Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 - EGR
Re: e65 - EGR
tomu uplně nevěřím, BMW není škodovka aby uměle snižovali krouták, i když u nafty je možné vše, navíc všechny zaslepeny auta mi přijdou že jedou hůř odspoda. a krouták se dá v pohodě snižit softwarově a nemusí se zacpávat sáni.
akorát zákaznici co maj nafty tak málo kdo se snaží mít to auto TOP, spíš se to snaží udržet nějak při životě a nějaky jako že jim turbo pouští olej, to nikdo neřeší a proto skoro všichni zaslepují klapky, proto že nemaj prachy na to dát nové sání.je to stejné jako opravit gufera na ventilech aditivem do oleje, funguje to ale moc dobry to není.
akorát zákaznici co maj nafty tak málo kdo se snaží mít to auto TOP, spíš se to snaží udržet nějak při životě a nějaky jako že jim turbo pouští olej, to nikdo neřeší a proto skoro všichni zaslepují klapky, proto že nemaj prachy na to dát nové sání.je to stejné jako opravit gufera na ventilech aditivem do oleje, funguje to ale moc dobry to není.
Re: e65 - EGR
nevím jestli to byla v případě e39 nějaká prevence před zkurvením toho už tak problémového GM automatu nebo co, nicméně mě moc nenapadá jiný důvod, proč to automaty měly a manuály nikoliv. myslím, že dokonce něco takového je psané v Istě kde jsem to našel, když jsem se elektronicky prohrabával ve svém e39, ale jistý si teď nejsem a hledat se mi to nechce
A pokud se ti zdá, že bez klapek ten motor jede hůř tak nerozumím tomu, proč M57 s manuálem tyhle klapky od výroby nemá. Proč by umělě snižovali u manuálu krouťák, dyť to neni škodovka
Každopádně opravdový důvod klapek by mě fakt zajímal. Ale ne ten jak jedna paní povídala...
Sorry, ale já v egru ani ve vířivých klapkách moc výhod fakt nevidím. A ne nutně kvůli tomu, že by se mi jedno z toho vysralo a já neměl na to to dát dokupy
A na rovinu borci - někdy mám z vašich odpovědí tak trochu pocit, že kdyby vám výrobce do motoru z výroby instaloval i hovno, tak vy jej budete obhajovat, že tam přecijenom nějakou funkci má a tím pádem tam musí být 


Každopádně opravdový důvod klapek by mě fakt zajímal. Ale ne ten jak jedna paní povídala...
Sorry, ale já v egru ani ve vířivých klapkách moc výhod fakt nevidím. A ne nutně kvůli tomu, že by se mi jedno z toho vysralo a já neměl na to to dát dokupy


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned 03.07.2016 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - EGR
To si mě moc nepotěšil, příteli, vzhledem k mému dloho přetrvávajícímu problému.JaraX píše: první dáme katy a pak se budem bavit.
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - EGR
Kód: Vybrat vše
...Their purpose is to ensure that the air entering the cylinder is sufficiently turbulent for good fuel-air mixing even at low engine speeds. This aids in reducing certain toxic emissions and may also improve low-end power and torque...
Ale ja se tu fakt nechci s nikym dohadovat, me je to popravde uplne jedno, co si s tim motorem udelate

E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: e65 - EGR
Jasně, mně ani nejde o to se hádat, ale spíše tedy zjistit, k čemu vlastně ty posrané klapky jsou, když už to tu bylo zmíněno.
A jak znovu opakuji - nechápu tedy důvod, proč se ty klapky neinstalovaly na všechny motory bez ohledu na konfiguraci motor - převodovka, když by podle tvého měly naopak zlepšit průběh kroutícího momentu
A jak znovu opakuji - nechápu tedy důvod, proč se ty klapky neinstalovaly na všechny motory bez ohledu na konfiguraci motor - převodovka, když by podle tvého měly naopak zlepšit průběh kroutícího momentu
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - EGR
To ti fakt nepovim, nedelam inzenyra v bmw, napada me jenom to, ze manual si regulujes spojkou sam podle zvuku automaticky a podvedome, automat ma nejaky vzorec, ktery pracuje v jasne definovanem programu a treba ma s timhle v nizkych otackach problem, ale to je fakt spekulace... Muze to tam byt klidne jenom kvuli emisim...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: e65 - EGR
No jsou tady zastánci nafty i benzínu a potažmo LPG.
Ruku na srdce - proč si někdo pořídí naftu? Z 99% bych řekl, že z úsporných dúvodů. Že nafta tolik nežere. Já jsem to tedy tak měl. Naftu jsem jezdil a jezdím 25 let. Od starých medvědů 115,123 až po koncerny typu TD,TDI. NIKDY jsem neměl problém. Vývoj jde stále kupředu a dnes má nafta milion kurvítek, které jsou dražší než u benzínu,takže vyšší pravděpodobnost, že něco odejde. Když jsem nedávno potřeboval vyměnit auto, tak mě zase z úsporných důvodů vyšel benzín s LPG. Motory bez turba se dnes nevyrábí, výkon je vyhoněný práškama. Takže když jsem chtěl atmosféru bez drahých vstřiků, čerpadel, turb, DPF, filtrů, rozvodů, EGRů, žhavičů, vířivých klapek atd., tak mi vyšel benzín, ideál bezvanos s LPG, vymírající druh. Zase z úsporných důvodů. Jsem přesvědčený, že se tolik nesere, pořád někam jezdit za těžký peníz do servisu. M-N 62 jsem tady vyčetl také vymírající druh a poslední držáky bez zbytečných kurvítek. Pak už se sere i ten benzín. Kdo má naftu a nic neřeší, tak to udělal někdo před ním nebo má neskutečné štěstí.
Nejsem zastáncem nafty ani benzínu, ale vlastním benzín s tím, že možná budu řešit po 15ti letech přetěsnění motoru a pak už jen nějaké spotřební prkotiny.
A příspěvky tady na fóru mě v tom jen utvrzují, že někdo z úsporných důvodů vymění jen jedno turbo místo obou- nebo dokonce repas, že z úsporných důvodů vybouchá DPF, že z úsporných důvodů zaslepí EGR. Toto a spousta dalších věcí mě nemůže potkat.
To je můj laický úhel pohledu na věc bez odborných znalostí po 4 letech studia tady na fóru a třeba nemám pravdu.
Ruku na srdce - proč si někdo pořídí naftu? Z 99% bych řekl, že z úsporných dúvodů. Že nafta tolik nežere. Já jsem to tedy tak měl. Naftu jsem jezdil a jezdím 25 let. Od starých medvědů 115,123 až po koncerny typu TD,TDI. NIKDY jsem neměl problém. Vývoj jde stále kupředu a dnes má nafta milion kurvítek, které jsou dražší než u benzínu,takže vyšší pravděpodobnost, že něco odejde. Když jsem nedávno potřeboval vyměnit auto, tak mě zase z úsporných důvodů vyšel benzín s LPG. Motory bez turba se dnes nevyrábí, výkon je vyhoněný práškama. Takže když jsem chtěl atmosféru bez drahých vstřiků, čerpadel, turb, DPF, filtrů, rozvodů, EGRů, žhavičů, vířivých klapek atd., tak mi vyšel benzín, ideál bezvanos s LPG, vymírající druh. Zase z úsporných důvodů. Jsem přesvědčený, že se tolik nesere, pořád někam jezdit za těžký peníz do servisu. M-N 62 jsem tady vyčetl také vymírající druh a poslední držáky bez zbytečných kurvítek. Pak už se sere i ten benzín. Kdo má naftu a nic neřeší, tak to udělal někdo před ním nebo má neskutečné štěstí.
Nejsem zastáncem nafty ani benzínu, ale vlastním benzín s tím, že možná budu řešit po 15ti letech přetěsnění motoru a pak už jen nějaké spotřební prkotiny.
A příspěvky tady na fóru mě v tom jen utvrzují, že někdo z úsporných důvodů vymění jen jedno turbo místo obou- nebo dokonce repas, že z úsporných důvodů vybouchá DPF, že z úsporných důvodů zaslepí EGR. Toto a spousta dalších věcí mě nemůže potkat.
To je můj laický úhel pohledu na věc bez odborných znalostí po 4 letech studia tady na fóru a třeba nemám pravdu.
Re: e65 - EGR
Samozřejmě že ty klapky mají motoru pomoci a né ho násilím dusit, to tam mohli rovnou hodit hadr do sání
. Smysl klapek je docílit lepšího promíchání a tím i prohoření při nízkém plnícím tlaku, tzn. zlepšit náběh N.m z nízkých otáček, což je právě pro automat dost důležitá věc. To je asi důvod, proč se že začátku dávaly jen k automatu. Třeba koncern to v té době řešil u konkurenčního 2.5tdi rozdílnými vstřiky a dávkou pro verze s automatem.
K původní otázce ze začátku tématu - není jediný důvod EGR zaslepovat. Sání není snad problém jednou za 200tis km vyčistit. Pokud je totálně ucpané už po 50tis, tak je to spíš problém ve velkém množství oleje v sání, na který se saze lepí. Bez egru se bude motor déle zahřívat na provozní teplotu a u aut s dpf to bude mít teoreticky negativní vliv i na něj. Oni tam ten EGR určitě nedávali, aby se emise zvyšovaly..

K původní otázce ze začátku tématu - není jediný důvod EGR zaslepovat. Sání není snad problém jednou za 200tis km vyčistit. Pokud je totálně ucpané už po 50tis, tak je to spíš problém ve velkém množství oleje v sání, na který se saze lepí. Bez egru se bude motor déle zahřívat na provozní teplotu a u aut s dpf to bude mít teoreticky negativní vliv i na něj. Oni tam ten EGR určitě nedávali, aby se emise zvyšovaly..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - EGR
Kde v Praze se da koupit originál podtlakova hadicka, klidne v celku nastriham ji dle potřeby. Diky
Edit: Mají všude různé druhy a ja bych rad original popřípadě kvalitní třeba modré barvy
Edit: Mají všude různé druhy a ja bych rad original popřípadě kvalitní třeba modré barvy

Re: e65 - EGR
jen v BMW
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - EGR
Podtlakova hadicka se da koupit treba v Gumexu, je odolna proti chemikaliim atp, taky jsem tam bral vcelku. Bohuzel pak jsem narazil na fakt, ze nedokazu sundat ty stare z toho rozvodu a protoze jsem to nechtel znicit, nakonec jsem jenom ucvakal po centimetru z kazde a znova ji zapojil a bez problemu
Jinak bacha na rozmery, treba u E61 jsou tam dva vnitrni prumery (tusimze na ovladani egru vede jina, ale venkovni velikost je stejna).

E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - EGR
V bmw za 1m chtějí 340kc coz mi přijde hodně. Vyte někdo jake jsou ty průměry?
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - EGR
To okoukas nekde z obchodu. Kdyz kupujes set, je to tam i s rozmerama obvykle vypsane. Ja to bral na jine auto, takze to by ti bylo k nicemu ty udaje.
Jinak prave kvuli te cene jsem koukal jinam a tohle mi prijde jako adekvatni nahrada a za 22Kc/m...
https://www.gumex.cz/pn-23-95-hadice-pr ... 14218.html
Jinak prave kvuli te cene jsem koukal jinam a tohle mi prijde jako adekvatni nahrada a za 22Kc/m...
https://www.gumex.cz/pn-23-95-hadice-pr ... 14218.html
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: e65 - EGR
hold servis naftového auta něco stojí a dávat neorigo hadičky má tu nevýhodu že si narušíš barevné schéma, takže ve výsledku až budeš něco spravovat, tak to bude stát víc jelikož s tím bude laborování co kam vede.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - EGR
naftou to není... je to o rozumu a inteligenci... každý "rozumný a inteligentní" člověk ví že 350kč hadičky za 1m je darda.
a jaký barevný schéma? momentálně tam vede k jednomu ventilu šlahoun od pumpičky
to ještě za předchozího majitele
a jaký barevný schéma? momentálně tam vede k jednomu ventilu šlahoun od pumpičky

Re: e65 - EGR
tak nevím u tvyho motoru ale M57 ma i 3 barvy a každá věc má svoji takže pak přesně víš jak to má být, co který ovládá atd.
navíc ty origo hadičky vydrží v pohodě 10-12 let, neorigo jsou za 4 roky KO.
otázka jeslti to chceš mít v origo stavu a nebo ve stavu že otevřeš kapotu a řekneš "tady někdo šetřil"
zrovna včera jsme se o tom s tannerem bavili, rozdíl mezi autama z česka německa je ten že tady se každej snaží hrozně ušetřit a v německu to tam prostě dají a zaplatí.
kdybych měl na servis nafty tak bych si určitě nedával neorigo hadičky, nezaslepoval sání záslepkama ale dal ho nový atd.
já už takové věci odmítám dělat, stejně to zákazník svede na mě. pak někdo pojede někam a někdo mu řekne "tady ta hadička má být červená" a zákazník "no to mi dal JaraX, on říkal že tam stačí origo" ale neřeknou "no já jsem socka a chtěl jsem hrozně ušetřit"
navíc ty origo hadičky vydrží v pohodě 10-12 let, neorigo jsou za 4 roky KO.
otázka jeslti to chceš mít v origo stavu a nebo ve stavu že otevřeš kapotu a řekneš "tady někdo šetřil"
zrovna včera jsme se o tom s tannerem bavili, rozdíl mezi autama z česka německa je ten že tady se každej snaží hrozně ušetřit a v německu to tam prostě dají a zaplatí.
kdybych měl na servis nafty tak bych si určitě nedával neorigo hadičky, nezaslepoval sání záslepkama ale dal ho nový atd.
já už takové věci odmítám dělat, stejně to zákazník svede na mě. pak někdo pojede někam a někdo mu řekne "tady ta hadička má být červená" a zákazník "no to mi dal JaraX, on říkal že tam stačí origo" ale neřeknou "no já jsem socka a chtěl jsem hrozně ušetřit"
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - EGR
jj to chápu ale 4 roky za 20kč nebo 12 let za 350kč... jinak momentálně mám vše černé jako hadičky jen od ventilu k egru je s modrým pruhem...
Navíc ca za 2-3 měsíce mám v plánu čistit prostor pod kapotou včetně sání, egru, filtrboxu, trubek a podobně... nové těsnění tak pak asi i origo hadičky.. ale momentálně chci jen aby tam nebyla díra a nestálo to 350kč když to pak budu zase sundávat..
jinak tam zatím vše origo mám a u toho chci také zůstat.. jinak bych si místo BMW mohl rovnou koupit škodu či nissana
Navíc ca za 2-3 měsíce mám v plánu čistit prostor pod kapotou včetně sání, egru, filtrboxu, trubek a podobně... nové těsnění tak pak asi i origo hadičky.. ale momentálně chci jen aby tam nebyla díra a nestálo to 350kč když to pak budu zase sundávat..
jinak tam zatím vše origo mám a u toho chci také zůstat.. jinak bych si místo BMW mohl rovnou koupit škodu či nissana

- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - EGR
Sorry JaraXi, ale pred 20ti lety nemeli takove smesi, jake mame dnes... Nevidim duvod, proc by ceska hadicka z gumexu nevydrzela 20 let uplne stejne, jako ta z nemecka... BMW si nedela hadicky, oni to taky objednavaj...
A ze nebude vedet co kam vede ? No to mozna nebude, otazka je, jestli to za tech 5 minut identifikace nestoji.A ze to nemec zacaluje a cech ne ? Tak az budu vydelavat co prumerny nemec, dam to auto do autrorizaku a nebudu potrebovat Snejka ani JaraXe
Bud rad, ze si to ku*vime sami a ty mas pak co opravovat 
A ze nebude vedet co kam vede ? No to mozna nebude, otazka je, jestli to za tech 5 minut identifikace nestoji.A ze to nemec zacaluje a cech ne ? Tak az budu vydelavat co prumerny nemec, dam to auto do autrorizaku a nebudu potrebovat Snejka ani JaraXe


E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: e65 - EGR
To už taky není pravda. Kluci, co vozí třeba měsíčně 5 aut už říkaj, že tam taky už šetří. Dřív si na tom nechali záležet, ale laťka se utahuje i tam. Ono záleží asi, jak na kterém autě. Třeba vyšší střední třídy ještě držej servis nadstandartně, ale ostatní to začínaj řešit stejně, jak tu.JaraX píše:zrovna včera jsme se o tom s tannerem bavili, rozdíl mezi autama z česka německa je ten že tady se každej snaží hrozně ušetřit a v německu to tam prostě dají a zaplatí.
Re: e65 - EGR
S tím autorizákem bych asi opatrně. Možná to bude vypadat, že někomu lezu do ...........ale abys tam s nějakou starou vránou nepohořel a nakonec neškrabkal na vrátka u toho Snejka nebo JaraXe. Pokud tedy nepořídíš nové za 5mega.
Nevím jak ty, ale já hodně tady čtu denně, a tam se spíš mění než spravuje a myslím si, že spousta jejich mechaniků nemá na zdejších guru. A pokud to není fanda značky, ale jen řadový zaměstnanec a nedej bože na zaučení, tak jak to může vypadat? Každýho mechanika co jsem dosud měl jsem chtěl poznat osobně. Ani toho shnilýho pašika bych nedal někam, že se v tom bude šťourat kde kdo.
A v tom gumexu nemají barevný hadičky?
Nevím jak ty, ale já hodně tady čtu denně, a tam se spíš mění než spravuje a myslím si, že spousta jejich mechaniků nemá na zdejších guru. A pokud to není fanda značky, ale jen řadový zaměstnanec a nedej bože na zaučení, tak jak to může vypadat? Každýho mechanika co jsem dosud měl jsem chtěl poznat osobně. Ani toho shnilýho pašika bych nedal někam, že se v tom bude šťourat kde kdo.
A v tom gumexu nemají barevný hadičky?