Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

DPF a STK

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

DPF a STK

#1 Příspěvek od tomas777 »

Ahoj,

má někdo vymontovaný DPF a řešil technickou? Zajímají mne praktické zkušenosti a řešení, zda se s bez něj dá projít, pokud ano, co pro to udělat.
Díky

PROSÍM ZDRŽTE SE DISKUSE, ZDA JE VYMONTOVÁNÍ DPH V POŘÁDKU. NECHCI ŽÁDNOU FLAME WAR.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: DPF a STK

#2 Příspěvek od Jirke »

Situace:
Fyzicky DPF v aute jakoby mam. Ale za 3 roky sem ho nevidel regenerovat ani zadnou kontrolku svitit. Zadni koncovky laufu mam cerny a občas se mi i z vejfuku lehounce zahuli (viditelny ve tme při startu z křižovatky). Moje teorie je, ze je DPF provrtanej.
Emise sem delal před rokem a uplne cajk.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: DPF a STK

#3 Příspěvek od Foldas »

pokud je motor v pořádku vleze se do limitu 0.5 bez dpf bez problému
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

Re: DPF a STK

#4 Příspěvek od tomas777 »

Ok, o svůj motor strach nemám, ale prý se na STK kontrolují tzv. readiness kódy. Pokud to chápu správně, tak když na STK načtou chybový kód (a to se nemusí jednat jen o chybějící DPF), tak Tě vyhodí. Jak je to tedy?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: DPF a STK

#5 Příspěvek od Foldas »

pokud není načtený readiness provede se doplňkové měření u dpf aut se změří kouřivost dvakrát důležité je aby nesvitila mil a nebyla v řídící jednotce žádna aktivní závada co má vliv na tvorbu emisí
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

Re: DPF a STK

#6 Příspěvek od tomas777 »

Omlouvám, se ale potřeboval bych to vysvětlit trochu polopatičtěji.:)

To, že není readiness kód načten znamená, že ho diagnostika STK nepřečetla nebo, že ten kód přečetla, ale není v pořádku (= kód není načten v pořádku)? Dají se ty readiness kódy před STK nějak zkontolovat? Nerad bych se z ní vracel s nepořízenou. :)
Naposledy upravil(a) tomas777 dne pát 03.03.2017 00:41, celkem upraveno 1 x.
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a STK

#7 Příspěvek od Matt_CZE »

Vymontovaní DPH je naprosto v pořádku, dokonce doporučované :smich2: s DPF to bude složitější :D
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: DPF a STK

#8 Příspěvek od Foldas »

readiness kod je vlastně signalizace proběhlých testu emisního systému pokud na některé pozici je jednička znamená že ještě neproběhla tahle kontrola. Pokud nebylo možné určitý systém zkontrolovat rozsvítí se kontrolka motoru a v řídící jednotce se uloží nějaká závada se kterou tě to na emisích nepustí dál, takže paměť závad vymažeš tím smažeš readiness a program na emisích chce doplňkové měření u nafty se provede navíc jedno měření kouřivosti u benzinu se kontroluje funkce lambdy
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

Re: DPF a STK

#9 Příspěvek od tomas777 »

OK, takže těsně před technickou smazat readiness kódy... Mělo by to tedy být schopni udělat v servisu přes diagnostiku, že? Auto si samo ten emisní systém testuje samo? Jak často? Pokud ano, tak se teoreticky muže spustit při cestě na STK, ne? :)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: DPF a STK

#10 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Nevím, jak je to u nás, ale v Německu, pokud jsou readiness kódy smazaný, tak tě automaticky vyhodí a řeknou, abys přijel, až budou načtený, po nějaké době
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: DPF a STK

#11 Příspěvek od Foldas »

tady nejsme v německu stačí když přijedeš na emise a než se dostaneš na řadu odpojíš baterku
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

Re: DPF a STK

#12 Příspěvek od tomas777 »

foldas: to máš z vlastní zkušenosti? Proč odpojení baterky při čekání na emisích, když tu baterku musím mít zaplou, když na STK jedu. Pokud se nějakej readiness kód vygeneruje, tak klidně může při jízdě, ne?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: DPF a STK

#13 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Já jedu na emise příští týden, zeptám se na metodiku
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
tomas777
Registrovaný
Příspěvky: 362
Registrován: ned 18.01.2009 01:00

Re: DPF a STK

#14 Příspěvek od tomas777 »

Dík moc pak dej vědět. Ještě kdybys to jel vyzkoušet s autem s vykuchaným DPF, ale to bych chtěl moc, že? :lol:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: DPF a STK

#15 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

:sorry:
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

Re: DPF a STK

#16 Příspěvek od sedyvlk6 »

Vlasta píše::sorry:
Jak říká Vlasta pokud ti nenačtou kody tak tě vypráskají ať se vrátíš cca po 500 najetých km kdy už by měli být vygenerovaný. :D
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a STK

#17 Příspěvek od Matt_CZE »

to jsou rady toto... Tak já Vám to zjednoduším. Není readiness, nejsou emise, není STK. :)
Osobní zkušenost, taky sem vtipně smazal závady před stk a smůla :)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: DPF a STK

#18 Příspěvek od Foldas »

jestli tě někde vyhodí z emisí že nemáš načtený readiness tak pošli emisaře na školení. Ja sám dělám na stk a měřím emise ;). Emisař není povinný dokonce ani studovat jak vypadá readiness vyhodnocuje jenom jestli je načtený nebo není(to vlastně dělá samotný soft) Není ani zakázané vymazat paměť závad (některé emisní mašiny totiž neřeší odeznělé závady)
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a STK

#19 Příspěvek od Matt_CZE »

Mě vyhodili s tím, že readiness nelze načíst a tudíž mašina neprovede test emisí. Když jsem se ptal proč, tak prostě proto, shrnul mi to stejně, jako já teď o kousek výš.

Edit: vlastně ne, kecám, řekl mi, že je zakázano šidit DPF, potažmo EGR a podobně a že podle toho readiness poznají, jestli tam není zásah zrovna do EGR, nebo výřivých klapek a podobně, tudíž když nejde načíst readiness, tak vzniká důvodné podezření, že je tam něco špatně a tak měření emisí neproběhne a sbohem STK...

...možná je to STK od STK jinak, nevím, ale toto je moje osobní zkušenost.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: DPF a STK

#20 Příspěvek od Foldas »

u měření emisi kontroluje technik jestli není nějaký zásah do konstrukce komponentu které ovlivňují emisní systémy. odpojené hadičky. plechy pod egrem atd. je to vlastně na uvážení technika jestli auto pustí nebo ne žadná mašina tě sama nevyhodí protože nejsou načtené kódy tady je souhrn poslední legislativy která teď platí http://www.asem.cz/aktuality/nova-metod ... 16-prinasi
Odpovědět