Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Nakodovani nove SMC II
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Nakodovani nove SMC II
Ahoj,
Trošku mi tu chybí nějaká sekce, kde by se sdělovaly rady tipy a triky kolem diag, kódóvání jednotek nedej bože kolem updatu sw v jednotkach apod.
Pokud tu někde taková sekce je, tak jsem jelito o omlouvám se, že jsem to napral sem.
Napral jsem to sem, protože mám doma e60lci ( jaraxi sorry e65 mi doma neprošla). E60 mám jen krátce - asi dva měsíce.
Auto jsem koupil s nefunkčními adaptive xenony. Příčina mi byla jasná už před koupí - pravé světlo bylo totalně zarosené a jednotka SMC pod nim vytopená.
Jednotku jsem koupil novou... nekde tady na fóru jsem narazil na link na jednu firmu v Praze a když jsem měl cestu přes Prahu tak jsem si ji rovnou u nich vyzvedl. Bohužel nazev firmy už nevím ale dá se to zde na fóru najít.
Jednotka je tedy nová na autě už delší čas. Světla fungují ale dost často se chyba vrací.
Četl jsem a i borec v Praglu upozorňoval že jednotka je fungl nová a že bude potřeba ji nakódovat.
Ok. Teď o víkendu jsem rozběhal konečně NCS expert v4. Kabel mám K+DCan. Jinak používám Inpu.
Ncs expert krásně funguje. Není problem vyčíst z jednotky, přes NCS Dummy upravit a vrátit do jednotky zase přes experta...
Muj problém je v tom, že jsem v tom uplně nový a jaksi nevim co se všechno musí jak nastavit aby to fungovalo...po mém zásahu se moje pravé světlo malinko zbláznilo a jezdilo pořád dokola na levý doraz a ne a ne se zinicializovat. Nepomohlo nic. Musel jsem světlo odpojit/pripojit a pak jsem jej konečně mohl přehrát zpět do původního sravu...
Chtěl bych tedy poprosit odborniky jako je ice-blade; pinky, matiz, jarax, snejk a nožná mnoho dalších aby mi pomohli.
Klidně bych sem mohl snad hodit později FSW_PSW aby se ti co o tom něco ví mohli kouknout jak je to ted nastavené a poradit nebo přes dummy přenastavit... to by bylo velký... uplně nejvíc. Teď píšu z mobilu.... tady fsw_psw nemam... proto ten crazy pravopis... sorry for that
Pokud se stydíte, pište klidně do sz. Já chápu že někteří tady na fóru se tímto vlastně živí a určitě nechtějí zveřejňovat své know-how. Chápu to plně, protože mě trvalo taky spoustu hodin než jsem ncs experta rozběhal...byly to gigabajty a gigabajty stahování a hledání na zahraničních fórech než jsem pochopil a nešel verze a varianty co fungují. A co to je ncs expert oproti lidem co updatujou jednotky apod. Do toho bych se já nepoštěl. O tom vím hovnajs a into hovnajs co o tom vim mi stačí na to abych věděl že na to nemám vybavení a akorát bych to, jak říká ice-blade, dojebkal...
Ale jinak se musím pochlubit že jsem asi jeden z mála majitelů e60 vybavené origo elektricky sklopným tažným zařízením westfalia které dokonce i funguje. Taky se mi povedlo ho přimět ke spolupráci protože při koupi auta nefungovalo. Sice stále hlási na bc nějakou chybu se světly na vozíku asi, ale to snad taky časem vyřeším.
Z toho auta jsem celkově nadšený a strašně mě baví a líbí se mi i když je to jen zasrata e60 a navíc xdrive...
Budu moc vděčný za všechny rady ohledně kódování
Ps: a nepotřebují ty světla jen zaklibrovat nějak? Jde to přes inpu? Nenarazil jsem na to nikde
Ps2: jeste mam problem 30e9 nitric oxide trap aging... jde přikázat regenerace nox trapu přes inpu? Jak kde? Nenašel jsem... je to n53b30
Diky diky diky
Trošku mi tu chybí nějaká sekce, kde by se sdělovaly rady tipy a triky kolem diag, kódóvání jednotek nedej bože kolem updatu sw v jednotkach apod.
Pokud tu někde taková sekce je, tak jsem jelito o omlouvám se, že jsem to napral sem.
Napral jsem to sem, protože mám doma e60lci ( jaraxi sorry e65 mi doma neprošla). E60 mám jen krátce - asi dva měsíce.
Auto jsem koupil s nefunkčními adaptive xenony. Příčina mi byla jasná už před koupí - pravé světlo bylo totalně zarosené a jednotka SMC pod nim vytopená.
Jednotku jsem koupil novou... nekde tady na fóru jsem narazil na link na jednu firmu v Praze a když jsem měl cestu přes Prahu tak jsem si ji rovnou u nich vyzvedl. Bohužel nazev firmy už nevím ale dá se to zde na fóru najít.
Jednotka je tedy nová na autě už delší čas. Světla fungují ale dost často se chyba vrací.
Četl jsem a i borec v Praglu upozorňoval že jednotka je fungl nová a že bude potřeba ji nakódovat.
Ok. Teď o víkendu jsem rozběhal konečně NCS expert v4. Kabel mám K+DCan. Jinak používám Inpu.
Ncs expert krásně funguje. Není problem vyčíst z jednotky, přes NCS Dummy upravit a vrátit do jednotky zase přes experta...
Muj problém je v tom, že jsem v tom uplně nový a jaksi nevim co se všechno musí jak nastavit aby to fungovalo...po mém zásahu se moje pravé světlo malinko zbláznilo a jezdilo pořád dokola na levý doraz a ne a ne se zinicializovat. Nepomohlo nic. Musel jsem světlo odpojit/pripojit a pak jsem jej konečně mohl přehrát zpět do původního sravu...
Chtěl bych tedy poprosit odborniky jako je ice-blade; pinky, matiz, jarax, snejk a nožná mnoho dalších aby mi pomohli.
Klidně bych sem mohl snad hodit později FSW_PSW aby se ti co o tom něco ví mohli kouknout jak je to ted nastavené a poradit nebo přes dummy přenastavit... to by bylo velký... uplně nejvíc. Teď píšu z mobilu.... tady fsw_psw nemam... proto ten crazy pravopis... sorry for that
Pokud se stydíte, pište klidně do sz. Já chápu že někteří tady na fóru se tímto vlastně živí a určitě nechtějí zveřejňovat své know-how. Chápu to plně, protože mě trvalo taky spoustu hodin než jsem ncs experta rozběhal...byly to gigabajty a gigabajty stahování a hledání na zahraničních fórech než jsem pochopil a nešel verze a varianty co fungují. A co to je ncs expert oproti lidem co updatujou jednotky apod. Do toho bych se já nepoštěl. O tom vím hovnajs a into hovnajs co o tom vim mi stačí na to abych věděl že na to nemám vybavení a akorát bych to, jak říká ice-blade, dojebkal...
Ale jinak se musím pochlubit že jsem asi jeden z mála majitelů e60 vybavené origo elektricky sklopným tažným zařízením westfalia které dokonce i funguje. Taky se mi povedlo ho přimět ke spolupráci protože při koupi auta nefungovalo. Sice stále hlási na bc nějakou chybu se světly na vozíku asi, ale to snad taky časem vyřeším.
Z toho auta jsem celkově nadšený a strašně mě baví a líbí se mi i když je to jen zasrata e60 a navíc xdrive...
Budu moc vděčný za všechny rady ohledně kódování
Ps: a nepotřebují ty světla jen zaklibrovat nějak? Jde to přes inpu? Nenarazil jsem na to nikde
Ps2: jeste mam problem 30e9 nitric oxide trap aging... jde přikázat regenerace nox trapu přes inpu? Jak kde? Nenašel jsem... je to n53b30
Diky diky diky
Re: Nakodovani nove SMC II
Pokud kodujes novou jednotku, tak se FSW_PSW neupravuje a vubec nepouziva. V expertu nactes auto, vyberes jednotku a das sg_codieren a ono to nakoduje na zakladni nastaveni podle vybavy
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Nakodovani nove SMC II
Wow
No zrovna tebe jsem ani nedoufal že se ozveš...ani jsem nevěděl jestli sem ještě chodíš
Jsem na tebe narazil na některém tom zaharaničním fóru čistě o diagu když jsem řešil istu... istu jsem nakonec vzdal... na me moc složité kladivo na to moje občasné domácí žvýkání
Dik moc za radu... zkusím o víkendu. Ted jsem pryč
A kalibrace tedy netřeba?
A co ta regenerace nox trapu? Jde to přes inpu vubec?všude tuším doporučujou disu... nevím na to jsem ještě nemarazil
No zrovna tebe jsem ani nedoufal že se ozveš...ani jsem nevěděl jestli sem ještě chodíš
Jsem na tebe narazil na některém tom zaharaničním fóru čistě o diagu když jsem řešil istu... istu jsem nakonec vzdal... na me moc složité kladivo na to moje občasné domácí žvýkání
Dik moc za radu... zkusím o víkendu. Ted jsem pryč
A kalibrace tedy netřeba?
A co ta regenerace nox trapu? Jde to přes inpu vubec?všude tuším doporučujou disu... nevím na to jsem ještě nemarazil
Re: Nakodovani nove SMC II
DIS je predchudce ISTY. Pres INPU nevim, na tyto veci nepouzivam
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Nakodovani nove SMC II
Tak svetla konečně zdá se fungují jak mají.
Diky inspimu za radu. Nakonec to bylo snazší než jsem myslel.
Mam ale dva dalsi dotazy:
1) moje vnejsi zrcaka nemaji paměť. V autě se střídáme s manželkou. Každý máme svůj klíč. Sedačka se nám přenastaví sama ale vnější zrcátka ne. Jestli tomu dobře rozumím tuto funkci lze zapnout v modulech TMBT TMFT. Tyto ale v ncse nevidim. Znamená to tedy že tam asi nejsou a tedy že tato funkce neni možná? Tedy bez dodělání těch jednotek...?
2) zjistil jsem že mi v autě chybí AHM modul. Měl by to být modul starající se o světla na připojném zařízení. Jednak mam chybu na check controlu trailer tow bar electric failure, za druhe mam chybu v ruznych jednotkach že není komunikace s AHM, za třetí se s touto jednotkou nemůžu spojit inpou ani ncse a za čtvrté podle schemat jsem našel konektor v kufru kde by měla být a není tam.
Neporadí někdo kde by se dala sehnat? Jedná se o e60 rv2007. Podle etk by to mohla snad byt jednotka 71606850497. Jde o to že etk uvádí asi šest různých čísel jednotek. Všechny ostatni jsou už ENDED
netuším v čem jsou rozdíly, jestli budou všechny pasovat ( konektor) a fungovat tak jak mají. Ty ostatní čísla jsou: 61359111947, 61359146234, 61359167198, 61359186177, 61359221180.
Tak nějak nevím čeho se chytit
Diky za rady
Diky inspimu za radu. Nakonec to bylo snazší než jsem myslel.
Mam ale dva dalsi dotazy:
1) moje vnejsi zrcaka nemaji paměť. V autě se střídáme s manželkou. Každý máme svůj klíč. Sedačka se nám přenastaví sama ale vnější zrcátka ne. Jestli tomu dobře rozumím tuto funkci lze zapnout v modulech TMBT TMFT. Tyto ale v ncse nevidim. Znamená to tedy že tam asi nejsou a tedy že tato funkce neni možná? Tedy bez dodělání těch jednotek...?
2) zjistil jsem že mi v autě chybí AHM modul. Měl by to být modul starající se o světla na připojném zařízení. Jednak mam chybu na check controlu trailer tow bar electric failure, za druhe mam chybu v ruznych jednotkach že není komunikace s AHM, za třetí se s touto jednotkou nemůžu spojit inpou ani ncse a za čtvrté podle schemat jsem našel konektor v kufru kde by měla být a není tam.
Neporadí někdo kde by se dala sehnat? Jedná se o e60 rv2007. Podle etk by to mohla snad byt jednotka 71606850497. Jde o to že etk uvádí asi šest různých čísel jednotek. Všechny ostatni jsou už ENDED

Tak nějak nevím čeho se chytit
Diky za rady
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Nakodovani nove SMC II
Jo, jde to "vyžádat" přes ISTA nebo INPA, ale správná "hláška" zní: 30E9 - Nitrogen-oxide catalytic converter, ageing.RomanM3 píše: ... jeste mam problem 30e9 nitric oxide trap aging... jde přikázat regenerace nox trapu přes inpu? Jak kde? Nenašel jsem...
Takže buď:
- skutečně zestárnul dusíkový katalyzátor a brzo se zbortí a ucpe se výfuk,
- nebo to chce provést tu regeneraci dusíkového katu a současně i desulafataci NOx senzoru => cca 30 minut, při otáčkách nad 3.500 rpm, v nádrži více než polovina,
- nebo ten NOx senzor kecá, blbě vyhodnocuje složení výfukových plynů a musí být vyměněn jako první, protože je lacinější, než ten dusíkový kat
V INPA:
=> E60 - Motor - MSD80 - a potom:
a) F5 Status (Analog, Digital) - Shift+F3 NOx-Senzor
b) F8 - Adaptionwerte selektiv loeschen - znovu F1 - Adaptionwerte selektiv loeschen - Shift+F1
c) F9 - Systemdiagnosen - Shift+F3
Více popsáno zde:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1231560
http://forum.bmw5.co.uk/topic/114925-30 ... ter-aging/
https://www.bimmerforums.com/forum/show ... rter-aging

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakodovani nove SMC II
ty přímovstřiky jsou fakt peklo, to už je jak nafta.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Nakodovani nove SMC II
Ahoj,
To star ml: jj přesně tak zní moje chyba zapsaná v rj motoru. Přímo na bc ani jinde ale auto nic nehlásí. Chtěl bych ale napřed zkusit tu regeneraci než začnu měnit díly. Jen s autem v podstatě není možné jezdit pod 10l/100, což takovou spotřebu jsem měl i s m62b44 na stejných trasách.
Diky za návod. Vyzkouším a dám vědět.
To jarax: je to tak. Už tam chybí jen dpf a i to brzy přímovstřiky dostanou. Jenže co chceš dělat? Za chvíli budou všechny motory přímovstřiky. A jelikož tohle je auto pro manželku tak jsem upřenostnil xdrive před v8. Jinak dneska jsem zkouknul kamaradovu červenou x3 co jste dotahli z reichu. Přijemně na mě působilo to auto! A to se mi x3 moc nelibí
K těm zrcátkům bez paměti: neuvedl jsem, že mám softclose a comfortacess...tedy v ncse vidim jednotky tgft tgfh tgbt a tgbh. Tam jsem ale paměť zrcátek neviděl. Špatně jsem koukal nebo je u aut s CA paměti zrcátek jinde? V jiné jednotce? Nebo o to se vždy starají dveřní moduly, tedy tmbt a tmft. Nějak mi nejde do hlavy že auto s CA, SF a comfort sitze nemá paměť zrcatek...
Jo a co ten trailer modul? Neválí se to třeba někomu doma v šuplíku? Nebo neporadí alespoň někdo který shánět?
Diky všem
To star ml: jj přesně tak zní moje chyba zapsaná v rj motoru. Přímo na bc ani jinde ale auto nic nehlásí. Chtěl bych ale napřed zkusit tu regeneraci než začnu měnit díly. Jen s autem v podstatě není možné jezdit pod 10l/100, což takovou spotřebu jsem měl i s m62b44 na stejných trasách.
Diky za návod. Vyzkouším a dám vědět.
To jarax: je to tak. Už tam chybí jen dpf a i to brzy přímovstřiky dostanou. Jenže co chceš dělat? Za chvíli budou všechny motory přímovstřiky. A jelikož tohle je auto pro manželku tak jsem upřenostnil xdrive před v8. Jinak dneska jsem zkouknul kamaradovu červenou x3 co jste dotahli z reichu. Přijemně na mě působilo to auto! A to se mi x3 moc nelibí
K těm zrcátkům bez paměti: neuvedl jsem, že mám softclose a comfortacess...tedy v ncse vidim jednotky tgft tgfh tgbt a tgbh. Tam jsem ale paměť zrcátek neviděl. Špatně jsem koukal nebo je u aut s CA paměti zrcátek jinde? V jiné jednotce? Nebo o to se vždy starají dveřní moduly, tedy tmbt a tmft. Nějak mi nejde do hlavy že auto s CA, SF a comfort sitze nemá paměť zrcatek...
Jo a co ten trailer modul? Neválí se to třeba někomu doma v šuplíku? Nebo neporadí alespoň někdo který shánět?
Diky všem
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Nakodovani nove SMC II
Ten přímovstřikový motor má pracovat s velmi chudou směsí, kdy hodnota lambda se pohybuje v mezích 1,7 až 2,5. Běžné motory pracují s hodnotou lambda 1, tj. 14 kg vzduchu na 1kg paliva. Podrobněji jsem to popisoval zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=93745RomanM3 píše:... s autem v podstatě není možné jezdit pod 10l/100...
Jenže při spalování chudé směsi vzniká velké množství oxidů dusíku, a proto musí mít dusíkový kat. Ten dusíkový kat se regeneruje asi 1x za minutu, kdy DME přepne spalování z vrstveného spalování do homogeního => asi na vteřinu dá více paliva, oxidy dusíku se zredukují a zase pokračuje ve vrstveném spalování. Ale při otáčkách nad 3.500 už jede pouze na homogení režim, takže pokud je ten dusíkový kat otrávený jízdou "okolo komína", tak se za tu půlhodinku vyššího zatížení dokáže zregenerovat a z NOx senzoru se vypálí zbytky síry, obsažené v palivu. Otázkou je, jak s automatem donutit motor makat nad 3.500 rpm - musíš použít SPORT mód převodovky, jinak by jsi musel jet skoro 150km/h.
Takže stejný problém s regenerací, jako u dieselového DPF, kdy běžný provoz je pro regeneraci nedostatečný a musí se podnikat "regenerační jízdy". Jinými slovy ten motor je v provozu velmi úsporný, jenže jednou za čas musíš ujet 50-60 km ve vyšším zatížení a spálit navíc 5-6 litrů paliva, které se jako do průměrné spotřeby nepočítají, respektive při koupi auta Ti tohle nikdo neřekne.
Já se v poslední době pohybuji po německých dálnicích, tj. 120-150 km/hod, kdy se mi to regeneruje v provozu a na trase 470km a průměrné rychlosti 110-120km/hod mi BC ukazuje +/- 7,5 litru na 100km. Tobě to žere 10 litrů na sto proto, že pokud je zaplněný dusíkový kat, nebo zblbnul ten NOx senzor, tak DDE řídí motor v homogen režimu s lambdou 1, kdy se oxidy dusíku skoro nevytváří - ANO, ekologie je důležitá. Ale když všechno nefunguje jak má, tak jde veškerá ekonomika a ekologie do pr... .

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Nakodovani nove SMC II
Ahoj,
Jj chapu to a vím jak ten motor ma fungovat. Četl jsem to tunod tebe už několikrát.
A s tím jak to má být a jaké to přináší problémy jsem počítal už před koupí. Teď jdu zkusit udělat tu regeneraci. Když to nepomůže vyměnim nox senzor. Když to nepomůže, budu řešit repas nox katu tak jak jsi to udělal ty.
Jen jsem se chtěl zeptat ještě: ta spotřeba které dosahuješ je s jakým autem? Máš manuál nebo mat? Xdrive nebo klasiku? Ja mám totiž mat a xdrive k tomu a tak nevím jestli je real dostat se až tak nízko
Diky
Jj chapu to a vím jak ten motor ma fungovat. Četl jsem to tunod tebe už několikrát.

A s tím jak to má být a jaké to přináší problémy jsem počítal už před koupí. Teď jdu zkusit udělat tu regeneraci. Když to nepomůže vyměnim nox senzor. Když to nepomůže, budu řešit repas nox katu tak jak jsi to udělal ty.
Jen jsem se chtěl zeptat ještě: ta spotřeba které dosahuješ je s jakým autem? Máš manuál nebo mat? Xdrive nebo klasiku? Ja mám totiž mat a xdrive k tomu a tak nevím jestli je real dostat se až tak nízko
Diky
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Nakodovani nove SMC II
To nepíšeš správně. Já jsem dal do Motepa Zittau repasovat COx katy, které jsou hned za svody, tj. první část výfuků. Tam to rozříznuli, vyndali zbytky COx katů, daly novou náplň a zavařili WIG/TIG, že to skoro není poznat. NOx katy (=druhá část výfuku pod vozem) jsem musel koupit úplně nové za dost velkou cenu, protože po zborcení dusíkového katu pro 1-3 válec se ta větev ucpala.RomanM3 píše:...budu řešit repas nox katu tak jak jsi to udělal ty.
Mám automat. motor 3.0, žádný xDrive, ale ta spotřeba 7,5 je při obsazení auta pouze řidičem + 2 kufry. Teď jsem jel Mariánky - Liptovský Mikuláš a plné auto se spotřebou 7,9l/100km.
Naposledy upravil(a) starML dne ned 16.04.2017 11:34, celkem upraveno 1 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakodovani nove SMC II
lidi si kupujou motory N43,N53 a N63 aby JaraX nemohl tvrdit že se benzín nesere 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Nakodovani nove SMC II
Tak včera jsem tedy přes inpu zadal požadavek na regeneraci NO katiku. Nasledně jsem to byl projet po dálnici trvale ve vysokých otáčkách. Před tím jsem smazal ještě chyby. Po regeneraci jsem to byl večer projet a dneska znova. Teď jsem to napichnul a dle očekávání chyba je tam znova. Myslim 30e9. Chyby jsem smazal i po regeneraci.
Otazka je tedy takova: když je tato chyba zapsaná, tak už nefunguje vrstvené spalování? Protože bez diagu bych o té chybě vubec nevěděl - auto to nijak nehlásí. Ono asi není důvod...přejde se na normální spalování stechiometrického poměru plus minus a tím oxidy dusíku v podstatě nevznikají a oxidy uhlíku by měly chytat katy hned za motorem. Čili ani na emisích nebude problém. Co jsem si ale všiml při procházení hodnot na běžícím motoru, tak tlak na railu byl okolo 150hpa....což je dost na to aby to jelo na normální směs. Myslel jsem že při této chybě jdou i tlaky na vstřikování dolů na normální hodnoty.
To star ml: tak s těma katikama jsem to prve špatně pochopil. Myslel jsem že jsi repasoval ten dusíkový. Když jsi tedy kupoval nové ty dusíkové katy tak cena byla? Jasně že to stálo kopec...to je mi jasné. Já jen abych měl představu...
A spotřebu na krátkých trasách (10-15km) míváš kolik cca?
Při diagnostice jsem zjistil ještě jednu chybu: 2FAB actives motorbearing, electrical. Tato chyba tam byla už dříve, ale vždy je zapsaná jako neaktuální. Ale i když smažu chyby, projedu to tak je tam zase. A znova jako neaktuální... nevíte někdo co ta chyba znamená? Nejsem z toho moudrý a ani google moc nepomohl.
Dále jsem trochu více prozkoumal ty zrcatka. Zrcatka jednoznačně paměť mají a je to v jednotce KGM (tuším). Problém je že řidičovo zrcátko zkrátka nefunguje. Vždy po odemčení druhým klíčem se jen kousek přikloní jakoby k autu. Totéž když zmáčknu tlačítko 1 nebo 2 na sedačce. Zkoumal jsem to tedy i diagem a našel jsem chybu v kgm jednotce 93B3 drive mirror driver side defect...tedy je tam nějaký problém se zrcátkem, kabeláží či jednotkou. Zrcátko lze normálně ovládat ovladačem na dveřích...jen ta paměťová poloha nefunguje
Otazka je tedy takova: když je tato chyba zapsaná, tak už nefunguje vrstvené spalování? Protože bez diagu bych o té chybě vubec nevěděl - auto to nijak nehlásí. Ono asi není důvod...přejde se na normální spalování stechiometrického poměru plus minus a tím oxidy dusíku v podstatě nevznikají a oxidy uhlíku by měly chytat katy hned za motorem. Čili ani na emisích nebude problém. Co jsem si ale všiml při procházení hodnot na běžícím motoru, tak tlak na railu byl okolo 150hpa....což je dost na to aby to jelo na normální směs. Myslel jsem že při této chybě jdou i tlaky na vstřikování dolů na normální hodnoty.
To star ml: tak s těma katikama jsem to prve špatně pochopil. Myslel jsem že jsi repasoval ten dusíkový. Když jsi tedy kupoval nové ty dusíkové katy tak cena byla? Jasně že to stálo kopec...to je mi jasné. Já jen abych měl představu...
A spotřebu na krátkých trasách (10-15km) míváš kolik cca?
Při diagnostice jsem zjistil ještě jednu chybu: 2FAB actives motorbearing, electrical. Tato chyba tam byla už dříve, ale vždy je zapsaná jako neaktuální. Ale i když smažu chyby, projedu to tak je tam zase. A znova jako neaktuální... nevíte někdo co ta chyba znamená? Nejsem z toho moudrý a ani google moc nepomohl.
Dále jsem trochu více prozkoumal ty zrcatka. Zrcatka jednoznačně paměť mají a je to v jednotce KGM (tuším). Problém je že řidičovo zrcátko zkrátka nefunguje. Vždy po odemčení druhým klíčem se jen kousek přikloní jakoby k autu. Totéž když zmáčknu tlačítko 1 nebo 2 na sedačce. Zkoumal jsem to tedy i diagem a našel jsem chybu v kgm jednotce 93B3 drive mirror driver side defect...tedy je tam nějaký problém se zrcátkem, kabeláží či jednotkou. Zrcátko lze normálně ovládat ovladačem na dveřích...jen ta paměťová poloha nefunguje
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Nakodovani nove SMC II
30E9 - Nitrogen-oxide catalytic converter, ageing, nebo německy
30E9 - Stickoxidkatalysator Alterung je to stárnutí dusíkového katu a nový dusíkový katík je díl č. 1 zde http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=18_0724 => ANO prosím, 1.800 Euro + 19% DPH v Německu, nebo 21% v Čechách + práce. Takže pokud nechceš vyhodit tolik peněz, tak zkus vyměnit ten NOx senzor, protože ten tu činnost NOx katu vyhodnocuje a může kecat. Více v němčině v odkazu níže, kdy Němec píše, že mu ta závada po smazání už nenaskočila.
http://www.motor-talk.de/forum/n53-30e9 ... tml?page=2
V Motepa Zittau (= kousek od Liberce) ty dusíkové katíky repasovat neumí, rozříznout a zavařit problém není, ale nemají tu náplň, extra jsem se na tohle ptal.
Jestli motor pracuje ve vrstveném spalování nebo homogenu se dá zjistit nebo i přepnout v ISTA nebo INPA
=> E60 - Motor - MSD80 - a potom:
F9 - Systemdiagnosen - F1 EOL Betriebsartenumschaltung
Na krátkých trasách a po městě je nějaké měření spotřeby neobjektivní, protože za 10-15 km se sotva ohřeje voda, olej se ohřeje za dvojnásobek času. Ale jestli chceš, tak spotřebu odhaduji na 10-11 litrů na 100km.
2FAB actives motorbearing, electrical je zpevnění ložisek klikového hřídele podtlakem, který je elektricky ovládaný přes konektor B2231 viz obrázek níže

30E9 - Stickoxidkatalysator Alterung je to stárnutí dusíkového katu a nový dusíkový katík je díl č. 1 zde http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=18_0724 => ANO prosím, 1.800 Euro + 19% DPH v Německu, nebo 21% v Čechách + práce. Takže pokud nechceš vyhodit tolik peněz, tak zkus vyměnit ten NOx senzor, protože ten tu činnost NOx katu vyhodnocuje a může kecat. Více v němčině v odkazu níže, kdy Němec píše, že mu ta závada po smazání už nenaskočila.
http://www.motor-talk.de/forum/n53-30e9 ... tml?page=2
V Motepa Zittau (= kousek od Liberce) ty dusíkové katíky repasovat neumí, rozříznout a zavařit problém není, ale nemají tu náplň, extra jsem se na tohle ptal.
Jestli motor pracuje ve vrstveném spalování nebo homogenu se dá zjistit nebo i přepnout v ISTA nebo INPA
=> E60 - Motor - MSD80 - a potom:
F9 - Systemdiagnosen - F1 EOL Betriebsartenumschaltung
Na krátkých trasách a po městě je nějaké měření spotřeby neobjektivní, protože za 10-15 km se sotva ohřeje voda, olej se ohřeje za dvojnásobek času. Ale jestli chceš, tak spotřebu odhaduji na 10-11 litrů na 100km.
2FAB actives motorbearing, electrical je zpevnění ložisek klikového hřídele podtlakem, který je elektricky ovládaný přes konektor B2231 viz obrázek níže

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Nakodovani nove SMC II
Ahoj,
No je jasné že dříve než bych měnil katy tak určitě napřed jen ten senzor. Někde jsem dokonce četl jak se na fóru ( někde v zahraničí) borec rozčiloval že senzor vyměnil a po 50 tis km ho měnil znova, protože byl opět kaput. Další lidi mu psali že obvykle po 70-90tis km museli výměnu také opakovat...
Vrstvené spalování funguje hned na studeném motoru, nebo se to přepne až po nějakém alespoň mírném ohřátí? Jednou jsem koukal na live data při běžícím motoru a inpa mi to právě detekovala jako že vrstvené spalování neběží (nebo jsem si to špatně přeložil/vyložil). Zároveň však někde jinde jsem viděl tlak na railu okolo těch 150hpa při volnoběhu. Nevím ale jestli to souvisí...jestli i při homogenním spalování neni tlak na railu těch cca 150hpa a jen tam ty vstřiky perou prostě více paliva...ted si nejsem jistý tím tlakem....jestli to nebylo 150000hpa. Rozhodně vím že ten tlak byl dost vysoký a byl vcelku stabilní. 150 tis hpa je vlastně cca 150bar...to by tak odpovídalo pro přímovstřik ne?
2FAB: zepvnění ložisek kliky podtlakem? To čumím. Víš něco víc o tom systému? Je mi divné že mi tam ta chyba pořád vyskakuje a vždycky je neaktivni. Tak nějak tomu nerozumím proč. Asi bych to měl při nějaké příležitosti zkontrolovat.
Jinak jsem dneska prozkoumal zase víc ty zrcátka co moc nefungují jak by měly. Zjistil jsem že pravé zrcátko které funguje ok má na sobě zespodu ledky pro osvětlení prostoru pod dveřmi (snad se tomu říká wellcom light?) a levé zrcátko co zlobí ty ledky nemá.
Takže to asi někdo pěkně zeslonil při nějaké opravě v minulosti. Takže to budu sjednocovat na ledky na obou stranách.
Kdyby někdo měl řidičovo zrcátko z e60 lci nesklápěci jen vyhřívané elektrické nemonochromatické nejlíp i s tím rámečkem s ledkama tak beru.
Stejně tak ta jednotka pro tažné by se hodila.
Díky
Hlavně diky tobě starML za rady a trpělivost se mnou
No je jasné že dříve než bych měnil katy tak určitě napřed jen ten senzor. Někde jsem dokonce četl jak se na fóru ( někde v zahraničí) borec rozčiloval že senzor vyměnil a po 50 tis km ho měnil znova, protože byl opět kaput. Další lidi mu psali že obvykle po 70-90tis km museli výměnu také opakovat...
Vrstvené spalování funguje hned na studeném motoru, nebo se to přepne až po nějakém alespoň mírném ohřátí? Jednou jsem koukal na live data při běžícím motoru a inpa mi to právě detekovala jako že vrstvené spalování neběží (nebo jsem si to špatně přeložil/vyložil). Zároveň však někde jinde jsem viděl tlak na railu okolo těch 150hpa při volnoběhu. Nevím ale jestli to souvisí...jestli i při homogenním spalování neni tlak na railu těch cca 150hpa a jen tam ty vstřiky perou prostě více paliva...ted si nejsem jistý tím tlakem....jestli to nebylo 150000hpa. Rozhodně vím že ten tlak byl dost vysoký a byl vcelku stabilní. 150 tis hpa je vlastně cca 150bar...to by tak odpovídalo pro přímovstřik ne?
2FAB: zepvnění ložisek kliky podtlakem? To čumím. Víš něco víc o tom systému? Je mi divné že mi tam ta chyba pořád vyskakuje a vždycky je neaktivni. Tak nějak tomu nerozumím proč. Asi bych to měl při nějaké příležitosti zkontrolovat.
Jinak jsem dneska prozkoumal zase víc ty zrcátka co moc nefungují jak by měly. Zjistil jsem že pravé zrcátko které funguje ok má na sobě zespodu ledky pro osvětlení prostoru pod dveřmi (snad se tomu říká wellcom light?) a levé zrcátko co zlobí ty ledky nemá.
Takže to asi někdo pěkně zeslonil při nějaké opravě v minulosti. Takže to budu sjednocovat na ledky na obou stranách.
Kdyby někdo měl řidičovo zrcátko z e60 lci nesklápěci jen vyhřívané elektrické nemonochromatické nejlíp i s tím rámečkem s ledkama tak beru.
Stejně tak ta jednotka pro tažné by se hodila.
Díky
Hlavně diky tobě starML za rady a trpělivost se mnou
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakodovani nove SMC II
to je stejně neuvěřitelny ta N53, výkon to nemá, spotřeba mnohem vyšší než V8 (když beru v potaz LPG), tisíc problému při kterých lítají desetitisíce, lambdy desítky tisíc, NOx senzor desítky tisíc, katy další desítky tisíc, vstřiky desítky tisíc, a to se pořád bavíme jen o servisu motoru a ne auta samotnýho. každej den to tady čtu a přijde mi to až neuvěřitelny že do toho někdo jde dobrovolně. sorry, ale musím se fakt smát když jezdím s autem který má nížší pořizovací hodnotu, větší výkon, víc výbavy, nižší náklady a za 2 roky a 70tkm jediny co odešlo bylo idrive kolečko za 2,5k
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Nakodovani nove SMC II
Ihned po startu studeného motoru to vrstvené spalování (chudá směs) nebude, protože u studeného motoru je třeba poněkud bohatší směs. Ale u přímovstřiku jde palivo přímo do válce, takže se nebude usazovat na stěnách sacího potrubí. Ale abych napsal od které teploty chladící kapaliny - to opravdu nevím.
Z hlediska těch tlaků jsem (nevím kde) četl, že v railu bývá nízký tlak pro vrstvené spalování, kdy ty vstřikovače jen uplivnou do okolí svíčky a potom vysoký tlak pro homogen provoz, kdy vstříky práší do celého prostoru.
Zpevnění ložisek kliky, silenbloků motoru atp. jsem popisoval tady https://www.bmwklub.sk/post802399.html a je to popsáno i ve WDS po vyhledání hesla Motorlagersteuerung, proto nebudu dále rozvádět. Naopak o zrcátkách nemám ani tušení.
Z hlediska těch tlaků jsem (nevím kde) četl, že v railu bývá nízký tlak pro vrstvené spalování, kdy ty vstřikovače jen uplivnou do okolí svíčky a potom vysoký tlak pro homogen provoz, kdy vstříky práší do celého prostoru.
Zpevnění ložisek kliky, silenbloků motoru atp. jsem popisoval tady https://www.bmwklub.sk/post802399.html a je to popsáno i ve WDS po vyhledání hesla Motorlagersteuerung, proto nebudu dále rozvádět. Naopak o zrcátkách nemám ani tušení.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakodovani nove SMC II
podtlakové silentbloky snad maj jenom nafty.
edit
neuvěřitelny, ty N53 jsou větší shit než jsem čekal
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=22_0141
edit
neuvěřitelny, ty N53 jsou větší shit než jsem čekal
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=22_0141
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: Nakodovani nove SMC II
Jaraxi prosím tě tvůj názor všichni známe.
Jaksi ale ne každému sedma v plynu vyhovuje. Navíc mě se ta pětka líbí a mám ji rád. Tečka.
Takže pokud máš radu k tématu dej to sem. Pokud ne, piš si svoje OT někam jinam.
Děkuji
Jaksi ale ne každému sedma v plynu vyhovuje. Navíc mě se ta pětka líbí a mám ji rád. Tečka.
Takže pokud máš radu k tématu dej to sem. Pokud ne, piš si svoje OT někam jinam.
Děkuji
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakodovani nove SMC II
moje rada k tématu zní že když už si koupím pětku tak s normálním motorem.
u V8 se v životě neproservisujou ty peníze co u N53.
ale mě to je jedno, je to vaše věc. tak přeju hodně štestí (a peněz).
a hlavně netvrdtě jak je N53 super, mě tady pak ti lidi brečí že nemaj na servis a v týdnu zrovna jeden zoufalec přijede, kterej si přečetl na klubu jak je N53 super, víc jak pul roku to měl u nějakyho "odborníka" a ted jezdí s od policajtů zapečetěným motorem.
u V8 se v životě neproservisujou ty peníze co u N53.
ale mě to je jedno, je to vaše věc. tak přeju hodně štestí (a peněz).
a hlavně netvrdtě jak je N53 super, mě tady pak ti lidi brečí že nemaj na servis a v týdnu zrovna jeden zoufalec přijede, kterej si přečetl na klubu jak je N53 super, víc jak pul roku to měl u nějakyho "odborníka" a ted jezdí s od policajtů zapečetěným motorem.