Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna baterie a registrace + AGM retrofit a kódování
Jaké máte zkušenosti u novějších modelů s chytrým bateriovým systémem (IBS) a nutností registrovat výměny baterie a kódování změn kapacity/typu baterie?
Řešíte to někdo při výměnách, nebo je to jedno? Nějaké potíže s tim?
Chci vyměnit baterku v E63 a podle ETKy tam jsou tyhle dvě alternativy:
• Original BMW battery 110AH (#61216901817)
• Original BMW AGM-battery 90AH (#61216924023)
Nebude tam lepší klasická oldschool baterka, než ta nová absorbovaná, už kvůli kapacitě a startovacímu proudu? A nebo jsou ty AGMka i při menší kapacitě srovnatelné (třeba nějakou jinou výhodou nebo charakteristikou dodávané šťávy)?
Pokud AGM baterii, tak zvažuju buď
• http://www.battery-import.cz/autobateri ... a--ek900-2
nebo
• http://www.battery-import.cz/autobateri ... 0a-59201--
Máte někdo kdyžtak doporučení, jakou vybrat?
BTW někdo v Praze s INPA atp., kdo by mi za nějaký spropitný zaregistroval do IBS výměnu baterky? Nebo případně Progman retrofit pokud bych měnil za AGM? (:) Díky!
Řešíte to někdo při výměnách, nebo je to jedno? Nějaké potíže s tim?
Chci vyměnit baterku v E63 a podle ETKy tam jsou tyhle dvě alternativy:
• Original BMW battery 110AH (#61216901817)
• Original BMW AGM-battery 90AH (#61216924023)
Nebude tam lepší klasická oldschool baterka, než ta nová absorbovaná, už kvůli kapacitě a startovacímu proudu? A nebo jsou ty AGMka i při menší kapacitě srovnatelné (třeba nějakou jinou výhodou nebo charakteristikou dodávané šťávy)?
Pokud AGM baterii, tak zvažuju buď
• http://www.battery-import.cz/autobateri ... a--ek900-2
nebo
• http://www.battery-import.cz/autobateri ... 0a-59201--
Máte někdo kdyžtak doporučení, jakou vybrat?
BTW někdo v Praze s INPA atp., kdo by mi za nějaký spropitný zaregistroval do IBS výměnu baterky? Nebo případně Progman retrofit pokud bych měnil za AGM? (:) Díky!
Mimochodem dokážete někdo (Plzeň/Praha) zjistit, na jaký typ baterie je vůbec auto nakódované v současnosti? Šestka je na elektriku dost náchylná a dost mi dělá potíže, podezřívam že to někdy někdo při výměně dobře nenastavil, tak se teď chci dopátrat problému. Je to zapsané v CAS a LM, kde bude buď hodnota normální baterie B110 nebo AGM baterie A090.
Měl by stačit jen NCSExpert na vyčtení.
a) Nechci to jen kvůli tomu brát do autorizáku, b) kde to stejně nejspíš nebudou umět jaký to jsou koumáci, a rovnou si to tam budou chtít nechat na výměnu a přeprogramování za 15k+… ani omylem ;}
Měl by stačit jen NCSExpert na vyčtení.
a) Nechci to jen kvůli tomu brát do autorizáku, b) kde to stejně nejspíš nebudou umět jaký to jsou koumáci, a rovnou si to tam budou chtít nechat na výměnu a přeprogramování za 15k+… ani omylem ;}
Nn, nejde o šetření, ale o utahování nudle od autorizáku, který se strašně vytáčejí z AGM retrofitu, neumí vytáhnout aktuální setup a ještě chtěj nehorázný AW za to… Takže teď jen zjistit aktuální stav a uvidíme…
Díky všem, ozvu se po SZ!
Výměnu, možná kapacitu, ale nejdou s tím překódovat moduly, které se u mého 645Ci musí na AGM adaptovat.
Díky všem, ozvu se po SZ!
all píše:pouze inpa to nedokáže nastavit?
Výměnu, možná kapacitu, ale nejdou s tím překódovat moduly, které se u mého 645Ci musí na AGM adaptovat.
Kdyby na tohle někdo narazil, tak jen řešení… Loni jsme se Snejkem nakonec postupně překódovali a krásně to zabralo a všechna elektronika si hezky sedla.
Krom zaregistrování výměny baterky je potřeba udělat "AGM retrofit" ale pže v Progmanu to trvá dekády, tak ideální cesta je přes NCSExpert.
Musí se z FA/VO v modulech CAS a LM vyhodit "-B110" a přidat "-A090", pak překódovat CAS. V ECU CASu pak KLASSE_BATTERIE změnit z "110ah" na "90ah_agm".
Pokud auto správně AGM nastavení vstřebá, bude INPA hlásit o 1Ah vyšší kapacitu, což znamená "rozumim že mam AGM", tj. místo 90Ah bude hlásit 91Ah atp. …
Krom zaregistrování výměny baterky je potřeba udělat "AGM retrofit" ale pže v Progmanu to trvá dekády, tak ideální cesta je přes NCSExpert.
Musí se z FA/VO v modulech CAS a LM vyhodit "-B110" a přidat "-A090", pak překódovat CAS. V ECU CASu pak KLASSE_BATTERIE změnit z "110ah" na "90ah_agm".
Pokud auto správně AGM nastavení vstřebá, bude INPA hlásit o 1Ah vyšší kapacitu, což znamená "rozumim že mam AGM", tj. místo 90Ah bude hlásit 91Ah atp. …
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned 03.07.2016 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna baterie a registrace + AGM retrofit a kódování
Hledám někoho, kdo by mi registroval novou baterku v Ostravě - dnes sem ji vyměnil a nemá mi to kdo udělat. Možné i okolí. Díky
Re: Výměna baterie a registrace + AGM retrofit a kódování
Zdravím: baterii ti v Ostravě nakoduje zdejší člen (SW gurů) inspi1981 
