Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 - EGR

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Dragonerix
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: stř 08.06.2016 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

e65 - EGR

#1 Příspěvek od Dragonerix »

Jaký mate názor na EGR, zaslepit nebo ne? Jde to deaktivovat i přes diagnostiku? Jaký je rozdíl co se týká vlastnosti a chovaní auta?
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: e65 - EGR

#2 Příspěvek od horan »

Nejprve si musis odpovedet na otazku "Chci byt clenem Greenpeace, nebo mam rad svuj motor?"
Pokud chces byt ekologicky aktivista, tak ponechat.
Pokud chces prijit do pekla (a ze tam bude poradna parba) a setrit svuj motor tak zaslepit.
A jeste jedna vec. Ted ti tu bude spousta lidi nadavat.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - EGR

#3 Příspěvek od JaraX »

tak jasně mám naftu a její provoz něco stojí, proto je lepší z toho idealně vykuchat DPF(jo vím nemáš) a EGRy. všecko ven.

:savle: :savle: :savle:
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - EGR

#4 Příspěvek od Joshuax »

kdyz zaslepis egr a nechas udelat adekvatni upravu jednotky, samozrejme si pomuzes od nekterych neduh, ktere tu horan zminuje. Treba nebude muset tak casto cistit sani, nebudes muset resit problemy spojene s chlazenim egr atp, ale ono to ma i druhou stranku. To zminovane ochraneni motoru je takovy trosku zblept. Ano, na jednu stranu fajn, ze zbavis ten motor takoveho zleho systemu, jako egr dozajista je, na stranu druhou, kdyz to pak vsechno najednou tak krasne funguje a nechodi tam ten bordel z vyfuku a konecne to muze horet poradne, co se asi stane ? Zvysi se efektivita spalovani, ale samozrejme i teplota horeni, tzn i tepelna narocnost na cely motor. je to asi jako tuning, kdyz to zjednodusim. je snadne privest do motoru vice paliva i vzduchu a chtit po nem vice vykonu, ale nemuzu tim padem ocekavat stejnou zivotnost. Takze to "usetreni" motoru odstranenim egr bych fakt bral hodne s nadsazkou... Drbla vaha vzduchu dokaze dlouhodobe nadelat daleko vetsi paseku, nez fungujici egr...
A ted jeste k tomu ekologismu. Ja mam u zadele nejaky veverky, ale s tim co ti experti porad vymyslej, bych asi zvolil radeji hladsi prubeh na technicke, nez to, ze budu moct delat ramena, jaky jsem rebel bez egr :)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: e65 - EGR

#5 Příspěvek od laik »

Jen tak nesměle - nedostane pohulit víc turbo? Nemá pak vyšší otáčky?
Dragonerix
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: stř 08.06.2016 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - EGR

#6 Příspěvek od Dragonerix »

S tou teplotou je to zajímavě napsané... Ale když jdou zplodiny zpátky do sani tak jsou teplejší nez venkovní vzduch, takže bych řekl ze naopak s egr je to ještě horší. Nebo se pletu?
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: e65 - EGR

#7 Příspěvek od horan »

Navic pri plnem vykonu je egr zavrenej, takze tenhle argument o vyssim namahani motoru zvysenou teplotou je diskutabilni.
ls
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: čtv 06.03.2008 01:00

Re: e65 - EGR

#8 Příspěvek od ls »

Zaslepením Egr se nic nestane, jenom to půjde líp odspodu a bude to líp reagovat na přidání plynu. Mám to tak už na druhém autě(ne BMW) a nestěžuju si. Záleží jestli je to hlídané nebo ne. Aby se nerozsvítila kontrolka motoru.
Joshuax:Kdo teoretizuje nemusím nic číst. Po odstavení EGR se mi právě motor hůř ohřívá ne přehřívá.Když jde do motoru víc kyslíku nemusíš tak šlapat na plyn abys měl požadovaný výkon. Jo kdo si to nezkusí ,tak může číst a teoretizovat.
Na STK OK byl jsem v 7.4 v pátek.
Naposledy upravil(a) ls dne úte 11.04.2017 20:40, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - EGR

#9 Příspěvek od Joshuax »

Panove, tak zkuste mene teoretizovat a neco si o tom radeji precist...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: e65 - EGR

#10 Příspěvek od Misanek »

laik píše:Jen tak nesměle - nedostane pohulit víc turbo? Nemá pak vyšší otáčky?
Blbost. Plnící tlak a tím pádem i svým způsobem otáčky turba reguluje wastegate nebo naklápění lopatek, které ovládáno přes ecu buďto pomocí přetlaku, podtlaku regulovaného pomocí ecu motoru nebo již přímo elektronickým servomotorkem na novějších typech. A ta žene ve všech jízdních režimech turbo do stejných hodnot plnícího tlaku ať je egr funkční či nikoliv :wink:

Co se egr a jeho případné spojitosti se zvyšeným teplotním namáháním motoru týče, tak musím podotknout, že egr je v případě plného zatížení opravdu zcela vyřazen z funkce a uzavřen jak píše Horan, takže pochybuji že by měl nějaký zásadní vliv na motor z hlediska teploty. Ostatně stačí se mrknout v live datech na duty factor solenoidu ovládajícího egr a je to zcela zřejmé - otevírá se tuším při běhu na volnoběh a při částečném zatížení v nepřímé uměrnosti k němu, tzn. čím je zatížení motoru menší, tím více je egr otevřen. Aspoň mám ten dojem.

Každopádně taky je mi proti srsti už jen to, že je motor nucen splaovat ještě jednou svoje spaliny. To mi přijde dost na hlavu a egr neni zrovna mně sympatická součástka. Otázkou je, jak moc dovede egr ovlivňovat skutečnou efektivitu motoru v onom částečném zatížení, kdy je aktivní. Čistě hypoteticky si ale myslím, že by mohlo dávat smysl, že motor s odpojeným egr se sice bude ohřívat asi o něco dýl (logicky už jen proto, že většina rozumně smýšlejících lidí jede za studena s dieselem právě v onom režimu částečného zatížení), nicméně jeho efektivita v tomto režimu může být větší, jelikož motor neni nucen polykat výfukové plyny, které zabírají místo čistému vzduchu, který dozajista bude podporovat spalování mnohem lépe než směs sazí, oxidu dusíku atp...
Joshuax píše:Panove, tak zkuste mene teoretizovat a neco si o tom radeji precist...
Bez urážky, ale tohle čtení je právě ona teorie :) Praxe je to, že danou věc uděláš a vyzkoušíš její výsledky, což ty jsi asi neudělal a stále jsi jenom u té teoretické části čtení, což já jsem ovšem také :)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - EGR

#11 Příspěvek od Joshuax »

Jako promin, ale kdyz ti nekdo napise, ze pridanim kysliku do smesi nezvysis teplotu horeni, tak to je k pousmani... Jsem sice autoelektrikar, ale ty motory jsou snad zaklad kazdeho mechanika... A nema to nic spoelcneho s tim, jestli slepnes plnej knedlik, kde ano, je asi potreba plneho vykonu, takze to nebudeme brzdit pridavanim spalin, tomu rozumi snad i lachtan, stejne jako je potreba ten motor prvni nechat ohrat, nez se egr aktivuje, oni ti vyrobci tech aut zase nejsou uplny lopaty...
Ale jasne, zalepit egr a vyrvat vyrivy klapky (zejmena u M57 hodne oblibena vec), pak mi prijdte rikat, jak to jede lip odspoda...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
TT-SIMIK
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Blízko TT

Re: e65 - EGR

#12 Příspěvek od TT-SIMIK »

O tomto by sa dalo polemizovat....BMW urobilo na autach dost kurvítok, ktoré domysleli celkom zle......aj stara E39 530d má bez egr lepšie spalovanie a dymivost jako vochcávka 1,9TDi....testovali sme to na STK......klapky, kto menil aspon 20ks motorov koli nim,tak by vedel povedať načo su v tych motoroch...:-)))
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - EGR

#13 Příspěvek od Joshuax »

Ale nesmis plest dohromady provedeni a technologii. Co je spatneho na vyrivych klapkach ? To ze padaj do motoru, hlavne teda ty prvni slabsi, to je bohuzel fakt, ale taky tam naspadnou po 100k km, ale technologicky je to vec, ktera tam neni k nicemu. Naopak prave diky klapkam je mozne nastavit sani tak, aby motor tahl odspoda naopak lepe, ta technologie neni spatna, provedeni je spatne, to jsou ale dve rozdilne veci. S egr to vidim dost podobne. Ta technologie neni zla z podstaty veci, ze to pulka lidi vidi jenom jako kur*itko, to je bohuzel smutne. Stejne tak dpf. Ano, jevi se to jako ekokur*itko na tahani penez z lidi, bohuzel co s tim, tak kdyz vim ze to tam je, tak si to prece nekoupim a kdyz uz si to teda kupuju, tak na to pak nemuzu nadavat, ze to tam je a dozadovat se "napravy systemu" prosazovanim sve cesty. To je jak nakoupit si levne pozemky v obci Bast, ktera je vedle letiste Vodochody, nechat si na baraku zadotovat trojita plastova okna, protoze to je blizko letiste a pak nadavat, ze tam ty letadla litaj... #sorryjako :lol:
U dpf je jeden velky problem, ze neexistuje nejaka dotace na vyrobu takovych zarizeni. kdyz uz se dotuji filtry na kominy a podobne a nekdo narizuje regulaci emisnich plynu v ovzdusi, mel by stejne jako u tech lepsich kotlu, kominu, filtru na tovarny a podobne nabidnout dotaci automobilovych filtru a mel by dohlizet na to, ze automobilky budou do svych vozu davat filtry adekvatni svemu pouziti za adekvatni naklady,ne aby to stalo tolik, co pulka toho celyho ojetyho auta... Pak by s tim lidi nemeli takovou potrebu vydrbavat, kdyby to stalo rozumny peniz a sla by na to vzit nejaka dotace vymenou za starej kus (aby se zamezilo moznosti smelinareni s vyjetymi dpfky)...
Bohuzel to tak neni, tak ale porad nas to nezbavuje odpovednosti za sve jednani. pokud nekdo chce zaslepit egr, smele do toho, me osobne to asi zily netrha, me zabije podsed tim nonstop hulenim nam do oken 365dni v roce, ale mam(e) deti, mozna uz jenom pro ty bychom se mohli chovat aspon trochu mene sobecky...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
TT-SIMIK
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Blízko TT

Re: e65 - EGR

#14 Příspěvek od TT-SIMIK »

Ja netvrdím, že to v aute nemá byť,ale určite veci su nedomyslene.....F10 maju sanie plné karbonu po 100tis km, niektoré netvrdím že všetky,tak je egr nadstavené aby dosť recilkulovalo,original sania nečistia,ale menia,klapky su OK vec, tie velke,ale zle tesnia, nové sanie tiež bum €........A dpf je kapitola sama o sebe, jedna vec je ekolkogia v meste a druhá vec je že sa to vypaluje mimo mesta daľšou naftou...Toto su neverending story,tak ako v politike:-)))


To bol môj nazor servisaka...:-))

Inak tuším sa tu človek dozvie viac jak na našom klube:-)))Bratia ste asi viac múdri, tí naši tam preberajú furt koko.....tiny........

Asi sem začnem viac chodiť...:-)))
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - EGR

#15 Příspěvek od Joshuax »

Ti nevim, ale kdyz jsem potreboval resit zavaznejsi problem, musel jsem vzdy k vam :)
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - EGR

#16 Příspěvek od JaraX »

klasika chytráci s naftama, TT-simik bude tvrdit jak je nafta super a pak ti napiše jak měnil 20 motoru kvuli klapkam a jak z toho kucha klapky, DPFka, EGRy.
líbí se mi kecy typu "nerozumím jak funguje DPF a ani rozumět nechci,tak budu tvrdit že to je nahovno at se to rychle vykucha.
to je jako tvrdit že gufera na ventilech nema smysl měnit, auto s tím jezdí i tak a to že koouří nemá na nic vliv.
ale na slovensku se není čemu divit, tam se lidi ještě nenaučili mít za své chování žádnou zodpovědnost.
líbí se mi že němci a rakušáci dávaj za DPF OFF tvrdé pokuty,ted jsem byl na TUV a mají přijít tvrdější postihy. jen do toho, lidi s DPF OFF pozavírat když sami nemaj rozum, stějně jako lidi co topí PET lahvama a hážou odpadky do příkop atd.

jsem rád že já mužu alespon něco změnit a lidi s DPF OFF vyhazuju hned první dobrou stejně jako vykuchane katy u benzínu, chceš něco dělat? první dáme katy a pak se budem bavit.
Uživatelský avatar
TT-SIMIK
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Blízko TT

Re: e65 - EGR

#17 Příspěvek od TT-SIMIK »

Jaro pre teba nič iné ako benzín neexistuje a musí to mat aspon V8,inak to je vergel. Viac krát si ma o tom presvedčil ked sme písali spolu SZ:-)))Neviem či to je spravne,ale ten nazor ti neberiem:-))Ale nechcel som aby sa zvrhla debata na tuto temu...Keby som mal teraz možnost kúpiť E66 z 750Li do 70.000km,tak ju kúpim,pretože už toľko nejazdím a som stále v servise. Niekedy som jazdil 50000km ročne a mat spotrebu pri mojom štýle na benzíne 15L/100km(viem že vie aj za menej) nebolo pre mna to pravé orechové...Ja som jazdil plyn brzda za max 8L(dlha trasa chorvatsko a spet 6.6L-6.8L 130-150hm/h).......Teraz by mi to nevadilo, ale aj 750Li má svoje muchy, klasické, Oring,guferá,rozvody,cievky a oprava tiež nie lacna...ale o tom teraz reč nieje.....Môj chalan čo u mna robí mal 1 rok 750Li,takže viem porovnat, nedavno si ju servisoval chalanovi z Sk(Nič moc stav,ale tak ju kúpil,myslel že bude kšeft,nakoniec, 3000€ prerobil), Ja osobne nepodporujem kuchanie, ale čo zákaznik chce to sa mu urobí, posledné mesiace som montoval viac novych DPF, atd...takže tak....každy ma vždy na výber, ked mu to neurobím ja, urobí mu to servis vedla.....
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - EGR

#18 Příspěvek od JaraX »

jasně, ale to jsme zase u toho topení PET lahvama, pokud s tím nebudu topit já, bude s tím topit soused.

u V8 dáš za přetěsnění motoru 1800 eur, a pak už nikdy nic, a cívky jsou směšná oprava, dyt těch 8 cívek stojí mín jak jeden vstřik na naftu, ale viděl jsem jak servisuješ auta,pár aut co jsi servisoval jsem tu měl a docela jsem se pobavil, stejně jako to jak jsi caknakisovi prohlídl sedmu :D :D :D to mě taky pobavilo.

95 procent lidí tady má LPG a jezdí se 750i za mín jak ty s tou naftou utřepanou.
dál se k tomu už nebudu vyjadřovat a tobě už nic radit nehodlám. vždycky jsem ti rad poradil ale když se mi ty akorát vysměješ že nafta je super a na benzínu ti u moře odejde cívka, tim jsi mě strašně pobavil.
Uživatelský avatar
TT-SIMIK
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Blízko TT

Re: e65 - EGR

#19 Příspěvek od TT-SIMIK »

Vidiš najlepšia obrana je utok...Nikdy som sa ti nevysmial, že nafta nafta je super, každá ma svoje pre a proti,ja mam rad benzin,ale v tej dobe som potreboval vela jazdit a dalšie auto bude benzin,ak bude tak spolahlivy ako N62.......Ja neobhajujem naftu, venujem sa 98% dieselom,takže benziny až tak velmi neriešim,aj ja som ti par V8 poslal,na splynovačeo do v8 odporučil,atd... možno ani nevieš,ale to nieje podstatne....


A Tomašova 7er, neviem či vieš ale moja situacia jak Tomova a kedže som to auto nejazdil a moj mechanik bol mimo a Tom tlačil na pilu,čim skorej, cez sviatky,tak som povedal, Tome ja ti pozrem len elektoniku a že bola burana zo zadu to som mu povedal...,tak sa pozerala iba elektronika a to zadné riadenia chybu nevypisovalo ked tu bol......
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: e65 - EGR

#20 Příspěvek od Misanek »

Joshuax píše:...a vyrvat vyrivy klapky (zejmena u M57 hodne oblibena vec), pak mi prijdte rikat, jak to jede lip odspoda...
No pozor, konkrétně u m57 se ty vířivé klapky instalovaly právě naopak u motorů s automatem kvůli tomu, aby ve spodním spektru otáček snižovaly kroutící moment co jsem se dočetl, a to byl jejich hlavní úkol. Jinak tedy nechápu proč by tedy měly dva naprosto totožné motory ve variantě s automatem vířivé klapky a naopak v případě manuálu tyhle klapky instalovány nebyly... Takž tohle máš asi načtené špatně :)
Odpovědět