Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Zdravím všechny,
Chystám se koupit BMW E60 523i r.v. 2008 cca 160K km (jelikož se mi na octavii sype převodovka a části kolem ní, tak jsem se rozhodl koupit rovnou jiné auto) a chtěl jsem dotázat zkušenějších a také majitelů BMW, jak jsou spokojeni s tímto či podobným BMW E60, jaké čekat problémy ohledně servisu a na co si dát pozor při koupi.
Děkuji všem za informace
Chystám se koupit BMW E60 523i r.v. 2008 cca 160K km (jelikož se mi na octavii sype převodovka a části kolem ní, tak jsem se rozhodl koupit rovnou jiné auto) a chtěl jsem dotázat zkušenějších a také majitelů BMW, jak jsou spokojeni s tímto či podobným BMW E60, jaké čekat problémy ohledně servisu a na co si dát pozor při koupi.
Děkuji všem za informace
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Hlavně se připrav na to že servis bude 2x komplikovanější a dražší! než Octavia.
Jinak doporučím vyhledej si zde větší témata okolo koupě E60 a hned budeš mít sám představu co a jak, na co se zaměřit.
Jinak doporučím vyhledej si zde větší témata okolo koupě E60 a hned budeš mít sám představu co a jak, na co se zaměřit.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Jako Škodovkáře tě musím zklamat, objem kufru v E60 je pouhých 520litrů oproti liftbackových 560l v OII. Chybí zde také několik simply clever řešení, včetně odkládacích přihrádek, či deštníku ve dveřích.. Co zvážit Supa jako odpovídající velikostní třídu?
Ps.: ne jako vážně, jen mě zajímá co vede majitele Škodůvek k BMW?
Ps.: ne jako vážně, jen mě zajímá co vede majitele Škodůvek k BMW?

Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
S vyšší cenou a servisem počítám, původně jsem chtěl 750i po face, ale jelikož se mi ve ST začala ozývat převodovka a ve ČT bylo v servisu řečeno, že je úplně na odpis nechci do Octavky rvát 40K za opravu když je to půl ceny auta. A bohužel to přišlo tak narychlo, že na 750 ještě není cash.
Takže je nyní moje volba 5 řada.. Proto se ptám především majitelů vozů BMW e60 zda to za to stojí nebo by třeba se svojí zkušeností zvolili raději něco jiného.
Co se týče prostoru atd řešit nemusím, nemám rodinu, takže je to auto zatím pro moje potěšení a radost.
Otec 6 let zpět měl e60 530d jako firemní a auto se mi líbilo, jenže to jsem byl čerstvě na vejšce a nedokázal jsem to objektivně zhodnotit s každodenním používáním a případnými starostmi
Četl jsem různé příspěvky a asi každé auto má své úskalí a motorově by mělo být tohle BMW spolehlivé..
PS: octavku jsem koupil od našich když si kupovali SUV, takže to nebylo úplně vysněné auto, ale udělal jsem na tom spoustu úprav a lehký tuning... BMW je prostě moje krevní skupina
Takže je nyní moje volba 5 řada.. Proto se ptám především majitelů vozů BMW e60 zda to za to stojí nebo by třeba se svojí zkušeností zvolili raději něco jiného.
Co se týče prostoru atd řešit nemusím, nemám rodinu, takže je to auto zatím pro moje potěšení a radost.
Otec 6 let zpět měl e60 530d jako firemní a auto se mi líbilo, jenže to jsem byl čerstvě na vejšce a nedokázal jsem to objektivně zhodnotit s každodenním používáním a případnými starostmi
Četl jsem různé příspěvky a asi každé auto má své úskalí a motorově by mělo být tohle BMW spolehlivé..
PS: octavku jsem koupil od našich když si kupovali SUV, takže to nebylo úplně vysněné auto, ale udělal jsem na tom spoustu úprav a lehký tuning... BMW je prostě moje krevní skupina

- abcent500
- Registrovaný
- Příspěvky: 365
- Registrován: sob 13.02.2016 01:00
- Bydliště: Graz
- Klubové ID: 3807
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Asi nejsem ten pravy, co by ti poradil ale mam e61, rok 2007,najeto 186 tis. v nafte necely rok a pro me to byl jeste vetsi skok z me tehdejsi Nissana Almery. Po koupi se auto tvarilo jako dobry kup, vypadalo, ze kdyz se postaram o pravidelny servis, olej, brzdy atd.,bude si vesele vrnet dal. Mesic po mesici me cekala vymena:
Motorovy olej
Komplet brzdy
Podtlakovy ventil
Skrtici klapa
Tesneni na turbu
Oprava kabelaze patych dveri
Hlavni termostat a termostat Egr (jelikoz kdyz jeden z nich je mrtvej, neregeneruje ti filtr pevnych castic)
To uz jsme na castce okolo 60 tis. Kc
Dale me ceka repas prevodovky cca 70 tis.Kc
Letni gumy + zimni gumy cca 20 tis. Kc
Tech problemu je opravdu spousta, doporucim ti hodne si cist a ucit se, co auto potrebuje, hlidat si teploty, kup si nejakou diagnostiku at muzes kdykoliv mrknout, co se s autem deje.
Priste asi tohle auto v benzinu nebo uz 7er.
Pokud me jeste neco napadne, doplnim.
Motorovy olej
Komplet brzdy
Podtlakovy ventil
Skrtici klapa
Tesneni na turbu
Oprava kabelaze patych dveri
Hlavni termostat a termostat Egr (jelikoz kdyz jeden z nich je mrtvej, neregeneruje ti filtr pevnych castic)
To uz jsme na castce okolo 60 tis. Kc
Dale me ceka repas prevodovky cca 70 tis.Kc
Letni gumy + zimni gumy cca 20 tis. Kc
Tech problemu je opravdu spousta, doporucim ti hodne si cist a ucit se, co auto potrebuje, hlidat si teploty, kup si nejakou diagnostiku at muzes kdykoliv mrknout, co se s autem deje.
Priste asi tohle auto v benzinu nebo uz 7er.
Pokud me jeste neco napadne, doplnim.
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Nooo to je celkem darda
... chci jít právě do benzínu v manuálu, tak snad to nebude tak problémový, ale info každopádně užitečný. Na octávce jsem si dělal hodně věcí sám u BMW se na to zrovna necítím jelikož to auto ještě neznám, takže třeba časem... Vážnější opravy bych nechal určitě odborníkům a co jsem se zajímal o 7er, tak dle info z fóra je tu jarax nebo snejp a třeba i další...

Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Tak ja sem do E61 sel taky z Oktavky 2002, ale uz predtim sem mel ruzny mladsi renaulty a jednoho mercedesa...
Tim chci rict ze nejsem presne ten respondent kteryho hledas, pac u me byla oktavka jen prestupnou stanici po dobu stavby baraku..
No nez se vratit k oktavce, jdu bud do mazdy/hondy, nebo klidne do Laguny.
BMW me bavi uz skoro 3 roky a asi mam stesti, ale z kalhot me rozhodne nestahuje! Kdybych mel cas a prostor, tak si ten mechanickej servis delam sam, neni to nic slozityho, to auto je inteligentne udelany...
Tim chci rict ze nejsem presne ten respondent kteryho hledas, pac u me byla oktavka jen prestupnou stanici po dobu stavby baraku..
No nez se vratit k oktavce, jdu bud do mazdy/hondy, nebo klidne do Laguny.
BMW me bavi uz skoro 3 roky a asi mam stesti, ale z kalhot me rozhodne nestahuje! Kdybych mel cas a prostor, tak si ten mechanickej servis delam sam, neni to nic slozityho, to auto je inteligentne udelany...
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Ahoj. Obecne je E60 docela draha na provoz. Ale ktere bmw neni. S octavkou nemuzes srovnavat. Predpokldem je ze se budes drzet jen znackovych ND jinak bmw nema smysl kupovat a to jsi cenou vysoko nad cenami ND na skodovku. Jinak na tom aute je dost much..motor je kazdeho volba. Ja osobne bych nesel do nafty a to jsem ji puvodne chtel. Pro me bmw konci N52. 523 nevim jak pojede ani nevim co to je za motor, tusim ze jak n52 tak n53 ze?
Jinak za zminku stoji neustale reseni blbosti tipu zateka mi voda nekam...ibs modul u baterky...ccc apod elektrika a ruzne vrzani piskani apod. Vse se da vyresit ale clovek by si prave rekl ze by to v bmw byt nemelo..osobne jsem hodne z techto problemu resil tak vim o cem to je..
E60 je jizdne docela fajn, ale je dost tvrda a kazda dira vymol nebo kanal te s*re a to o dost vic nez na jinem aute (mam srovnani s vw a pracovni octou I), proste jsou to rany do auta jako krava a ja trpim. Proto musis mit oci na stopkach a beztak nekdy diru trefis. Takze na nase cesty e60 moc nedoporucuju. Ale jizdni vlastnosti jsou o dost dal nez u koncernu..da se s ni mnohem rychleji projet zatacka a celkove je to vyrazne bezpecnejsi co se tyka stability a rizeni.
Mluvim o aute s DD a aktivnim rizenim. Bez toho jsem s 60kou nejel tak nevim a ani bych ji nechtel.
Pokud uvazujes nad 750i tak bych do ni sel. Ja do ni rozhodne pujdu, ale az casem. Mam svou petku rad.
Jinak za zminku stoji neustale reseni blbosti tipu zateka mi voda nekam...ibs modul u baterky...ccc apod elektrika a ruzne vrzani piskani apod. Vse se da vyresit ale clovek by si prave rekl ze by to v bmw byt nemelo..osobne jsem hodne z techto problemu resil tak vim o cem to je..
E60 je jizdne docela fajn, ale je dost tvrda a kazda dira vymol nebo kanal te s*re a to o dost vic nez na jinem aute (mam srovnani s vw a pracovni octou I), proste jsou to rany do auta jako krava a ja trpim. Proto musis mit oci na stopkach a beztak nekdy diru trefis. Takze na nase cesty e60 moc nedoporucuju. Ale jizdni vlastnosti jsou o dost dal nez u koncernu..da se s ni mnohem rychleji projet zatacka a celkove je to vyrazne bezpecnejsi co se tyka stability a rizeni.
Mluvim o aute s DD a aktivnim rizenim. Bez toho jsem s 60kou nejel tak nevim a ani bych ji nechtel.
Pokud uvazujes nad 750i tak bych do ni sel. Ja do ni rozhodne pujdu, ale az casem. Mam svou petku rad.
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
To s tim podvozkem je pravda, je dost tuhej, ale netvrdil bych ze je na nase cesty nevhodnej. Mozna tak s Mpodvozkem anebo na RunFlatech je to neprijemny, ale priznejme si, nase cesty, po kterych denne jezdime uz nejsou takova tragedie jako pred 10 a vice lety. Neberu v potaz Prahu... !!
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Za mě proč ne, ale náklady na provoz Okty si vynásob tak 5x, takže pokud nechceš dát teď 40tis za repas převodovky, vůbec nad e60 nepřemýšlej... LCI auta jsou imho úplně jinde než předLCI (vrzající seroucí se uvnitř hnus)... u N53 počítej se vstřikama, Hppf, Nox a cívkama (což je rámcově 25, 12, 10, 6=53tis)... To je takovej vstupní refresh motoru .-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Díky všem za rady a zkušenosti. Mám vyhlídnutý právě po face 2008 (a tam je myslím ta N53) benzín 2.5L.
Servis počítám, že dražší bude, nechávám si taky nějakou cash rezervu pro případné opravy... Co se týče provozu, tak na octavce jsem měl spotřebu s řazením s meziplynem kolem 12L, takže tady to asi bude +- stejný
Zítra se na něj jdu podívat, tak uvidím zda mě to nadchne i po svezení a v jakým to bude stavu
Servis počítám, že dražší bude, nechávám si taky nějakou cash rezervu pro případné opravy... Co se týče provozu, tak na octavce jsem měl spotřebu s řazením s meziplynem kolem 12L, takže tady to asi bude +- stejný
Zítra se na něj jdu podívat, tak uvidím zda mě to nadchne i po svezení a v jakým to bude stavu

Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
bez diagnostiky ?
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Hele a proc nevazujes o nejakym plnohodnotnejsim motoru?FifaTHOR píše:Díky všem za rady a zkušenosti. Mám vyhlídnutý právě po face 2008 (a tam je myslím ta N53) benzín 2.5L.
Servis počítám, že dražší bude, nechávám si taky nějakou cash rezervu pro případné opravy... Co se týče provozu, tak na octavce jsem měl spotřebu s řazením s meziplynem kolem 12L, takže tady to asi bude +- stejný
Zítra se na něj jdu podívat, tak uvidím zda mě to nadchne i po svezení a v jakým to bude stavu
Jestli jsi jezdil s oktavkou za 12, tipuju ze to bylo nejaky benzinovy turbo... No jenomze BMW je min o 300kg tezsi n ten vykon 140kw neni buhvi co...kor v porovnani s ctyrvalcovym turbem ktery ted asi uzivas..
Mam na mysli bud 530i nebo V8...
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Moc na vyber toho bohuzel neni a jiste, ze bych radeji 3.0L nebo V8, ale bud je to uplny zaklad nebo skareda barva a interier, popr. pred face nebo diesel a ten sem nechtel... (taky cena je pak jinde)
Mam 1.6 precipovanou a upravenou, takze nejakych 150 to odhadem muze mit.
Diagnostiku mame domluvenou v autorizaku, protoze tak rychle sem nikoho nesehla a navic jeste v praze..
Mit cas premyslim i o D dovozu, jenze auto potrebuju rychle, octavka uz jede jen na pul plynu...
Kazdopadne uvidim zitra, pokud mi to nebude sedet, tak samozrejme budu hledat idealnejsi.
Mam 1.6 precipovanou a upravenou, takze nejakych 150 to odhadem muze mit.
Diagnostiku mame domluvenou v autorizaku, protoze tak rychle sem nikoho nesehla a navic jeste v praze..
Mit cas premyslim i o D dovozu, jenze auto potrebuju rychle, octavka uz jede jen na pul plynu...
Kazdopadne uvidim zitra, pokud mi to nebude sedet, tak samozrejme budu hledat idealnejsi.
- tommee
- Registrovaný
- Příspěvky: 660
- Registrován: pát 27.06.2014 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 3625
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Spis ady asi kluci snazi naznacit neukvapit se. Po presednuti z Oktavky se i petka pred smrti muze jevit jako super auto, ale je hrozne jednoduchy do toho desne zahucet
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Oktavka 1.6 150PS ?? Dyt to je atmosfera a ma v zakladu 100 nebo 115PS..
Tak to pak z ty 523 udelate hrave vykon 530 zejo
Tak to pak z ty 523 udelate hrave vykon 530 zejo

- mykovec
- Registrovaný
- Příspěvky: 197
- Registrován: stř 13.04.2016 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 3813
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Naprosto souhlasím s Hanz, jednu takovou N53 (200kw E91) jsem kupoval na jaře a všechno zmíněné už je vyměněno (mě to vyšlo s prací spíš tak na 70tis) a chyba byla to neudělat hned na začátku, takhle to dopadlo stejně, akorát víc nervů. K tomu jsem ještě měnil jednu lambdu (jsou tam celkem 4ks, 3 mě ještě čekaji, každá oem skoro za 5tis). No a pak jsou na N53 jestě libůstky typu NOx kat, kterej vyjde snad na 1,5tis euro. Někomu tady na fóru se rozpadl už při 170tis.
Osobně nelituju, ale to je taky proto, že ta 200kw N53B30 v E91 jede a dělá mi to úsměv na tváři, ale u tý 140kw verze (krouťák jen 240Nm) bych to teda podstupovat nechtěl, když vycházím z toho, že tyhle díly tam budou lautr stejný. To už je trochu moc peněz za málo muziky. Poslední slušnej benzín byl pro mě M54 (do roku 2005), ale to už není k sehnání, navíc s neduhama preLCI.
Osobně nelituju, ale to je taky proto, že ta 200kw N53B30 v E91 jede a dělá mi to úsměv na tváři, ale u tý 140kw verze (krouťák jen 240Nm) bych to teda podstupovat nechtěl, když vycházím z toho, že tyhle díly tam budou lautr stejný. To už je trochu moc peněz za málo muziky. Poslední slušnej benzín byl pro mě M54 (do roku 2005), ale to už není k sehnání, navíc s neduhama preLCI.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 29.01.2015 01:00
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Jirke: To určitě udělá, ale zase pak bude mít stejný problém jako teď s oktávkou - rozsype se mu převodovka. Nebo něco jiného, třeba spojka nebo rovnou motor. Nevím, asi bych si na tohle hraní koupil zase oktávku, 5er si takovou smrt nezaslouží 

Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
To chápu, mám z toho trošku obavy, ale uvidím na místě.. lámat se přes koleno nebudu abych to koupil.
Jestli z toho nebudu mít dobrej pocit, tak jedu zpět s prázdnou.
To máš pravdu.. na octávce jsem si dělal spoustu úprav, protože je to jedno z mých hobby... vačka, sání, filtry, rozvody, celý výfuk a vstřiky prošly po čipu výměnou nebo renovací a o úpravě interiéru ani nemluvě. Ty koně typuju odhadem, na brzdu už to teď nestihnu
Superb TDI 1.9 jsem nechal za sebou co má mladá.. na BMW nic velkýho neplánuju, snad jen nový kroužky pro denní svícení zatím.
Jestli z toho nebudu mít dobrej pocit, tak jedu zpět s prázdnou.
To máš pravdu.. na octávce jsem si dělal spoustu úprav, protože je to jedno z mých hobby... vačka, sání, filtry, rozvody, celý výfuk a vstřiky prošly po čipu výměnou nebo renovací a o úpravě interiéru ani nemluvě. Ty koně typuju odhadem, na brzdu už to teď nestihnu

Superb TDI 1.9 jsem nechal za sebou co má mladá.. na BMW nic velkýho neplánuju, snad jen nový kroužky pro denní svícení zatím.
Re: Rada - koupě BMW E60 523i 2008
Hmm.. teď jsi mi s tím výkonem nasadil broukamykovec píše:Naprosto souhlasím s Hanz, jednu takovou N53 (200kw E91) jsem kupoval na jaře a všechno zmíněné už je vyměněno (mě to vyšlo s prací spíš tak na 70tis) a chyba byla to neudělat hned na začátku, takhle to dopadlo stejně, akorát víc nervů. K tomu jsem ještě měnil jednu lambdu (jsou tam celkem 4ks, 3 mě ještě čekaji, každá oem skoro za 5tis). No a pak jsou na N53 jestě libůstky typu NOx kat, kterej vyjde snad na 1,5tis euro. Někomu tady na fóru se rozpadl už při 170tis.
Osobně nelituju, ale to je taky proto, že ta 200kw N53B30 v E91 jede a dělá mi to úsměv na tváři, ale u tý 140kw verze (krouťák jen 240Nm) bych to teda podstupovat nechtěl, když vycházím z toho, že tyhle díly tam budou lautr stejný. To už je trochu moc peněz za málo muziky. Poslední slušnej benzín byl pro mě M54 (do roku 2005), ale to už není k sehnání, navíc s neduhama preLCI.
