Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e65 - podvozek
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - podvozek
mužeš sem napsat kolik tvoje stála a kolik si do ní cca dal?
a seznam výbavy?
jen at si udělame představu co vlastně máš zač.
G11 je už hodně ošizená, má zůženy sedačky,hodně věcí je horších než u E65, na druhou stranu zase ty elektrické kravinky jsou lepší, laserová světla pecka atd.
co děláš za práci?
hodně mi vadí že F01 a nedej bože G11 už jsou hodně nečitelny, prostoě to auto nějak jede a člověk ani neví jak, to hydraulicky řízení je prostě lepší.
máš zajímavý přístup, na jednu stranu píšeš jak nemusíš mít výkon, ten nepotřebuješ, nemusíš mít vlastně ani pohodlí, ten podvozek co máš ted ti stačí a kdyby to bylo pohodlnější tak to moc lepší nebude. na druhou pluješ na 730d jak je to strašně a nedá se s tím jezdit a jezdíš v 7er.
většinou lidi si bud koupí za svoje peníze sračku, nebo něco trochu lepší 5er, a nebo hodně přemýšlí a chcou 7er v plné, ale málo kdo chce 7er s mín výbavy a né nejlepším motorem za tu cenu. myslím že 99 procent 7er lidí tady chce 760i, ale nemají na její provoz tak jezdí s V8 na LPG.
btw ono ty nové tlumiče z BMW budou taky stát kotel a aby to EDC nebylo nakonec skoro tak drahy.
ale jak říkám, pokud máš socku bez výbavy, tak to smysl nemá, ale pokud to auto má kde co, tak to smysl má.
a seznam výbavy?
jen at si udělame představu co vlastně máš zač.
G11 je už hodně ošizená, má zůženy sedačky,hodně věcí je horších než u E65, na druhou stranu zase ty elektrické kravinky jsou lepší, laserová světla pecka atd.
co děláš za práci?
hodně mi vadí že F01 a nedej bože G11 už jsou hodně nečitelny, prostoě to auto nějak jede a člověk ani neví jak, to hydraulicky řízení je prostě lepší.
máš zajímavý přístup, na jednu stranu píšeš jak nemusíš mít výkon, ten nepotřebuješ, nemusíš mít vlastně ani pohodlí, ten podvozek co máš ted ti stačí a kdyby to bylo pohodlnější tak to moc lepší nebude. na druhou pluješ na 730d jak je to strašně a nedá se s tím jezdit a jezdíš v 7er.
většinou lidi si bud koupí za svoje peníze sračku, nebo něco trochu lepší 5er, a nebo hodně přemýšlí a chcou 7er v plné, ale málo kdo chce 7er s mín výbavy a né nejlepším motorem za tu cenu. myslím že 99 procent 7er lidí tady chce 760i, ale nemají na její provoz tak jezdí s V8 na LPG.
btw ono ty nové tlumiče z BMW budou taky stát kotel a aby to EDC nebylo nakonec skoro tak drahy.
ale jak říkám, pokud máš socku bez výbavy, tak to smysl nemá, ale pokud to auto má kde co, tak to smysl má.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - podvozek
výbavu sem celou psát nebudu ještě napíšeš že je to socka
pro mě ale ne oproti tomu co se v průměru prodává jsem naštěstí na tom líp.
koupil jsem jí za 200k a dal do ní v opravě něco okolo 100k (hlavně ty turba)
řekl bych že původní majitel "v pohodě člověk" jí prodal relativně pod cenou na to že je to hýčkaný a ručně opečovávaný (a je to vidět) oproti obludám co jezdí v praze (odrbaný, poškrábaný, nerozleštěný lak, atd...) Jediný co má je že má trochu prosezenou nástupní stranu řidičovy sedačky... ty jsou samozřejmě komfortní a to i vzadu
na autě co vím že není je střešní okno (nemám ho rád), lednička (preferuji kufr), zadní monitor (chci dodělat normální obrazovky zapojený na micro PC s Windows nebo Linuxem) odvětrávané a masáží sedačky (nelíbí se mi perforovaná kůže a masáže nesnáším) EDC a možná ještě blbosti co fakt neberu jako že je to potřeba například (4 zónová klima)
Jinak má L7 to sem prostě musel mít
dvojitý skla s fólijema proti žáru ze slunce, zadní a boční roletky, DD, atd.. za mě naprosto vyhovující
Barva je kalaharmetalic a interier club.
Co dělám za práci
řekněme že sem tam převážím luxusní auta od porsche, ferrari přez aston martin, bentley až po BMW 7 či MB S600. jinak podnikám v oblasti marketingu a cestovní agentury, zabývám se oblasti IT a vývoj webu.

koupil jsem jí za 200k a dal do ní v opravě něco okolo 100k (hlavně ty turba)

na autě co vím že není je střešní okno (nemám ho rád), lednička (preferuji kufr), zadní monitor (chci dodělat normální obrazovky zapojený na micro PC s Windows nebo Linuxem) odvětrávané a masáží sedačky (nelíbí se mi perforovaná kůže a masáže nesnáším) EDC a možná ještě blbosti co fakt neberu jako že je to potřeba například (4 zónová klima)
Jinak má L7 to sem prostě musel mít

Barva je kalaharmetalic a interier club.
Co dělám za práci

Re: e65 - podvozek
Chapu spravne, ze EDC prakticky setri podvozek a potazmo cele auto tim, ze kde je potreba mit mekky podvozek (silne nerovnosti) se snazi to zehlit a ztuhne jen tam, kde si to "muze dovolit" rovnym povrchem?
Uvazuju ale co se stane, kdyz na rovne ceste je nahle dira, to musi byt na "tuhem" podvozku pecka jak z dela, ne? Nebo se EDC adaptuje tak rychle?
Uvazuju ale co se stane, kdyz na rovne ceste je nahle dira, to musi byt na "tuhem" podvozku pecka jak z dela, ne? Nebo se EDC adaptuje tak rychle?
- kawaman
- Registrovaný
- Příspěvky: 1146
- Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
- Bydliště: Český Těšín
- Klubové ID: 3927
Re: e65 - podvozek
Ano, tak nějak to funguje. Krásně se vypořádá s nerovnostmi. Samozřejmě si můžeš i sám přitvrdit sportovním režimem. Musel by ses v tom svézt, aby si poznal na vlastní kůži, jak je to super. Určitě pak nebudeš chtít nic jiného.
Re: e65 - podvozek
ano, edc je super .... jezdím na 18" + sport a maximálně mi to vyhovuje, na 19" jsem jezdil na comfort. Když potkám panelovou cestu tak tam na 18" hodím comfort a jedu jak princ 

Re: e65 - podvozek
Tak v te hajtre co jsem poridil EDC je, akorat jsem v ni jeste nejel
Me to zajima spis s ohledem na nahlou zmenu povrchu, typicky na jare kdy na uplne rovnem povrchu je nahle vytluk jak prase, zda to EDC je schopno reagovat dostatecne rychle nebo to jde na tuhem podvozku natvrdo rana do auta... Vim ze snejk mi rikal, ze treba na zpomalovaci pricne prahy kasle a proste to prohuci rychle (tusim ta jeho bila strela ma EDC), proto me ciste vecne zajima, jak rychle je EDC schopno se adaptovat na nahle zmeny

Me to zajima spis s ohledem na nahlou zmenu povrchu, typicky na jare kdy na uplne rovnem povrchu je nahle vytluk jak prase, zda to EDC je schopno reagovat dostatecne rychle nebo to jde na tuhem podvozku natvrdo rana do auta... Vim ze snejk mi rikal, ze treba na zpomalovaci pricne prahy kasle a proste to prohuci rychle (tusim ta jeho bila strela ma EDC), proto me ciste vecne zajima, jak rychle je EDC schopno se adaptovat na nahle zmeny
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - podvozek
on měří vertikální zrychlení, takže už když ten tlumič jde nahoru nebo dolu tak s tím může něco dělat. G11 to má ještě vychytanější tím že má kameru co se dívá na díry a dle toho nastaví tlumiče.
studijní material zde
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... bE4WCjF0Cg
studijní material zde
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... bE4WCjF0Cg
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon 19.12.2016 10:52
- Bydliště: Přelouč
- Klubové ID: 3861
Re: e65 - podvozek
Funkčnost tlumiče není tak úplně jednoduchá. Např. reaguje jinak na rychlé a pomalé stlačení. Pokud se o něj do zatáčky opřeš, nesmí se propadnou a musí být jakoby "tvrdý", aby ti poskytoval oporu. Ale přitom musí neustále rychle pracovat a vyrovnávat nerovnosti silnice. Jinak by ti kolo odskákalo. Tzn., že i tvrdý tlumič dokáže měkce vytlumit výmol.
Pro pobavení můžeš mrknout na naše video. Závodní auto je na první pohled hodně tvrdé, ale na druhou stranu jdeš při takovémhle skoku relativně do měkka. Bohužel jsem se na doskok nepřipravil a zrovna mluvil, takže jsem si na chvíli vyrazil dech.

Pro pobavení můžeš mrknout na naše video. Závodní auto je na první pohled hodně tvrdé, ale na druhou stranu jdeš při takovémhle skoku relativně do měkka. Bohužel jsem se na doskok nepřipravil a zrovna mluvil, takže jsem si na chvíli vyrazil dech.


Re: e65 - podvozek




Re: e65 - podvozek
tixik> to byla slusna supa.
Ale tam to resi ciste mechanika, nebo tam je taky neco na zpusob EDC a funguje elektronicke nastaveni podvozku v realnem case?
Ale tam to resi ciste mechanika, nebo tam je taky neco na zpusob EDC a funguje elektronicke nastaveni podvozku v realnem case?
- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
- Klubové ID: 1990
Re: e65 - podvozek
Take nesmite zapominat na DD... proto je v "povinne" vybave 

...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon 19.12.2016 10:52
- Bydliště: Přelouč
- Klubové ID: 3861
Re: e65 - podvozek
Aktivní tlumiče jsou v rally zakázané tuším od roku 2006. Takže čistě mechanika. Akorát že samotné Reiger tlumiče, které v tom autě máme, stály 350k Kč.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - podvozek
a dle tvého názoru by byli aktivní tlumiče dobré i na motorsport?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon 19.12.2016 10:52
- Bydliště: Přelouč
- Klubové ID: 3861
Re: e65 - podvozek
Není to můj názor, je to fakt. Viz. citace z wikipedie: https://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Car
By 2004, the best cars had ABS, clutch control, paddle shift, traction control, three active differentials, ride height control with GPS, electronic dampers and active suspension.
In an attempt to cut costs, since 2006 new regulations required mechanical front and rear differentials, while the central differential remained active. Active suspension and water injections were also prohibited. Cars entered by a manufacturer had to be equipped with the same engine for two rallies; further limitations were imposed on the changing of some parts, including suspension, steering, turbochargers and gearboxes.
Takové tlumiče se používaly, ale zakázali je kvůli snižování nákladů na vývoj. Stejné to bylo i u jiných sportů. Např. u motorek. Nevím jak u MotoGP, ale ve WSBK byly jednu dobu povolené. Pak je ze stejného důvodu zakázali.
By 2004, the best cars had ABS, clutch control, paddle shift, traction control, three active differentials, ride height control with GPS, electronic dampers and active suspension.
In an attempt to cut costs, since 2006 new regulations required mechanical front and rear differentials, while the central differential remained active. Active suspension and water injections were also prohibited. Cars entered by a manufacturer had to be equipped with the same engine for two rallies; further limitations were imposed on the changing of some parts, including suspension, steering, turbochargers and gearboxes.
Takové tlumiče se používaly, ale zakázali je kvůli snižování nákladů na vývoj. Stejné to bylo i u jiných sportů. Např. u motorek. Nevím jak u MotoGP, ale ve WSBK byly jednu dobu povolené. Pak je ze stejného důvodu zakázali.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - podvozek
ostatně miluju EDC i na BMW motorkách, loni jsem měl půjčenou S1000RR a neskutečny jak ta motorka funguje podvozkově, supersport pohodlnej jak cesták.
pak sem měl pučenou S1000R a borec si ju přebíral jezdí superbiky a ptal se mě na dojmy, říkam ve městě, ale ostřejší zatáčky tragedie, on se mě zeptal na kterej režim, no ostuda jak blázen, jsem zapoměl že i tydle stroje maj EDC a tak jsem si to dal znova se sprotvním nastavením EDC a nechápal,
pak sem měl pučenou S1000R a borec si ju přebíral jezdí superbiky a ptal se mě na dojmy, říkam ve městě, ale ostřejší zatáčky tragedie, on se mě zeptal na kterej režim, no ostuda jak blázen, jsem zapoměl že i tydle stroje maj EDC a tak jsem si to dal znova se sprotvním nastavením EDC a nechápal,
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon 19.12.2016 10:52
- Bydliště: Přelouč
- Klubové ID: 3861
Re: e65 - podvozek
Byla to HP4?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - podvozek
ne tu mi zatím nepučili 

- kawaman
- Registrovaný
- Příspěvky: 1146
- Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
- Bydliště: Český Těšín
- Klubové ID: 3927
Re: e65 - podvozek
Jo, S1000RR je super. Na HP4 sem sice nejel, ale zx10rr je moje srdcovka 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř 08.06.2016 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - podvozek
dotaz... mám pocit že tlumiče mám v pořádku že jsou poškozená (vymlácená) jen ramena a dorazy popřípadě uložení tlumičů.
Když zatlačím na kapotu tak se auto jedním jistým pohybem vrátí zpátky a nehne se... když v inpe zkusím test DD tak to funguje na jedničku a nehoupe se...
je možné že na STK řekli že jsou poškozený pro jistotu když zjistily že jsou zníčená ramena? nebo ramena zkreslily jejich test na tlumiče?
dá se někde v inpe když to má tolik senzorů zjistit jejich stav během jízdy?
Když zatlačím na kapotu tak se auto jedním jistým pohybem vrátí zpátky a nehne se... když v inpe zkusím test DD tak to funguje na jedničku a nehoupe se...
je možné že na STK řekli že jsou poškozený pro jistotu když zjistily že jsou zníčená ramena? nebo ramena zkreslily jejich test na tlumiče?
dá se někde v inpe když to má tolik senzorů zjistit jejich stav během jízdy?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon 19.12.2016 10:52
- Bydliště: Přelouč
- Klubové ID: 3861
Re: e65 - podvozek
Opravdu ti dělali test tlumičů? To se na STK normálně nedělá.