Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
olej N53B30
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
olej N53B30
Ahoj,
Pls jaký olej můžu dat do N53B30? Origo tam patří nějaký ten 5w-30 longlife tuším. Můžu tam dát i 5w-40? Hodlám měnit každý rok což bude zhruba co 10-15tis km max
Díky
Pls jaký olej můžu dat do N53B30? Origo tam patří nějaký ten 5w-30 longlife tuším. Můžu tam dát i 5w-40? Hodlám měnit každý rok což bude zhruba co 10-15tis km max
Díky
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3946
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: olej N53B30
Do N53B30 (i N52B30) liju 5w-40 Millers CFS (vydrží prý až 140st C) a měním co 15tis ... často a rád se totiž motám okolo redline....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: olej N53B30
Například tento splňuje specifikaci dle manualu co mam k autu
http://www.123-olej.cz/SHELL-HELIX-ULTRA-5W-40-1L
V manualu se píše používat specifikaci bmw longlife 01 nebo 04 nebo 01FE...
Co vy na to?
http://www.123-olej.cz/SHELL-HELIX-ULTRA-5W-40-1L
V manualu se píše používat specifikaci bmw longlife 01 nebo 04 nebo 01FE...
Co vy na to?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: olej N53B30
Sry,četl jsem v to až po napsání mojeho druhého příspěvku.pavproch píše:Do N53B30 (i N52B30) liju 5w-40 Millers CFS (vydrží prý až 140st C) a měním co 15tis ... často a rád se totiž motám okolo redline....
Ja právě tyto vodičky typu 0w30 apod nemám rád.
Ja sice ten motor zas tak nehonim ale přeci jen ten r6 je celkem točivý a tak mi přijde blbost dávat tam 5w30...protože těch 6-7tis je tam celkem hned. Jde to hezky za plynem.
Re: olej N53B30
5w-40! Osobně mám taky výborné zkušenosti s CFS 5w40 NT (http://www.millersoils.cz/cfs-5w40-nt?c=229). Měním každý rok, bez ohledu na nájezd.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: olej N53B30
Dávám také CFS 5w40 NT, ale zajímalo by mne množství oleje při výměně. Podle ETK a dalších do motoru patří 6,5 litru oleje. Už opakovaně jsem si všimnul, že naprosto stačí nalít 5,5 litru a elektronický ukazatel (po zahřátí a ujetí 10km) ukazuje plno. Takže otázka - proč se tam už nevejde ten 6. litr? Mám někde ve vaně úsadu, která zabírá místo pro olej, nebo ukazuje blbě ten elektronický ukazatel? Při vypuštění oleje je současně vyjmutý olejový filtr a nechávám to vykapat i 20 minut. Pokud sáhnu prstem vypouštěcím otvorem do vany, tak tam žádné úsady nenajdu. Po ohřátí ukazatel ukáže něco nad polovinu, po ujetí 100-150km ukazuje někdy i maximum. Nějaká zkušenost ostatních majitelů N53?


Re: olej N53B30
Já se chystám na první olej s N53. Doteď tam byl 5W30. Proč u toho nezůstat? Z jakýho důvodu doporučujete hlavně 5W40? Jezdím hlavně město a trasy do 30km, na což si myslím, že 5W30 je lepší ne? Interval jasný, max 15t km a výměna.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: olej N53B30
Takže 5w40 je pro mě jasna volba. Mrknu na ten miller oils. Už jsem o nem slyšel.
To množství by me taky zajímalo.
A taky bych moc poprosil kdyby měl někdo nějaké servis manuály k e60. Něco jako byl bentley pro starší bmw by bylo super. Alespoň pro začátek. Ja totiž mam jen origo uživatelskou příručku a tam mi spousty infa chybí
To množství by me taky zajímalo.
A taky bych moc poprosil kdyby měl někdo nějaké servis manuály k e60. Něco jako byl bentley pro starší bmw by bylo super. Alespoň pro začátek. Ja totiž mam jen origo uživatelskou příručku a tam mi spousty infa chybí
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: olej N53B30
Pajk85 => proč 5W40 čti zde http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-v ... -propasti/
RomanM3 => návody tady, je to zadarmo, proto s reklamou http://workshop-manuals.com/bmw/

RomanM3 => návody tady, je to zadarmo, proto s reklamou http://workshop-manuals.com/bmw/

Re: olej N53B30
Hmm, zajímavý počtení a pěkný fotky teda. Čistě teoreticky, jak se zbavit toho karbonu, když je to v takovým stavu?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: olej N53B30
Jak jsi viděl na fotkách - škrabat a měnit olej. A těsnění pod vanu a nové hliníkové šrouby vyjdou na 2x 950,-CZK + 2 dni zábavy.Ještě nevím, jestli ta vana jde sundat bez přizvednutí motoru.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej N53B30
na trasy do 30km a velmi slušně bych dal i 5W30, ale pokud se rád svezeš tak určitě 5W40.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Re: olej N53B30
Ja jezdím spíš krátké trasy ale raději ať je tam rezerva....dam 5w40. Občas tomu přeci jen člověk šlápnu
Re: olej N53B30
A co třeba toto?starML píše:Jak jsi viděl na fotkách - škrabat a měnit olej. A těsnění pod vanu a nové hliníkové šrouby vyjdou na 2x 950,-CZK + 2 dni zábavy.Ještě nevím, jestli ta vana jde sundat bez přizvednutí motoru.
http://eshop.zp-automatic.cz/katalog/pr ... Gwodr94KwA
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej N53B30
Vyhozené peníze. Když už nějakou přísadu před výměnou, tak 2-3 dcl terpentýnového oleje, litrovka za 200 Kč. Funguje. Používám.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: olej N53B30
Jakej je k tomu postup? Taky 30 min běžet na volnoběh a vypustit?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej N53B30
Zlehka pojezdit 30-50 km, třeba i s přestávkou-dvěma, pak vypustit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: olej N53B30
Oukey, díky. 
