
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
Buď v klidu, těch podmínek bys musel splňovat víc. Kšilt větší než tvoje hlava zásadně směřující doleva a dopředu, hip-hop hlasitější než V8 a ve velkym TP v kolonce majitel pan Provident 

Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?



E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
Tann3r > jak jsi daleko se svou n62, máš už po GO
?

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
Prej po GO:). U mě teď probíhá klasickej sled událostí po koupi, tj výměna oleje za to, co tam patří místo 5w-30 = začalo to brát olej přes gufera
. Já se v tom nechci teď přes léto nějak hrabat, to nechám až na podzim. Chci si to auto trochu užít, v tomhle počasí..

Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
10W-60...
dal jsem ho tam, olej se nepřehřívá, 5W-30 co tam dali předchozímu majiteli v autorizovaném servisu měl při ostřejší jízdě ke 125°, tenhle standardně správných cca 108 a nehne se přes 110... koukal jsem do výpisu servisu po prvním majiteli v D a tomu tam dávali 0W-40.... ok, tak 10W-40 ideál, když motor bere olej;)
až do loňskýho podzimu jsem tohle auto nějak nevnímal, díval jsem se pořád po roadsteru, ale tam nedáš 4 lidi, teda 2 dospělí a 2 děti, teď na z4 koukám jako na hračku, jo jednou jsem zaparkoval vedle mx-5 a musel se začít nahlas smát:) další dimenze auta je ten zvuk, takovej jiný řady nemaj...
dal jsem ho tam, olej se nepřehřívá, 5W-30 co tam dali předchozímu majiteli v autorizovaném servisu měl při ostřejší jízdě ke 125°, tenhle standardně správných cca 108 a nehne se přes 110... koukal jsem do výpisu servisu po prvním majiteli v D a tomu tam dávali 0W-40.... ok, tak 10W-40 ideál, když motor bere olej;)
až do loňskýho podzimu jsem tohle auto nějak nevnímal, díval jsem se pořád po roadsteru, ale tam nedáš 4 lidi, teda 2 dospělí a 2 děti, teď na z4 koukám jako na hračku, jo jednou jsem zaparkoval vedle mx-5 a musel se začít nahlas smát:) další dimenze auta je ten zvuk, takovej jiný řady nemaj...
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
N62 není zrovna ideální adept na 10w-60. Stačí když víš, jak má tenhle motor řešeny olejový čerpadlo, kvůli vanosum.. Teplota není všechno.
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
10W60 byl dal do n62 jen na fakt sportovní provozování, tzn okruhy, vrchy atd. ale ne cestu je to kravina
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
a důvodu jsou jaký? nezpochybňuju to, jenom chci vědět proč konkrétně...
co jsi tam dal nakonec, Tann3re?
co jsi tam dal nakonec, Tann3re?
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
ten olej je pro ten motor moc hustej a nezahřeje se na provozní teplotu, je to spíš "Racing" olej, je nesmysl ho používat na běžné užití.
v našich podmínkách je tam nejlepší 5W40
v našich podmínkách je tam nejlepší 5W40
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
Ja myslel ze sla n62 hned pod kudluTANN3R píše:Prej po GO:). U mě teď probíhá klasickej sled událostí po koupi, tj výměna oleje za to, co tam patří místo 5w-30 = začalo to brát olej přes gufera. Já se v tom nechci teď přes léto nějak hrabat, to nechám až na podzim. Chci si to auto trochu užít, v tomhle počasí..






Jinak 5w40'forever, 10w60 bych dal pouze pokud bych jezdil kotel a hrozilo by prehrivani 5w40, JaraXovi ver, vi o cem mluvi.
Ja osobne jsem u e63 presel okamzite z 5w30 na 5w40, gufera jsem uz sice nezachranil ale teplota sla dolu.
U 4.8is jsem presel z 10w60 na 5w40 a mam taktez dobry pocit

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
chci to pochopit, logika je největší motivace:)
ok, co jsem se dočet, tak teplota oleje má v N62 být těch cca 108°, když pozoruju ručičku teploměru, tak olej 10w-60 týhle teploty dosáhne za stejně dlouhou dobu jako předtím 5w-30, cca 15 km klidný jízdy
je tam tedy ještě něco dalšího? něco jako že každej olej má jinou provozní teplotu? tj 5w-30, 5w-40, 10w-40 kolem těch 110 (je ideálně hustej dobře maže), což sedí na provozní teplotu oleje na kterou je motor stavěněj a ten 10w-60 má vyšší, třeba 125° (pod ní je hustší), kterou bych dosáhnul konstantní jízdou v nejvyšších otáčkách? a motoru to nevadí. Nebo jak to teda je?:)
a ještě:) co přesně v tom motoru 10w-60 provede při "normálním" ježdění (úplne normálně s tímhle autem nikdo z nás nejezdí, že:))
ok, co jsem se dočet, tak teplota oleje má v N62 být těch cca 108°, když pozoruju ručičku teploměru, tak olej 10w-60 týhle teploty dosáhne za stejně dlouhou dobu jako předtím 5w-30, cca 15 km klidný jízdy
je tam tedy ještě něco dalšího? něco jako že každej olej má jinou provozní teplotu? tj 5w-30, 5w-40, 10w-40 kolem těch 110 (je ideálně hustej dobře maže), což sedí na provozní teplotu oleje na kterou je motor stavěněj a ten 10w-60 má vyšší, třeba 125° (pod ní je hustší), kterou bych dosáhnul konstantní jízdou v nejvyšších otáčkách? a motoru to nevadí. Nebo jak to teda je?:)
a ještě:) co přesně v tom motoru 10w-60 provede při "normálním" ježdění (úplne normálně s tímhle autem nikdo z nás nejezdí, že:))
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
Nee, já ji chci trápit určitě celoročně:). Ale jak říkám, teď ji chci pojízdnou. Ona 6ka má v sobě něco, co sem naposledy zažil ještě když sem jezdil na moto, že se prostě jedeš projet jen tak, bez důvodu, když je hezky.Sweden píše:Ja myslel ze sla n62 hned pod kudluTANN3R píše:Prej po GO:). U mě teď probíhá klasickej sled událostí po koupi, tj výměna oleje za to, co tam patří místo 5w-30 = začalo to brát olej přes gufera. Já se v tom nechci teď přes léto nějak hrabat, to nechám až na podzim. Chci si to auto trochu užít, v tomhle počasí..
, ale je pravda ze v zime na to bude casu dost, pokud ji chces 6er provozovat jen sezone. Ja uz se na GO
![]()
n62 chystam kvuli chycenym guferum uz pomalu dve sezony, ale ono ne a ne z toho zacit neco chcat
![]()
, tuk..tuk..tuk
Jinak 5w40'forever, 10w60 bych dal pouze pokud bych jezdil kotel a hrozilo by prehrivani 5w40, JaraXovi ver, vi o cem mluvi.
Ja osobne jsem u e63 presel okamzite z 5w30 na 5w40, gufera jsem uz sice nezachranil ale teplota sla dolu.
U 4.8is jsem presel z 10w60 na 5w40 a mam taktez dobry pocit
Zddan01: kolem těch 108° má N62 teplotu vody, teplota oleje bude vždycky trochu vyšší. Teda když se bavíme o 645ci, která nemá chladič oleje (jen s manuálem). 650i už má myslím vždy.
Jednoduše, 10w-60 už je olej vyloženě pro motorsport. Když pominu, že degraduje podstatně rychleji než třeba obyčejná 10w-40, určitě se nehodí do motoru, který na takový olej není uzpůsoben už z výroby. Třeba starší M- motory měly vždycky trochu větší vůle, tam ten olej patří a zas nemůžeš používat nic jiného.
Příklad: třeba ta 60tka bude při tvých 110° stejně "hustá", jako 40tka někde teprve při 90°. Což zrovna u N62, kde pumpa i na volnoběh dává přes 2 bary a olej neslouží jen jako mazání, ale ovládá tlakem čtyři vanosy.. nevím, nemrdal bych do toho. 40tka to v pohodě zvládá a na cestě snad uvařit nejde.
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
tak olej cca jasnej... už nebudu prudit:)TANN3R píše: Nee, já ji chci trápit určitě celoročně:). Ale jak říkám, teď ji chci pojízdnou. Ona 6ka má v sobě něco, co sem naposledy zažil ještě když sem jezdil na moto, že se prostě jedeš projet jen tak, bez důvodu, když je hezky.
Zddan01: kolem těch 108° má N62 teplotu vody, teplota oleje bude vždycky trochu vyšší. Teda když se bavíme o 645ci, která nemá chladič oleje (jen s manuálem). 650i už má myslím vždy.
Jednoduše, 10w-60 už je olej vyloženě pro motorsport. Když pominu, že degraduje podstatně rychleji než třeba obyčejná 10w-40, určitě se nehodí do motoru, který na takový olej není uzpůsoben už z výroby. Třeba starší M- motory měly vždycky trochu větší vůle, tam ten olej patří a zas nemůžeš používat nic jiného.
Příklad: třeba ta 60tka bude při tvých 110° stejně "hustá", jako 40tka někde teprve při 90°. Což zrovna u N62, kde pumpa i na volnoběh dává přes 2 bary a olej neslouží jen jako mazání, ale ovládá tlakem čtyři vanosy.. nevím, nemrdal bych do toho. 40tka to v pohodě zvládá a na cestě snad uvařit nejde.
celoroční ježdění je bez diskuze, mám kabrio, kupoval jsem to na podzim jako třetí auto, koupil zimní gumy a začal s ním jezdit hned... motor, jeho zvuk, DD, adaptivní řízení, design, celkovej dojem z toho, jak je auto domyšlený a kvalitně udělaný (aby taky ne za 100K €)
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
Hříšníci...styďte se, jezdit s 6er celoročně
Já prvně minulý listopad zazimoval a na jaře to byl čistý orgasmus, lepší jak prcat feny fakt
Mě každý přibývající kilometr drásá nervy, ale je pravda že já jsem od přírody tak trochu jinej
Jinak souhlas s Tann3em, po motorkách které jsem léta jezdil tak je to nej , prostě jezdím jen tak pro radost a člověk nemusí jet ani nějakou kudlu a to auto prostě baví. Manželka vždycky huláká z balkonu "kam jedeš" > někam > "kam jako někam" > no prostě jen tak > "aha"





Jinak souhlas s Tann3em, po motorkách které jsem léta jezdil tak je to nej , prostě jezdím jen tak pro radost a člověk nemusí jet ani nějakou kudlu a to auto prostě baví. Manželka vždycky huláká z balkonu "kam jedeš" > někam > "kam jako někam" > no prostě jen tak > "aha"


E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
Já si zase auto užívám jen když jezdí. Kdykoliv stojí, tak mě sere, ať už v garáži nebo hůř v dílně
Taky by mě nebavilo cpat prachy vyloženě do vikendovky, na to bohužel nemám..

Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
mám to podobně, stalo se z toho auto na denní provoz, trochu jsem s tím před koupí počítal, ale neveřil jsem, že to půjde tak rychle...
peníze jsou limitující, 645Ci není na provoz taky zrovna nejlevnější, ale ještě to jde...
samozřejmě jsem se taky nedávno nachytal při přemejšlení o opravdový víkendovce, ale co by to mělo bejt?! těžko po velkým kabrioletu s V8 a všema jeho vychytávkama hledat něco zajímavějšího, takže M6, nebo 850Ci/i - finančně absolutně nemožný
M6 cabrio s rozumným nájezdem je za mego, pak všechno za 2-3 nasobek, no ale v černý safír a chateau red kůži
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 19154.html
850i už taky není nejlevnější, ale ok, kolem 400K s automatem, nedávno jsem mluvil s člověkem, co jí měl, min 20l/100km kam se hneš, stejně s tím jezdil pořád, protože to má brutální charisma, každej chtěl svézt, tankoval 2x týdně a pořád problémy s chodem na 10 válců
možná ještě Z1 (kvůli těm dveřím a zajímavý konstrukci) - ty už jsou ale taky hodně hodně přes 0,5 mega (oprava - spíš k miliónu) a je jenom pro 2...
takže nic a zpátky na zem...
peníze jsou limitující, 645Ci není na provoz taky zrovna nejlevnější, ale ještě to jde...
samozřejmě jsem se taky nedávno nachytal při přemejšlení o opravdový víkendovce, ale co by to mělo bejt?! těžko po velkým kabrioletu s V8 a všema jeho vychytávkama hledat něco zajímavějšího, takže M6, nebo 850Ci/i - finančně absolutně nemožný
M6 cabrio s rozumným nájezdem je za mego, pak všechno za 2-3 nasobek, no ale v černý safír a chateau red kůži
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 19154.html

850i už taky není nejlevnější, ale ok, kolem 400K s automatem, nedávno jsem mluvil s člověkem, co jí měl, min 20l/100km kam se hneš, stejně s tím jezdil pořád, protože to má brutální charisma, každej chtěl svézt, tankoval 2x týdně a pořád problémy s chodem na 10 válců
možná ještě Z1 (kvůli těm dveřím a zajímavý konstrukci) - ty už jsou ale taky hodně hodně přes 0,5 mega (oprava - spíš k miliónu) a je jenom pro 2...
takže nic a zpátky na zem...
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
podle mě je škoda s tím v zimě nejezdit, auta sou na ježdění a na staní, fascinujou mě lidi co si koupí 7er a pak najedou 5 tisíc za rok, ty auta musí lítat, já třeba na zimu hodím na cabro hadrtop a jezdím s tím, většině aut víc ubliži to že stojí než to že jezdí v zimě.
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
Já třeba 6er kupoval prvoplánově jako daily a na zimu už se oba těšíme
pokud teda pro změnu nějaká bude 


V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
Já se teda na zimu netěším od doby, kdy BMW ještě dávalo samosvor. Opendif je v zimě za trest, sranda s tím pořádně není a na Mko nemám 

- TT
- Registrovaný
- Příspěvky: 1358
- Registrován: ned 25.08.2002 00:00
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: e63 - je tahle 645tka dobrá koupě ?
...jezdit celoročně souhlas, zase ta 6er není taková bomba bomb, aby byla zazimovaná v garáži na koberci a přikrytá dekou, jestliže se o auto staráš jak máš celoročně nemusí tě trápit ani zima,... je to fakt o údržbě, auto od soli vezmu vlažnou tlakovou vodu včetně spodku každý 2-3 den v týdnu, na jaře komplet očista atd., atd. nevím co by tomu autu v zimě mělo uškodit ?? není z papíru a nějaká ta vločka neuškodí, naopak na sněhu vypadá peckově 

BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i