Už jsem si našel k okolí Brna geometrii, kde umí pracovat podle manuálu BMW na geometrii (použití závaží atd.), ale nevím, jaké hodnoty přesně vyžadovat. BMW Renocar mi s tímto nepomůže - jednak neznají správné hodnoty geometrie, přestože jsou prodejci jak auta, tak pružin, a dokonce by mi ani geometrii neudělali, protože by na ni auto údajně nedostali. Takže přístup katastrofa...
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružinami
Chtěl bych touto cestou poprosit o pomoc s nastavením geometrie na E90 330i (2009) s "Mkovým" podvozkem, na kterém jsou však ještě pružiny Eibach PRO-kit (respektive AC Schnitzer - mělo by být to stejné). Neřešil někdo správné hodnoty geometrie v tomto nebo podobném setupu? Auto by mělo být snížené o cca 25 mm zadek a 30 mm předek. Nebo prostě jet podle sériových hodnot a nic neřešit?
Už jsem si našel k okolí Brna geometrii, kde umí pracovat podle manuálu BMW na geometrii (použití závaží atd.), ale nevím, jaké hodnoty přesně vyžadovat. BMW Renocar mi s tímto nepomůže - jednak neznají správné hodnoty geometrie, přestože jsou prodejci jak auta, tak pružin, a dokonce by mi ani geometrii neudělali, protože by na ni auto údajně nedostali. Takže přístup katastrofa...
Už jsem si našel k okolí Brna geometrii, kde umí pracovat podle manuálu BMW na geometrii (použití závaží atd.), ale nevím, jaké hodnoty přesně vyžadovat. BMW Renocar mi s tímto nepomůže - jednak neznají správné hodnoty geometrie, přestože jsou prodejci jak auta, tak pružin, a dokonce by mi ani geometrii neudělali, protože by na ni auto údajně nedostali. Takže přístup katastrofa...
Re: geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružin
Nejlepší je vycházet u meření geometrie náprav ze sériových hodnot u takovéhoto minimálního snížení. Ono se tam ani nic jiného dít nemá jen se máš hnout dolů o 2 cm. Nech si tam nastavit Mko a proměrte to.
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Re: geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružin
Se snížením se ti jenom nepatrně mění odklon kola a stím jde ruku v ruce sbíhavost, takže když to nastavíš podle serie empaket podvozek ,tak postačí 
To nastavování geometrie je stejně vtipné jak všichni řeší jestli sběh 1,1 nebo 0,9mm , ale ramena se hýbou 0,5cm , tlumiče v uložení taky a geometrii udržet ve stejných hodnotách je tak možná zbožné přání, natož se závažím na sedadle řidiče
To nastavování geometrie je stejně vtipné jak všichni řeší jestli sběh 1,1 nebo 0,9mm , ale ramena se hýbou 0,5cm , tlumiče v uložení taky a geometrii udržet ve stejných hodnotách je tak možná zbožné přání, natož se závažím na sedadle řidiče
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružin
Taktak.... mám e91 330ix na HR Sport pružinách (+ žluté tlumiče Koni) tj. dole asi o 3cm vepředu i vzadu a v pohodě jezdím na geošce nastavené dle tabulkových hodnot pro OEM podvozek.
Re: geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružin
Kluci jezdim v aute vetsinou sám (130 M-podvozek), letni pneu jsem dojel do slicků a vsiml jsem si, ze u zadnich kol na vnitrni plose behounu jsou kola diskretne sjeta malicko vice, 0.5mm? Disky jsou originalni. Je to dáno pouze odklonem a mensim zatizenim vozu napr? Nebo ma smysl nejak prenastavovat geo ? Diky
-
mike-ee
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Klubové ID: 2481
- Kontaktovat uživatele:
Re: geometrie E90 330i s M-podvozkem + Eibach PRO-kit pružin
Jezdím na geometrii, kde podle mně pracuje opravdu člověk, který se v tom vyzná. Mám Bilstein B8 tlumiče a Eibach pro kit pružiny na E92.
Jelikož správně by měli auto připravit podle dokumentace, tak jsme postupovali stejně. to znamená, vybral auto - nejdřív E92 mpaket, měl tam rozměry tzn. vzdálenost ráfku od blatníku při použití 19" kol, možná i rozměr od země, tzn celková výška, ale myslím, že to bylo od spodní hrany rafku.
nakonec jsme se dohledali, že nejpodobnější hodnoty má M3 E92, takže jsme nastavovali podle toho a podle znalosti mechanika, tzn, když jsme se někam nemohli o pár setin nebo desetinu dostat, tak to nastavil, tak aby to bylo stejně a jelo to správně.
Po nastavení auto sundal, pohnul s ním dopředu dozadu a znova nahoru.... Tohle se opakovalo 2x protože vždy se to po usednutí a dotažení hned trošku pohnulo. Potřetí už to sedělo. celkově jsem tam strávil přes hodinu a za to všechno 500,-
3x hurá pro razovité slezsko 
Jelikož správně by měli auto připravit podle dokumentace, tak jsme postupovali stejně. to znamená, vybral auto - nejdřív E92 mpaket, měl tam rozměry tzn. vzdálenost ráfku od blatníku při použití 19" kol, možná i rozměr od země, tzn celková výška, ale myslím, že to bylo od spodní hrany rafku.
nakonec jsme se dohledali, že nejpodobnější hodnoty má M3 E92, takže jsme nastavovali podle toho a podle znalosti mechanika, tzn, když jsme se někam nemohli o pár setin nebo desetinu dostat, tak to nastavil, tak aby to bylo stejně a jelo to správně.
Po nastavení auto sundal, pohnul s ním dopředu dozadu a znova nahoru.... Tohle se opakovalo 2x protože vždy se to po usednutí a dotažení hned trošku pohnulo. Potřetí už to sedělo. celkově jsem tam strávil přes hodinu a za to všechno 500,-
