
Měl jsem auta značek různých, ale všechny vyšší, nebo nejvyšší modely s vyššíma nebo nejvyššíma výbavama. Fiat, Lancie, Pažout, Chrysler, Jeep, jezdil jsem s celou řadou firemních aut, VW, Škoda (peněz), Subaru, Volvo atd. Tam kde Lancia začíná základní výbavou (kromě posledních modelů které převlekli od USA) tam končí Škodovky výbavou maximální. Tam kde končí Škoda jízdními vlastnostmi, tam začíná nejhorší BMW. E61 se sporákem je mé jediné auto z těch všech které má prostě sporák. V době kdy Škoda přišla na to že existuje autorádio, tak měl Fiat vše komplet v elektrice. Viděl někdo Jeepa od roku 80 a výše s pádlama na okna ?
Srovnáváme zde různé věci a jsme v CZ, to má velký vliv. Měl jsem Fiata, nový stál 750tis, měl jsem jej jako zánovní, ne nové. Měl tolik výbavy že jsem pátral...v CZ se to nikdy neprodávalo, byl z I dodán řediteli dceřiné společnosti Fiatu v CZ. To proto, že si soudruzi v I řekli že u nás to je neprodejné. A bylo. V každém autorizovaném servisu kde jsem byl byli vyplesklý že to má elektrický sedačky, u největšího prodejce (a servisáka) koncernu Fiat u nás nemohli pochopit že chci chladič oleje, protože tam prej není. Nikde mi nebyly schopný dodat správné brzdy, protože tam byly jiné. Takhle by to šlo dál dlouho.... Za 10 let se u nás z tohoto modelu stalo běžné auto, ale vždy nejslabší výbavy a motorizace. Potom poslouchám od lidí jaké to jsou sráče. Ano, pokud si koupí auto složené z několika, auto stočené a 10-12 let staré tak výsledné zkušenosti budou jiné než když si to koupí nové, nebo zánovní. Najel jsem s ním přes 450tis km, jezdil s tím jako s motokárou, spoustu řidičů prémiových značek zbavil klidného spaní. Mám jednu zkušenost oproti 50-ti či stům jiným opačným. Ale jen proto, že auto byl v TOP stavu se 100% historií a byl mu dopřán velmi dobrý servis po celou dobu jeho životnosti.
Co tím chci asi říct, nelze srovnávat auto podle toho jak se sere, ale je nutné brát v potaz kdy se sere, za jakých okolností a souvislostí. E65 jedna a E65 druhá budou zcela rozdílné auta pokud nemají stejnou historii a stejný servis. Nakupovat a hodnotit auta v zemi kde neservisovat a stáčet tacho je národní koníček a přirozený standard. Je vždy nutno mít určitý nadhled a oprostit se od emocí.
Na každé značce auta a určitém modelu je něco. Žádné nejsou bez chyby.
Jedu do servisu BMW s amerikou V8 a jak vejdu dovnitř tak blbeček, který občas spí v posilovně, začne mlejt že mě to auto asi sežere atd., protože žere trávu kolem cesty. Ptám se ho jestli ho zná a kolik s tím najel? Nezná, nikdy by si to nekoupil. Sám měl X5 4.4 nebo 4.8 nevím už... Říkám mu..kolik žere to vaše ? Najednou změnil chování, xicht a říká, no kolem 12ti město, ale stará s tím jezdí za 10l

Jeden zákazník je sběratel aut, Má BMW veterány, Jeepy, Lancie.. měl vrakoviště a tam nějak se motal kolem aut. Má mladšího bratra, který jezdí Oktávkou I. Ten mi říkal kdysi jak je Oktávka skvělé auto, úplně nejvíc... Ptal se mě kolik jsem s tim Fiatem najel, říkám no asi 400tis km. A kolikátej tam máš motor ? Nechápavě koukám a říkám...žádnej, původní ? Proč? On ve svojí má v 280tis druhej motor. Hmm... a kolik ten Fiat jede ? Odpovídám otázkou..kolik ta Oktávka? No, 190kmh, těch 200kmh z ní dostanu na dlouhé rovince z kopce

Takhle by šlo psát o více značkách které jsem jezdil. Každá má prostě něco. Chceme-li srovnávat tak bychom měli E61 vs. F11, nikoliv F11 vs. Fábie nebo Superb. Obecně Škodovka není bomba jak si Češi (rádoby vlastenci) myslí. Nejezdí za 5,5l s když řídí stará tak za 4l. Obecně BMW není taková max kvalita jak se zdá.
Obecně co na to vlastně říká Jan Tleskač ?
