Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E90 Alpina D3 vs 320d
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
E90 Alpina D3 vs 320d
Možná oživím téma, na zahraničních forech jsem narazil na starší příspěvek mentuliho (https://www.bimmerforums.com/forum/show ... r-320d-E90, http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=709020), kde zmiňuje, že se dá SW z řídící jednotky prvních Alpin D3 (motor M47) nahrát do běžné 320d pre-LCI (tedy s motorem M47). Rozhodně nejsem takový střelec, abych to dělal bez úpravy (resp. výměny) ostatních komponentů, tedy Garrett turbo, vstřiky, IC. Ostatní motorové díly by měly být shodné se standardní E90 320d.
Výkon by se měl posunout ze seriových 120 kW někam ke 140-147 kW. Kde je ovšem překážka je DPF. Alpiny se dodávaly s DPF, kdyžto u prvních verzí 320d M47 bylo DPF volitené - já jej u své nemám. Je možné tento SW z Alpiny ještě upravit a DPF "deaktivovat"?
Výkon by se měl posunout ze seriových 120 kW někam ke 140-147 kW. Kde je ovšem překážka je DPF. Alpiny se dodávaly s DPF, kdyžto u prvních verzí 320d M47 bylo DPF volitené - já jej u své nemám. Je možné tento SW z Alpiny ještě upravit a DPF "deaktivovat"?
Re: E90 Alpina D3 vs 320d
sorry za ot,ale stojí ti pár koníků navíc za ty prachy co do toho vrazíš?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: E90 Alpina D3 vs 320d
No furt to bude čistší řešení než pouhý chiptuning...tot můj názor. Když zvedat výkon, tak se vším, co k tomu patří, tedy nezatěžovat zbytečně součástky motoru na úkor jejich životnosti (je mi jasný, že je tam nějaká rezerva, ale prostě nejsem příznivcem takového tuningu). Navíc mapy přímo od dvorního úpravce BMW asi budou víc odladěný, než v nějaké chiptuning firmičce.
Proč to ale řeším je to, že stejně plánuju nové turbo, tak bych s tím sfouknul rovnou i vstřiky a pokud se Alpina skutečně liší motorově pouze v těchto 3 věcech (mám k dispozici dokument od Alpiny, kde jsou čísla jejich dílů oproti sérii), tak mi dává smysl do toho jít. Ale pouze za předpokladu, že ze SW DME půjde vyndat nějakou rozumnou cestou to DPF, které tam z výroby nemám.
Na cenovou kalkulaci teprve čekám, tak uvidíme. Myslím, že největší zásek bude na tom jejich speciálním turbu od Garrettu, které asi jinde, než v autorizáku, neseženu - na cenu jsem zvědavej.
Na druhou stranu, jeho kvalita bude asi jinde, než u sypajícího se Mitsubishi v sérii.
Proč to ale řeším je to, že stejně plánuju nové turbo, tak bych s tím sfouknul rovnou i vstřiky a pokud se Alpina skutečně liší motorově pouze v těchto 3 věcech (mám k dispozici dokument od Alpiny, kde jsou čísla jejich dílů oproti sérii), tak mi dává smysl do toho jít. Ale pouze za předpokladu, že ze SW DME půjde vyndat nějakou rozumnou cestou to DPF, které tam z výroby nemám.
Na cenovou kalkulaci teprve čekám, tak uvidíme. Myslím, že největší zásek bude na tom jejich speciálním turbu od Garrettu, které asi jinde, než v autorizáku, neseženu - na cenu jsem zvědavej.

Re: E90 Alpina D3 vs 320d
tak pokud máš turbo před smrtí,tak potom rozumím tvým myšlenkám.
jen by mne zajímal cenový rozdíl mezi "origo" mitsubishi a pak právě tím pro D3.tak to sem potom pro info napiš.
mne spíše napadlo,jestli není lepší auto prodat a poohlídnout se po nějakém šestiválci...
jen by mne zajímal cenový rozdíl mezi "origo" mitsubishi a pak právě tím pro D3.tak to sem potom pro info napiš.
mne spíše napadlo,jestli není lepší auto prodat a poohlídnout se po nějakém šestiválci...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: E90 Alpina D3 vs 320d
Varianta prodat/koupit OK, ale přeci jen za těch X let už tohle auto znám pomalu jako svý boty - vím, co s ním bylo, kde má mouchy, kde ne, což u "nového" ojetého je vždy riziko.
Navíc novější než E90 (tedy F30) bych už nechtěl, máme doma ještě F20 a je to fakt bída...kvalita šla rapidně dolů
A shánět E90, aby za něco stála, tak v tom případě bych šel už jedině do benzínu (330i), ale těch je zase jako šafránu...
Navíc novější než E90 (tedy F30) bych už nechtěl, máme doma ještě F20 a je to fakt bída...kvalita šla rapidně dolů

Re: E90 Alpina D3 vs 320d
Tak to potom napiš co vše to obnášelo a na co to přišlo. Protože toto by mě taky zajímalo a do budoucna pokud by odešlo turbo tak bych se vydal asi stejnou cestou. Už jen proto že to turbo Garrett bude lepší než to originál Mitsu.
A potom tedy to DPF, protože ja taky nemám.
A potom tedy to DPF, protože ja taky nemám.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: E90 Alpina D3 vs 320d
takže to nebude úplná brnkačka, jak se zdálo
- Obecně turbo + trubky jsou jiné (ALPINA), těsnění turba kombinace originál BMW z modelů E90 320d a 330d
- Vstřiky jsou použity z E60 535d
- Chladič a vrtule zůstává původní, jen je tam jiná hadice k termostatu (ALPINA) a jiný okruh posilovače řízení použitý z E90 330d
- Mezichladič je z E90 330d, trubky od a k mezichladiči jsou jiné (ALPINA) a jiná je i trubka vedení vzduchu http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_1144 (díl č. 3)
Problém je s ALPINA díly, které prý ALPINA dodává pouze při sdělení ALPINA VIN vozidla...

- Obecně turbo + trubky jsou jiné (ALPINA), těsnění turba kombinace originál BMW z modelů E90 320d a 330d
- Vstřiky jsou použity z E60 535d
- Chladič a vrtule zůstává původní, jen je tam jiná hadice k termostatu (ALPINA) a jiný okruh posilovače řízení použitý z E90 330d
- Mezichladič je z E90 330d, trubky od a k mezichladiči jsou jiné (ALPINA) a jiná je i trubka vedení vzduchu http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_1144 (díl č. 3)
Problém je s ALPINA díly, které prý ALPINA dodává pouze při sdělení ALPINA VIN vozidla...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E90 Alpina D3 vs 320d
to je jeden velkej bastl a pořád to bude usmrkanej čtyřválec, prodal bych to za nejvyšší možnou cenu a dokoupil 330i N52, pokud nebudeš spěchat tak to nebude ani moc cenovej rozdíl a bude to auto na uplně jiné urovni.
pokud bys ladil 335d tak bych to ještě pochopil, ale dávat jakékoliv peníze krom servisu do 320d nemá smysl.
pokud bys ladil 335d tak bych to ještě pochopil, ale dávat jakékoliv peníze krom servisu do 320d nemá smysl.