Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
otevírání kufru e39 touring
Zdravím klubáky,
Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo z vás neví co obnáší dodatečná montáž automatického otevírání a zavírání kufru na e39 touring?
Zajímá mě jestli už to někdo montoval a kolik ho to stálo atd.
Popřípadě kdyby to bylo finančně náročné tak by mi stačilo alespoň otevření, koukal jsem na nějaké pružiny, které se dávají na ty vzpěry ale ty na té e39 jsou někde ve střeše.. tak nevím, jestli to na ně jde také dát..
prosím o jakékoliv zkušenosti k tomuto téma
Díky Honza
Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo z vás neví co obnáší dodatečná montáž automatického otevírání a zavírání kufru na e39 touring?
Zajímá mě jestli už to někdo montoval a kolik ho to stálo atd.
Popřípadě kdyby to bylo finančně náročné tak by mi stačilo alespoň otevření, koukal jsem na nějaké pružiny, které se dávají na ty vzpěry ale ty na té e39 jsou někde ve střeše.. tak nevím, jestli to na ně jde také dát..
prosím o jakékoliv zkušenosti k tomuto téma
Díky Honza
Ty pružiny jsou na hlavních vzpěrách už ve standartu, takže nějaký upgrade si myslím že možný neni.
Jinak na elektrohydraulickém ovládání víka je ke standartním vzpěrám ještě domontována pístnice umístěná na levé straně taktéž ve střeše. Vzhledem k tomu si nejsem zcela jistý, zda-li domontování tohohle systému bude úplně jednoduché a vůbec možné, jelikož nevím, jestli i verze standartně dodávány bez této fičury jsou osazeny na levé straně dalším (resp. třetím) čepem, potřebným k uložení této pístnice.
Jinak sám ten systém mám a vlastně obsahuje čerpadlo, jenž je umístěno u rezervy na zadním čele, pak pístnicí na levé straně nahoře ve střeše, náklonovým čidlem v kufru a pak nějakým relé modulem myslim. Jo a samozřejmě tlačítkem na zavírání
Je to fajn machrovinka
Pokud to teda funguje 
Jinak na elektrohydraulickém ovládání víka je ke standartním vzpěrám ještě domontována pístnice umístěná na levé straně taktéž ve střeše. Vzhledem k tomu si nejsem zcela jistý, zda-li domontování tohohle systému bude úplně jednoduché a vůbec možné, jelikož nevím, jestli i verze standartně dodávány bez této fičury jsou osazeny na levé straně dalším (resp. třetím) čepem, potřebným k uložení této pístnice.
Jinak sám ten systém mám a vlastně obsahuje čerpadlo, jenž je umístěno u rezervy na zadním čele, pak pístnicí na levé straně nahoře ve střeše, náklonovým čidlem v kufru a pak nějakým relé modulem myslim. Jo a samozřejmě tlačítkem na zavírání



-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Na dveřích, resp. na jejich pantu je delší čep, na kterém drží plynová vzpěra (ta má na konci "vidličku" a z každé strany obepíná pant tak jako u klasického otevírání kufru) a zároveň na ní je i přidělaná pístnice, která je umístěna z pravé strany levého pantu, tzn. mezi pantem pátých dveří a pantem zadního skla. Takže tohle by přinejhorším šlo nějak vyrobit a přizpůsobit. Horší to už ale bude z uchycením pístnice ve střeše jak už jsem psal
Díky za odpovědi.
Ty pružinky které jsem viděl na videu: https://www.youtube.com/watch?v=If30O77kye0 jsou přidány na pístnicích těch stávajících pístech a jakoby víko přizvednou a pak už je vytlačí standardní pístek. Blbý ale je, že e39 má ty pístky ve střeše a tam na ně asi nebude místo... což je dost škoda sakra
To otevírání kufru je supr věc ...
Ty pružinky které jsem viděl na videu: https://www.youtube.com/watch?v=If30O77kye0 jsou přidány na pístnicích těch stávajících pístech a jakoby víko přizvednou a pak už je vytlačí standardní pístek. Blbý ale je, že e39 má ty pístky ve střeše a tam na ně asi nebude místo... což je dost škoda sakra

To otevírání kufru je supr věc ...
Pěkná blbost! Lžeš. Kdybych to teď nedělal, tak to sem rozhodně nepíšu. To, že v etk je vykreslená ve schématu jenom hydraulicky ovládaná pístnice ještě neznamená, že tam neni i konvenční vzpěra s pružinou. Takže tady laskavě z lidí nedělej debily, buď tak hodnýLucifer píše:Žádná 3. vzpěra na levé straně není, hydraulická je místo hlavní vzpěry a pravá je silnější.
Dodělat to lze, je potřeba koupit výztuhu do střechy a natáhnout kabeláž s hydro. Nějaká lehká kódovačka a zapsání do výbavy aby s tím GM počítal a uměl to ovládat.

Kdybych to sám neřešil, tak sem rozhodně hovadiny a nepravdy nepíšu.
A nepsal jsem nic o třetí vzpěře, přečti si to pořádně
Jinak jak jsem řekl - hlavní vzpěry mají již ve standartu celkem silné pružiny osazeny, takže cesta tíhle směrem asi nepovedesladour píše:Díky za odpovědi.
Ty pružinky které jsem viděl na videu: https://www.youtube.com/watch?v=If30O77kye0 jsou přidány na pístnicích těch stávajících pístech a jakoby víko přizvednou a pak už je vytlačí standardní pístek. Blbý ale je, že e39 má ty pístky ve střeše a tam na ně asi nebude místo... což je dost škoda sakra
To otevírání kufru je supr věc ...
Nevím v čem konkrétně máš problém co se mého posledního příspěvku týče. Když někdo v podstatě napíše, že kecám kraviny a žádná vzpěra tam neni, navíc si ještě vymyslí něco o silnější pravé vzpeře, tak mne tohle mystifikování poněkud vytočí. Obvzvlášť, když jsem měl celý mechanismus hydro ovládání kufru cca před týdnem otevřený a řešil jsem problémy na jeho nefunkčnosti.Perunwit píše:Misanku copa dyby si ubral na expresivnosti svého vyjadřování? Čtu to u snídaně a málem sem se zakuckal na přílivem emocí z tvého příspěvku. Děkuji za absolvování kurzu sebeovládání, rád přispěju nějakou kačkou.
Mrzí mě, že ti četba mého příspěvku tvou snídani natolik znepříjemnila, nicméně tvé finance si šetři radši na něco potřebnějšího třeba na autě


Spíše sis mohl ušetřit trochu energie a nemusel jsi zde psát tehnle nesmyslný příspěvěk. Energie je po ránu celkem potřeba

Šlo to napsat vcelku normálněMisanek píše:Pěkná blbost! Lžeš. Kdybych to teď nedělal, tak to sem rozhodně nepíšu. To, že v etk je vykreslená ve schématu jenom hydraulicky ovládaná pístnice ještě neznamená, že tam neni i konvenční vzpěra s pružinou. Takže tady laskavě z lidí nedělej debily, buď tak hodnýLucifer píše:Žádná 3. vzpěra na levé straně není, hydraulická je místo hlavní vzpěry a pravá je silnější.
Dodělat to lze, je potřeba koupit výztuhu do střechy a natáhnout kabeláž s hydro. Nějaká lehká kódovačka a zapsání do výbavy aby s tím GM počítal a uměl to ovládat.Žádná pravá silnější vzpěra neexistuje. U elektrohydraulického ovládání kufru je rozvržení seriových vzpěr stejné jako u klasického kufru , nicméně je tam navíc na levé straně hydraulická pístnice.
Kdybych to sám neřešil, tak sem rozhodně hovadiny a nepravdy nepíšu.
A nepsal jsem nic o třetí vzpěře, přečti si to pořádně

Sám jsem to neřešil a do auta nemontoval, ale hledal jsem o tom něco a nikdy jsem o podobném systému který popisuješ neslyšel. Tohle mi tvrdilo víc lidí tak jsem to bral jako pravdu.
Chtěl jsem ti i poděkovat za informace, ale raději bych žil dál ve lžích a polopravdách a nevěděl o Tebou popisovaném systému

No, pokud tě štve zrovna třískání, tak věř tomu, že hydro ovládání se s tím zrovna taky moc nesere a vůbec nebere v potaz elektrické přitáhnutí. Teda aspoň u kombíku ne, jelikož jede čerpadlo až do té doby, dokud zámek kufru není zacvaklý. Co jsem vyčetl, tak u sedanu se čerpadlo vypíná s nějakým předstihem aby víko kufru plynule dosedlo do zámku.
Nevím jestli je to tak teda úplně v pořádku (dle mého ne, už bude asi vyjeté čerpadlo nebo nějaký pojistný ventil), ale u mě s tím prostě ta hydraulika hrozně práskne. Je to podle mě tím, že v závěru zavírání je ta váha víka až příliš velká a hydraulika ho nedokáže ubrzdit.
Jinak co se týče otázky jak to je, tak si stále stojím za svým názorem a osobní zkušeností jako jsem popsal výše. Nicméně možná lze čep pístnice do střechy domontovat. Pokud tam tedy bude příprava, což sám nevím. Na zjištění tohohle budeš podle mého potřeba shodit, nebo aspoň nějak kousek odehnout stropnici
Nevím jestli je to tak teda úplně v pořádku (dle mého ne, už bude asi vyjeté čerpadlo nebo nějaký pojistný ventil), ale u mě s tím prostě ta hydraulika hrozně práskne. Je to podle mě tím, že v závěru zavírání je ta váha víka až příliš velká a hydraulika ho nedokáže ubrzdit.
Jinak co se týče otázky jak to je, tak si stále stojím za svým názorem a osobní zkušeností jako jsem popsal výše. Nicméně možná lze čep pístnice do střechy domontovat. Pokud tam tedy bude příprava, což sám nevím. Na zjištění tohohle budeš podle mého potřeba shodit, nebo aspoň nějak kousek odehnout stropnici
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte 03.01.2017 13:54
- Bydliště: Praha
Re: otevírání kufru e39 touring
Zdravim,
mam dotaz k tomu elektomechanickemu otevirani/zavirani. V mem aute ho mam, ale pri otevirani musim viku trochu pomoct aby se otevrelo, zavirani je v pohode, ani to nijak netriska, normalne se to dovre.
Dotaz je tedy co je spatne, ze musim viku pri otevirani pomahat? Nekde jsem se docetl, ze nekdo dolil kapalinu nekde v oblasti rezervy kola a pak to fungovalo. Nemate nekdo zkusenost ci radu?
Diky
mam dotaz k tomu elektomechanickemu otevirani/zavirani. V mem aute ho mam, ale pri otevirani musim viku trochu pomoct aby se otevrelo, zavirani je v pohode, ani to nijak netriska, normalne se to dovre.
Dotaz je tedy co je spatne, ze musim viku pri otevirani pomahat? Nekde jsem se docetl, ze nekdo dolil kapalinu nekde v oblasti rezervy kola a pak to fungovalo. Nemate nekdo zkusenost ci radu?
Diky
Re: otevírání kufru e39 touring
Nebo unaveny plynovy vzpery
Re: otevírání kufru e39 touring
Taky to tak bohužel mám i s vyměněnými, rok starými vzpěrami. Hned po výměně a namazání se kufr krásně otevíral sám, ale postupem času se to zase vrátilo do starých kolejí
nevím čím to může být. Myslím si, že pístnice by měly vydržet dýl než rok.
Zkoušel jsem měnit i kapalinu v čerpadle a žádná moc velká změna. Můj osobní názor je ten, že čerpadlo už je za ty roky utahané a nezvládne zvednout tu váhu kufru přes ten "mrtvý bod", protože když s autem stojím do nějakého většího kopce (čumák nahoru, prdel dolů), tak čerpadlo zvládne kufr otevřít.
Nicméně chtěl bych tě poprosit o jednu věc - mohl by jsi prosím nějak natočit to, jak dr ti kufr otevírá a hlavně zavírá, abych mohl posoudit, jestli je to třísknutí při uzavření u tebe stejné jako u mě? Rád bych si o tom udělal obrázek, protože mě sere, že tohle zavírání vůbec nebere v potaz El. dovření kufru a místo toho, aby víko k zámku plynule dojelo a pak jej zámek už přitáhl, tak s ním prostě do toho zámku mrdne.
Děkuju

Zkoušel jsem měnit i kapalinu v čerpadle a žádná moc velká změna. Můj osobní názor je ten, že čerpadlo už je za ty roky utahané a nezvládne zvednout tu váhu kufru přes ten "mrtvý bod", protože když s autem stojím do nějakého většího kopce (čumák nahoru, prdel dolů), tak čerpadlo zvládne kufr otevřít.
Nicméně chtěl bych tě poprosit o jednu věc - mohl by jsi prosím nějak natočit to, jak dr ti kufr otevírá a hlavně zavírá, abych mohl posoudit, jestli je to třísknutí při uzavření u tebe stejné jako u mě? Rád bych si o tom udělal obrázek, protože mě sere, že tohle zavírání vůbec nebere v potaz El. dovření kufru a místo toho, aby víko k zámku plynule dojelo a pak jej zámek už přitáhl, tak s ním prostě do toho zámku mrdne.
Děkuju
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte 03.01.2017 13:54
- Bydliště: Praha
Re: otevírání kufru e39 touring
Myslim, ze po vymene byt to melo rozhodne behat dele nez rok. Zalezi jak casto to clovek otvira, ale rok je malo. Kde a jak si doplnoval tu kapalinu? Zkusil bych to. Nasel jsem letmym okem kde je ten hydromechanismus, ale nevim kde to dolit. Pripadne uplne vymenit tu kapalinu vsechnu za novou? Jestli se nechova jako brzdovka a casem je mene vykonna...jen takova dedukce, treba je to jinak. Za pokus by to stalo.
Zkusim i to postaveni auta v kopci, zda to bude stejny jak u tebe.
Zavirani natocim neni problem, troufam si tvrdit, ze se mi to zavira napohodu, normalne to dojede dolu a pak se to pritahne, zadny triskani. Uvidis sam, o vikendu to zkusim natocit.
Zkusim i to postaveni auta v kopci, zda to bude stejny jak u tebe.
Zavirani natocim neni problem, troufam si tvrdit, ze se mi to zavira napohodu, normalne to dojede dolu a pak se to pritahne, zadny triskani. Uvidis sam, o vikendu to zkusim natocit.
Re: otevírání kufru e39 touring
To bys byl moc hodný, děkuju
Jinak tu kapalinu jsem doplňoval tak, že jsem shodil to čerpadlo i s držákem (je od rezervy směrem dozadu na levé polovině auta přišroubováno k zadní stěně - žádná věda) A z toho čerpadla jsem shodil tu nádobku s olejem, která je stažená eskapáskou viz. na obrázku ta levá průsvitná čast.

tato nádobka má na sobě rysky ve tvaru kříže, a po tuto rysku by v ní měla být hladina kapaliny. Já osobně jsem tu kapalinu vždycky vylil, nalil trochu nové, kufr otevřel a zavřel, zase vylil a dokola abych pokud možno vyměnil i kapalinu v tom vedení.
Ale jak říkám - dle mého tato samotná výměna kapaliny bohužel u mě moc velký vliv na změnu k lepšímu neměla, rozhodně víc tomu pomohly ty vzpěry. Ovšem jak jsem napsal výše uběhl rok, a kufr se zase otevírat nechce
Jarax mi psal, že jsem měl vzít origo vzpěry, že druhovýroba stojí za hovno. Nicméně i tak si stále myslím, že i ta posraná druhovýroba by měla vydržet aspoň ty dva roky.

Jinak tu kapalinu jsem doplňoval tak, že jsem shodil to čerpadlo i s držákem (je od rezervy směrem dozadu na levé polovině auta přišroubováno k zadní stěně - žádná věda) A z toho čerpadla jsem shodil tu nádobku s olejem, která je stažená eskapáskou viz. na obrázku ta levá průsvitná čast.

tato nádobka má na sobě rysky ve tvaru kříže, a po tuto rysku by v ní měla být hladina kapaliny. Já osobně jsem tu kapalinu vždycky vylil, nalil trochu nové, kufr otevřel a zavřel, zase vylil a dokola abych pokud možno vyměnil i kapalinu v tom vedení.
Ale jak říkám - dle mého tato samotná výměna kapaliny bohužel u mě moc velký vliv na změnu k lepšímu neměla, rozhodně víc tomu pomohly ty vzpěry. Ovšem jak jsem napsal výše uběhl rok, a kufr se zase otevírat nechce

Jarax mi psal, že jsem měl vzít origo vzpěry, že druhovýroba stojí za hovno. Nicméně i tak si stále myslím, že i ta posraná druhovýroba by měla vydržet aspoň ty dva roky.