otázku: mám N53B30 v e60 xdrive. na xdrivu je olejová vana jinak tvarovaná. neptří tam tedy i jiné množství oleje?
díky
Re: Elektronická snímač stavu oleje E90 N52
nie tiez je pisanych 6,5.. ja na e90 lejem 6,3 a nechavam +- 20min. odtiect a mierka je nasledne na max (uz to mam odsledoavne, raz som nalial 6 a mierka ukazovala priblizne polovicu)