Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E46 - motory

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
ganmiki
Registrovaný
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
Bydliště: u Poděbrad
Klubové ID: 4014

E46 - motory

#1 Příspěvek od ganmiki »

Ahoj, něco jsem si pročetl tady a něco jinde na síťi, takže nějakou základní představu mám, uvažuji možná o nákupu E46, je to jedna z variant, nejsem žádný velký fanda do BMW, prostě jsem BMW ještě nikdy neměl a po pár letech bych si zase zkusil nějakou zadokolku, měl jsem nějaký zadohraby Volva, toliko k úvodu.
Dotaz mám k motorizaci, diesel nechci, takže benzín, zde by se mi hodně líbil chválený šestihrnek 125kw, nicméně v mojí cenové relaci ( do 70t. ) jich je jako šafránu, takže otázka zní, je třeba se nějak bát motorizací 110kw případně 85kw, neřeším teď jízdní vlastnosti, akceleraci, spotřebu či něco podobného, nejsem mladej janek, zajímají mě spíš bolavá místa, poruchy apod., chci auto na spolehlivé ježdění do práce, aktuálně mám již několik let v rodině dva japonce a nemůžu si po stránce spolehlivosti stěžovat, ale jeden je už dosluhující a tak začínám hledat náhradu. Jedním z určujících prvků je pro mě také rozvod řetězem a jak jsem psal rád bych zase zadohrab. Také by mě zajímaly ze zkušeností majitelů jestli jsou nějaké rozdíly ( pro a proti ) v sedanu a kombi ( Compact nechci ), když beru v potaz, že to kombi je vlastně takový spíš pseudo, zas tak velký to není.
Díky za věcné reakce.
Miki
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova
Klubové ID: 3145

Re: E46 - motory

#2 Příspěvek od Kani »

Mas ke sve cenove relaci i nejakou rezervu, nebo jedes tzv. nadoraz? Protoze jestli nemas "aspon" 20% ceny na pripadny servis po koupi, tak se na to rovnou vykasli. Budes se akorat proklinat.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: E46 - motory

#3 Příspěvek od paca »

Pokud chceš spolehlivý benzinový motor, tak R6 s označením motoru m52 (r.v. 1998-2000) = 320i (110kw), 323i (125kw) nebo 328i (142kw).
A jestli nejsi žádný závodník, tak je jedno jestli máš sedan nebo kombi. Kupé má oproti sedan/kombi sportovnější podvozek už z výroby. Pokud by jsi chtěl sportovnější podvozek u sedanu/kombi, tak hledej auta s výbavou "mpaket", tyto auta mají ještě "sportovní" interiér a exteriér (bohužel narazíš v inzerci na dost takových "empaketů", kde někdo vymění pouze př. nárazník a ihned auto vystavují s výbavou "mpaket" :twisted: např. zde https://auto.bazos.cz/inzerat/68438385/ ... ALPINE.php )
Naposledy upravil(a) paca dne čtv 05.01.2017 15:52, celkem upraveno 1 x.
ganmiki
Registrovaný
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
Bydliště: u Poděbrad
Klubové ID: 4014

Re: E46 - motory

#4 Příspěvek od ganmiki »

to Kani:
Ahoj, jak jsem psal, nejsem žádnej nezkušenej zajíc, nějaký auta už jsem měl a vím co je po koupi třeba, těch cca 70t. není žádný strop ani nahoru ani dolu, je to nějaká střední rovina kolem který bych se rád pohyboval, čili když koupím dobře za 45t a 30t do toho vrazím s tím, že to bude na x tisíc v cajku je stejně dobře jako když koupím za 65t a vrazím do toho 10t, samozřejmě bych nerad koupil za 70t a vrazil do toho 50t, ale už jsem měl taky v minulosti auto, který se sypalo jak písek v přesýpacích hodinách a když mě to po roce a investovaném dvojnásobku kupní ceny přestalo bavit, šlo do světa. Ono pak případně stejně vstupuje do hry ještě to, zda pro něj nedojet do raichu, mám s tím zkušenost s tím japoncem a ač jsem tady mohl to auto koupit o cca 25% levněji, tak se mi tady ty stočený nablejskaný nikdy nezbořený bazarový pastičky nelíbily a raději jsem si ho dovezl sám a nelituji, za bez měsíce 6 let a najetých cca 130 tis. mi vychází cena na kilometr cca 1kč ( samozřejmě mimo palivo, tedy pořizovací cena + investice + povinné ručení ) což beru za dobré.
ganmiki
Registrovaný
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
Bydliště: u Poděbrad
Klubové ID: 4014

Re: E46 - motory

#5 Příspěvek od ganmiki »

to paca:
Ahoj, díky, ano to je přesně to, na co se ptám, opravdu je třeba se bát těch slabších benzínových čtyřválců? Že je R6 lepší nerozporuji, jenom, že jsem se dočetl, že 4V nebrat, ale přitom s tím jezdí ( alespoň co vidím tady v ČR kolem sebe ) podle mě většina benzínových E46, tak mě právě zajímá, zda je ten rozdíl ve spolehlivosti tak markantní, že se vyplatí nevzít pěknou 1,8 a raději déle shánět R6?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: E46 - motory

#6 Příspěvek od paca »

osobně jsem R4 nikdy neměl, ale co čtu na foru, tak mívají tyhle motory hodně problémů s valvetronikem atd.... a spotřeba benálu je vcelku na stejné úrovni, takže nebylo o čem přemýšlet :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 - motory

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Rozdíl je v pocitu z auta a v životnosti, řadový šestiválec je "jiná liga" oproti máloválcům.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ganmiki
Registrovaný
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
Bydliště: u Poděbrad
Klubové ID: 4014

Re: E46 - motory

#8 Příspěvek od ganmiki »

to Francis:
Ok, díky, životnost je pádný argument. Co se týče pocitu, no mimo to, že je to subjektivní, pak pro Vás ( myšleno v dobrém ) závodníky jsem já co by v minulosti velmi spokojený řidič automobilů Volvo řady 2 a 7 k smíchu ( kdo tyto lodě zná, pochopí jaké jsou to sporťáky ), takže tady si žádný měřitelný nároky nekladu. Ačkoli když jsem měl SAAB 900 2,0 Turbo, tak přiznávám, bavilo mě to ;)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 - motory

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pocit z vyváženého řadového šestiválce je jiný než z máloválce. Nejde jen o výkon a dynamiku, ale o charakter motoru, o zvuk a (ne)vibrace, v jakých otáčkách "tahá" atd.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ganmiki
Registrovaný
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
Bydliště: u Poděbrad
Klubové ID: 4014

Re: E46 - motory

#10 Příspěvek od ganmiki »

to Francis:
ok, rozumím

to paca:
proč zrovna M52 ? to omezuje výběr pouze na 98-00, co ten další M54? nebo zachovalý předchůdce M50?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: E46 - motory

#11 Příspěvek od paca »

V e46 m50 nebyla (ta byla v prvních e36, tuším r.v. 91-94), ale jak píšeš v průběhu roku 2000 se začala dávat m54, která vychází z m52, ale má problém že žere olej. Ale není to žádná tragédie, zrovna vlastním m54 320i (125kw).
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

Re: E46 - motory

#12 Příspěvek od honzabiker1 »

ganmiki píše:to paca:
Ahoj, díky, ano to je přesně to, na co se ptám, opravdu je třeba se bát těch slabších benzínových čtyřválců? Že je R6 lepší nerozporuji, jenom, že jsem se dočetl, že 4V nebrat, ale přitom s tím jezdí ( alespoň co vidím tady v ČR kolem sebe ) podle mě většina benzínových E46, tak mě právě zajímá, zda je ten rozdíl ve spolehlivosti tak markantní, že se vyplatí nevzít pěknou 1,8 a raději déle shánět R6?
Ctyrvalec na bezne jezdeni staci, R6 jsou samozrejme lepsi, ale za 70k je lepsi koupit za zachovaly R4, nez neudrzovanou a shnilou R6..

Do e46 pred fl (do 2001) se davaly ctyrvalce M43TUB19, ve dvou vykonovych variantach (316i 77kW a 318i 87kW) - to jsou jednoduche, nenarocne 8v motory. V po fl modelech jsou motory N42 (v 316i je 1,8 s vykonem 85kW a v 318i 2l s vykonem 105kW) - ty uz bych osobne nebral, jsou to dost slozite motory, maji variabilni casovani a zdvih ventilu (Vanos a Valvetronic), jsou u nich ve vyssich najezdech problemy s rozvody, atd..
ganmiki
Registrovaný
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
Bydliště: u Poděbrad
Klubové ID: 4014

Re: E46 - motory

#13 Příspěvek od ganmiki »

to honzabiker:
Díky za názor.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: E46 - motory

#14 Příspěvek od paca »

No kdysi jsem dovezl na kšeft e36tku 1.8i, což bude asi "stejný" motor jak v prvních e46tkách, tak to zas tak špatně nejelo, ale dlouhodobě nemám zkušenost se čtyřválci.
Tak chce to asi objet pár inzerátů a srovnat co bude vyhovovat. Ono najít u nás v republice 16-17 let starou a zachovalou e46tku okolo 70tis kaček bude trošku obtížnější.
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

Re: E46 - motory

#15 Příspěvek od honzabiker1 »

1,8 v e36 je hodne podobny, ale uplne stejny neni (je to M43B18, v e46 je M43TUB19 - ma obsah 1,9 misto 1,8, ma jiny motormanagement, vyhrivany termostat, sekundarni vzduch, atd.. M43TUB19 se ve slabsi verzi 77kW daval i do e36 Compact na konci vyroby (1999-2000)). Dynamika je ale u e36 318i a e46 pred fl 318i skoro stejna (e46 jede o neco malo lepe v nizsich otackach).


Jinak do 70 se da 318i sehnat v pohode. Doporucoval bych zamerit se na auta z Italie (daji se sehnat uplne bez kousku rzi), protoze vetsina aut z D, nebo CR jsou shnila. Treba tohle nevypada spatne: https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/ ... oFrom=list
ganmiki
Registrovaný
Příspěvky: 187
Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
Bydliště: u Poděbrad
Klubové ID: 4014

Re: E46 - motory

#16 Příspěvek od ganmiki »

Děkuji všem za názory, je fajn, že klubové stránky existují a fungují.

To honzabiker1:
Ano něco takového mám na mysli, snad jen což je otázka osobního vkusu, mě se u BMW více líbí světlejší barvy, ale to je detail, nakonec stejně rozhoduje celkový stav.

Tak uvidíme jak to dopadne, rozhodne letní STK na starším voze, když to bude už špatný a stálo by to majlant aby to bylo bezpečný pak bych něco sháněl ještě letos, když to ještě dva roky vydrží tak třeba ještě víc pošetřím.

THX
Odpovědět