Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
750i N62 - váha vzduhu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
750i N62 - váha vzduhu
řeším zajimavý problém, mám tu 750i která jednou za pár km až desítek km vyhodí chybu váhy vzduchu, air mass - rationality,
air mass compared with model to low. čili auto bere méně vzduchu než má.
už je tam třetí váha vzduchu, navíc odzkoušená v jiným autě, takže váhu vylučuju, dál je tam jinej konektor váhy i s pulmetrem kabeláže,takže to taky vylučuju, v konektoru byla trošku oxidace předtím, ale ted je to ok, konektor je z auta které bylo ok. no a ted tam mám i jinou DME a problém přetrvává. ještě zkusím tu druhou DME znova přeadaptovat, ale vypadá to stejně blbě.
další zajímavou indicií je že se to pohybuje pořád kolem hodnoty 25-30kg/h, nikdy to nezapíše chybu v menším nebo větším pásmu, přitom váha krásně chodí od 15-1000kg/h.
zkousil jsem i různý zdvihy VVT a nic.
jestli někoho něco napadne budu rád. zatím mě napadá zkusit druhej kolektor a sání s Disou.
motor je komplet přetěsnenej, takže nějaky netěsnosti pod sáním atd vylučuju. husí krk k sání je novej. auto už to dělá dlouho, dělalo to i před přetěsnením takže vylučuju i nějaký problém vzniklý přetěsnováním.
ocenil bych v diskuzi především pány Snake, Lucifer, Tanner ale klidně i "laiky"
air mass compared with model to low. čili auto bere méně vzduchu než má.
už je tam třetí váha vzduchu, navíc odzkoušená v jiným autě, takže váhu vylučuju, dál je tam jinej konektor váhy i s pulmetrem kabeláže,takže to taky vylučuju, v konektoru byla trošku oxidace předtím, ale ted je to ok, konektor je z auta které bylo ok. no a ted tam mám i jinou DME a problém přetrvává. ještě zkusím tu druhou DME znova přeadaptovat, ale vypadá to stejně blbě.
další zajímavou indicií je že se to pohybuje pořád kolem hodnoty 25-30kg/h, nikdy to nezapíše chybu v menším nebo větším pásmu, přitom váha krásně chodí od 15-1000kg/h.
zkousil jsem i různý zdvihy VVT a nic.
jestli někoho něco napadne budu rád. zatím mě napadá zkusit druhej kolektor a sání s Disou.
motor je komplet přetěsnenej, takže nějaky netěsnosti pod sáním atd vylučuju. husí krk k sání je novej. auto už to dělá dlouho, dělalo to i před přetěsnením takže vylučuju i nějaký problém vzniklý přetěsnováním.
ocenil bych v diskuzi především pány Snake, Lucifer, Tanner ale klidně i "laiky"
Re: 750i N62 - váha vzduhu
Ftipálku, to bych si musel stoupnout vedle sebe 

Re: 750i N62 - váha vzduhu
Tak první tip od laika.
Není ve filtru zavřítá kočka? Obrazně řečeno. Nějaká překážka v sání.
Setkal jsem se kdysi s vadnou sice vodní hadicí - zvenku OK a zevnitř se udělala žaba. Odlepila se vnitřní vrstva a voda ji strhávala do kapsy, takže po demontáži nebylo nic vidět. Kravina. A tady by jste se mohli zamyslet, když je vše OK, hledat spíš pí..nu. Když má málo vzduchu a chodí váha? Vyhodit tu kočku?
Víc ze mne asi nedostanete.
-předpokládám, že jsi to zkoušel bez filtru, takže jsem vedle jak ta jedle
Není ve filtru zavřítá kočka? Obrazně řečeno. Nějaká překážka v sání.
Setkal jsem se kdysi s vadnou sice vodní hadicí - zvenku OK a zevnitř se udělala žaba. Odlepila se vnitřní vrstva a voda ji strhávala do kapsy, takže po demontáži nebylo nic vidět. Kravina. A tady by jste se mohli zamyslet, když je vše OK, hledat spíš pí..nu. Když má málo vzduchu a chodí váha? Vyhodit tu kočku?

Víc ze mne asi nedostanete.

-předpokládám, že jsi to zkoušel bez filtru, takže jsem vedle jak ta jedle
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: 750i N62 - váha vzduhu
bez filtru radši nezkoušel, ale je tam novej.
spíš problém je v tom že si motor bere mín vzduchu než má, né že by nemohl ale nechce
auto jede jak píchlý prase, takže přicpanyho nic nebude,spíš právě třeba dochází k nějaké vzduchové rezonanci nebo tak něco.
spíš problém je v tom že si motor bere mín vzduchu než má, né že by nemohl ale nechce

auto jede jak píchlý prase, takže přicpanyho nic nebude,spíš právě třeba dochází k nějaké vzduchové rezonanci nebo tak něco.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned 03.07.2016 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 750i N62 - váha vzduhu
laik píše: Když má málo vzduchu a chodí váha? Vyhodit tu kočku?![]()



Ale taky sem chtěl vtipně poradit vyměň filtr

Re: 750i N62 - váha vzduhu
Píchlý prase - to jako že ho nikdo nedožene?
Co řídí váhu, aby se někam nastavovala? Lambda? ŘJ motoru? Teplotní čidlo? Snímač otáček?
Pořád se mě ale vrací úvaha -" může, ale nechce". Ptám se proč nechce? Třeba už vzduch má odjinud. Mezi váhou a motorem 100%ně není nějaká problémová hadice se skrytou vadou?
Rezonance - je frekvence - že by jinak dlouhá hadice? Neorigo?
To není možné, že bych se netrefil s něčím?
Co řídí váhu, aby se někam nastavovala? Lambda? ŘJ motoru? Teplotní čidlo? Snímač otáček?
Pořád se mě ale vrací úvaha -" může, ale nechce". Ptám se proč nechce? Třeba už vzduch má odjinud. Mezi váhou a motorem 100%ně není nějaká problémová hadice se skrytou vadou?
Rezonance - je frekvence - že by jinak dlouhá hadice? Neorigo?
To není možné, že bych se netrefil s něčím?
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Re: 750i N62 - váha vzduhu
Stejnou chybu mi vyhazovala sedma v prvních měsících po pořízení, už jsem přece kupoval novou váhu, ale problém najednou zmizel, je pravda že auto se nedusilo.
Podobný problém měl nedávno náš společný "kamarád" z Bruntálu e70 4,8 a celý problém byl v klapce na sání špatně se otevírala a to jen někdy.
Podobný problém měl nedávno náš společný "kamarád" z Bruntálu e70 4,8 a celý problém byl v klapce na sání špatně se otevírala a to jen někdy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned 03.07.2016 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 750i N62 - váha vzduhu
Já znám tuhle frázi jinak - jede, jak postřelená svině - rychle, ale jenom chvilkulaik píše:Píchlý prase - to jako že ho nikdo nedožene?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: 750i N62 - váha vzduhu
Něco podobného sem zažil s M62tu, a tam to způsobovala škrtící klapka. Na výkonu to nikdy znát nebylo, asi jen nechodila jak má a v určitém momentě byla v jiné pozici, než počítá RJ.
U N62 je to horší s valvetronikem, záleží, jestli chybu vyhazuje když jede na valvetronik nebo ještě před tím. Osobně bych nejdřív šel po klapce, to je nejrychlejší věc na vyzkoušení. Pak když jede na valvetronik, může být problém podobný, jako u té klapky. Že si RJ myslí, že má zdvih třeba 0,5 neznamená, že to tak opravdu je. Ale to by snad mělo auto i jiné příznaky, třeba neklidný volnoběh..
A taky bych zkusil ještě pohledat netěsnost kolem sání start sprejem (ne čističem brzd). Mě se takhle podařilo odhalit prasklé sání, co by jinak najít určitě nešlo.
A kontrolní otázka, jak je to s klapkou, když motor jede na valvetronik? Je pořád naplno otevřená, nebo někdy pomáhá vvt? Jako třeba volnoběh nebo jízda bez plynu..
U N62 je to horší s valvetronikem, záleží, jestli chybu vyhazuje když jede na valvetronik nebo ještě před tím. Osobně bych nejdřív šel po klapce, to je nejrychlejší věc na vyzkoušení. Pak když jede na valvetronik, může být problém podobný, jako u té klapky. Že si RJ myslí, že má zdvih třeba 0,5 neznamená, že to tak opravdu je. Ale to by snad mělo auto i jiné příznaky, třeba neklidný volnoběh..
A taky bych zkusil ještě pohledat netěsnost kolem sání start sprejem (ne čističem brzd). Mě se takhle podařilo odhalit prasklé sání, co by jinak najít určitě nešlo.
A kontrolní otázka, jak je to s klapkou, když motor jede na valvetronik? Je pořád naplno otevřená, nebo někdy pomáhá vvt? Jako třeba volnoběh nebo jízda bez plynu..
Re: 750i N62 - váha vzduhu
Fyzicky jsem tenhle motor nikdy nevidel. Nekolikrat jsem toto resil na naftach ruznych znacek. Tam slo o problem s AGR ventilem. Zustaval pootevreny (mechanicke poskozeni a jednou i kousek nejakeho odlitku co se nekde uvolnil a nekdy zustal pootevreny a jindy hezky zavrel).
Motor si pak bral cast "vzduchu" z vyfuku, tudiz uz neprochazel pres vahu a hodilo to chybu.
Vim, ze resis benzin, ale neni tam podobne reseni (eko kurvitko)?
Motor si pak bral cast "vzduchu" z vyfuku, tudiz uz neprochazel pres vahu a hodilo to chybu.
Vim, ze resis benzin, ale neni tam podobne reseni (eko kurvitko)?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: 750i N62 - váha vzduhu
Pokud si motor přes váhu bere méně vzduchu, než by správně měl, tak ten vzduch dostane odjinud - co třeba "secondary air"? Zpravidla se to zanáší karbonem a bývá to ucpané. V tomto případě to (třeba) tudy saje moc, protože je někde díra nebo trvale otevřený ventil, který to má řídit.JaraX píše:... problém je v tom že si motor bere mín vzduchu než má, né že by nemohl ale nechce
https://www.youtube.com/watch?v=CMOjFAKUt30

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: 750i N62 - váha vzduhu
- škrtící klapku máme druhou a nic
- dělá to jak ve VVT režimu tak mimo něj
- vystříkali jsme na to celej start spray a nic
- EGR to nemá
- sekundarní vzduch taky 750i nemá, to mají jen předfacelifty.
- těch režimu běhu motoru je víc, někdy se otevře klapka víc,někdy uplně. dokonce když to vyhodí chybu váhy, tak se spustí takový polovičatý režim, do půl plynu to jede na klapku a ventily se furt otvíraj na 6mm a od půl plynu to jede normálně na VVT, takže to krásně maskuje že se něco děje, jelikož auto jede jak má. mazec je ale jak je ten VVT skvělá věc, nejvíc se totiž odspoda změní reakce, ten motor s VVT je uplně zlej, ta reakce je masakr, kdežto bez VVT se to chová jak běžná M62TUB44.
- jelikož je horší korekce sedmého válce a nemá na to vliv ani cívka ani svíčka ani vstřik, tak si čím dál víc myslím že tam musí být nějaká netěsnost, dneska se na to zaměřím víc.
- dělá to jak ve VVT režimu tak mimo něj
- vystříkali jsme na to celej start spray a nic
- EGR to nemá
- sekundarní vzduch taky 750i nemá, to mají jen předfacelifty.
- těch režimu běhu motoru je víc, někdy se otevře klapka víc,někdy uplně. dokonce když to vyhodí chybu váhy, tak se spustí takový polovičatý režim, do půl plynu to jede na klapku a ventily se furt otvíraj na 6mm a od půl plynu to jede normálně na VVT, takže to krásně maskuje že se něco děje, jelikož auto jede jak má. mazec je ale jak je ten VVT skvělá věc, nejvíc se totiž odspoda změní reakce, ten motor s VVT je uplně zlej, ta reakce je masakr, kdežto bez VVT se to chová jak běžná M62TUB44.
- jelikož je horší korekce sedmého válce a nemá na to vliv ani cívka ani svíčka ani vstřik, tak si čím dál víc myslím že tam musí být nějaká netěsnost, dneska se na to zaměřím víc.
Re: 750i N62 - váha vzduhu
Nema to cidlo tlaku v sani? Ten motor by mel bejt schopnej spocitat vzduch i bez vahy. U motoru s EGR je pak schopny vyhodnotit, ze EGR pracuje spatne. U motoru bez EGR pak tedy muze zjistit, ze je vadna vaha, ktera ovsem pracuje dobre, tak bych zkusil cidlo tlaku. Jestli tam teda je 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: 750i N62 - váha vzduhu
sani je aktivní, má dva motorky které s ním otáčí a čidlo diferencialniho tlaku v sání.
ale to nepodezřívám, jelikož by to dělalo vždycky a ne jen při konkrtní hodnotě, každopádně zkusíme druhé komplet sání i s motorkama, s čidlama, komplet.
ale to nepodezřívám, jelikož by to dělalo vždycky a ne jen při konkrtní hodnotě, každopádně zkusíme druhé komplet sání i s motorkama, s čidlama, komplet.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: 750i N62 - váha vzduhu
tady nějaké počtení kdo by se chtěl přiučit
https://www.bimmerfest.com/forums/attac ... 1405036807
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... 4Baa5IAZ1g
https://www.bimmerfest.com/forums/attac ... 1405036807
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... 4Baa5IAZ1g
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: 750i N62 - váha vzduhu
tak už začínám být mirně zoufalej,
- váha to není
- klapka to není
- sání to není
- žádné z čidel sání ani motorků to není
- řj motoru to není
- VVT motory oba druhý
- bank2 VVT taky druhej a nic
to je zas jakási zapeklitost.
to auto jemně kolisá na volnoběhu 550 +-20otáček, je to neznatelné, ale ručička otáčkoměru se pohybuje, to bude s tím nějak spojity.
a už přesně vím kdy to děla, nedělá to nikdy pod plynem, ale vždy když se auto rozjede na třeba kilo, pustí se plyn, a chvilku jede bez plynu a potom to udělá, asi v době kdy začne zase vstřikovat.
napadají me ještě čidla VVT a nebo VVT jednotka.
- váha to není
- klapka to není
- sání to není
- žádné z čidel sání ani motorků to není
- řj motoru to není
- VVT motory oba druhý
- bank2 VVT taky druhej a nic
to je zas jakási zapeklitost.
to auto jemně kolisá na volnoběhu 550 +-20otáček, je to neznatelné, ale ručička otáčkoměru se pohybuje, to bude s tím nějak spojity.
a už přesně vím kdy to děla, nedělá to nikdy pod plynem, ale vždy když se auto rozjede na třeba kilo, pustí se plyn, a chvilku jede bez plynu a potom to udělá, asi v době kdy začne zase vstřikovat.
napadají me ještě čidla VVT a nebo VVT jednotka.
Re: 750i N62 - váha vzduhu
výstřel na slepo, když jsem kdysi něco hledal na netu, tak jsem narazil na lidi s problémem s variable timing solenoid pro VVT, co tohle čičlo? pokud VVT motory budou ok, ale čidla pozic VVT ne?
edit: ještě jsem narážel na "bmw e65 timing chain tensioner"
edit: ještě jsem narážel na "bmw e65 timing chain tensioner"
Re: 750i N62 - váha vzduhu
Jestli se to krom chyby vahy projevuje i na otackach motoru, tak muze byt problem za motorem. Netesnost vyfuku nebo pomaly ci jinak divny lambdy, treba spatnej typ. Odpojil bych je.
Vytahany nebo spatne nastaveny rozvody by asi sly poznat z diag.
Co ten sedmy valec, je vyrazne jiny nez zbytek? Jak vypada jeho svicka v porovnani s ostatnimi...
A jeste uplne blbej napad. Odpojit uplne ten valec a pak pripadne odpojit jiny nez sedmy valec a sledovat co to dela. Jestli je teda sance na tom neco vykoumat. Ale proc ne, kdyz dochazej napady.
Pripadne prohodit vstrik...treba blbe prasi.
Vytahany nebo spatne nastaveny rozvody by asi sly poznat z diag.
Co ten sedmy valec, je vyrazne jiny nez zbytek? Jak vypada jeho svicka v porovnani s ostatnimi...
A jeste uplne blbej napad. Odpojit uplne ten valec a pak pripadne odpojit jiny nez sedmy valec a sledovat co to dela. Jestli je teda sance na tom neco vykoumat. Ale proc ne, kdyz dochazej napady.
Pripadne prohodit vstrik...treba blbe prasi.
Re: 750i N62 - váha vzduhu
Ak to vieš nasimulovať, tak by som šiel na istotu a skúsil logovať živé dáta.
Váhu, sanie, vačky, excentre, klapku, kľuku, teplotu, lambdy, plynový pedál, napätie a rýchlosť.
Graf by mal ukázať nezrovnalosti - hľadal by som špičky, prepady a posun medzi grafmi (oneskorené reakcie čidiel, zlý spoj v konektore).
Alebo by som skúsil vymeniť plynový pedál (aj keď by mal mať dve potenciometrové dráhy), a potom komplet novú kabeláž medzi váhou a riadiacou jednotkou.
P.
Váhu, sanie, vačky, excentre, klapku, kľuku, teplotu, lambdy, plynový pedál, napätie a rýchlosť.
Graf by mal ukázať nezrovnalosti - hľadal by som špičky, prepady a posun medzi grafmi (oneskorené reakcie čidiel, zlý spoj v konektore).
Alebo by som skúsil vymeniť plynový pedál (aj keď by mal mať dve potenciometrové dráhy), a potom komplet novú kabeláž medzi váhou a riadiacou jednotkou.
P.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: 750i N62 - váha vzduhu
- solenoid vanosu to asi nebude, ale nezkoušeli jsme ještě, todle je podle mě problém spíš VVT než vanosu
- čidlo VVT vačky by to byt mohlo, ale výměna není jen tak
- napínák ani rozvody to nejsou, motor je přetěsněný, rozvody nastavené, napínaky nové
- po výměně VVT vačky 7 válec už běží jak víno ve všech režimech
- svíčku jsme neřešili
- bez valce to bude v prdeli cely, tak nepřijdem na nic, to je tak jemne kolisani otáček atd. že to jde sotva poznat.
- vstříky jsme tam měli všechny druhe s jinym sanim a děla to jak LPG tak benzín
- pedal plynu to nebude, uděla to totiž jen uplně bez plynu
- vaha 4ta, vačka jedna vyměněna, druha ne včetně excentricke, kliku měnit nebudem
,
takle se to chova, po ubrani plynu v kile jde vidět jak když motor chce zase začit vstřikovat vypadne VVT a nastaví hodnotu 6mm
https://www.youtube.com/watch?v=udC6VlRdr0k¨
takle se to chovat ma
https://www.youtube.com/watch?v=8WENXBuydnU
takle kolisa vaha po ubrani plynu
https://www.youtube.com/watch?v=QOLBPOOqLlg
takle kolisat ma
https://www.youtube.com/watch?v=XV-YCTo_evc
todle tomu dělaj otáčky na volnoběh, odpojil jsem i VVT (proto sviti chyba) a žadna změna
https://www.youtube.com/watch?v=CqtnddPJmtg
takle se to chova ma (jina 750)
https://www.youtube.com/watch?v=8WENXBuydnU
- čidlo VVT vačky by to byt mohlo, ale výměna není jen tak
- napínák ani rozvody to nejsou, motor je přetěsněný, rozvody nastavené, napínaky nové
- po výměně VVT vačky 7 válec už běží jak víno ve všech režimech
- svíčku jsme neřešili
- bez valce to bude v prdeli cely, tak nepřijdem na nic, to je tak jemne kolisani otáček atd. že to jde sotva poznat.
- vstříky jsme tam měli všechny druhe s jinym sanim a děla to jak LPG tak benzín
- pedal plynu to nebude, uděla to totiž jen uplně bez plynu
- vaha 4ta, vačka jedna vyměněna, druha ne včetně excentricke, kliku měnit nebudem

takle se to chova, po ubrani plynu v kile jde vidět jak když motor chce zase začit vstřikovat vypadne VVT a nastaví hodnotu 6mm
https://www.youtube.com/watch?v=udC6VlRdr0k¨
takle se to chovat ma
https://www.youtube.com/watch?v=8WENXBuydnU
takle kolisa vaha po ubrani plynu
https://www.youtube.com/watch?v=QOLBPOOqLlg
takle kolisat ma
https://www.youtube.com/watch?v=XV-YCTo_evc
todle tomu dělaj otáčky na volnoběh, odpojil jsem i VVT (proto sviti chyba) a žadna změna
https://www.youtube.com/watch?v=CqtnddPJmtg
takle se to chova ma (jina 750)
https://www.youtube.com/watch?v=8WENXBuydnU