Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39,525tds,nepravidelný volnoběh,tarokování zahřátého motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

e39,525tds,nepravidelný volnoběh,tarokování zahřátého motoru

#1 Příspěvek od wehrwolf »

Zdar lidi

Dneska naježděno cca 40 km po městě se zastávkama schválně,aby rotační čerpadlo dostalo tu "správnou" letní provozní teplotu.

Před tím(po výměně čidla teploty nafty v el.řídící hlavě a výměně 4 pinu čidla pro RJ),auto jelo jako kráva se spotřebou do max. 6,8lt a podle úbytku nádrže bych tomu i věřil,na tds neskutečná akcelerace,ale pomalejší/nic tragické/ pokles k volnoběžným otáčkám,bez kouření/na ekozmrdy a podobné dobrosery seru :-D/.

Po zahřátí k letní provozní teplotě začne motor tarokovat ve volnoběhu,zvuk u výfuku i projev přirovnám 4 válci s podpálenými ventily,prostě hnus,a co se dá posouváním el.hlavy za studena seštelovat,po zahřátí je to prostě nemožné/předpokládám přidání dávky směrem ke kabině,ubírání k prsám motoru/.

Motor startuje studený i ohřátý/na max vzhledem k denní současné teplotě/ na snad otáčku kliky,okamžitě .Po opravdovém zahřátí nedrží volnoběžné otáčky,nehoupe,jakoby vynechává,ne stále,po startu a stání vyšším než 15-20 min je to nejvíc projevitelné,po pár minutách částečně odeznívá,ale nikdy nejede OK jak opravdový šestihrnek,....přirovnal bych to ke zvuku 3 válcové traví sekačky VW 1,4 tdi.

TDS nemá moc chytrou diag ,někdo radí dvouhmota/LUK měněna komplet sada+dvouhmota v cca 280 tis.,někdo radí výměna elmg. hlavy vstřik. čerpadla,opravdu mě problém maximálně sere a budu moooooc vděčný za každou fundovanou radu.
Dnes na diagnostice bosch nevypsána žádná závada,krom mezní hodnoty předvstřiku,zítra zajdu na PC nastavit předvstřik dynamicky za chodu motoru.
Start je na drc při studeném i zahřátém motoru,pozahřátí motor začne vandrovat v otáčkách,ale otáčky nelítají,motor má nezdravý zvuk a chvěje se,po přidání plynu to na chvíli zmizí a potom seto zase opakuje(jen motor při provozní teplotě).
Dneska na diagnostice dynamicky nastaven předvstřik,hodnoty OK v pásmu zelené tolerance ,ukazoval cca 3,4-3,5 .Nicméně jak se motor zahřeje na provozní teplotu (ruka na čerpadle nejde udržet) tak se problém opakuje. CHlapi,budu vděčný za každou konstruktivní radu,díky.
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

Re: e39,525tds,nepravidelný volnoběh,tarokování zahřátého mo

#2 Příspěvek od wehrwolf »

Zdar chlapi,tak závada snad vyřešena - díl č. 6 přepouštěcí ventil :
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=13_0428

ventil obsahuje přesný rozdělovací odpružený váleček tlaku s pružinou,který rozděluje přepadovou vratnou naftu od vstřikovačů a z nízkotlaké části čerpadla,rozdělovací váleček občas váznul a navíc rozdělovací váleček má uprostřed nějaký otvor pro vyrovnání tlaku řádově snad ani ne desetina milimetru,který byl ucpaný ,navíc ventil musí být montován průtokovými otvory orientačně k nejvyššímu bodu čerpadla(jsou jen 2 nad sebou a na jedné straně),to samé štekr-nástavec přepadové nafty musí být montován co nejvíce ve vertikální poloze vzhledem k odvzdušnění čerpadla.
Problém vidím v nedostatečně odvzdušněném čerpadle a při ucpaném vyrovnávacím otvoru vnávaznosti na nesprávnou polohu montáže ventilu a štekru při zahřátém motoru ve vysokém tlaku paliva v nízkotlaké části čerpadla + vysokou teplotou čerpadla vlivem nedostatečného chlazení a cirkulace nafty a z toho zapříčiněnou příliš bohatou směsí.
Už jezdím 2 den bez jakýkoliv příznaků,tak snad to tak i zůstane,.......člověka by před tím ani nenapadlo,že taková zdánlivá banální pi..... způsobí takové problémy.
Odpovědět