Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

320d M47 spolehlivost po 300tis km

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Mirda86
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: stř 04.01.2017 13:25

320d M47 spolehlivost po 300tis km

#1 Příspěvek od Mirda86 »

Hoj
Chtěl bych založit diskuzi k motoru M47 a zda li má někdo najeto 300-400-a třeba i 500tis km a stále šlape? Tento motor je prý prověřený časem a já mám najeto 360tis tak pokud je tu někdo kdo překoná a je spokojený
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#2 Příspěvek od czNEWMANcz »

360 tis zatím nemám, právě se blížím k 280 tis. Zatím víceméně bez problémů, kromě klasických bolestí - termostaty. Loni měněna váha vzduchu (preventivně, po její výměně se výrazně zlepšil chod motoru), spojka + dvouhmota (poprvé), alternátor + řemeny a baterka (původní od r 2006), jinak vše původní (podvozek do toho nepočítám). Zrovna včera jsem kontroloval vstřiky a jsou takřka v ideálním stavu (dle diagnostiky přesně v půlce mezi hodnotami). Turbo už ale začíná mít lehce prodlevu při náběhu (nepíská ani se nijak jinak neprojevuje). Při jízdě to člověk aktivně nepociťuje, ale při porovnání hodnot přes diag. co má dávat a dává už je tam lehce zpoždění. Za mě maximální spokojenost po cca 11 letech provozu, ale je fakt, že na něm nešetřím a dopřávám mu pravidelnou poctivou péči + tankuju pouze prémiovou naftu :)
Naposledy upravil(a) czNEWMANcz dne úte 07.03.2017 11:27, celkem upraveno 5 x.
Mirda86
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: stř 04.01.2017 13:25

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#3 Příspěvek od Mirda86 »

Já měnil setrvak se spojkou teď. Přímo na motoru toho moc nepozoruji krom trošku hlasitejsiho klinaku a turbo trošku hvizda . Motor si drží otáčky a táhne plynule
noodles
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 17.05.2010 00:00
Bydliště: JM

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#4 Příspěvek od noodles »

Tak ja az moc napadne jak czNEWMANcz, tedy E91 rv 2006 najeto 270tis a resil jsem nekolikrat termostaty (posledni uz asi drzi), spojka s dvouhmotou bude chtit, alternator je dost slyset, baterka taky puvodni, ale tam zatim nepozoruju problemy.
Jinak se mi to zda ok, korekce na vstrikach a turbo nevim, nebyl jsem napichly.
Naposledy upravil(a) noodles dne stř 08.03.2017 10:46, celkem upraveno 1 x.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#5 Příspěvek od TANN3R »

To mě vždycky pobaví, jak všichni kontrolují vstřiky podle korekcí.
Každopádně na M47 se nadměrně sere hlavně turbo, zbytek vydrží standart. Klasicky tyhle motory definitivně umírají jen na klapky, prasklý EGR chladič nebo propálený píst. Pak občas praskne klika, ale to neberu jako smrtelnou závadu pro motor, ta se dá vyměnit :D Jen pro peněženku to smrtelné bývá.. Takže vlastně ano, na dnešní poměry je to držák :D
Mirda86
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: stř 04.01.2017 13:25

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#6 Příspěvek od Mirda86 »

Jo četl sem článek ohledně výřivých klapek ohledně tohoto motoru a přiznám se že vždycky když nastartuju tak na to myslím:)
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#7 Příspěvek od rostak »

Tak na to nemysli a nech je zaslepit...
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#8 Příspěvek od czNEWMANcz »

no nevím, zrovna nedávno jsem narazil na zahraničních forech na diskuzi, a u E90 je to již prý v pořádku, klapky jsou tam zesílené a celá kauza je pro E90 (s motorem M47) údajně zbytečně nafouklá. Tento problém byl prý pouze u E46, kde to mělo smysl zaslepovat. Osobně jsem je u sebe neřešil...údajně podle uživatelů, kteří zaslepovali, se pak zhorší reakce na plyn v nízkých otáčkách.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#9 Příspěvek od TANN3R »

Zajímavé, že ty klapky jsou na M47 E90 naprosto identické s E46, tedy ještě ty původní malé, co padají nejvíc :D .
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#10 Příspěvek od czNEWMANcz »

to nevím, nedokážu posoudit, naživo jsem neviděl ani jedny. Ale až bude hezky, můžu zkusit shodit dolů ty svoje a uvidím, v jakém jsou stavu po těch necelých 300 tis km.

Ty už jsi se potkal s nějakou E90, která na klapky umřela?
Mirda86
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: stř 04.01.2017 13:25

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#11 Příspěvek od Mirda86 »

Taky by mě zajímalo:) to by nehazelo chybu ?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#12 Příspěvek od TANN3R »

Nehodí to žádnou chybu, jen v tom motoru zachrasti :D . Na E90 m47 znám osobně dva případy, oba skončily výměnou motoru, protože se nikomu nechtělo s tím srat když druhej holej motor byl za 30. Jinak má většina aut co znám zaslepeno, tak těžko říct, kolik by jich to ještě potkalo

Nájezdem to až tak nebude, spíš stavem sání. Většinou je v sání tolik bordelu a karbonu, že se klapky sotva hýbou. Na jednu stranu někomu upadla klapka ve 100tis a někdo má zas 400 a pořád (zřejmě) původní klapky. Je to loterie, jistota je jen nové sání.
Mirda86
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: stř 04.01.2017 13:25

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#13 Příspěvek od Mirda86 »

Když jsem kupoval e91 tak byl pro mě motor M zásadní kuli praskání rozvodu u motoru N ale jak to čtu...to se chtělo bmw něčím vytáhnout
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#14 Příspěvek od TANN3R »

Tak dneska už se auta/motory nevybírají podle toho, který vydrží víc a je kvalitnější ale který je méně špatný :D.

M47 je na tom určitě lépe než N47 a neboj, koncernové motory ze stejných let jsou na tom dost podobně. Tam ti sice neupadne klapka ale 2.0tdi zase zadřeš kvůli hřídelce olejového čerpadla a z nedotknutelných 1.9tdi pd v oktávkách zas lítají ojnice.
Mirda86
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: stř 04.01.2017 13:25

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#15 Příspěvek od Mirda86 »

Jasný no ale já si právě proto nechtěl koupit koncern. Můj motor má 360 tis tak asi zrovna mám tu výhru v loterii:)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#16 Příspěvek od JaraX »

posuzovat vstříky podle korecí je jako posuzovat povahu ženské podle koz, něco na tom je, ale spolíhat se na to nedá. ja viděl auta co měli korekce kolem nuly a písty propáleny. korekce jen určují kolik tam jde nafty ale ne jestli se rozprašuje nebo kape. stará nafta je vždy riziko. jinak M47 krom turba občas taky praskne klikovka, ale je to spíš spolehlivý motor, koncerny sou na tom mnohem hůř. ale nezbývá než jezdit a opravovat až se to posere.
a M47 v E90 a E89 se spadlou klapkou jsme viděl mraky.
Mirda86
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: stř 04.01.2017 13:25

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#17 Příspěvek od Mirda86 »

Může mít na klapky naky vliv chipovaní?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#18 Příspěvek od JaraX »

tak nějaký asi jo, vyšším tlakem vzduchu, ale klapka co se urve vyšším tlakem by se stejně urvala o něco později.
Mirda86
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: stř 04.01.2017 13:25

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#19 Příspěvek od Mirda86 »

Já myslel třeba to ze klapky při chipu zůstanou v jedny poloze tudíž se nebudou tolik ku.vit
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: 320d M47 spolehlivost po 300tis km

#20 Příspěvek od TANN3R »

Jakože by si chtěl klapky vyřadit, ale nechat je tam? To už sem taky jednou viděl.. Takže vlastně přijdeš o výhody, jaké můžou funkční klapky přinést a zároveň ti zůstane riziko, že klapka upadne :D.

Standardně klapka umí jen otevřít, zavřít nebo upadnout. Tvoje řešení zamezí jen prvním dvěma možnostem..
Odpovědět