Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E91 318i 105kW N43 - nízký tlak oleje po zahřátí na nízké o.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Denieel
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 23.10.2016 17:17

E91 318i 105kW N43 - nízký tlak oleje po zahřátí na nízké o.

#1 Příspěvek od Denieel »

Ahoj,

prosím o jakoukoliv radu nebo zkušenost. Pořídil jsem E91 318i Touring 105 kW benzin manual, 2007, 1/2008 první registrace, 160 000 km (vše doloženo).

Nicméně bojuji hned od začátku s problémem nízkého tlaku oleje, kdy auto po zahřátí a zastavení (přechod do nízkých otáček) občas vyhodí červenou kontrolku tlaku oleje. Na diagnostice nic.

Vyměněn olej (Castrol 5w30, který by tam měl "patřit") i filtr, aktuálně se chceme pustit do výměny čidla tlaku oleje a případně řešit dále.

Našel jsem někde na německých diskuzích, že by problém mohl být v rozvodech, konkrétně v řetězu a plastových vodících lištách, jejichž kousky mohou být pak přisávány a ztrácí to tlak.
Někdo tvrdí, že by mělo pomoci vyměnit pouze čidlo tlaku, příp. hydraulický ventil, někdo radí "hustší" olej.

Pociťuji i změnu zvuku motoru po zahřátí, jakoby byl poté, co se to ohřeje více slyšet řetěz, standardní zvuk motoru nezahřátého je po zahřátí v záběru na nižší otáčky jakoby doprovázen chrastěním "řetězu".

Zvuk auta na volnoběh (zahřátý i nezahřátý) je čistý, tichý, bez jakéhokoliv bouchání.

Nesetkal jste se někdo s něčím podobným?

Díky moc za jakoukoliv reakci.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

Re: E91 318i 105kW N43 - nízký tlak oleje po zahřátí na nízk

#2 Příspěvek od matiz »

nech zkontrolovat ty vodici listy. Mam v blizkem okoli dve tyto auta, obe maji druhy motor. Nepodcenoval bych to.
Denieel
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 23.10.2016 17:17

Re: E91 318i 105kW N43 - nízký tlak oleje po zahřátí na nízk

#3 Příspěvek od Denieel »

Díky za reakci, dnes se jedu domluvit s mechanikem, aby to prohlédl. Tak snad na něco přijde.
Teoreticky by se tedy měla vyměnit celá rozvodová sada (vodící lišty, řetěz..)?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: E91 318i 105kW N43 - nízký tlak oleje po zahřátí na nízk

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

1. pokud se ti rozpadly lišty, tak hrubé kousky se zachytí na sítku před olejovým čerpadlem a jemnější kusy zůstanou v olejovém filtru - každopádně dobré prověřit, zda jsou rozvody OK.

2. změřit reálný tlak oleje při provozní teplotě na volnoběh - originální čidlo je pouze policajt, který oznamuje až při 0,3-0,5bar - přes diagnostiku nic nezjistíš není zde instalováno tlakové čidlo.
Na horký olej by jsi měl na volnoběh mazat minimálně 0,7 a spíš tak 1 bar, při zvýšených otáčkách by ti to mělo stoupat tak, že zhruba od 3-4tis by jsi měl mazat plný tlak -5bar.
Pokud ti svítí kontrolka tak to je už jako mazací krize, takže změř tlak a pokud bude opravdu nízký, tak je možné že bude KO čerpadlo , s největší pravděpodobností ale klikový mechanizmus bude poškozen (bohužel)... ale nechci tě zatím ještě strašit :twisted: :oops: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Denieel
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 23.10.2016 17:17

Re: E91 318i 105kW N43 - nízký tlak oleje po zahřátí na nízk

#5 Příspěvek od Denieel »

Díky za reakci, má to vývoj. Tak to opravdu vypadá na rozvody těsně před smrtí, prý můžu být rád, že to ještě nepřeskočilo.
Mechanik vzal za řetěz a říkal, že takhle volný ještě neviděl. :roll:
Odpovědět