Zdravím chlapi,včera jsem si všimnul zvlaštního pravidelného zvuku, který vycházel od motoru,otevřel jsem kapotu a hned jsem si všimnul "šmajdání" hlavní řemenice
Chci se zeptat,jak moc je náročná výměna,co všechno musí jít dolu a kolik času to cca zabere.
A od jakýho výrobce ji mám koupit...
Díky.G
Naposledy upravil(a) gunner dne pon 24.04.2017 09:54, celkem upraveno 1 x.
nedávno jsem ji musel vyměnit, protože se utrhla při cestě dom (10km od cíle) takže částečně poháněla alternátor, servo a hlavně chlazení ( i když byla zima)
Co obnáší výměna?
1) sundat saharu (a´t máš víc místa)
2) demontuješ řemen klimatizace, buď ustřihneš nebo sundáš přípravkem. Pokud máš napinák na klimakompresor tak máš jednoduší montáž i demontáž.
3) sundat velky řemen alternátoru, ty už mají napinák.
4) Máš manuál či automat ? Pokud manuál tak zařaď rychlost pokud automat tak musíš najit jak to sundat, u převodovky se dá zablokovat ozubené oběžné kolo (setrvák) ale já to udělal tak že jsem vzal řemen pověsil za řemenici a druhý pomocník mi to povolil ty šrouby, nejsou fest dotáhnuté.
5)klidně vyměň řemen i kladky ať máš klid, vyzkoušej vodní pumpu zda se taky nehýba řemenice do stran)
6) montáž už je jasný.
Díky za odpovědi.Kladky vypadají ok.Na ty řemeny jsem se zapoměl zeptat...je nutný je oba vyměnit nebo se tam můžou nechat?Jestli teda vydrží demontáž té řemenice...
Bál jsem se,že bude muset dolu celej předek Časově je to třeba tak na 3hodky?
Tak výmena řemenice a řemenu je hotová...ale ted se po te výměně vysktl nový problém...při vypnutí motoru se ozve od motoru takové jako by písknutí...nemáte s tím někdo zkušenost?Napadlo mi,jestli by to nemohl být npř. moc přepnutým řemenem...
Diky
Pokud tam máš v řemenové soustavě hydraulický automatický napínák řemenů,tak to je ono. Když začne odcházet,při zastavení motoru vydává velmi nepříjemný vzravý zvuk.Dá se popsat jako krátké písknutí.
To nevim,ale snad to zjistim podle win.Nebo to muzu zjistit nejak i ja sam...?Akorat mi prijde divny,ze mi to zacalo delat okamzite po vymene remenice a remenu...pred vymenou ani tuk.Nemohl se ten napinak poskodit pri montazi te remenice.Nemuze to delat jen remen...?
Máš tam určite nejaké fake diely... Riešil som to aj ja známemu, Contitech z druhovyroby bola nejaká Čína... Z BMW prišli tiež contitech ale už na pohľad to bol úplne iný diel... Po výmene to išlo ako ma.
Dily jsem objednaval z Elitu,remeny jsou od Continentalu....tak Elit s snad zadnou Cinu nedela.
S tou klimou to zkusim...
Ale prijde mi divny,ze to zacala delat povymene...jde tu remenici treba nejak spatne namontovat...npř. moc dotahnout
řemenice drží na 4 šroubek (hodně dlouhé) tak prokluzovat sama o sobě neměla, pokud není vadný díl z cortecu.
prvně zkus beze klimy vypnut motor, zda to piskne či změni zvuk.
Hledej automatický napínák drážkového řemene,ten když se přidírá,vydává podobné pazvuky při zastavení motoru vlivem náhlého zastavení setrvačnosti u točících se agregátů poháněných řemenem,při náhlém zastavení pohybu způsobuje onen doběh setrvačnosti krátkodobé předpětí řemene v oblasti napínáku a písknutí je onen zvuk.
Zkusil jsem bez klima a piska to stale.Napinak je dole na leve strane...na cerne tyčce? Jestli jo, tak od nej ten zvuk na 90% nejde.Prijde mi,jako by ten zvuk vychazel od velke kladky v horni casti na prave strane ...tesne pod plastovym deklem,viz. obrazek
Ty máš napinák aji na A/C kompresoru? takto máš hodně dobré, my napínáky nemáme ale elastický řemen
Od servo pumpy ? Pokud tě to sere, tak můžeš ještě zkusit namazat tekutým mýdlem drážku řemene, je to dočasné řešení a mělo by to utichnut, zkus a uvidíš.