Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

INPA pro začátečníka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

INPA pro začátečníka

#1 Příspěvek od rhinos »

Je tu někdo kdo umí s INPou a dokázal by mě navést? Auto jsem napíchl a vyčetl chyby. Teď to budu luštit. Pokud to dobře chápu je u chyby i km kdy k chybě došlo. Načetlo mi to 18 chyb. Většina ještě z doby kdy jsem auto neměl. Po výmazu zustaly nějaké tři. Snažil jsem se hlavně vymazat chybu airbagu ale ten bohužel přetrvává takže to budu řešit jinak. Akorát ten modul jsem našel jinde než bylo na jednom videu na youtube ale pokud to dobře chápu tak pro inpu se dá připravit různé scripty a tím pádem to můžu mít jinak. Ale díval jsem se na grafy kompresí vstřiků a tak bych potřeboval jestli někdo umí z těch grafů mí říct jestli jsou vstřiky OK. Řekl bych že minimálně jeden je KO. Případně jestli někde najdu jak je na tom DPF filtr
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

Re: INPA pro začátečníka

#2 Příspěvek od ice.blade »

vzdy pri chybe ti napise aj popis chyby, sem tam v EN, sem tam v DE, btw google translator funguje super, chybu nestaci len zmazat, najskor treba vzdy odstranit pricinu tej chyby, konkretne na bagy mas statusy kde si mozes otestovat hybanim kablu k bagu ci nieje seknuty atd

videa na nete su len orientacne, informacie co vidis su ine na kazdej inej riadiacej jednotke, ine na diesli ine na benzine ine na E46 ine na E60 atd, navody na nete nikdy nechod od A po Z ale rozmyslaj pritom co robis a hlavne vsetko citaj

pokial by si chcel vediet co znamenaju hodnoty musis vela googlit, pokial nechces googlit mozes spustit ISTA-D software a tam si spustit testovaci plan kde ti zobrazi aktualne hodnoty a pozadovane hodnoty... ISTA-D soft mam dost prelozeny v CZ, ak by si mal zaujem viem ponuknut, ked tak pis sukromnu spravu
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: INPA pro začátečníka

#3 Příspěvek od Joshuax »

No je otazka, jestli chyba bagu, neni jenom decka spolujezdce. Bohuzel nevime ani model auta...
INPA je INPA. Je to takovy nastroj, ktery je relativne prehledny a jednoduchy. Na lepsi diagnostiku to chce budto puvodni GT1cku, nebo pozdejsi ISTU. S INPA se daji vzdy vycist minimalne chybove kody, takze ikdyz je popis treba k prdu, da se to uz nejak googlit.
Takze mozna kdyz sem napises model auta a chybove kody, ze by to bylo prinosnejsi.

Ale pokud si to chces vicemene i do budoucna diagnostikovat sam urcite muzu diag od ice.blade doporucit. Sam jeden kabel od nej mam i vcetne softu a drzi i podporu v pripade, ze poztracis CDcka atp ;)
A je to asi jedina diag, kde na celou instalaci stacil jeden exe spoustak a vse si to udelalo samo. Kdyz jsem daval dokupy jine verze z netu, je to vsechno miliarda hledani co s cim jak k cemu, jaky daten pro jaky auto a jaky jazyk atp.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

Re: INPA pro začátečníka

#4 Příspěvek od rhinos »

E61 535d ;)
Taky si myslim ze je to zatezova decka protoze se to stalo kdyz jsem klecel na sedacce spolujezdce a upravoval vzadu detskou sedacku :)

a k tem vstrikum mam nejake ilustracni obrazky v albu

https://www.zonerama.com/cadjobss/Album/2796924
vim ze mezi temi hodnotami by mel byt max rozdil 1.
Mam vic ale zarazi me ze je rozdil v tech hodnotach mezi jednotlivymi starty motoru.
Viz vstrik 4 a 6
Prvni start na 6 byla hodnota 1.35 a pri druhem startu 3.25
Mam blbou zhavici jednotku a ta jde ted na vymenu...ale muze to byt tim?
Kde hledat v Inpe stav dpf?
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: INPA pro začátečníka

#5 Příspěvek od Joshuax »

S tema vstrikama ti bohuzel neporadim, to je jedna z mala veci, kterou jsem zatim na 61cce neresil :)
V INPE podle meho DPF neporesis. DPFko jsem vzdy resil pres GT1cku, kde to je sice zdlouhave a pomale, ale zato to pracuje jak ma.

https://www.youtube.com/watch?v=6RDFMSiSwWI

Zatezova decka se da resit dvemi zpusoby. Budto to udelas poradne a nechas ji vymenit, coz znamena rozcalounit sedacky a vymenit decku, coz to cele prijde na nejaky peniz, ale zase to mas opravene poradne, nebo to udelas na prasaka a misto decky tam zapojis ten odpor z ebaye. Ty jsou dva ruzne typy. Jeden indikuje obsazeni sedacky, druhy nikoliv, je dobre vedet, ktery tam mas.
No a podle toho ktery jsi tam dal, ti budto bude auto nadavat ze si mas zapnout pas, nebo nikoliv :) Bohuzel jsem nikde nenasel moznost deaktivace varovani na nezapnuty pas, takze tam osobne mam zaslepku, ktera detekuje pritomnost pasu a kterou musim dat pryc, kdyz si tam nekdo sedne. V pripade bouracky, kde uz to bude na pytle, vyleti samozrejme i spolujezdcovy.
V pripade pouziti te verze, ktera hlasi neobsazenou sedacku, ty bagy zrejme nevystreli, ani kdyz je potreba, coz asi neni uplne nejvhodnejsi...
Ale osobne jsem to nezkousel :D
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

Re: INPA pro začátečníka

#6 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

ISTA-D od ice.blade nemá chybu, je to návykové. :D Ochota poradit - neskutečně vstřícný.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: INPA pro začátečníka

#7 Příspěvek od JaraX »

dpf je lepší kontrolovat backpressure testem v ISTE
a odpory na sedačku jsou prasarna, lepší je nakodovat že tam ta dečka není a nejlepší je ty auta nebastlit a opravit je.
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

Re: INPA pro začátečníka

#8 Příspěvek od rhinos »

tak me jde hlavne o to aby kdyby nahodou tak bag vystrelil...Vozim tam prevazne manzelku a zatim si ji chci nechat :lol:
Klidne at vystreli i kdyz tam nikdo neni.

dpf ukazuje i carly ve free verzi ale istu teda zkusim
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: INPA pro začátečníka

#9 Příspěvek od Joshuax »

ISTA je tak trochu jinej level. Je to graficky hezke, ale priznam se, neco tam najit, kdyz je clovek zvykly na GT1 ci INPU, je to proste uplne jine :)
Jinak ano, ten odpor je bastl, ale protoze je to dost casto provadena prasarna, tak to radeji zminuju i s odkazem na dve ruzne verze. Kdyz uz nadelat skodu, tak alespon tu mensi.
Osobne kdybych s 61ckou neresil porad vsemozne jine sra*ky, tak bych to nechal opravit, ale protoze to auto je vice v garazi, nez na ceste, tak me tam ten odpor proste holt porad hnije...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

Re: INPA pro začátečníka

#10 Příspěvek od rhinos »

tak ja jezdim a spis ted resim takove veci co me serou a postupne i ty co nejsou zretelne na prvni pohled.
bagy tam mam uz vice jak rok.To je takova znama bolest nejen v e60.
Ja jen doufam ze kdyz to sviti tak kdyby se neco stalo tak to preventivne vystreli na obou stranach
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: INPA pro začátečníka

#11 Příspěvek od JaraX »

rhinos píše:tak me jde hlavne o to aby kdyby nahodou tak bag vystrelil...Vozim tam prevazne manzelku a zatim si ji chci nechat :lol:
Klidne at vystreli i kdyz tam nikdo neni.

dpf ukazuje i carly ve free verzi ale istu teda zkusim
no právě, to ti nikdo neřekne co nějaká krabička z číny udělá, proto je lepší origo řešení (kodování, oprava)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: INPA pro začátečníka

#12 Příspěvek od JaraX »

Joshuax píše:ISTA je tak trochu jinej level. Je to graficky hezke, ale priznam se, neco tam najit, kdyz je clovek zvykly na GT1 ci INPU, je to proste uplne jine :)
Jinak ano, ten odpor je bastl, ale protoze je to dost casto provadena prasarna, tak to radeji zminuju i s odkazem na dve ruzne verze. Kdyz uz nadelat skodu, tak alespon tu mensi.
Osobne kdybych s 61ckou neresil porad vsemozne jine sra*ky, tak bych to nechal opravit, ale protoze to auto je vice v garazi, nez na ceste, tak me tam ten odpor proste holt porad hnije...
no klasika E60, sype se to jak hrach :) ted tady mám jednu co má najeto 200k, první majitel 2009 a taky se tam toho posralo víc jak dost.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: INPA pro začátečníka

#13 Příspěvek od Joshuax »

JaraX píše: no právě, to ti nikdo neřekne co nějaká krabička z číny udělá, proto je lepší origo řešení (kodování, oprava)
To neni zadna krabicka z ciny, dyt je to prachsprosty odpor a dioda. Na tom se fakt nema co pokazit. Ta decka nedela nic jineho, nez ze sepne kontakty tech dvou slid k sobe, tot cele kouzlo... V rozepnutem stavu je tam jedna hodnota odporu, aby to poznalo, ze to vubec pracuje (proto to umi nadetekovat tu chybu), v sepnutem druha. Z principu veci ten bypass neni problem, problej je ten, ze to proste detekuje tim padem obsazeni sedacky porad, tzn otravuje to s vecmi jako zapnuti pasu, nebo to vyhodi bagy i tam, kde to potreba neni. To nema nic spolecneho s cinou. Kazdy trouba s trafopajkou si to muze doma spajet na stole... Prekodovani holt uz musi delat nekdo dalsi. Neco si za to rekne, stoji te to dalsi cas nekde litat atp, to uz je pro leckoho proste komplikace.
Jak rikam, nikoho nenavadim, ale protoze se ty lidi o tech moznostech stejne na netu doctou, je dobre je zminit i s jejich negativy a moznymi nasledky.
JaraX píše: no klasika E60, sype se to jak hrach :) ted tady mám jednu co má najeto 200k, první majitel 2009 a taky se tam toho posralo víc jak dost.
Mi rikej... Jeste ze mam 4 auta na 2 ridice :D
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

Re: INPA pro začátečníka

#14 Příspěvek od ice.blade »

Ale aj s odporom by si mal ist na vymazanie chyby a kontrolu livedat ci je to dobre zapojene, to by som dal radsej odkodovat a mal pokoj
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: INPA pro začátečníka

#15 Příspěvek od JaraX »

nehledě na to že když pak někdo přehraje SW tak to začně s kodovanim zas hlasit chybu a člověk nějak nezapomene že ma v autě nedořešeny problem a stejně tak se má nový majitel šanci dozvědět že v autě není něco v pořadku.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: INPA pro začátečníka

#16 Příspěvek od Joshuax »

Tak to je prave spis problem toho, kdyz se to odkoduje, ze to pak neni poznat... Kdyz das odpor, tak vidis, ze auto hlasi, ze se mas zapnout, tzn funguje to jak ma, to je jasna indikace a rve ihned, kdyz se pas odepne ;)
Zaroven je okamzite videt, ze v tom zamku je vlozena nejaka vec, at uz samotny pas, nebo nejaka zaslepka. To se proste neda jednoduse schovat, pokud se to naopak neodkoduje...
Ano shodneme se, ze opravit decku je nejlepsi cesta, ale odkodovani a zamaskovani te veci mi prijde jako vetsi zlo...
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: INPA pro začátečníka

#17 Příspěvek od JaraX »

ano opravit dečku je nejlepší věc, cokoliv jinyho = prasarna.
a jeslti je lepší souložit afričanku nebo arabku, v tom at si udělá každý obrázek sám.
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

Re: INPA pro začátečníka

#18 Příspěvek od rhinos »

no a na kolik vyjde korektni oprava?Ja kdyz jsem hledal tak vsude na me vyskoci jen ten modul na ochcani
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: INPA pro začátečníka

#19 Příspěvek od JaraX »

bez vinu ti těžko někdo řekne,
jaké máš sedačky? komforty?
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

Re: INPA pro začátečníka

#20 Příspěvek od rhinos »

jo ;)
Comfort Seats, Electric. Adjustable
cr69677
Odpovědět