Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

DPF a STK

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a STK

#21 Příspěvek od Matt_CZE »

zajímavé, hm hm hm... Hele jak tam píšou že provedou zkoušku lambdasondy, tak to ji plánují zkoušet jak?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: DPF a STK

#22 Příspěvek od Foldas »

ve volnoběhu přes diagnostikou se kontroluje reakce pokud jde o skokovou musí v určité frekvenci překračovat vymezenou mez ( napč 0,45-0,7 voltu) v určité frekvenci, širokopásmová se musí držet v určitém rozmezí, tohle všechno vyhodnocuje emisní mašina. Některé auta dokonce nepodporují měření lambdy přes obd tak je pak na technikovi jak se k tomu postaví. v takovém případě jsem se napíchnul přes esitronic vyjel jsem si průběh lambdy do přílohy a přiložil k protokolu. Nevyhodím zákaznika kvůli toho že naši tutani nedořešily určité nesrovnalosti s výrobci aut
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: DPF a STK

#23 Příspěvek od Foldas »

A za tohle všechno můžeme poděkovat renaultu protože třeba jejich auta loni v lednu lítali z emisí skoro všechny kvůli neuplnému kódu tak výrobce vydal prohlášení že to že není načtený kód není závada ovlivňující emise
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a STK

#24 Příspěvek od matiz »

Zajimave ovsem je, ze homologacnim procesem ten pičoid prosel...
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: DPF a STK

#25 Příspěvek od TANN3R »

Koncern na tom je úplně stejně, každá druhá škodovka s 60tis neprošla.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: DPF a STK

#26 Příspěvek od Foldas »

koncernovky jsou kapitola sama o sobě
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: DPF a STK

#27 Příspěvek od Misanek »

Ovšem je tedy celkem paradox, že pokud auto bez řádných readinnes kódů nedostane emise, tedy potažmo i stk, tak jak má kurva najet těch cca 500 km k načtení readinnesů když třeba už má propadlou stk? :lol: Majitel si musí pronajmout okruh nebo co? :D
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

Re: DPF a STK

#28 Příspěvek od Zdenda530d »

Je to stanice od stanice... někde jsou přizdisráči a řeší opravdu každou píčovinu a někde v pohodě. Hlavní co jsem zpozoroval, tak nikdo pořádně neví co a jak má dělat... Takže jestli na některé stanici projdeš neznamená to že projdeš na jiné. Musely by to být zkušenosti z jedné STK.
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

Re: DPF a STK

#29 Příspěvek od tomas777 »

Foldas píše:u měření emisi kontroluje technik jestli není nějaký zásah do konstrukce komponentu které ovlivňují emisní systémy. odpojené hadičky. plechy pod egrem atd. je to vlastně na uvážení technika jestli auto pustí nebo ne žadná mašina tě sama nevyhodí protože nejsou načtené kódy tady je souhrn poslední legislativy která teď platí http://www.asem.cz/aktuality/nova-metod ... 16-prinasi
Píšou tam, že pokud se kód nenačte, technik STK šlape 4x na plyn. Asi taky záleží jak moc. Asi by to chtělo auto těsně před STK pořádně provětrat, abz se profouklfýfuková cesta a umýt koncovku výfuku.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: DPF a STK

#30 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Readiness kód je stavové číslo označující stavy jednotlivých komponent ovliňujících spalování. Česky řečeno je to taková sjetina důležitých hodnot, kdy je hned přesně vidět jestli je vše OK (samé 0) nebo něco špatně (někde je 1). Kód je osmimístný a význam jednotlivých míst následuje:

1 - zpětné vedení výfukových plynů
2 - vyhřívání lambda-sondy
3 - lambda-sonda
4 - klimatizace
5 - systém sekundárního přívodu vzduchu
6 - odvětrávání palivové nádrže
7 - vyhřívání katalyzátoru
8 - katalyzátor

Readiness 00000010 tedy znamená závada ve vyhřívání katalyzátoru... . Vytvoření všech kódů po smazání trvá asi 12 minut, kdy je třeba nechat běžet motor na volnoběh, zatížit motor (vlastně alternátor) dalšími spotřebiči, akcelerovat a dosáhnout cca 90km/hod, zpomalit na 30km/hod atd. A protože jsem línej to přepisovat, tak si naštudujte na straně 39-40 této závěrečné práce uviverzity v Brně https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... 7831,d.bGs

INPA a ISTA to umí taky načíst, další je tento program https://www.obdautodoctor.com/ . Jak se to dá očůrat je zatím vysledované u koncernu a diagnostiky VAG. Jinými slovy pokud je auto v pořádku, vše uvedené pod body 1-8 výše funguje správně a nezapíšou se závady v průběhu té opakované akcelerece, tak by měly být všechny kódy 00000000.
:D
Naposledy upravil(a) starML dne úte 19.09.2017 00:09, celkem upraveno 1 x.
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

Re: DPF a STK

#31 Příspěvek od tomas777 »

Super vysvětlění. Akorát v té tom seznamu 1-8 nevidím, který kód se týká DPF. :)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: DPF a STK

#32 Příspěvek od starML Člen Klubu »

DPF je (podle mne) další katalyzátor, takže 8 - katalyzátor. Ale nemám diesel a nehodlám to testovat, nemám kde. Vyčti si svoje "Readiness code", porovnej s výpisem chyb z diagnostiky a napiš, která chyba pravděpodobně odpovídá chybě ve výpisu Readiness.
:D
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

Re: DPF a STK

#33 Příspěvek od kadli »

Nevím na co by někdo načítal readiness kódy, minulý týden jsem byl na emisích a stk s e60 530d, nemam kat, nemam dpf, nemam egr, jen jsem před emisema udělal diag a smazal vše, hned jsem zajel dovnitř, připojil diagnostiku, paměť závad byla prázdná a šlo se na měření a prošlo to ješte s velkou rezervou. Na stk žádnou diag nedělají, takže tam je to úplně jedno.
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

Re: DPF a STK

#34 Příspěvek od tomas777 »

kadli: Tak už začínám být optimista. Koupím si diagnostiku a udělám to stejně. :)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

Re: DPF a STK

#35 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Misanek píše:Ovšem je tedy celkem paradox, že pokud auto bez řádných readinnes kódů nedostane emise, tedy potažmo i stk, tak jak má kurva najet těch cca 500 km k načtení readinnesů když třeba už má propadlou stk? :lol: Majitel si musí pronajmout okruh nebo co? :D
Pokud má auto propadlou TK, tak by mělo jet na STK na podvalu.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

Re: DPF a STK

#36 Příspěvek od kadli »

Nejlepší diagnostika pro nějaké kódování, sledování live dat atd je Carly bmw, k zakoupení v appstoru nebo google play obchodu cca 1000,- + 1200,- obd kabel pro správnou funkčnost.
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

Re: DPF a STK

#37 Příspěvek od tomas777 »

kadli: uvažoval jsem o ISTA. Takže mám jít spíš do Carly? Nikde jsem žádné pořádné srovnání nenašel a moc o tom nevím. Jednou jsem se o tom bavil se servisákem a ten mi řek, že jedině origiál BMW diagnostika toho načtě nejvíc. Bohužel nevím, která je origo. :)
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a STK

#38 Příspěvek od Matt_CZE »

Diag jsem kupoval od místního člena ice.blade. Naprostá spokojenost, za par korun. Se vším mi poradil.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

Re: DPF a STK

#39 Příspěvek od kadli »

U caryly je obrovská výhoda jednoduchosti a možnost použití pouze s telefonem nebo tabletem. U isty musíš pořád tahat ntb. Carly je dost často aktualizováno a je tam spousty možností ke kódování, diagnostice atd.
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

Re: DPF a STK

#40 Příspěvek od tomas777 »

Ještě jsem někde čet, že se u Carly musí i po zakoupení pro aplikace dokupovat nějaké doplňky, o čemž se člověk opředu nedozví. Jak je to doopravdy?
Odpovědět