Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
menite olej po 30K nebo po 15ti?
menite olej po 30K nebo po 15ti?
zdravim, chci se zeptat jestli nekdo jezdi 30 tisic na long life nebo jestli je stoprocent publika presvedcena o tom ze menit po 15ti..
dik za nazory.
v aute mam olej BMW POWER TURBO 5W30 LL04
popripade po jake dobe doporucite menit vzduchovy filtr ? autorizak to ma az po 60ti K..
dik za nazory.
v aute mam olej BMW POWER TURBO 5W30 LL04
popripade po jake dobe doporucite menit vzduchovy filtr ? autorizak to ma az po 60ti K..
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
Tohle bude citlivy tema. Asi nikdo kdo ma svy auto rad nemeni po 30. I novy koncernovy sluzebaky vozim ke kamosovi na dilnu na jednu vymenu navic mezi povinnym servisnim intervalem v autorizaku (25k km). Svoje BMW 10tis km max. pres to vlak nejede. Filtrace samozrejmosti, vzduch treba az po 20 pokud je vyrazne cistej. Po 60 vubec..
Automobilky zamerne protahujou servisni intervaly, zlepsuje se tim parametr nakladu na servis napr na 100tis km, coz je extra dulezity pro fleet flotily, kde tak muze zakaznik posetrit dost nakladu
Stejne tak je to s dozivotnima naplnema cehokoli (prevodovka, diferak, apod)
Dozivotni totiz znamena a tohle by to na foru melo byt nekde v zakladnim prispevku- Do konce zivotnosti dilu projektovaneho automobilkou, ne zivota vaseho- coz treba u atomatu je 150tis km! Pak uz podle automobilky kupujes auto po smrti
A opakovalo by se tady po stopadesate, vylejt tu LL srajdu, dat kvalitni normalni olej a menit po 15- to nej co muzes pro svuj motor udelat
Automobilky zamerne protahujou servisni intervaly, zlepsuje se tim parametr nakladu na servis napr na 100tis km, coz je extra dulezity pro fleet flotily, kde tak muze zakaznik posetrit dost nakladu

Dozivotni totiz znamena a tohle by to na foru melo byt nekde v zakladnim prispevku- Do konce zivotnosti dilu projektovaneho automobilkou, ne zivota vaseho- coz treba u atomatu je 150tis km! Pak uz podle automobilky kupujes auto po smrti

A opakovalo by se tady po stopadesate, vylejt tu LL srajdu, dat kvalitni normalni olej a menit po 15- to nej co muzes pro svuj motor udelat
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
LL olej můžeš používat, ale měň nejpozději po 15k km. Pokud jezdíš ve vyšších otáčkách, použij olej s vyšším viskozitním rozsahem než 0W-30.
Najdi si olej s co nejvyšším HTHS, což platí obzvlášť pro M54 motory.
Najdi si olej s co nejvyšším HTHS, což platí obzvlášť pro M54 motory.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
Přesně tak, jak je řečeno výše. Taktéž měním olej po 10t km a vzduch s palivem po třiceti. Jedná se v mém případě o naftu
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
Myslím, že nikdo normální tady ve 30ti nemění. To má fungovat u dieslu, kterej se ráno nastartuje a jede přes půl republiky jako obchoďák, závozák a pak zas zpátky.
Prostě služebáky co celej den nevychladnou, dodávky, pickupy. Tam pak není čas jezdit s flotilou co čtvrt rok na výměny.
Prostě služebáky co celej den nevychladnou, dodávky, pickupy. Tam pak není čas jezdit s flotilou co čtvrt rok na výměny.
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
nejaky primy doporuceni ?Francis píše:LL olej můžeš používat, ale měň nejpozději po 15k km. Pokud jezdíš ve vyšších otáčkách, použij olej s vyšším viskozitním rozsahem než 0W-30.
Najdi si olej s co nejvyšším HTHS, což platí obzvlášť pro M54 motory.
apropo menim po 10k ...
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
a v pripade ze chci zachovavat servisku v autorizaku tak jak tam mam lejt jinej olej kdyz oni tam pak nalejou zas ten ll ?:) ve vysokych otackach nekdy jezdim no tak ma dve turba kery je dobry obcas prohnat
mam 535d f10
prvni majitel s tim najel 180k za tri roky, full bmw servis, je to z nemecka z premium selection a auto na pohled temer jak novy, na pohled tak 50k najeto. momentalne ma najeto 188K a zatim slape jak hodinky....pristi tyden jedu na vymenu oleje v prevodovce do ZF Pakra, nevite jestli by tam udelali i ten diferak ?

prvni majitel s tim najel 180k za tri roky, full bmw servis, je to z nemecka z premium selection a auto na pohled temer jak novy, na pohled tak 50k najeto. momentalne ma najeto 188K a zatim slape jak hodinky....pristi tyden jedu na vymenu oleje v prevodovce do ZF Pakra, nevite jestli by tam udelali i ten diferak ?
Naposledy upravil(a) jofrey dne čtv 23.02.2017 10:27, celkem upraveno 1 x.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
Mám to štěstí, že mám v garáži dokonce dvě modrobílé vrtule, oba jsou atmo-benzíny (N52, N53), u obou se rád a často podívám do omezovače, proto do obou liju 5w-40 Millers CFS (odolnost prý až do 140st C)
U služebáku (N53) měním wolej co 15tis, u m4Zlika (N52) po sezoně (3-8tis km). S každou výměnou woleje měním vždy i vzduch. filtr (OEM BMW nebo Mann, Bosch)
U služebáku (N53) měním wolej co 15tis, u m4Zlika (N52) po sezoně (3-8tis km). S každou výměnou woleje měním vždy i vzduch. filtr (OEM BMW nebo Mann, Bosch)
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
Dávám Liqui Molly 10w-40 s MOS2 částicemi a je doporučovanej hodně i servismany BMW fandů atd. Snejk konkrétně prý u jednoho auta najel i 50k a je ok bez karbonu a pěkná barva to se mi moc nechce věřit ale možné je dnes vše.
Taky jezdím dlouhé trasy a měním 10-15tis km. Když je dobrej olej tak klidně 15tis v 20letém autě je uplně v pohodě. Šlape jak hodinky stejně se 2L dolijí než těch 15tis najedu.
Taky jezdím dlouhé trasy a měním 10-15tis km. Když je dobrej olej tak klidně 15tis v 20letém autě je uplně v pohodě. Šlape jak hodinky stejně se 2L dolijí než těch 15tis najedu.
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
A co rozvody? Blížíš se dle mého právě hranici jejich životnosti, kdy se tyto rozvody potkávají a tím pádem lehne i celý motorjofrey píše:a v pripade ze chci zachovavat servisku v autorizaku tak jak tam mam lejt jinej olej kdyz oni tam pak nalejou zas ten ll ?:) ve vysokych otackach nekdy jezdim no tak ma dve turba kery je dobry obcas prohnatmam 535d f10
prvni majitel s tim najel 180k za tri roky, full bmw servis, je to z nemecka z premium selection a auto na pohled temer jak novy, na pohled tak 50k najeto. momentalne ma najeto 188K a zatim slape jak hodinky....pristi tyden jedu na vymenu oleje v prevodovce do ZF Pakra, nevite jestli by tam udelali i ten diferak ?
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
tyjo rozvody nevim, vymenej mi je v autorizaku ?:) ja proste nevim kam jinam to vozit jsem uz alergickej na fusery po garazich s kteryma je domluva jak s hovnem, a v bmw tvrdej ze se retez nemeni
a obecne jsem slysel jen ze se meni kdyz na poslech jde slyset ze by to bylo treba... navic mam xdrive a tam se pry musi kuli rozvodum vyndat cely motor, ale vazne to chce menit po 200K retez ? ja jsem mel za to ze to da aspon pul mega 


-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
5W-40: Millers, Motul Sport, Red Linepatras píše:nejaky primy doporuceni ?Francis píše:... Najdi si olej s co nejvyšším HTHS, což platí obzvlášť pro M54 motory.
apropo menim po 10k ...
10W-40: Millers, Red Line
10W-60: víceméně všechny
Pokud točíš často do červeného, můžeš celoročně použít 10W-60. Na kecy typu "v zimě to nemaže" nedej, nevěříš-li koukni do specifikací olejů

M54B30 je na HTHS nejháklivější, má velký zdvih v nízkém bloku = ojnice tlačí na píst do strany, ke všemu soudruzi v NDR šetřili a nadělili těmto motorům nižší první kroužek.
HTHS je viskozita při 150°C v rychlém střihu, typicky udržení olejového filmu na stěnách válců. Kdyby všechny M54B30 používaly od novoty olej s HTHS větším než 5 a fabrika nenutila lidi používat 5W-30 s HTHS kolem 3,5 tak by nežraly olej a najely milion km stejně jako M50.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
S mým autem (e61 530xd) jezdil první majitel jen do autorizáku. Když jsem auto koupil, okamžitě jsem zkrátil olejový interval na max. 15000 km. Přesto kupuju dál předepsaný longlife olej. Dávám tam posledních 4,5 roku jen Millers Oils EE Longlife C3 5w30 NANO, je to olej doporučovaný speciálně pro BMW a M-B, splňuje normu BMW Longlife 04: http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=221
Když jsem preventivně nechával měnit rozvodové řetězy a pár dalších věcí na motoru a bylo to rozhozené, říkal mechanik, jak je motor uvnitř krásně čistý a nezakarbonovaný. Najeto mám 310 tis. km a mezi výměnami nemusím dolévat ani kapku.
Když jsem preventivně nechával měnit rozvodové řetězy a pár dalších věcí na motoru a bylo to rozhozené, říkal mechanik, jak je motor uvnitř krásně čistý a nezakarbonovaný. Najeto mám 310 tis. km a mezi výměnami nemusím dolévat ani kapku.
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
JH76 píše:S mým autem (e61 530xd) jezdil první majitel jen do autorizáku. Když jsem auto koupil, okamžitě jsem zkrátil olejový interval na max. 15000 km. Přesto kupuju dál předepsaný longlife olej. Dávám tam posledních 4,5 roku jen Millers Oils EE Longlife C3 5w30 NANO, je to olej doporučovaný speciálně pro BMW a M-B, splňuje normu BMW Longlife 04: http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=221
Když jsem preventivně nechával měnit rozvodové řetězy a pár dalších věcí na motoru a bylo to rozhozené, říkal mechanik, jak je motor uvnitř krásně čistý a nezakarbonovaný. Najeto mám 310 tis. km a mezi výměnami nemusím dolévat ani kapku.
a co davas za naftu ? popripade davas nejaky aditiva ?:) a po koolika Km jsi menil rozvody ?
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
jofrey: Pokud jde o aditivum do nafty, tak klasika, tzn. VIF Diesel (letní/zimní). Naftu jsem kdysi brával většinou na Agipu. Od doby, kdy se eni stáhlo z českého trhu, beru většinou Benzina Top Q - když do toho přidám VIF, výsledkem je vlastně Verva Diesel. Rozvody jsem měnil v necelých 285 tis. km (tacho = reálný stav). Podle mechanika to prý ještě nebylo vyloženě za minutu dvanáct, ale že jsou ty původní řetězy vytaženější už přeci jen patrné bylo a riziko by s časem a nájezdem silně narůstalo. Takže výměna rozvodů (a při té příležitosti i řady dalších věcí) proběhla a můžu jezdit zase relativně v klidu a ne se klepat, že se mi to třeba někde 1500 km od domova potká.
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
e39 540i dva úplne ine prípady z mojej garáže
Všetci vieme že 540i pracuje pri dost vysokej teplote cca 108°
Pri tejto teplote olej skor prepálim než ho vyjazdím.
Moja 540i M62B44 olej 5w40 mením pri max 10.000, jazdím dialnice denne cca 300km, svižnejšie samozrejme - filter vzduch KN iba čistím, filter paliva raz ročne - mám LPG
Manželkyna 540i M62B44TU olej 5w40, jazda po Plzni a unás po obci, to poznáte ŽENY! Takže start off, start off atd... Občas ho zoberem prevetrat miesto mojho touringu, inak mi to vychádza že olej mením pred zimou a po zime.
Nájazd tak 15.000km ročne, palivo filter vždy po zime ked mením aj kola na sezonu, stým aj olej a filter, vzduch filter KN iba čistím - taká jarná príprava + čo je potreba, odsolit, vylečtit, vytepovat atd...
Pred zimou zase mením olej na zimnu sezonu.
Vychádza mi to že mením olej cca každých 8000km
Všetci vieme že 540i pracuje pri dost vysokej teplote cca 108°
Pri tejto teplote olej skor prepálim než ho vyjazdím.
Moja 540i M62B44 olej 5w40 mením pri max 10.000, jazdím dialnice denne cca 300km, svižnejšie samozrejme - filter vzduch KN iba čistím, filter paliva raz ročne - mám LPG
Manželkyna 540i M62B44TU olej 5w40, jazda po Plzni a unás po obci, to poznáte ŽENY! Takže start off, start off atd... Občas ho zoberem prevetrat miesto mojho touringu, inak mi to vychádza že olej mením pred zimou a po zime.
Nájazd tak 15.000km ročne, palivo filter vždy po zime ked mením aj kola na sezonu, stým aj olej a filter, vzduch filter KN iba čistím - taká jarná príprava + čo je potreba, odsolit, vylečtit, vytepovat atd...
Pred zimou zase mením olej na zimnu sezonu.
Vychádza mi to že mením olej cca každých 8000km
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
Popp: mezi náma chlapama ... máš rozmazlenou manželku ji dávat 540i ... uplná škoda ženské bych dal tak max 525i možná 530i i to jsou slušné stroje.
Zbytečné výdaje za 540i navíc když beztak využívá tak max 200koní.
Ale to jen tak co mě zaujalo.
Stěma benzínovýma filtrama je to zcela zbytečnost tak často měnit. Kamarád měnil a 16let starej fitr byl stále v pohodě. A to měl LPG už pár let a jezdil stím. Takže ten filtr na benzínových autech vydrží strašně dlouho. A měnit jej co rok je fakt vyhazování peněz ale třeba jsi to netušil tak dobré info pro tebe.
Jinak super 540i je krásnej motor a šlape to moc pěkně a olej chápu že chceš mít raději dříve ono když člověk jezdí dálky a dává něco lepšího milera nebo Liqui molly MOS2 by těch 15K dalo v pohodě. Ale pokud tomu nakládáš dost tak jo těch 10tis km je ideální.
Jinak kolik doléváš u obou aut? A jakej mají nájezd ty dvě 540ky ?
Zbytečné výdaje za 540i navíc když beztak využívá tak max 200koní.

Ale to jen tak co mě zaujalo.
Stěma benzínovýma filtrama je to zcela zbytečnost tak často měnit. Kamarád měnil a 16let starej fitr byl stále v pohodě. A to měl LPG už pár let a jezdil stím. Takže ten filtr na benzínových autech vydrží strašně dlouho. A měnit jej co rok je fakt vyhazování peněz ale třeba jsi to netušil tak dobré info pro tebe.
Jinak super 540i je krásnej motor a šlape to moc pěkně a olej chápu že chceš mít raději dříve ono když člověk jezdí dálky a dává něco lepšího milera nebo Liqui molly MOS2 by těch 15K dalo v pohodě. Ale pokud tomu nakládáš dost tak jo těch 10tis km je ideální.
Jinak kolik doléváš u obou aut? A jakej mají nájezd ty dvě 540ky ?
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
že rozmaznanu manželku
tak díky!
Mal som 3x 528i potom 2x 530i potom už iba 540i (neratam tie dieslove) a poviem vám 540i vychádza zovšetkých najlepsie, 528i moc slabá, 530i to by šlo ale sralo ma to že som musel furt dolievat olej, predal som ju a ta dalšia žrala ešte viac, pretesnil som cely motor a nič furt to žralo olej, inak aj 330ci žrala olej ako friták.
Mám vsugerovane že ked mením tak mením. Na mojej 540i je palivovy filter záležitost par kč, na manželkynej 540i je uplne iný a ten výde na cca 700kč MANN, navyše mi stoho vratia DPH pretože mám všetky napísane na s.r.o. takže nič zásadne.
Olej som dával dlhé roky castrol potom ked som zistil že castrol je šunt tak som začal dávat MILLERS OILS a som spokojný.
Nedolievam ani kvapku oleja.
Moja M62B44 origo 250.000km jazdím akčne a milujem ked ma riešia nove škodovky alebo audiny - príde kopec a pod hop kde ten starý bavorák je? - takže taktýto styl jazdy, navyše som remeselník a v kufri naradie a material.
Manželkyna M62B44TU origo 400.000km
Obe auta maju upravene reakcie plynu na výkon, zvlášt to moje kde je plynové lanko, manželkyna ma už elektrický plyn. U toho mojeho to bolo dost poznat, a mám tam koncový výfuk z M5 e39 tak to lepsie prechádza a jazdím na LPG takže vykon padol neviem o kolko.

Mal som 3x 528i potom 2x 530i potom už iba 540i (neratam tie dieslove) a poviem vám 540i vychádza zovšetkých najlepsie, 528i moc slabá, 530i to by šlo ale sralo ma to že som musel furt dolievat olej, predal som ju a ta dalšia žrala ešte viac, pretesnil som cely motor a nič furt to žralo olej, inak aj 330ci žrala olej ako friták.
Mám vsugerovane že ked mením tak mením. Na mojej 540i je palivovy filter záležitost par kč, na manželkynej 540i je uplne iný a ten výde na cca 700kč MANN, navyše mi stoho vratia DPH pretože mám všetky napísane na s.r.o. takže nič zásadne.
Olej som dával dlhé roky castrol potom ked som zistil že castrol je šunt tak som začal dávat MILLERS OILS a som spokojný.
Nedolievam ani kvapku oleja.
Moja M62B44 origo 250.000km jazdím akčne a milujem ked ma riešia nove škodovky alebo audiny - príde kopec a pod hop kde ten starý bavorák je? - takže taktýto styl jazdy, navyše som remeselník a v kufri naradie a material.
Manželkyna M62B44TU origo 400.000km
Obe auta maju upravene reakcie plynu na výkon, zvlášt to moje kde je plynové lanko, manželkyna ma už elektrický plyn. U toho mojeho to bolo dost poznat, a mám tam koncový výfuk z M5 e39 tak to lepsie prechádza a jazdím na LPG takže vykon padol neviem o kolko.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte 03.01.2017 13:54
- Bydliště: Praha
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
To: Popp
Prosim te jaky konkretne olej Millers do 540i davas Premium ci Nanodrive? Mam motor jako tva manzelka (Vanos).
Jiz po konzultaci na jinych vlaknech jsem mel v planu koupit Castrol 5W40, ale ty pises, ze je to sunt. Ja stim nemam zkusenost a rad si necham poradit.
Muzes nejak blize specifikovat v cem je Millers lepsi nez Castrol?
Jen doplnuji ze jsem vikendovy ridic s delsimi cestami cca 200 km (dalnice+okresky). Jezdim normal a sem tam to clovek seslapne. Rocne najedu cca 10.000-15.000 Km.
Diky
Prosim te jaky konkretne olej Millers do 540i davas Premium ci Nanodrive? Mam motor jako tva manzelka (Vanos).
Jiz po konzultaci na jinych vlaknech jsem mel v planu koupit Castrol 5W40, ale ty pises, ze je to sunt. Ja stim nemam zkusenost a rad si necham poradit.
Muzes nejak blize specifikovat v cem je Millers lepsi nez Castrol?
Jen doplnuji ze jsem vikendovy ridic s delsimi cestami cca 200 km (dalnice+okresky). Jezdim normal a sem tam to clovek seslapne. Rocne najedu cca 10.000-15.000 Km.
Diky
Re: menite olej po 30K nebo po 15ti?
Proč je Castrol šunt? Protože je posledních pár let v módě, na něj házet špínu, žádný reálný důvod v tom nehledej. Stejně jako je v dneska v kurzu lít do všeho Millers. Můžeš použít jakoukoliv 5w-40. Nevím, proč v tom pořád hledáte nějaký problém. Tyhle staré poctivé motory s litrovým výkonem 60 koní zrovna na olej náročné nejsou a rozhodně nikdo tady nemůže reálně říct, že je nějaký olej lepší než jiný, když svou zkušenost zakládá jen na svém motoru, který nemá od nova..