Tak hlavně že se tady bavíme o M54, u které je předepsaná norma BMW LL01, což splňují všechny oleje normálních značek.Vlasta píše:+1Huska píše:...spousta lidí (včetně mnoha mechaniků) nehlídá specifikaci typu oleje pro BMW, VW Audi, Peugeot apod tak pak motory tak vypadají...
5w-30 se začala používat ve všem proto, že za prvé je to lehkoběžný olej, díky čemu může automobilka legálně dosáhnout nižší tabulkové hodnoty spotřeby a emisí a druhý hlavní důvod byl prodloužení intervalu výměny i u benzínu na LL. Ani jedno ale nikdo nedělal s cílem, aby nám ty pekáče vydržely déle..
Hezky je to vidět na M62, která vyjížděla z továrny na 10W-40. Pak přišlo TU, což je krom vanosu konstrukčně stejný motor se stejným nárokem na mazání, akorát se interval výměny natáhnul na 25tis a přešlo se na 5W-30. Taky mi bude snad někdo tvrdit, že automobilka ví líp, co ten motor potřebuje a takhle je to lepší?
5W-30 do M54 klidně, ale pro někoho, kdo jezdí hodně klidně a nejezdí každý den dálnice, kde ten motor drží ve 4tis dvě hodiny v kuse. Pro všechny ostatní bude lepší volba 5w-40.