Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Nulování readiness tabulka vs. ME

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3899
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Nulování readiness tabulka vs. ME

#1 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, poradí někdo? Kolik km je třeba najet od vynulování readiness tabulky aby mohl člověk s klidem na ME? (Tj. po kolika km tam už nebude vidět, že do teho někdo hrabal?)
e91 MY2011
Joe_27
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pát 05.06.2015 00:00

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#2 Příspěvek od Joe_27 »

Zdarec,
toto by mě taky zajímalo...
Někde na bimmer foru jsem četl že by to mělo být 30-100km podle typu auta.

Jinak bych ještě dodal dotaz:

Pozná nějak technik na ME/STK, že je auto po profi chiptuningu?
Hrabou do řídící jednotky?

Firma se samozřejmě dušovala že to nepozná a že auto s klidem projde emisema zda bude mít všechny důležité díly OK.

Jen ať jsem připravený na případné komplikace.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#3 Příspěvek od matiz »

Stacilo mi okolo komina, ja to kdysi nejak meril byl to kousek, 10km stacilo tusim. Ale muze se to lisit auto od auta, to co je pravda u n52 nemusi byt pravda u n53 nebo v jine verzi SW. Trochu ho protahni, dej mu malinko za usi a jsou tam -)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3899
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#4 Příspěvek od pavproch »

Dík. Já měl obavy že bude třeba 500km nebo 1000km .... tak to to odblindování EGR nechám až opravdu naposlední chvíli před STK a ME. Ešče raz dík.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#5 Příspěvek od matiz »

Ale kdeze, radove desitky km...
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

starML píše:Vytvoření všech kódů po smazání trvá asi 12 minut, kdy je třeba nechat běžet motor na volnoběh...
Více jsem popsal tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 2&start=20
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3625

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#7 Příspěvek od tommee »

Hele a u benzinu, kdyz nejsou vsechny kody na 0 a emise v norme, to je duvod neprojit emisema? Kdyz jsem byl naposled pred pul rokem na stk, nic se jim nacist ani nepodarilo (velka nejmenovana stk, naprosto ofiko). Technik kolem toho chvili behal a pak me poplacal po zadech, ze je vse ok
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Důvodem vyčítání těch readiness kódů je zjištění, jestli vozidlo splňuje exhalační normu trvale a nikoliv pouze v tomto okamžiku. Respektive jestli něko těsně před začátkem kontroly emisí nesmazal závady a tím nezhasnul kontrolku MIL. Za počátku bylo nějaké zbožné přání, které bylo dodáno výrobcům aut jako doporučení a po určitém čase se z toho stalo pravidlo.

U některých výrobců bylo reagováno rychleji, jinde pomaleji, ale zpravidla od nového modelu atp. To znamená, že pokud bylo auto schváleno do provozu před uzákoněním "zbožného přání", tak některá funkce monitorování není aktivní - prostě to ŘJ motoru nesleduje. Ale záleží na tom, která diagnostika a který model auta. Když si já napíchnu auto na diagnostiku, tak se mi vypíše stav zpracování readiness kódů a u některých funkcí je prostě N/A a pod výpisem to je vysvětleno, že tato funkce není podporována a fertig. Teď jde o to, aby u takovéto nepodporované funkce bylo vygenerováno 0 (nula).

Není v možnostech stanice měření emisí mít vybavení na úplně všechna auta a jejich modely. Když jsem byl poprvé na ME s N53 (přímovstřik), tak mne technik vyhodil, že mám děravý výfuk, protože nemůže naměřit obvyklé hodnoty COx a HCO. Následoval můj telefon na nadřízený stupeň této stanice + dotaz, proč přijímají auta na ME, když na to nemají potřebné vybavení. Za dva dni telefonicky omluva, technik nevěděl, že se to musí někde v mašině přepnout, aby mohly měřit emise u motoru, který pracuje s hodnotami lambda 1.7-2.5 .

Pravděpodobně existuje nějaká tabulka, které auto a model toto monitorování jak kterého parametru splňuje a které ne. Potom následuje náhradní řešení, tj. pokud splňuje exhalační normu a nesvítí kontrolka, tak je to OK - jinak by museli vyžadit z provozu desítky tisíc aut a to tahle vláda nepotřebuje.
:D
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#9 Příspěvek od inspi1981 »

Sranda teprve začne. Nová 5tka G30 v některých dieselových motorizacích má na výfuku škrtící klapku pro vytvoření zpětného tlaku. Pro správné měření emisí musí být klapka otevřena diagnostikou. To bude vrácenejch aut z STK.... :lol:
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#10 Příspěvek od matiz »

Hele, ono uz snad funguje nyni ze kazda emisni stanice ma akreditaci jen pro nektere znacky aut, neni to automaticky na uplne vsechny ne? Kdo bude chtit delat brabmory, bude muset poridit vhodne nacini a vyrobci to do tech svych za poplatek velmi radi zapracuji ve forme aktualizace za nejaky ten mrzky peniz -)
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3625

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#11 Příspěvek od tommee »

starML, díky za vysvětlení. Myslel jsem původně, že se readiness kódy a jejich vyčítání týká pouze dieselových motorů a to zejména s DPF. I tak mě reakce přesvědčují, že zdaleka ne každá STK je toho vůbec schopna u širokého rozpětí aut.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3899
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#12 Příspěvek od pavproch »

Zajímavá diskuse.... až v květnu pudu tady na naši (skoro vesnickou) ME a STK, tak poreferuju.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Nějak tak to bude. Dříve jsem s Vectrou jezdil na emise do Škoda servisu, protože tam pracuje manželka a připadalo mi vhodnější nosit peníze právě sem. Dnes mi to BMW klidně změří, ale potvrzení a mi dát nesmí, protože mají akreditaci jen ma vozy Škoda. Naopak servisy, které nejsou "pod značkou" se snaží postihnout co největší počet zákazníků, ale nemohou si pořídit diagnostiky na všechna auta na trhu.

ANO, autorizované servisy dnes mají potřebné diagnostické vybavení na servisovanou značku. Otázkou je nestranost při vystavení osvědčení a že peníze jdou mimo státem vlastněné nebo podporované firmy.
:?:
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

Re: Nulování readiness tabulka vs. ME

#14 Příspěvek od honzabiker1 »

Mělo by to projit i se smazanymi readiness kody, jen se v prubehu emisi udela navíc test funkcnosti lamda sond.. Ale je to dost ruzne místo od mista..
Odpovědět