
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e38 vs e39 - daily car: ktere?
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
Kdyz bude kolem dvou kil a bude po pretesneni motoru, budu uvazovat 

Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
cena by seděla, ale ten motor sice asi nechčije, ale přetěsnenej neni.
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
Ja se znam, jak by to dopadlo... do X5 spadla v servise porizovaci cena (resp jsem ji prekrocil), odeslo snad vsechno co odejit mohlo. Koupit e65 za dve kila, spadne do toho kilo za motor a instalace LPG a dalsi kilo to follow do podvozku atd.
Nechce se mi do starych vran rvat takove prachy, proto zvazuju jako daylinu hezkou e39, tam by mel servis prece jen vychazet prizniveji.
Nechce se mi do starych vran rvat takove prachy, proto zvazuju jako daylinu hezkou e39, tam by mel servis prece jen vychazet prizniveji.
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
uz jsme se o tom kolikrat bavili. do e65 spadne po koupi vetsinou kilo a pak uz nic. e38/39 jsou stary pekla ktery za a) neprinasej ani zadnou chut s tim moc jezdit b) jsou uz stare a dost nespolehlive a utopit tam kilo taky neni zadnej problem. ono teda u tech starejch je to spis problem kontinuelnich investic, tzn kazdej mesic neco. a jen neco spravis dalsi se rozbije. e65 je proste auto ktere se opravi a pak se ho dlouho nemusi vsimat, hlavne v nem porad neresis kraviny. a vybavou a jizdou a bezpecnosti je to uplne jina dimenze. c)e65 neztrati zadnou hodnotu, za 200 koupis, za 100 opravis a za 5let porad za 300 prodas. minimalne. kdo koupil pred nekolika lety peknou 750 za 300 tak dneska stoji 500. srat prachy do e38/9 se nikdy nevrati. to je proste auto jen pro fanousky a srdcare kteri stale ziji v tom ze to je vrchol nemecky techniky... ano byl to vrchol, i kdyz to nekdo umi udrzet ve stavu i za cenu naprosto absurdni tak je to i porad hezke auto... ale pouzivat to na smysluplne denni jezdeni a verit tomu ze se to nerozpadne je dneska uz proste potiz. nemluve o tom ze e65 TI NIKDY NEZREZNE!
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
souhlasím, většina E38/e39 sem jezdí xkrát ročně, furt tomu něco je, i když blbosti, ale nejčasteji už typu "prorezla naftova trubka" "prorezla brzdova trubka" což teda uplně není žádnej med. E38 už sem žádná pěkná nejezdí, ty už došly, zustali jen vraky co se maj závada 1 za měsíc-dva, sou shnilé a vymlácené a nebo majitel doliva 2 litry oleje za cestu do prahy a zpět a 60k+ za komplet udělani motoru dat nechce (kruhy, hlavy, rozvody, těsnění), no a ten s tou naftovou zase nechce dát 60k do vstřiků a do dvouhmoty tak se mu to cely třepe atd.
top E39 servisuju jen jednu 535i a ta jezdí 1x za rok, dá se do ní vždy tak 40-50k ale je to TOP A1 i když z roku 1997, ale funguje to dobře, ale aby to dobře fungovalo tak se muselo dát komplet novy chlazení, komplet novej podvozek atd, sranda je že spousta dilu na ty stary auta stojí víc jak na E65.
valná většina E65 sem jezdí 1x za rok na větší servis (nějaká ramena, tam někde něco teče, tam něco malinko zlobi) teda vlastně ne, většina E65 sem jezdí aby se jim něco vylepšilo
strašně moc bych chtěl nějakou E38 750iL, 740iL, ale nejsem ochoten za ni dát víc jak za pěknou E65 a to je dost problém.
top E39 servisuju jen jednu 535i a ta jezdí 1x za rok, dá se do ní vždy tak 40-50k ale je to TOP A1 i když z roku 1997, ale funguje to dobře, ale aby to dobře fungovalo tak se muselo dát komplet novy chlazení, komplet novej podvozek atd, sranda je že spousta dilu na ty stary auta stojí víc jak na E65.
valná většina E65 sem jezdí 1x za rok na větší servis (nějaká ramena, tam někde něco teče, tam něco malinko zlobi) teda vlastně ne, většina E65 sem jezdí aby se jim něco vylepšilo

strašně moc bych chtěl nějakou E38 750iL, 740iL, ale nejsem ochoten za ni dát víc jak za pěknou E65 a to je dost problém.
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
Jako daily bych volil peknou pokud mozna co nejmladsi e39 528i/530i nebo slusnou vyservisovanou e65 745i. e38 i e39 maji nepochybne svoje kouzlo, pro me top bmw jeste s e34, ale tyhle auta uz fakt snad jen jako vikendovku, pojezdit pro radost a davat do top stavu, na kazdodenni jezdeni by mi toho bylo lito. Jinak souhlas se vsim co napsali kluci nademnou. Otazka je taky kolik chces investovat do porizeni auta, slusna 5er muze byt jak 80k tak i 200k.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
Hm, no podle toho co pisete se jevi, ze e39 sice hezka nostalgie, ale na dennich 250 kilometru nesmysl s ohledem na caste poruchy cehokoli, takze bych se - pokud jsem dobre pochopil - mohl v servise dostat na castku servisu e65, bohuzel naprosto nevratne a hlavne s mensi jistotou spolehlivosti nez e65.
Ja jsem o te e65 zacal uvazovat v okamziku kdy jsem zjistil, ze hezka e38 je v cene hezke e65 (vicmene jak pise JaraX). A mne nejde o to mit v garazi historickej kus na vystavu, ale drice, ktery bude spolehlivy a nabidne solidni komfort, aniz by me sezral na penezich.
Pokud je to tak jak pise snejk (a on vi ze mu maximalne verim), tedy ze "udelana" e65 je spolehlive auto kteremu staci pravidelny servis a ja nebudu trnout, kde se to vysype (nutno podotknout, ze snejkovy zasahy udelaly z X5 plne funkcni auto, ktere fakt jezdi denne bez cuknuti), asi nema cenu experimentovat a ve finale dost mozna zahucet do e39 nebo e38 stejny love jako sedma, ktera je opravdu jinde...
No, nejspis jsem nalomenej na tu e65 to vypada.
Ja jsem o te e65 zacal uvazovat v okamziku kdy jsem zjistil, ze hezka e38 je v cene hezke e65 (vicmene jak pise JaraX). A mne nejde o to mit v garazi historickej kus na vystavu, ale drice, ktery bude spolehlivy a nabidne solidni komfort, aniz by me sezral na penezich.
Pokud je to tak jak pise snejk (a on vi ze mu maximalne verim), tedy ze "udelana" e65 je spolehlive auto kteremu staci pravidelny servis a ja nebudu trnout, kde se to vysype (nutno podotknout, ze snejkovy zasahy udelaly z X5 plne funkcni auto, ktere fakt jezdi denne bez cuknuti), asi nema cenu experimentovat a ve finale dost mozna zahucet do e39 nebo e38 stejny love jako sedma, ktera je opravdu jinde...
No, nejspis jsem nalomenej na tu e65 to vypada.
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
Hezky hezky.... jen jsi se dostal z porizovacky kilo a kilo na opravy na porizovacku dve kila a kilo do oprav.... a znas se, to kilo oprav je spis spodni hranice 
528, neni co zkazit

528, neni co zkazit

Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
tak vždycky se to dá prodat,takže proč tu E39 nezkusit, jen když se to bude srát tak si nesmíš říct "Ted už si to musím nechat protože jsem do toho nasypal" tadle věta utopila spoustu lidí.
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
Prodat se to da, jiste.... ale pak uz se bavime o ciste ztrate v pripade jakekoli investice do toho vozu...
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
Taky přidám slovo do pranice. Mám E39 530iA tour s LPG. Najeto s ní mám 80000km (celkově 340000km) a za celou dobu pouze spotřebák, krom nutnosti upgrade software kvůli zaseklému Board Code!!! Jediné, co mě štve, je věčná problematika kopajících př. kotoučů. Vylepšováky nepočítám... To je jiná kapitola.
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
Osobně bych měl asi celkem dilema kdybych měl omezený rozpočet cca.200k a měl si vybrat hezkou 528i/530i v pěkném stavu třeba po fanouškovi nebo e65 za 200k kde slušnější kousky před FL na této částce defakto teprve startují.
Na sk.klubu byla na prodej 530i v sedanu bez paketu s orig. tuším 130tis.km za 8500€, byla jak nová, vysela tam týden, ale myslím že už je zamluvená, ale zase na každodenní rajtování by jí byla škoda.
Jsem zvědavej co nakonec pořídíš

Na sk.klubu byla na prodej 530i v sedanu bez paketu s orig. tuším 130tis.km za 8500€, byla jak nová, vysela tam týden, ale myslím že už je zamluvená, ale zase na každodenní rajtování by jí byla škoda.
Jsem zvědavej co nakonec pořídíš


E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
Sweden> co se cen tyce tak ja jsem s udivem zjistil, ze hezka e65 predface se da poridit za velmi hezke penize (holandsko, nemecko, belgie). Kolem sedmi tisic euro je docela solidni vyber (mluvim o soukromych nabidkach), jeste pred par lety byly ceny pomalu dvojnasobne. Vymazlena e38 je cenove na cca stejne urovni jako hezka e65.
e65 me hodne laka jako auto nejen na dennich 250km, ale i jako povoz na vylety typu sbalim rodinu a mrknu se do Recka. Tohle je neco co mi e39 nenabidne, resp nabidne s mnohem mensim pohodlim (a X5 na superdlouhe cesty idealni neni, ale zase je skvela na mestsky / primestsky provoz a do hor). Ja jsem dost cestovatelskej typ a na ctryrclennou rodinu se mi 7er jevi jako lepsi volba oproti e39.
Moji udrzovanou e39 momentalne provozuje muj tata, jenze uz je na nej trochu velka, takze nejspise dojde k vymene a dostane moje kabrio.
Takze pokud ma nekdo zajem o nadprumerne udrzovanou e39 528, na jaro / v lete nejspis bude k mani.
e65 me hodne laka jako auto nejen na dennich 250km, ale i jako povoz na vylety typu sbalim rodinu a mrknu se do Recka. Tohle je neco co mi e39 nenabidne, resp nabidne s mnohem mensim pohodlim (a X5 na superdlouhe cesty idealni neni, ale zase je skvela na mestsky / primestsky provoz a do hor). Ja jsem dost cestovatelskej typ a na ctryrclennou rodinu se mi 7er jevi jako lepsi volba oproti e39.
Moji udrzovanou e39 momentalne provozuje muj tata, jenze uz je na nej trochu velka, takze nejspise dojde k vymene a dostane moje kabrio.
Takze pokud ma nekdo zajem o nadprumerne udrzovanou e39 528, na jaro / v lete nejspis bude k mani.
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
Aha, tak tady neni o cem, nevim jestli jsi ten najezd pred tim nekde zminil ale pri najezdu 250km/den neni co resit pokud se jedna e65 vs. e39. Ted uz jen najit ten spravny zachovaly a vybaveny kousek.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: e38 vs e39 - daily car: ktere?
tak to bych vůbec neváhal a utíkal pro nějakou 745Li a prolítal tím celou evropu