Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
320d M47 spolehlivost po 300tis km
320d M47 spolehlivost po 300tis km
Hoj
Chtěl bych založit diskuzi k motoru M47 a zda li má někdo najeto 300-400-a třeba i 500tis km a stále šlape? Tento motor je prý prověřený časem a já mám najeto 360tis tak pokud je tu někdo kdo překoná a je spokojený
Chtěl bych založit diskuzi k motoru M47 a zda li má někdo najeto 300-400-a třeba i 500tis km a stále šlape? Tento motor je prý prověřený časem a já mám najeto 360tis tak pokud je tu někdo kdo překoná a je spokojený
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
360 tis zatím nemám, právě se blížím k 280 tis. Zatím víceméně bez problémů, kromě klasických bolestí - termostaty. Loni měněna váha vzduchu (preventivně, po její výměně se výrazně zlepšil chod motoru), spojka + dvouhmota (poprvé), alternátor + řemeny a baterka (původní od r 2006), jinak vše původní (podvozek do toho nepočítám). Zrovna včera jsem kontroloval vstřiky a jsou takřka v ideálním stavu (dle diagnostiky přesně v půlce mezi hodnotami). Turbo už ale začíná mít lehce prodlevu při náběhu (nepíská ani se nijak jinak neprojevuje). Při jízdě to člověk aktivně nepociťuje, ale při porovnání hodnot přes diag. co má dávat a dává už je tam lehce zpoždění. Za mě maximální spokojenost po cca 11 letech provozu, ale je fakt, že na něm nešetřím a dopřávám mu pravidelnou poctivou péči + tankuju pouze prémiovou naftu 

Naposledy upravil(a) czNEWMANcz dne úte 07.03.2017 11:27, celkem upraveno 5 x.
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Já měnil setrvak se spojkou teď. Přímo na motoru toho moc nepozoruji krom trošku hlasitejsiho klinaku a turbo trošku hvizda . Motor si drží otáčky a táhne plynule
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Tak ja az moc napadne jak czNEWMANcz, tedy E91 rv 2006 najeto 270tis a resil jsem nekolikrat termostaty (posledni uz asi drzi), spojka s dvouhmotou bude chtit, alternator je dost slyset, baterka taky puvodni, ale tam zatim nepozoruju problemy.
Jinak se mi to zda ok, korekce na vstrikach a turbo nevim, nebyl jsem napichly.
Jinak se mi to zda ok, korekce na vstrikach a turbo nevim, nebyl jsem napichly.
Naposledy upravil(a) noodles dne stř 08.03.2017 10:46, celkem upraveno 1 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
To mě vždycky pobaví, jak všichni kontrolují vstřiky podle korekcí.
Každopádně na M47 se nadměrně sere hlavně turbo, zbytek vydrží standart. Klasicky tyhle motory definitivně umírají jen na klapky, prasklý EGR chladič nebo propálený píst. Pak občas praskne klika, ale to neberu jako smrtelnou závadu pro motor, ta se dá vyměnit
Jen pro peněženku to smrtelné bývá.. Takže vlastně ano, na dnešní poměry je to držák 
Každopádně na M47 se nadměrně sere hlavně turbo, zbytek vydrží standart. Klasicky tyhle motory definitivně umírají jen na klapky, prasklý EGR chladič nebo propálený píst. Pak občas praskne klika, ale to neberu jako smrtelnou závadu pro motor, ta se dá vyměnit


Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Jo četl sem článek ohledně výřivých klapek ohledně tohoto motoru a přiznám se že vždycky když nastartuju tak na to myslím:)
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Tak na to nemysli a nech je zaslepit...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
no nevím, zrovna nedávno jsem narazil na zahraničních forech na diskuzi, a u E90 je to již prý v pořádku, klapky jsou tam zesílené a celá kauza je pro E90 (s motorem M47) údajně zbytečně nafouklá. Tento problém byl prý pouze u E46, kde to mělo smysl zaslepovat. Osobně jsem je u sebe neřešil...údajně podle uživatelů, kteří zaslepovali, se pak zhorší reakce na plyn v nízkých otáčkách.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Zajímavé, že ty klapky jsou na M47 E90 naprosto identické s E46, tedy ještě ty původní malé, co padají nejvíc
.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
to nevím, nedokážu posoudit, naživo jsem neviděl ani jedny. Ale až bude hezky, můžu zkusit shodit dolů ty svoje a uvidím, v jakém jsou stavu po těch necelých 300 tis km.
Ty už jsi se potkal s nějakou E90, která na klapky umřela?
Ty už jsi se potkal s nějakou E90, která na klapky umřela?
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Taky by mě zajímalo:) to by nehazelo chybu ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Nehodí to žádnou chybu, jen v tom motoru zachrasti
. Na E90 m47 znám osobně dva případy, oba skončily výměnou motoru, protože se nikomu nechtělo s tím srat když druhej holej motor byl za 30. Jinak má většina aut co znám zaslepeno, tak těžko říct, kolik by jich to ještě potkalo
Nájezdem to až tak nebude, spíš stavem sání. Většinou je v sání tolik bordelu a karbonu, že se klapky sotva hýbou. Na jednu stranu někomu upadla klapka ve 100tis a někdo má zas 400 a pořád (zřejmě) původní klapky. Je to loterie, jistota je jen nové sání.

Nájezdem to až tak nebude, spíš stavem sání. Většinou je v sání tolik bordelu a karbonu, že se klapky sotva hýbou. Na jednu stranu někomu upadla klapka ve 100tis a někdo má zas 400 a pořád (zřejmě) původní klapky. Je to loterie, jistota je jen nové sání.
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Když jsem kupoval e91 tak byl pro mě motor M zásadní kuli praskání rozvodu u motoru N ale jak to čtu...to se chtělo bmw něčím vytáhnout
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Tak dneska už se auta/motory nevybírají podle toho, který vydrží víc a je kvalitnější ale který je méně špatný
.
M47 je na tom určitě lépe než N47 a neboj, koncernové motory ze stejných let jsou na tom dost podobně. Tam ti sice neupadne klapka ale 2.0tdi zase zadřeš kvůli hřídelce olejového čerpadla a z nedotknutelných 1.9tdi pd v oktávkách zas lítají ojnice.

M47 je na tom určitě lépe než N47 a neboj, koncernové motory ze stejných let jsou na tom dost podobně. Tam ti sice neupadne klapka ale 2.0tdi zase zadřeš kvůli hřídelce olejového čerpadla a z nedotknutelných 1.9tdi pd v oktávkách zas lítají ojnice.
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Jasný no ale já si právě proto nechtěl koupit koncern. Můj motor má 360 tis tak asi zrovna mám tu výhru v loterii:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
posuzovat vstříky podle korecí je jako posuzovat povahu ženské podle koz, něco na tom je, ale spolíhat se na to nedá. ja viděl auta co měli korekce kolem nuly a písty propáleny. korekce jen určují kolik tam jde nafty ale ne jestli se rozprašuje nebo kape. stará nafta je vždy riziko. jinak M47 krom turba občas taky praskne klikovka, ale je to spíš spolehlivý motor, koncerny sou na tom mnohem hůř. ale nezbývá než jezdit a opravovat až se to posere.
a M47 v E90 a E89 se spadlou klapkou jsme viděl mraky.
a M47 v E90 a E89 se spadlou klapkou jsme viděl mraky.
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Může mít na klapky naky vliv chipovaní?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
tak nějaký asi jo, vyšším tlakem vzduchu, ale klapka co se urve vyšším tlakem by se stejně urvala o něco později.
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Já myslel třeba to ze klapky při chipu zůstanou v jedny poloze tudíž se nebudou tolik ku.vit
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km
Jakože by si chtěl klapky vyřadit, ale nechat je tam? To už sem taky jednou viděl.. Takže vlastně přijdeš o výhody, jaké můžou funkční klapky přinést a zároveň ti zůstane riziko, že klapka upadne
.
Standardně klapka umí jen otevřít, zavřít nebo upadnout. Tvoje řešení zamezí jen prvním dvěma možnostem..

Standardně klapka umí jen otevřít, zavřít nebo upadnout. Tvoje řešení zamezí jen prvním dvěma možnostem..