Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW X5 koupě
Re: BMW X5 koupě
Pro IS
Dlouhodobá spotřeba šla ze 14,2 na 14,3.
Krátkodobá, teď týden teploty okolo nuly, 10ti km jízdy, spotřeba po 5ti km 15,2 a po 10ti km 14,8 a pořád dokola.
Pokud přimrzne, asi půjde ještě nahoru. Teď ještě budu zkoušet webasto, jak ovlivní spotřebu.
Dlouhodobá spotřeba šla ze 14,2 na 14,3.
Krátkodobá, teď týden teploty okolo nuly, 10ti km jízdy, spotřeba po 5ti km 15,2 a po 10ti km 14,8 a pořád dokola.
Pokud přimrzne, asi půjde ještě nahoru. Teď ještě budu zkoušet webasto, jak ovlivní spotřebu.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Re: BMW X5 koupě
Webasto toho moc neudělá, jelikož ohřívá jen okruh topení, ale spíš si zkontroluj termostat.
Re: BMW X5 koupě
Termostat by měl být v pořádku,po 3km je ven z modrého a cca po 5ti na místě uprostřed.
Auto stojí venku pod přístřeškem,tak promrzá více než v garáži. Asi to bude normální u předface...dvě rozvodovky navíc.
Okruh topení by měl být mimo termostat, takže jakoby malý okruh přímo do motoru. Ale jestli to nemá čerpadlo, tak se teplá voda
do motoru asi nedostane. Minimálně by to mělo pomoct, když už nemusí studený motor ohřívat topení. Anebo není problém se studeným motorem, ale studenýma převodama.
Nebo je to zase jinak? V každém případě to zkusím vypozorovat a při nejhorším se po ránu zahřeju já.
Díky.
Auto stojí venku pod přístřeškem,tak promrzá více než v garáži. Asi to bude normální u předface...dvě rozvodovky navíc.
Okruh topení by měl být mimo termostat, takže jakoby malý okruh přímo do motoru. Ale jestli to nemá čerpadlo, tak se teplá voda
do motoru asi nedostane. Minimálně by to mělo pomoct, když už nemusí studený motor ohřívat topení. Anebo není problém se studeným motorem, ale studenýma převodama.
Nebo je to zase jinak? V každém případě to zkusím vypozorovat a při nejhorším se po ránu zahřeju já.

Díky.
Re: BMW X5 koupě
To webasto je tam právě proto, aby ohřálo motor+topení. Měl jsem to v Sharanu. Naprogramuješ a ráno sedáš do teplého auta.Spotřeba byla udávaná cca0,6l/h,ale baterka docela trpí.
Re: BMW X5 koupě
Určitě. V návodu píšou, že se nemá 2x po sobě spouštět bez jízdy, aby se mohla dobít baterie.
Zapínám cca 5-10min. před a je to už znát, že se vypne jakoby sytič dřív. Pak to vypnu za jízdy po 5ti min.,
to už je teplota v normálu. Jestli to ale k něčemu bude se uvidí.
Zapínám cca 5-10min. před a je to už znát, že se vypne jakoby sytič dřív. Pak to vypnu za jízdy po 5ti min.,
to už je teplota v normálu. Jestli to ale k něčemu bude se uvidí.
Re: BMW X5 koupě
V X5 webasto take zahriva i MOTOR?ls píše:To webasto je tam právě proto, aby ohřálo motor+topení. Měl jsem to v Sharanu. Naprogramuješ a ráno sedáš do teplého auta.Spotřeba byla udávaná cca0,6l/h,ale baterka docela trpí.
Do ted jsem mel za to, ze se ohral jen okruh topeni a motor zustal studeny?
Re: BMW X5 koupě
dogeatdog Tak to nevím jak by to dokázalo ohřívat jen topení, když je topení napojené na 1 okruh(motor)
Re: BMW X5 koupě
pokud je webasto z vyroby tak ohřívá jen kabinu, je tam ventil kterej si to zavře aby nešla voda do motoru, samozřejmě po startu motoru se nějaká teplá voda dostane do motoru, tzn že malinečko to ohřeje i motor.
Re: BMW X5 koupě
To jako i u nafty? To bude asi patent BMW protože VW ohřívá motor i interier.
Re: BMW X5 koupě
Tak nevím jak u X5, ale u E90 webasto ohřívá motor a zároveň interier. Mám změřeno po 15 minutách chodu je teplota motoru cca 40 st. a v kabině je krásně teplo, venkovní teplota -5 st.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Re: BMW X5 koupě
Takže trochu osvěty:
Webasto u BMW se dělí na dvě základní varianty ohřevu:
1 Předehřev - tzn. ohřeje auto před nastartováním, nebo kdykoliv si ho pustíš sám při vypnutém motoru a to pouze malý okruh topení.
2 Příhřev - tzn. ohřívá vodu při chodu motoru, aby se auto dostalo rychleji na provozní teplotu.
Nafty vesměs měli jen příhřev, jelikož se ropák dlouho zahřívá - tzn od webasta šla dvojtrubka jen do motorové vody. Pokud měli i předehřev tak webasto ústilo do trojtrubky před kterou je ventil, který přepíná jednotlivé cesty - Předehřev=jen okruh topení Příhřev= jen okruh motoru. U varienty příhřev se dá předehřev dokódovat, ale nefunguje to jako origo (odkóduje se ventil a spustí se čerpadlo motoru) a ohřívá to potom jak motor tak kabinu - výsledek je obojí vlažné - mám to takhle u e53 a stačí to.
Benzín když má webasto má vždy předehřev a prý se příhřev k tomu nikdy nedělal, ale jde jednoduše dokódovat.
Takže prostě a jednoduše u BMW se Ti vždy ohřívá jedno nebo druhé a je to dané tím, že BMW narozdíl od koncernu má u webasta svoji elektroniku a své řídící jednotky a dělají pořádné motory jak do objemu tak do velikosti a kdyby bufík ohříval obojí nebylo by to ono ne jak koncern s těma jejich maloobjemovíma sračkama.
Webasto u BMW se dělí na dvě základní varianty ohřevu:
1 Předehřev - tzn. ohřeje auto před nastartováním, nebo kdykoliv si ho pustíš sám při vypnutém motoru a to pouze malý okruh topení.
2 Příhřev - tzn. ohřívá vodu při chodu motoru, aby se auto dostalo rychleji na provozní teplotu.
Nafty vesměs měli jen příhřev, jelikož se ropák dlouho zahřívá - tzn od webasta šla dvojtrubka jen do motorové vody. Pokud měli i předehřev tak webasto ústilo do trojtrubky před kterou je ventil, který přepíná jednotlivé cesty - Předehřev=jen okruh topení Příhřev= jen okruh motoru. U varienty příhřev se dá předehřev dokódovat, ale nefunguje to jako origo (odkóduje se ventil a spustí se čerpadlo motoru) a ohřívá to potom jak motor tak kabinu - výsledek je obojí vlažné - mám to takhle u e53 a stačí to.
Benzín když má webasto má vždy předehřev a prý se příhřev k tomu nikdy nedělal, ale jde jednoduše dokódovat.
Takže prostě a jednoduše u BMW se Ti vždy ohřívá jedno nebo druhé a je to dané tím, že BMW narozdíl od koncernu má u webasta svoji elektroniku a své řídící jednotky a dělají pořádné motory jak do objemu tak do velikosti a kdyby bufík ohříval obojí nebylo by to ono ne jak koncern s těma jejich maloobjemovíma sračkama.
Re: BMW X5 koupě
Já se nehádám a nesrovnávám VW s BMW, ale je to docela nelogické to takto dělit,když to může fungovat oboje naráz.
Re: BMW X5 koupě
Jestli dobře chápu schéma http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=64_1517
tak ventil s čerpadlem č.5 řídí zda jde voda do topení nebo do motoru, případně do obou. Mám z výroby nezávislé topení a fakt to ohřívá i motor i kabinu.
tak ventil s čerpadlem č.5 řídí zda jde voda do topení nebo do motoru, případně do obou. Mám z výroby nezávislé topení a fakt to ohřívá i motor i kabinu.
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Re: BMW X5 koupě
Tak u Tebe je to udělané jednoduše, asi proto že máš jen R4, každopádně ten ventil Ti řídí koloběh vody jak píšeš a to i při chodu motoru aby v létě auto netopilo. Teď je otázkou jestli má ohřívat obojí (možníá vyjímka u malého motoru) nebo si jen ten ventil špatně otvírá, asi by se dalo poznat v létě jaký fouká vzduch bez klimošky.
R6 a více válců:
e53 předehřev + příhřev
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=64_1411
e53 příhřev
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=64_1414
e65 příhřev + předehřev
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=64_1315
e65 příhřev
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=64_1316
R6 a více válců:
e53 předehřev + příhřev
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=64_1411
e53 příhřev
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=64_1414
e65 příhřev + předehřev
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=64_1315
e65 příhřev
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=64_1316
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Re: BMW X5 koupě
Právě že to je logické u většího motoru nikdy neohřeješ obojí pořádně, tak si vyhřeješ kabinu zvlášť a potom ti při nastartování webasto pomáhá rychleji dohřát vodu v motoru.ls píše:Já se nehádám a nesrovnávám VW s BMW, ale je to docela nelogické to takto dělit,když to může fungovat oboje naráz.
Re: BMW X5 koupě
Podtrženo,sečteno, takže když chci pomoct jenom motoru k rychlejšímu ohřevu, stačí zapnout ihned po startu? Jinak nemá smysl.
Kabinu při těchto teplotách vytápět nepotřebuji. Než vyjedu z garáže a zavřu vrata, sedačka topí jak o dušu.
Jinak 4.4 je můj první benzín a zehřívá se neskutečně rychle proti TDI. Mám spíš obavy z prochladlé převodovky, jestli ji po těch 5ti km můžu
zatížit na 50% třeba, abych ji časem neposlal do kopru.
Kabinu při těchto teplotách vytápět nepotřebuji. Než vyjedu z garáže a zavřu vrata, sedačka topí jak o dušu.
Jinak 4.4 je můj první benzín a zehřívá se neskutečně rychle proti TDI. Mám spíš obavy z prochladlé převodovky, jestli ji po těch 5ti km můžu
zatížit na 50% třeba, abych ji časem neposlal do kopru.
Re: BMW X5 koupě
laik:
předehřev nejde spustit za jízdy, ale muži ti přikodovat příhřev abys se ti když je chladnou pouštěl sám, ale u toho benzínu to je malý rozdíl, to auto fakt topí rychle,
předehřev nejde spustit za jízdy, ale muži ti přikodovat příhřev abys se ti když je chladnou pouštěl sám, ale u toho benzínu to je malý rozdíl, to auto fakt topí rychle,
Re: BMW X5 koupě
Myslel jsem, než se rozjedu. Nebo se po rozjezdu vypíná sám?
Re: BMW X5 koupě
vypne se po nastartování motoru
Re: BMW X5 koupě
JaraX píše:tak jelikož se tady furt rozebírá L322, E53 a E65, - dnes jsem se byl dívat jednu top L322 v polofacu (asi idealná kombinace, motor ještě BMW ale už to má Logica, face navigaci, Venture Cam, 4x4 info apod), auto na kterém jsem bylo v top stavu (krom toho že teda nejelo ale motor jsem si spravil),
prodávájící byl super člověk, takže jsme najeli kolem 100km, přes hodinu jsme jen jezdili. přijel jsem v E66, takže dojmy sou trošku zkreslené, proti sedmě je to ve všem (krom teréních věcí a výhledu) horší, dokonce jsem ti lidi vezl (kšeftujou s Land roverama) a z E66 byli unešeni, prej brzo pojedem pro sedmu.
no a ted srovnání L322 vs E53
L322 je taková strašná kráva, ale při běžném cruisingu to nejde vůbec poznat, jede se s tím velice příjemně když člověk jede na pohodu, horší je když tomu člověk začne dávat, pak se to trápí, tak 4,4ka v tom má co dělat, nedovedu si představit 3,0d ale i tabulky hovoří o tom že to je dost shit. ubrzdit tu 3tunovou krabici dá taky práci, i proti E53 to brzdí fakt hůř.
a výhoda L322, logic je pecka, ale o dost horší jak logic v sedmě, ale o dost lepší jak DSP v E53, sedačky v L322 sou lepší jak v E53, sou lépe prošívané, pohodlnější se stejným rozsahem nastavení, ty loletky ze sedačky vypadaj blbě, ale sou hodně praktické. všeobecně se v té L322 méně vnímá rychlost, tak jako s v sedmě jsem se často chytl že jedu 130 na okresce a to jsem ani nechtěl, vzadu je malinko víc místa, kufr je o dost větší než X5.
Podvozek L322 mnohem lépe filtruje nerovnosti než E53 na celovzduchu, o E53 bez celovzduchu se vůbec nebavím, ale furt je to přece jen SUV a na sedmu to nemá ani trochu (projížděli jsme stejný okruh a sedma prostě zvládá nerovnosti nejlíp).
verdikt
v cenové relaci do 3 kil je nejlepší auto E65, ta prostě vyniká na plné čáře a i průměrně vybavená E65 je lepší než plně vybavená E53, L322,
E53 je dobrá pro lidi který chcou SUV, nevadí jim menší komfort a mají radši sportovní jízdu, v zatáčkách je lepší než L322.
L322 je plnohodnotný SUV, kupovat si socku je blbost, to je takovej mastodont k ničemu, ale ve Vogue výbavě kdy to má kde co je to výborný auto, jen náklady sou trochu jinde.
já jsem momentálně na vážkách prodat svojí X5 laikovi a jít do L322, ten Range je luxusnější ale má i své nevýhody.
To jsi mě zase tady rozesmál, tady je to opravdu banda velkých kalibrů, nejdřív to strašně strhneš a pak se uneseš, že do toho půjdeš. Hmm, on ten RR je fakt špatnej...


PS: Tvoje manželka má tentokrát pravdu, L322 si nekupuj! Má to vysoké náklady a sežralo by tě to...

Přeji hezký den a Vánoce 2016.