Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 vs F11

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

E61 vs F11

#1 Příspěvek od mcconrad »

Zdar, zajímal by mě váš názor na F11, konkrétně 530d popř. 530xd.
Mám E61 a začínám tak nějak uvažovat o výměně. Mrkl jsem zběžně na net na nějaké recenze F11/F10, ale nic zásadního co by mě mělo odradit jsem nenašel. Co jsem se ptal v servisu kam jezdím, tak mi byly sděleny snad nějaké problémy s klimou, výměna rozvodů je snad více komplikovaná...ale nic dalšího jsem zatím nenašel. Díky za každé info, zkušenost. Budu pátrat dál na co F11 trpí, nějaké zkušenosti už by mohly za těch pár let být...
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: E61 vs F11

#2 Příspěvek od madmarty »

mcconrad píše:Zdar, zajímal by mě váš názor na F11, konkrétně 530d popř. 530xd.
Mám E61 a začínám tak nějak uvažovat o výměně. Mrkl jsem zběžně na net na nějaké recenze F11/F10, ale nic zásadního co by mě mělo odradit jsem nenašel. Co jsem se ptal v servisu kam jezdím, tak mi byly sděleny snad nějaké problémy s klimou, výměna rozvodů je snad více komplikovaná...ale nic dalšího jsem zatím nenašel. Díky za každé info, zkušenost. Budu pátrat dál na co F11 trpí, nějaké zkušenosti už by mohly za těch pár let být...
Něco se zde o tom psalo. Něco jako že F11 vydrží tak 200tis km a vše se rozpadne. Podobný dotaz jsem také vznesl, ale jelikož mám asi černý puntík za mojí nelásku k rakovinám, tak se mi odpovědi nedostane :) Taky nyní váhám zda E61 30D/35D, nebo F11 30D.
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

Re: E61 vs F11

#3 Příspěvek od mcconrad »

tak bylo by fajn, kdyby se nám ozvali borci, co dělají servis těchto vozů. mám na své E61 cca 200tis Km a klidně bych vzal E61 znova, kdybych našel vůz s malým nájezdem, ale to je mimo realitu.
oco1
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 16.05.2016 00:00

Re: E61 vs F11

#4 Příspěvek od oco1 »

Mám F10 ročník 2011, najeto cca 110tis km.... měnil jsem přední tlumiče, ramena, tyč řízení, 2 vstřikovače (a to tankuji z 80% Verva Diesel, každopádně vždy značkové paliva) a teď znovu po dvou letech! přední brzdy... zkusil jsem tam dát neoriginální Zimmermany a nepovedlo se, teď už opět ATE.
Olej a všechny filtry preventivně raději každý rok, po cca 90tis vyměněn olej v automatu. Když k tomu připočtu, že asi od 70tis km v tom autě začalo vrzat snad úplně všechno co jde, tak mi to jako "prémiová" kvalita rozhodně nepřipadá. (ikdyž všichni víme že v dnešní době je prémiovost maximálně tak na faktuře za auto :D )
Každopádně je to motor N47, o kterém již bylo na napsáno hodně... takže maximálně 150tis a pak to jde pryč.

Předtím jsem měl Superba 2 TDi, najeto 200tis a žádné vstřiky, tlumiče, nápravu atd. jsem na tom nikdy neměnil - jezdím pořád stejně. Ale hold v BMW se jezdí rozhodně lépe :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E61 vs F11

#5 Příspěvek od JaraX »

sere se vše co v tom autě je, od 150tkm ty auta mají šílené investice, motory, převodovky, atd.
kvalita spracování inteirerů šielná, asi bych si radši koupil nějakou poslední E65 kde dostaneš ještě kvalitu než Fko z papundeklu.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: E61 vs F11

#6 Příspěvek od madmarty »

mcconrad píše:tak bylo by fajn, kdyby se nám ozvali borci, co dělají servis těchto vozů. mám na své E61 cca 200tis Km a klidně bych vzal E61 znova, kdybych našel vůz s malým nájezdem, ale to je mimo realitu.
Tak to klidně jezdi dál. Na 525D mám přes 430tis km.... Zřejmě ji jen vyměním za mladší, nájezdy neunavenou 30-35D a nebudu se tlačit do Fka :( Pokud se podívám do DE na bazary, tak F10/11 často píšou nový motor. Celkové nájezdy nemají tak vysoké jako minulá generace aniž když porovnávám podobné stáří. Asi na tom něco bude :(
mafyk
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 13.01.2009 01:00

Re: E61 vs F11

#7 Příspěvek od mafyk »

Také mě to zajímá, mám na E61 530D najeto 280 tkm a nedávno jsem nechal udělat preventivně rozvody s tím, že si auto zatím ještě nechám, ale F11 mě láká. Bylo by dobré udělat nějaký přehled E61 vs F11 podle motorizací a známých závad. Přijde mi, že ty motory jsou podobné, pouze lehké navýšení výkonu, takže by mě zajímalo jaký je případně důvod nižší spolehlivosti.
V mém servise mi řekli, že neřeší nějaké závažnější závady na F10/F11.
Jak je na tom s výdrží podvozek? Na E61 nic něměněno kromě výměny naprasklé zadní poloosy.
Nějaké problémy s 8 st. automatem v porovnání s 6 st v E61?
Vyplatí se jít do faceliftu u F11? Jaké tam byly technické změny?
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

Re: E61 vs F11

#8 Příspěvek od mcconrad »

Tak jsem krátce mrkl na DE forum a narazil jsem na jednu diskuzi, kde týpek řešil, zda vzít E61 nebo F11 a všichni ho tlačili do F11 když ty prachy má. Tak jsem si říkal, že v DE prodávají auta se 130-150tis Km a pak je prodají, kdežto asi většina z nás kupuje právě auta s tímto nájezdem a vyšším :-) Měl na něj tuším nějakých 25tis EUR, takže taky vyšší nájezd...o závadách tam nic moc nepsaly teda...možná znají jen novější auta :-)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E61 vs F11

#9 Příspěvek od Filozof »

taky přidám jednu do foroty. Tady jezdil borec asi 2roky s jednou F10 kou 5er a když jsem se jej ptal jak je spokojenej že jsem auto už dlouho neviděl říkal že se auta musel zbavit jinak by za chvilku vydělával jen na auto. Prej motor se dělal 2x a převodovka šla do háje ...byl dost zklamanej a dost i finančně vyčerpanej. Říkal že BMW měl vždy rád ale už zustane u superba že mu to na to ježdění bude muset stačit.

Takže jen pro obrázek ... ps: najezdil prej dost kolem 220tis km auto prodal protože se tam furt něco měnilo a furt něco odcházelo.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: E61 vs F11

#10 Příspěvek od Misanek »

Tak to je celkem smutná realita, kdy už je i Škoda ve finále spolehlivější než bavorák... A smutná pro mne hlavně z toho důvodu, že tohle dle mého neni bohužel jediná vyjímka, ale spíše už začínající železné pravidlo :roll:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E61 vs F11

#11 Příspěvek od JaraX »

jenže Mišanku nezapomen že BMW je proti škodovce 10 let napřed, tak srovnej spolehlivost nových Škodovej s BMW před 10ti lety, nemůžeš srovnavat F10 se superbem když v superbu se ještě jezdí na dřevoplyn a tady máš commonraily 5té generace, škodova s Comonrailem začla před 6 lety a BMW před 18ti a tak to máš se vším. BMW před 8mi lety opustilo 6kvalt a Škodovka na šestikvaltu jede furt a BMW už bude mít 10q.
Btw ty nový škodovky sou taky pěkný pekáče, ted mi několik lidí říkalo o šílených reklamacích na RSo a tady borec ma OIII a za rok 8 reklamací. u OII face zase odchází jedno elektricky řízení za druhým, ale na Fka to asi nemá no.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: E61 vs F11

#12 Příspěvek od Misanek »

Jardo, jakožto srdcaři, kteří pro BMW téměř i dýcháme si můžeme mazat medu kolem pusy kolik jen chceme, nicméně musíme být taky i trochu realisté a mít rozumný náhled na věc. Dnešní Sup dovede poskytnout komfort v jisté míře srovnatelný s BMW, spolehlivost přinejmenší stejnou, ne-li větší než BMW, a z hlediska provozních a servisních nákladů také bude vycházet lépe, než-li BMW.

Sere mě to, sere to jistě i další spoustu fanoušků BMW, ale tak to prostě je. Je to totiž nepopiratelný fakt. Z BMW se stal spotřebák a stejný sráč jako jeho konkurence. Jeho jediná přidaná hodnota je, mimo pár vyfikundací jako je connected drive atp., pouze podstatně vyšší cena a následné servisní úkony, které jsou již bohužel ne nahodilé, ale nutné. Resp. spíše vynucené. Prémiovost těchto vozů je v prdeli. a Obávám se že nenávratně... :(
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E61 vs F11

#13 Příspěvek od JaraX »

ale hovno, Sup může konkurovat tak nějakým hjondé a určitě ne BMW, možná tak Active Toureru, aji ta blbá F30 je pohodlnější, má lepší sedačky. o F10 a G11 se vůbec nebavím, to bych si s tou škodováckou hrůzou nikdy ani nezkusil srovnat.
nedávno jsem vezl prodejce Škodovky (kamarád od JohhnyhoB) a vlastně i on sám prodával ve škodovce a mají přímé srovnání a byli z E65 hotoví. tady je i ta rozvrzaná F10 uplně někde jinde.
nedávno mi jeden zákazník (pán 60 let) přesedl z E70 do SUPa III, s tím že už to nechce živit, že bude platit radši operák na Supa, podotýkám že jeho E70 je rozvrzaná herka, vydechlá 3,5D, bez komfortů , bez čehokoliv na podvozku, dokonce i bez vyhřívaných sedaček. po dvou měsíciích přijel at mu tu E70 dám pořádně do kupy, že s tím supermrdem už jezdit nechce, že to je strašny, hlučny, nepohodlný, bolí ho z toho záda a s tím 2.0Tdi že se nedá pořádně předjíždět. takže asi tak. já nedávno pomáhal strýcovi na žních a jako doprovodný vozidlo mi dal OII FL 1,9Tdi, po 30km jsem to radši odstavil a že jezdil svoji X5 za svoje prachy, a to mi přišlo že má M3 E46 tvrdý sedačky, houby, je to měkoučky jak peřinky proti OII, nedovedu si s tím představit jet vůbec třeba do Prahy natož někam dál.
takže ačkoliv jsou nový BMW poruchový sračky, co se týče nějakýho jízdního komfortu tak ted nejde srovnávat s tou českou hrůzou.
provozní a servisní náklady budou samozřejmě u BMW vyšší(u novýho) těžko bude auto se 100kW mít stejný náklady jak auto s 250kW, ono prostě ty větší brzdy atd něco stojí. naopak taková 318d F30 bude poměrně levný auto na servis a furt lepší než nějakej sup.
proto jezdím starýma vrnama který sou ještě vyrobený podstivě, u E65 mi odešlo za 60tkm a skoro dva roky, jen kolečko od idrivu, nic jinyho. takže 3k do servisu za 60tkm obětuju :) jo a prevetivně jsem si vyměnil všechny ramena, ale vůle tam nebyla, to jen proto že jsem blázen, jediný co mě stojí prachy je výbava.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: E61 vs F11

#14 Příspěvek od Misanek »

Kurva, ty jsi ale Jaryn fakt... :lol: Vyššíma nákladama na provoz jsem samozřejmě nemyslel náklady na údržbu jako takovou. U toho nemám problém akceptovat vyšší ceny. Spíš jde o ty "vynucené" závady v podobně trhajících se rozvodů, zapékajících se turb atp., pochop to už konečně. To je to, co tu celou dobu srovnávám, chápeš?

A tvrzení, že tvá e65 je kromě ovladače iDrive jinak naprosto bezproblémová, svým způsobem také nemá absolutně žádnou vypovídající hodnotu, bohužel. Protože je tu mnohem větší procento lidí, kteří do e65 po jeji koupi museli dost zainvestovat jelikož se jim tam neustále něco sralo, viz. Jaris330D nebo ta naše e65, na které se vysral teď naposledy ten sbsr modul jak víš... A to se ta e65 kupovala právě kvůli tomu, že je to tolik proklamovaný etalon kvality :) O5 - neni to pravidlem
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E61 vs F11

#15 Příspěvek od JaraX »

tak sou i motory který relativně vydrží, např N55 vydrží 250tkm tak nějak bez investic, N57 většinou vydrží 150tkm bez investic, s N47 už je to horší no. ale vím co tím chceš řict, ale zase jsem u toho že ty BMW motory maj výkon vs objem uplně někde jiinde. např u F30 má nejsilnější dvoulitr nafta 165kW, u škodovky 140kw a ty škodovácky motory poměrně trpí na problémy s hlavama a rozvodovama.
a ted si vem jaký byli fakt spolehlivý motory od škodovky? 66kW, 81kW, 77kW, nebyl to žádnej 150kW ani 300kW motor, atd, a to je jednoduchy, když to neplní žádná emise, ty spolehlivý motory nikdy nebyli ani Euro5, nemá to výkon, nemá to nic, prostě konstrukčně jednoduchej motor kde je turbo jen takový přifoukávatko. a nebo BMW vyhoněný na max, splnuje euro 1000 a vše v tom motoře funguje na max.

s těma E65 si nemáte kupovat mrdky,sam jsem ti říkal že takovou E65 jak máte vy bych si nikdy nekoupil, Jaris taky nemá žádnej topstav, to jsem mu řekl i když si to kupoval, obě ty auto sou v dobrým stavu, ale určitě ne TOP STAV, takových E65 je fakt málo a ti co je maj jen jezdí. Snejk najel se svoji E65 400tkm bez větších investic a to vše na LPG, ted má najeto přes 600k jeho E65. pak tady mám E65 kterou si borec dovezl sám, už když to sem dovezl tak jsem mu řekl at to okamžitě prodá že to je vrak, borec dal za 1,5 roku do servisu přes 300 tisic kč!!!!! takže asi tak, každýmu říkam at si to nechá prohlídnout a pořádně projít, E65 umí sloužit ale taky tě umí potopit.

EDIT: ale co se týče nějakého komfortu, výbavy, jizdních vlastností atd, tak fakt BMW se škodovkou srovnávat nelze. vždycky jsem nádaval na E60, F10, atd, jenže většina lidí přechází do těchdle aut z koncernu, a když se vždycky po dlouhé době svezu nějakým koncernem tak sí říkám jak jsou ty pětky vlastně super auta, ale když jezdíš denně X sedmičkama tak si to neřekneš.
JohnyB
Registrovaný
Příspěvky: 600
Registrován: pát 19.02.2010 01:00

Re: E61 vs F11

#16 Příspěvek od JohnyB »

Smeju se, az se za bricho popadam. Kdybych neprodaval novy auta peti znacek, mozna bych Ti prikyvoval.

Co vic dodat, nez ze.....kdyz jsem vezl dva kamarady, skolitele od Skodovky (ano, mimojine meli na starosti skoleni prodejcu ve Spanelsku, na noveho Superba), tak byli z moji e65 UPLNE V PRDELI. A jeden me dokonce zacal ukecavat, jestli bych mu to nestrelil.

To ze jsou novy auta ted zmrdi non plus ultra, vim z prvni ruky, protoze vidim, co se deje na servise. A ver mi, ze uz jsem neco zanovnich koncernovejch aut videl. Pripady jako treti automat v Superbu v 80tkm a podobne nebyvaji az takovou vyjimkou, jak by si clovek myslel....

Z novejch aut bych bral jedine nektery japonce, jinak nic

A co se tyce servisu e65, co si lidi sakra myslite, ty auta jsou na svete uz xx let a je to nejvyssi trida plna vybavy. I presto si nemyslim, ze se jedna o nejakou past, pokud, jak bylo zmineno, clovek nekoupi uplnou hajtru
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: E61 vs F11

#17 Příspěvek od Misanek »

Nejde oo žádné hajtry, pouze o auta průměrného stavu, který je na trhu k dispozici. Ty vaše top stavy,které se neserou a najedou bez investic dalších 300 tyček jsou velmi světlé a hlavně VZÁCNÉ vyjímky, které se v podstatě do nějakého průměrování nedají ani zahrnovat. Na tomhle se snad shodneme všichni... :wink:

Jaraxi, srovnáváš spolehlivost rotaček 61 - 85kw se spolehlivostí 150kw cr motorů ve smyslu toho, že jsou oba dva držáky (relativně tedy), nicméně ve prospěch bmw motorů díky většímu výkonu. Nicméně by bylo taky dobré si uvědomit, z jakého objemu tenhle výkon vychází. Nemůžeš přeci srovnávat výkon vs. spolehlivost dvou motorů, které mají o litr rozdílnější objem...

Jenom podotýkám, že nejsem žádný škodovkář :lol: Ale spíše realista...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E61 vs F11

#18 Příspěvek od JaraX »

víš ja už jsem se zákazníkama projel desítky 7er a desítky jsem jich dovezly, jsem rád že NIKDO z těch komu jsem prohlídl a doporučil sedmu do toho nijak zvlášt nezahučel ani není ani nespokojen s autem. takovou E65 jak máte vy bych ti určitě nedoporučil, jenže u nás bys mohl pěkně E65 počítat na kusy, když jezdím v ČR na auta, tak koupíme každou 10tou co vidíme, 9 z 10ti sou vraky, v DE naopak nekoupíme každé 6té auto, tzn z 6ti aut je jen jedno nahovno, ale je pravda že nejezdíme východní německo, to by pak byla jiná statistika.

jaký rozdílný objem, já porovnával jen 2 litry
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: E61 vs F11

#19 Příspěvek od madmarty »

JaraX píše:jenže Mišanku nezapomen že BMW je proti škodovce 10 let napřed, tak srovnej spolehlivost nových Škodovej s BMW před 10ti lety, nemůžeš srovnavat F10 se superbem když v superbu se ještě jezdí na dřevoplyn a tady máš commonraily 5té generace, škodova s Comonrailem začla před 6 lety a BMW před 18ti a tak to máš se vším. BMW před 8mi lety opustilo 6kvalt a Škodovka na šestikvaltu jede furt a BMW už bude mít 10q.
Btw ty nový škodovky sou taky pěkný pekáče, ted mi několik lidí říkalo o šílených reklamacích na RSo a tady borec ma OIII a za rok 8 reklamací. u OII face zase odchází jedno elektricky řízení za druhým, ale na Fka to asi nemá no.
Ohledně časového zpoždění dávám Jaraxovi naprosto za pravdu. Dnes jsem akorát četl "reklamní" článek na Idnesu o Kodiaqovi. Má bohatou výbavu už v základní výbavě :) Má elektricky stahovaná všechna okna !!! Za příplatek může mít i přední mlhovky !!! Moje první auto bylo z roku 1995/6, v základu mělo vše elektrické, krom sedaček. Moje další auto rv. 2000 mělo elektrické vše, barevný LCD, ozvučení Bose 200W R.M.S., ABS+EBD,ARS,ESP, všechny možné kraviny, pytle v zadu, dual klima atd.. Další auto rv.2004 vše v elektrice, vč. sedaček, dual klima, přehrávač MP3, digitální eqvalizér, sklápění zrcátek při couvání, tři prdelky nesmyslů. To vůbec nezmiňuju ameriky který mají prostě vše. No a zapomněl jsem napsat, že všechny měly v základu i mlhová světla, které v roce 2016 jsou u škodovek za příplatek.

A to jsou jen výbavy. Technologie... i tam jsou docela pozadu. Srovnávat Škodu a BMW je asi jako srovnávat LandRovera a Jeep 2016. Rozdíly propastné a to už jen pro použití nových technologií. Jezdím párem amerik a není tam nic se sralo. Měním oleje, nic víc. Když už něco tak jsem si to sám zmrvil někde v terénu. Vše staré poctivé systémy a technologie z roku 2000-2002. Každou delší generaci nacpali novějšími technologiemi a co generace to spolehlivost skočí dolů. Až bude moc mít Škoda, to co má BMW a srovnáme to s dnešními BMW, někdy za 8-10 let, bude to potom stejné. Doby kde se vyrábělo na kvalitu jsou pryč. Jen někdo má náskok. Taková Dácia 1.4 MPI si taky moc srát nebude :) Kde nic není, nemá se co posrat.

Ale otázkou je kam až to povede a jestli se i z auta za 1,5-2míče stanou stejný m-r-d-k-i jako jsou auta za 250tis, ceny myslím u nových vozidel. Tedy BMW bych se zastal ve srovnání se Škodou. Nejde srovnat nesrovnatelné. Ale na druhou stranu i ty Škodovky jsou už pěkný mr-d... Prostě doba taková, koupit auto nechat dva roky, možná rok a půl a koupit nový :(
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: E61 vs F11

#20 Příspěvek od Misanek »

já si myslím, že právě i z těch aut za 1,5 melounu se ty mrdky právě stávají :( Myslím tím z hlediska spolehlivosti a poruchovosti...
Odpovědět