Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OLM)
Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OLM)
Mám naplněn u X5 E70 3,0 xDrive r.v. 2009 klimatizační okruh roztokem, který pod UV světlem prozradí únik z klimatizace.
Spolu s plným naplněním klimatizace mi to vydrželo cca 10 dní a to jsem měl jen jednu delší trasu.
Potřeboval bych poradit, kde mimo oficiálního servisu doporučujete auto nechat vyservisovat, tzn. odhalit pod UV světlem závadu a příp. vyřešit objednávku dílu a opravu.
Ideální lokalita pro mne:
Plzeň
Přinejhorším (pokud to tam nebude muset stát):
Praha
Ostravsko
Olomoucko
Díky moc.
Spolu s plným naplněním klimatizace mi to vydrželo cca 10 dní a to jsem měl jen jednu delší trasu.
Potřeboval bych poradit, kde mimo oficiálního servisu doporučujete auto nechat vyservisovat, tzn. odhalit pod UV světlem závadu a příp. vyřešit objednávku dílu a opravu.
Ideální lokalita pro mne:
Plzeň
Přinejhorším (pokud to tam nebude muset stát):
Praha
Ostravsko
Olomoucko
Díky moc.
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
u kohokoliv kdo těmto autum rozumí.
chladič bude asi KO
chladič bude asi KO
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
Právě proto se ptám na tipy pro Plzeňsko, nejsem odtud a moc se v servisech (zejm. kvalitě) neorientuji. Než to při stávajících teplotách dopravím zpět na Moravu, tak ze mne bude uzenina. 
Takže zřejmě postup bude zjistit kde přesně je problém a pak cenu opravy, ev. jestli si nákupem ND po vlastní ose cenově nepomůžu.

Takže zřejmě postup bude zjistit kde přesně je problém a pak cenu opravy, ev. jestli si nákupem ND po vlastní ose cenově nepomůžu.
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
Tak prasklý řemen u klimatizace. Tam, kde plní klimy si netroufli tam nový dát, údajně to je "speciální jako u Fordu". Snad to bude všechno.
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
Spíše, kde ještě stále jsem
. Na Novojičínsku v servise.
Nedokázali nastartovat po sundání auto, takže je nepojízdné. Řemen není vyměněný, protože dorazil od dodavatele špatný (elastický x ne-elastický).
Musel jsem volat auto elektrikáři ze zdejšího fóra a ten poradil, že by tam mohlo být špatné kotvení v prostoru motoru a měl údajně pravdu - kabel byl KO (jen to cvakalo a bylo podezření na baterku, byť je tato relativně zánovní).
Bohužel ani teď auto nestartuje - měli podezření na startér, ale je pátek večer, tak se pokračuje zítra ráno.
Jako perlička je ještě to, že nebyla odblokovaná převodovka, tak jím auto zůstalo zaseknuté v garáži na celý den. Až večer jsme telefonicky dořešili jak ji odblokovat, aby mohli vyjet. Pojede nakonec na pomoc mechanik z Intelcaru.
Připomínám, že původně jsem to tam dával jen pro utěsnění úniku klimatizace a výše je výsledek. Alespoň jsem poučený - prostě takový normální pátek.

Nedokázali nastartovat po sundání auto, takže je nepojízdné. Řemen není vyměněný, protože dorazil od dodavatele špatný (elastický x ne-elastický).
Musel jsem volat auto elektrikáři ze zdejšího fóra a ten poradil, že by tam mohlo být špatné kotvení v prostoru motoru a měl údajně pravdu - kabel byl KO (jen to cvakalo a bylo podezření na baterku, byť je tato relativně zánovní).
Bohužel ani teď auto nestartuje - měli podezření na startér, ale je pátek večer, tak se pokračuje zítra ráno.
Jako perlička je ještě to, že nebyla odblokovaná převodovka, tak jím auto zůstalo zaseknuté v garáži na celý den. Až večer jsme telefonicky dořešili jak ji odblokovat, aby mohli vyjet. Pojede nakonec na pomoc mechanik z Intelcaru.
Připomínám, že původně jsem to tam dával jen pro utěsnění úniku klimatizace a výše je výsledek. Alespoň jsem poučený - prostě takový normální pátek.

Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
tak to budeš mít zdarma ne?
Pořád mě udivuje jak jsou lidi co si říkají "servis" a nejsou schopni udělat v podstatě banální zásah

Pořád mě udivuje jak jsou lidi co si říkají "servis" a nejsou schopni udělat v podstatě banální zásah
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
mě se strašně líbí jak spousta lídí jezdí za odborníkama




Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
Ve výsledku mám info, že je dost možná špatný vstřik a proto to nestartuje, tak to muselo odtahovkou k odborníkům. Na odblokování převodovky se přišlo po tel. konzultaci, kterou jsem domluvil, jinak by to tam asi stálo doteď. Myslím, že stávající akce má do zdarma daleko, asi přiště i banální zásahy raději budu směřovat pouze k ověřeným servisům.
Když bych to měl shrnout, tak akce "netěsnost klimy" = 1) prasklý řemen a dále naprosto nesouvisející problém 2) polorozpadlý kostřící kabel, 3) jako bonus do toho ještě vstřik.
Doufejme, že tento výčet bude definitivní. Největší paradox je, že do toho servisu jsem normálně dojel a jediné, co nešlo byla klima :-/.
Když bych to měl shrnout, tak akce "netěsnost klimy" = 1) prasklý řemen a dále naprosto nesouvisející problém 2) polorozpadlý kostřící kabel, 3) jako bonus do toho ještě vstřik.
Doufejme, že tento výčet bude definitivní. Největší paradox je, že do toho servisu jsem normálně dojel a jediné, co nešlo byla klima :-/.
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
njn nafta, tam se tydle věci normálně stávaj.
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
Tak vstřik to nebyl. Jen další zkorodovaný kabel. Takže suma sumarum špatná klima, auto na heveru = 2 kabely vypoví službu a nejde nastarovat = výlet odtahovkou.
Největší sranda je, že pod UV lampou žádný únik z klimy není patrný. Přitom to bylo předtím dle slov jiného servisu úplně prázdné (tlak).
Největší sranda je, že pod UV lampou žádný únik z klimy není patrný. Přitom to bylo předtím dle slov jiného servisu úplně prázdné (tlak).
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
však na ty kabely trpí jen nafta 

Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
Zkontroluj si plnící ventilky nízkotlaku a vysokotlaku, tam často médium uniká. Ten řemen asi nepraskl taky jen tak od sebe. Takže zkontrolovat kompresorMagicie píše:Tak vstřik to nebyl. Jen další zkorodovaný kabel. Takže suma sumarum špatná klima, auto na heveru = 2 kabely vypoví službu a nejde nastarovat = výlet odtahovkou.
Největší sranda je, že pod UV lampou žádný únik z klimy není patrný. Přitom to bylo předtím dle slov jiného servisu úplně prázdné (tlak).
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
První teplejší den a klima po roce opět nefunguje a místo chlazení topí, takže je vyplá. Mám před sebou 450km cestu, tak už teď se nemůžu dočkat.
> Zkontroluj si plnící ventilky nízkotlaku a vysokotlaku, tam často médium uniká. Ten řemen asi nepraskl taky jen tak od sebe. Takže zkontrolovat kompresor
Díky, na tohle ale nemám bohužel znalosti. Určitě nicméně vzkážu tam, kde pojedu.

> Zkontroluj si plnící ventilky nízkotlaku a vysokotlaku, tam často médium uniká. Ten řemen asi nepraskl taky jen tak od sebe. Takže zkontrolovat kompresor
Díky, na tohle ale nemám bohužel znalosti. Určitě nicméně vzkážu tam, kde pojedu.
Naposledy upravil(a) Magicie dne úte 19.06.2018 19:09, celkem upraveno 1 x.
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
Posílám po delší době update.
Tak to vypadá na nový chladič a kompresor (= únik na obou místech), tzn. měsíc asi budu jíst jen rohlíky.
Díval jsem se a ověřoval si zkušenosti s Nissens a jsou vesměs pozitivní, resp. nikdo si nestěžoval a tudíž za Hellu asi připlácet nebudu.
Tak to vypadá na nový chladič a kompresor (= únik na obou místech), tzn. měsíc asi budu jíst jen rohlíky.
Díval jsem se a ověřoval si zkušenosti s Nissens a jsou vesměs pozitivní, resp. nikdo si nestěžoval a tudíž za Hellu asi připlácet nebudu.
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
Tak dnes již vyměněno. Pouze se mi při cestě ze servisu bohužel objevil nový problém.
Při zapnuté klimatizaci se ozývá zvuk, který jsem si dříve neuvědomoval. Nejvíce znatelný byl při sešlápnutí plynového pedálu a následném puštění. Po vypnutí klimatizace bych řekl ,že zvuk zmizel. Nevím k čemu to přirovnat.
Obávám se, že to bude podobný problém jako tady http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic ... 55&t=11017 a budu muset servis navštívit znovu.

Při zapnuté klimatizaci se ozývá zvuk, který jsem si dříve neuvědomoval. Nejvíce znatelný byl při sešlápnutí plynového pedálu a následném puštění. Po vypnutí klimatizace bych řekl ,že zvuk zmizel. Nevím k čemu to přirovnat.
Obávám se, že to bude podobný problém jako tady http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic ... 55&t=11017 a budu muset servis navštívit znovu.

Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
Bohužel se problému nepodařilo zcela zbavit a stále přetrvává. Pokusím se zrekapitulovat a poprosit zde na fóru o pomoc.
Problem 1: nefunkcni klimatizace - pred rokem
Okruh naplnen chladivem s UV kapalinou pro identifikaci uniku
Vysledek: Auto zacalo chladit
Problem 2: po roce Nefunkcni klimatizace
identifikovany unik u chladice a kompresoru
Poprve vymeneny chladic a kompresor za znacku Nissens
Naplneno chladivem
Vysledek: Auto zacalo chladit, nakladny servis spojeny s nakupem dvou novych dilu dokoncen
Problem 3 (aktualni): Jiz pri ceste ze servisu jsem uslysel zvlastni hluk z kompresoru pri ubrani plynu
Jel jsem znovu do servisu, kde objevili mimo hlaseneho hluku udajne jeste ubytek chladiva, ale mel rozhozenou vahu v servise.
Vycistili okruh od UV barvici latky a znovu naplnili ve spravnem pomeru oleje a chladiva.
Vymenili take ventilky za orig BMW protoze byly zanese UV barvivem a korektne se neoteviraly.
Kompresor chodil nicmene jiz tak predplneny a pomer olej x chladici kapalina byl udajne v poradku tak, jak ma byt
Vysledek - aktualni stav:
Tentokrat byl vuz v servise pomerne dlouho z duvodu nutnosti objednat se na vycisteni okruhu. Auto chladi, zvuk z kompresoru se udajne snizil, ale stale je pritomen a pri zamereni se na to je znatelny (pridam plyn, pustim a slysim nekde v prostoru ridice (zrejme vydechy klimatizace) zvuk vzdalene podobny tomu jako kdyz jede tramvaj).
Udajne to muze byt v kompresoru Nissens a jeste se nikdy s nicim podobnym i pres konzultaci s kolegou nesetkali, udelali 100% maximum a neni nic dalsiho, co by mohli vyzkouset.
Dotaz - co dál?:
Vuz stoji v Olomouci, mam pred vyzvednutim. Setkal jste se prosim nekdo s necim podobnym? Mate nejaky tip na to co proverit?
Ma smysl vyndat cely kompresor, reklamovat ho dodavateli a dat tam provizorne ten original at mohu s vozem jezdit, s tim ze po nich mohu zkusit pozadovat naklady s tim spojene?
Kdyz vezmu celkovy postup od lonska, tak to auto uz bylo kvuli klimatizaci v servise 4x za rozhodne ne male naklady a ted mne ceka dovolena nekolik tisic km najezd a nerad bych, aby se neco prihodilo.
Diky moc.
Problem 1: nefunkcni klimatizace - pred rokem
Okruh naplnen chladivem s UV kapalinou pro identifikaci uniku
Vysledek: Auto zacalo chladit
Problem 2: po roce Nefunkcni klimatizace
identifikovany unik u chladice a kompresoru
Poprve vymeneny chladic a kompresor za znacku Nissens
Naplneno chladivem
Vysledek: Auto zacalo chladit, nakladny servis spojeny s nakupem dvou novych dilu dokoncen
Problem 3 (aktualni): Jiz pri ceste ze servisu jsem uslysel zvlastni hluk z kompresoru pri ubrani plynu
Jel jsem znovu do servisu, kde objevili mimo hlaseneho hluku udajne jeste ubytek chladiva, ale mel rozhozenou vahu v servise.
Vycistili okruh od UV barvici latky a znovu naplnili ve spravnem pomeru oleje a chladiva.
Vymenili take ventilky za orig BMW protoze byly zanese UV barvivem a korektne se neoteviraly.
Kompresor chodil nicmene jiz tak predplneny a pomer olej x chladici kapalina byl udajne v poradku tak, jak ma byt
Vysledek - aktualni stav:
Tentokrat byl vuz v servise pomerne dlouho z duvodu nutnosti objednat se na vycisteni okruhu. Auto chladi, zvuk z kompresoru se udajne snizil, ale stale je pritomen a pri zamereni se na to je znatelny (pridam plyn, pustim a slysim nekde v prostoru ridice (zrejme vydechy klimatizace) zvuk vzdalene podobny tomu jako kdyz jede tramvaj).
Udajne to muze byt v kompresoru Nissens a jeste se nikdy s nicim podobnym i pres konzultaci s kolegou nesetkali, udelali 100% maximum a neni nic dalsiho, co by mohli vyzkouset.
Dotaz - co dál?:
Vuz stoji v Olomouci, mam pred vyzvednutim. Setkal jste se prosim nekdo s necim podobnym? Mate nejaky tip na to co proverit?
Ma smysl vyndat cely kompresor, reklamovat ho dodavateli a dat tam provizorne ten original at mohu s vozem jezdit, s tim ze po nich mohu zkusit pozadovat naklady s tim spojene?
Kdyz vezmu celkovy postup od lonska, tak to auto uz bylo kvuli klimatizaci v servise 4x za rozhodne ne male naklady a ted mne ceka dovolena nekolik tisic km najezd a nerad bych, aby se neco prihodilo.
Diky moc.
Naposledy upravil(a) Magicie dne pon 02.07.2018 16:03, celkem upraveno 2 x.
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
njn, ne každý umí BMW servisovat.
Re: Klimatizace - problém s únikem (Plzeň/Praha/Ostravsko/OL
Teď to stojí právě v Intelcaru a mám ten dojem, že ti umí BMW servisovat.
Vypadá to, že podobný problém měl také RomanM3 v tomto vláknu http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=98329 , ale není tam již napsané jestli to nějak vyřešil.
Vypadá to, že podobný problém měl také RomanM3 v tomto vláknu http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=98329 , ale není tam již napsané jestli to nějak vyřešil.