Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 29.02.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Hold když uvídím zakarbonovanou M62 tak rychle ruce pryč..
Naposledy upravil(a) code dne pát 03.03.2017 12:37, celkem upraveno 2 x.
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Jak se nějakýmu starýmu s*áči dá lepší péče, tak to často končí špatně.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 29.02.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Teď jsme spolu mluvili a říkal že je to moje chyba že jsem tam měl lít 10W40 a ne 5W40 že to prostě pak nemazalo, takže asi tak. Jezdíte s M62 na 10W40?
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
5w-40 nebo 10w-40 nehraje v tomhle případě roli.
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Až to budeš rozebírat tak se koukni na olejový čerpadlo...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 29.02.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Nevím jestli to budu rozebírat nejraději bych to zapálil..
Spíš seženu další motor, jen nevím jak odhalit aby to nebyla stejná zdechlina, mrkneme pod ventildekl a sundáme malou vanu a když tam bude karbon tak nebrat. Případně nějaké další rady jak rozpoznat kondici motoru když ho člověk nemůže nastartovat?
Spíš seženu další motor, jen nevím jak odhalit aby to nebyla stejná zdechlina, mrkneme pod ventildekl a sundáme malou vanu a když tam bude karbon tak nebrat. Případně nějaké další rady jak rozpoznat kondici motoru když ho člověk nemůže nastartovat?
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Pravdepodobne verzia taká že motor bol KO už predtým, pomohlo mu to že si ho prebudil zo sna nový olej sviečky atd... no a on hned zomrel. Pochybujem že na vyne je olej, ja lejem iba 5W40, vždy do všetkých BMW dávam iba 5W40
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Karbon tam určite bude, bavíme sa o motore ktorý bude mat cca 15rokou a najazdene minimalne 250km, motor ktorý nejde naštartovat predtým ako ho kupiš, prepáč ale docela chyba, jedine niekdo kdo to robí priamo a má dobré meno, ale cena bude nikde inde asi.code píše:Nevím jestli to budu rozebírat nejraději bych to zapálil..
Spíš seženu další motor, jen nevím jak odhalit aby to nebyla stejná zdechlina, mrkneme pod ventildekl a sundáme malou vanu a když tam bude karbon tak nebrat. Případně nějaké další rady jak rozpoznat kondici motoru když ho člověk nemůže nastartovat?
Prečo nie original 540i z nemecka?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 216
- Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 2495
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
No nevím jak s těmi oleji, ale Bentley příručka vysloveně píše 1997-98 = 15W-40 a 1999 a novější 5W-30...

Ale já najel 2x15tkm v 540i '97 na 5W-40, protože jsem to nevěděl a motor přede doteď jako kočka...

Ale já najel 2x15tkm v 540i '97 na 5W-40, protože jsem to nevěděl a motor přede doteď jako kočka...
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Tak toto je dost info k veci, kua ja lejem už roky 5w40.
Čo sa može dojebat? Mám teda zmenit olej?
Čo motory N62?
Dakujem za priame odpovede,
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Být tebou tak bych zůstal u 5w-40 jako liješ doteď.
Ono sice BMW doporučuje 5w-30, nicméně tady na foru je toho o nevhodnosti 5w-30 pro tyto motory (zejména pro N62) popsáo víc než dost. Díky vyšším pracovním teplotám se tento typ oleje v motoru přepaluje a poškozuje veškeré gumové těsnění se kterým přijde do styku a způsobuje tím např. klasickou nemoc n62, což je špatná těsnící funkce gufer ventilů a jejich následné propouštění oleje do spalovacího prostoru válce.
Tudíž je doporučeno nahradit 5w30 olejem 5w40, který by měl lépe snášet vyšší provozní teploty těchto motorů
Ono sice BMW doporučuje 5w-30, nicméně tady na foru je toho o nevhodnosti 5w-30 pro tyto motory (zejména pro N62) popsáo víc než dost. Díky vyšším pracovním teplotám se tento typ oleje v motoru přepaluje a poškozuje veškeré gumové těsnění se kterým přijde do styku a způsobuje tím např. klasickou nemoc n62, což je špatná těsnící funkce gufer ventilů a jejich následné propouštění oleje do spalovacího prostoru válce.
Tudíž je doporučeno nahradit 5w30 olejem 5w40, který by měl lépe snášet vyšší provozní teploty těchto motorů
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Přesně, to co je předepsáno je lepší vyměnit za to s čím jsou dobré zkušenosti... Nedávno mi říkal kamarád, že koupil XC90 funglovku a prý tam Volvo dává olej 0w-20???? to má být co? proboha.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 29.02.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Já si myslím že pokud se u mně motor relativně pravidelně podívá k vrchnímu spektru otáček tak budu lejt 10W60, sice dražší ale nic tím nepokazím..
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Trochu ma to vystrašilo sa priznám, spomínam si že ked som pred XX rokmi kupil prvú 540i a bol som snou u Snejka tak jeho odpoved bola 5w40, v inom topicu som zrovna písal že ten olej sa skor prepáli než vyjazdí.
Pohodička som rád za 5w40
CODE: čo sa týka jazdy ja s týmto olejom relativne často kuknem hore do otáčok, pravda je zas že ale olej mením každých 10.000km
Neni to tak dávno čo som mal otvoreny motor a menil som kompletne všetky tesnenia od motorovej vaničky až po tesnenie sacej klapky, kontrolova som či je bordel vo vaničke ale naštastie ani zrnko motor mal najazdene original 230.000km farba vnútra motoru krasna bronzovo zlatá, ako nový
Pohodička som rád za 5w40
CODE: čo sa týka jazdy ja s týmto olejom relativne často kuknem hore do otáčok, pravda je zas že ale olej mením každých 10.000km
Neni to tak dávno čo som mal otvoreny motor a menil som kompletne všetky tesnenia od motorovej vaničky až po tesnenie sacej klapky, kontrolova som či je bordel vo vaničke ale naštastie ani zrnko motor mal najazdene original 230.000km farba vnútra motoru krasna bronzovo zlatá, ako nový

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Ale novej motor určitě nemá bronzově zlatou barvu 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
5w40 nic nezkazi, jde tam hlavne o to "40" to udava teplotni odolnost... proste "30" je spatne a 40,60 atd je dobre... jestli 5w nebo 10w uz je opravdu fuk. zjednodusene... jen me zarazi tech 15w40 podle bentleye.. to jsou nejaky divny tabulky... 15w40 je desiva trida mineralniho oleje tak do š120 nebo do favorita, to snad bmw nedavalo ani v dobach e32,34 atd
ještě někdo vytahněte že bmw doporučuje M6AD a už se poseru
i když by to na to jezdilo asi uplně normalně.


Re: E39 540i začal se ozývat kovový zvuk z motoru
Myslel som ten jemný film od oleja, a motor proste bez sračiek a usadenýn - ako nový.TANN3R píše:Ale novej motor určitě nemá bronzově zlatou barvu