Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e65 - nefunkční klima
e65 - nefunkční klima
Zdravím,
chtěl bych Vás poprosit o vyřešení jedné závady.
Inpa mě hlásí tuhle závadu :
279D - CDMKLE Ansteuerung Motorleufter
Má tato závada zásadní vliv na nefunkčnosti klimatizace? Jediné co vím, že mě chladivo nechybí a kompresor mně při aktivaci nesepne. Ještě jsem to nezkoušel aktivovat přes INPU, zkusím. Ale teď se k tomu z důvodu času nedostanu.
Díky
chtěl bych Vás poprosit o vyřešení jedné závady.
Inpa mě hlásí tuhle závadu :
279D - CDMKLE Ansteuerung Motorleufter
Má tato závada zásadní vliv na nefunkčnosti klimatizace? Jediné co vím, že mě chladivo nechybí a kompresor mně při aktivaci nesepne. Ještě jsem to nezkoušel aktivovat přes INPU, zkusím. Ale teď se k tomu z důvodu času nedostanu.
Díky
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Nefunkční klima
Ansteuerung Motorlüfter znamená, že Ti nefunguje řízení motoru větráku před chladičem motoru. No a bez správné funkce toho větráku je činnost klimy blokovaná.
(správně Motorlüfter nebo Motorluefter => máš tam překlep a Translator Ti to nepřeloží správně)

(správně Motorlüfter nebo Motorluefter => máš tam překlep a Translator Ti to nepřeloží správně)

Re: Nefunkční klima
Díky za upozornění, je to Motorluefter. Kurva, jsem myslel, že jsem to už vyřešil výměnou spínacích tranzistorů a zase něco špatně. Impou ji ale roztočím. Jebat na to, až bude lepší počasí, tak to zase rozeberu a dám to místnímu machrovi, který zatím opravil vše, co jsem mu dal. Je to jen elektronika
.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční klima
dost zajimavy ze inpou se roztoci ale i tak hlasi chybu....
Re: Nefunkční klima
jj můžu ti to natočit. Nevím jak rychle se má točit nebo jestli nemá rychlost zvyšovat. Dokonce se točí i při zahřátém motoru. Zdá se mně ale, že by se měla točit rychlejc. Až bude čas, tak ji vytáhnu a je možný, že nejdou určité stupně. Při výměně spínacích tranzistorů jsem to zalakoval jen kalafunovým lakem, takže je možný, že tam zateklo.
Re: e65 - nefunkční klima
Před hodinkou jsem přijel z práce a zkusil jsem ještě jednou ventilátor roztočit Inpou a né pokaždé se povede. Takže, až bude čas zkusím kuchnout a je možné že budou odpálené některé spínací tranzistory.
Re: e65 - nefunkční klima
Klima už funguje.
Problém byl v překodování IHKA modulu z faceliftu.
U faceliftu je LUEFTERKENNLINIE - e_luefter_saugend ( předpokládám, že je to elektrická vrtule) za chladičem.
U předfaceliftu je LUEFTERKENNLINIE - e_luefter_drueckend ( vrtule s viskospojkou poháněná řemenem )
Když se zapne klima, tak jelikož tam byl kodován e_luefter_saugend a mám ho vadný, tak se klima nespustila), protože se zapíná el. vrtule hned. Jenže u předfaceliftu se ta vrtule před kondenzátorem spouští, až v případě velkého vedra, když jede klima na plný výkon.
Jediný problém nastane, že pokud nevyřeším ten ventilátor, tak nebude klima v horku pracovat s tak velkou účinností a bude se přehřívat kondenzátor, protože to viskovrtule nebude stíhat chladit. Za jízdy problém nebude, ale při stání jo.
Problém byl v překodování IHKA modulu z faceliftu.
U faceliftu je LUEFTERKENNLINIE - e_luefter_saugend ( předpokládám, že je to elektrická vrtule) za chladičem.
U předfaceliftu je LUEFTERKENNLINIE - e_luefter_drueckend ( vrtule s viskospojkou poháněná řemenem )
Když se zapne klima, tak jelikož tam byl kodován e_luefter_saugend a mám ho vadný, tak se klima nespustila), protože se zapíná el. vrtule hned. Jenže u předfaceliftu se ta vrtule před kondenzátorem spouští, až v případě velkého vedra, když jede klima na plný výkon.
Jediný problém nastane, že pokud nevyřeším ten ventilátor, tak nebude klima v horku pracovat s tak velkou účinností a bude se přehřívat kondenzátor, protože to viskovrtule nebude stíhat chladit. Za jízdy problém nebude, ale při stání jo.
Re: e65 - nefunkční klima
Zajimave jsou dve veci.
I kdyz to prekodujes, tak fyzicky mas tu vrtuli stale pripojenou, tudiz jednotka stale pozna nefunkcnost, i kdyz je pravda, ze manzelce na x3 se klima taky normalne pustila i s nefunkcni saharou (ma jen tu za chladicem). To same i na vsech e 46, e39.... co jsem videl s nefunkcni vrtuli se klima pustila do doby nez stoupnul tlak media a tl. cidlo odstavilo kompresor. Takze vlastne je divny, ze ti to nefungovalo.
A za druhe mam taky predfacelift e66 a mam pouze elektrickou vrtuli za chladicema. Japato?
I kdyz to prekodujes, tak fyzicky mas tu vrtuli stale pripojenou, tudiz jednotka stale pozna nefunkcnost, i kdyz je pravda, ze manzelce na x3 se klima taky normalne pustila i s nefunkcni saharou (ma jen tu za chladicem). To same i na vsech e 46, e39.... co jsem videl s nefunkcni vrtuli se klima pustila do doby nez stoupnul tlak media a tl. cidlo odstavilo kompresor. Takze vlastne je divny, ze ti to nefungovalo.
A za druhe mam taky predfacelift e66 a mam pouze elektrickou vrtuli za chladicema. Japato?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - nefunkční klima
2003 proběhl polofacelift E65 a to bylo víc než facelift, prakticky auta od 2003 už jsou facelift, maj rozvody z face,jinou hardyspojku, jiný VVT,, jiné svody, altík z face(což je spíš nevýhoda, ten vodní je lepší), spoustu elektriky z face, a taky se zrušila viscospojka a ventilator se posunul za chladič.
Re: e65 - nefunkční klima
Procpa je vzduchac horsi nez vodnik? Myslim pro uzivatele. Je to min potencialnich problemu a stejne odejdou oba. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - nefunkční klima
vodní altík bosch je nezničitelnej, nemá uhlíky, takže nemužou odejít, funguje na indukčním principu, jediné na co může umřít je že praskne plastové vymezovací pouzdro ložiska a altík se bud opraví a novým ložiskem a pouzdrem a nebo se semele a pak je na vyhození
výhoda vodního je že jeho teplo zaprvé přispívá k rychlejšímu ohřátí motoru a za druhé že se krásně uchladí při velké zátěži.
Vzduchovej altík je Valeo a Valeo altíky nejsou tak kvalitní jak bosch, navíc se jim při velké zátěži poměrně často přepálí vinutí, už jsem to řešil mockrát, je to opravitelné leda převinutím, ty vzducháče jsou náchylné na to že auto stojí a má velký odběr, např v létě klima, odvětrání sedaček 4x atd. přesně takle nám na jedné sedmě shořel altík ve Frankfurtu a cesta bez altíku byla víc než zábavná.
výhoda vodního je že jeho teplo zaprvé přispívá k rychlejšímu ohřátí motoru a za druhé že se krásně uchladí při velké zátěži.
Vzduchovej altík je Valeo a Valeo altíky nejsou tak kvalitní jak bosch, navíc se jim při velké zátěži poměrně často přepálí vinutí, už jsem to řešil mockrát, je to opravitelné leda převinutím, ty vzducháče jsou náchylné na to že auto stojí a má velký odběr, např v létě klima, odvětrání sedaček 4x atd. přesně takle nám na jedné sedmě shořel altík ve Frankfurtu a cesta bez altíku byla víc než zábavná.
Re: e65 - nefunkční klima
To jsem netusil, ze je uplne jine konstrukce. Diky za vysvetleni. Stacilo napsat, ze vzduchace jsou Valeo a nemusel si pokracovat
Nastesti muj sviti novotou. Predchozi majitel poresil




Nastesti muj sviti novotou. Predchozi majitel poresil


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - nefunkční klima
časem to asi překopu na vodníka a bude, inspirace je 760iP , ten má dva vodníky 

Re: e65 - nefunkční klima
Je polofaceliftovej celej rok 2003 nebo jen část? Jde nějak poznat, zda je auto před- nebo po-polofacelift?JaraX píše:2003 proběhl polofacelift E65 a to bylo víc než facelift, prakticky auta od 2003 už jsou facelift, maj rozvody z face,jinou hardyspojku, jiný VVT,, jiné svody, altík z face(což je spíš nevýhoda, ten vodní je lepší), spoustu elektriky z face, a taky se zrušila viscospojka a ventilator se posunul za chladič.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - nefunkční klima
jen část, poznáš podle toho že nemáš visco spojku ale jen jednu elektrickou vrtuli a taky v interieru že máš už kolečko idrive s tlačítkama "menu" a "píča". a pak milion dalších detailů ale to už neni tak zajimavý na první pohled.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - nefunkční klima
tak tak, při pohledu na otevřenou kapotu se každej lekne že hned vidí klimachladič, to je první indicie, tlačíka kolem idrivu druhá.