Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90 - 330i
Re: E90 - 330i
Ahoj, přihodím něco něco málo zkušeností s koupí ojeté N53, najeto 259tis km (slovy výrobce již "na dožití"). Auto jsem kupoval v zimě při 249tis. Vypadalo ve velice slušném stavu a na tyto km opravdu je, a proto jsem ho koupil. Navíc ono sehnat 330i v m-paket a méně kilometrama je v podstatě nemožné.
Se vším, co bylo popsáno výše souhlasím, spotřeba je úchvatná na ten výkon, nicméně z mého pohledu po ujetí skromných 10tis km je spotřeba úplně marginální, protože servis motoru spotřebu naprosto zastínil - a to se jedná pouze o "spotřebák" a nic fatálního. Problém nicméně bude, že dost těch dílů bude mít hranu tak cca. 250tis km a víc ani ň. Jinak si nedokážu vysvětlit, že toho v tak krátkém čase odešlo tolik (ale nikoliv hned vše najednou). Ono totiž auto bylo ok, jenže pokaždé, když jsem toho dal trochu větší záhul něco odešlo: tu HPFP, potom 2 tis.km ježdění. tady vstřiky, další 1 tis ježdění ok, svíčky + lambda B1S2, 2tis ježdění. Teď cívky (orig.2300ks a doufám, že už jsem u konce (aspoň na motoru). Po těch najetých 10tis jsem vyměnil spojku a setrvačník. Spojka byla při koupi víceméně ok, ale začalo se to pomalu horšit a prostě svoje už najeto měla a při rychlým rozjezdu proklouzla. (pro info. originál díly: 14500+27300,-, to už jsem nedal, elkem tedy cca. 23tis za LuK). K tomu jsem měnil, pro jistotu rozvody, zadní silentbloky, všechny náplně včetně převodovky a diff. a pak už jen další blbosti typu zadní stěrač, lanovody u ručky. (komplet brzdy nepočítám, o těch jsem věděl). Momentálně mi hází chybu kontrolka světel (je to jednotka diversity za cca. 5tis) a do podvozku by se taky něco dalo investovat v řádu několika tisíc). Lambdy zůstávají původní ještě 3ks, každá cca. 5500, výdrž údajně cca. 250tis km, mechanik mluví o tom, že diferenciál u 3.0 má poločas rozpadu průměrně tak 300tis km.
Suma sumárum jsem tam včetně olejů, neautorizované práce, pneu, jedné sady pneu 17" zatím za nějakých 110tis od koupě (a to se nestalo nic fatálního).
Vůbec těch peněz nelituju, protože to auto je úžasný. Interiér jak nový, nula rez a celkově je vidět, že o auto bylo dobře postaráno. Jen je prostě potřeba se připravit na to (tak jak někdo zmínil o ojeté 335i), že to po koupi ojetiny může sežrat 0-150tis kč (a to já ještě neřeším turbínu(y). Kdybych mohl vrátit čas, vyměnil bych komplet všechno najednou, dal kilo na stůl a nemusel se s tím trápit jednu věc po druhý (a nakonec se tomu stejně nevyhnul).
N53 je super, ale možná bych šel býval do N52 kvůli zvuku a nepřímovstřiku nebo N54/55 když už přímovstřik. Prostě při mém nájezdu ca.15tis/rok ta N53 v té spotřebě pro mě přínos nemá a zvukem nepřidá. Pokud bych chtěl výkon, tak už bych vzal rovnou N55.
Se vším, co bylo popsáno výše souhlasím, spotřeba je úchvatná na ten výkon, nicméně z mého pohledu po ujetí skromných 10tis km je spotřeba úplně marginální, protože servis motoru spotřebu naprosto zastínil - a to se jedná pouze o "spotřebák" a nic fatálního. Problém nicméně bude, že dost těch dílů bude mít hranu tak cca. 250tis km a víc ani ň. Jinak si nedokážu vysvětlit, že toho v tak krátkém čase odešlo tolik (ale nikoliv hned vše najednou). Ono totiž auto bylo ok, jenže pokaždé, když jsem toho dal trochu větší záhul něco odešlo: tu HPFP, potom 2 tis.km ježdění. tady vstřiky, další 1 tis ježdění ok, svíčky + lambda B1S2, 2tis ježdění. Teď cívky (orig.2300ks a doufám, že už jsem u konce (aspoň na motoru). Po těch najetých 10tis jsem vyměnil spojku a setrvačník. Spojka byla při koupi víceméně ok, ale začalo se to pomalu horšit a prostě svoje už najeto měla a při rychlým rozjezdu proklouzla. (pro info. originál díly: 14500+27300,-, to už jsem nedal, elkem tedy cca. 23tis za LuK). K tomu jsem měnil, pro jistotu rozvody, zadní silentbloky, všechny náplně včetně převodovky a diff. a pak už jen další blbosti typu zadní stěrač, lanovody u ručky. (komplet brzdy nepočítám, o těch jsem věděl). Momentálně mi hází chybu kontrolka světel (je to jednotka diversity za cca. 5tis) a do podvozku by se taky něco dalo investovat v řádu několika tisíc). Lambdy zůstávají původní ještě 3ks, každá cca. 5500, výdrž údajně cca. 250tis km, mechanik mluví o tom, že diferenciál u 3.0 má poločas rozpadu průměrně tak 300tis km.
Suma sumárum jsem tam včetně olejů, neautorizované práce, pneu, jedné sady pneu 17" zatím za nějakých 110tis od koupě (a to se nestalo nic fatálního).
Vůbec těch peněz nelituju, protože to auto je úžasný. Interiér jak nový, nula rez a celkově je vidět, že o auto bylo dobře postaráno. Jen je prostě potřeba se připravit na to (tak jak někdo zmínil o ojeté 335i), že to po koupi ojetiny může sežrat 0-150tis kč (a to já ještě neřeším turbínu(y). Kdybych mohl vrátit čas, vyměnil bych komplet všechno najednou, dal kilo na stůl a nemusel se s tím trápit jednu věc po druhý (a nakonec se tomu stejně nevyhnul).
N53 je super, ale možná bych šel býval do N52 kvůli zvuku a nepřímovstřiku nebo N54/55 když už přímovstřik. Prostě při mém nájezdu ca.15tis/rok ta N53 v té spotřebě pro mě přínos nemá a zvukem nepřidá. Pokud bych chtěl výkon, tak už bych vzal rovnou N55.
Re: E90 - 330i
Na ty ceny už jsem koukal, ale nemyslím si, že u auta za 300 je 10k nějak hrozná investiceEl_Fuego píše:Jen pro informaci, N52 má elektrickou vodní pumpu a výměna stojí cca 10.000,-FLEXZSAN píše:
Jinak co sem četl, tak výměny u N52 akorát většinou termostat a vodní pumpa, což nejsou nijak hrozný částky.

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: E90 - 330i
Abych pokud možno předešel tomu, co musel absolvovat mykovec, taxem při stavu tacha asi 150 tis km na autě udělal PREVENTIVNÍ "polo"generálku (do vlastního motoru - písty, krouřžky, ložiska atak sem nehrabal), ale jinak sem na okolo něj vyměnil snad úplně všechno (včetně té vodní pumpy, vstřiků, cívek, palivových čerpadel, olej čerpadla, napínáku řetězu, spojky, serváku, silenbloků, kladek, hardyspojek.....)
Na tachu je asi 220tis, sem zvědav, zdali a jak se tak velká preventivní pologenerálka projeví .... jinak ve 300tis km plánuju udělat OPRAVDOVOU generálku motoru se vším všudy + zase preventivně vyměnit všechno okolo (jako v těch 150 tis km...)
Takováhle péče ale samozřejmě není zadarmo - jsou to doslova statisíce.... je to to ale firemní auto a ta firma je moje, tož tak no....
Na tachu je asi 220tis, sem zvědav, zdali a jak se tak velká preventivní pologenerálka projeví .... jinak ve 300tis km plánuju udělat OPRAVDOVOU generálku motoru se vším všudy + zase preventivně vyměnit všechno okolo (jako v těch 150 tis km...)
Takováhle péče ale samozřejmě není zadarmo - jsou to doslova statisíce.... je to to ale firemní auto a ta firma je moje, tož tak no....

Re: E90 - 330i
Však jasný, já jen že každý má jinou představu "hrozné částky". Souhlasím, že u auta za 300 - 400 k je 10k pakatel, ale je spousta lidí, co nacpe všechny své peníze do auta, nenechají si stranou ani korunu, a pak se diví, a neví, kde mají sehnat 10 k na opravu ppumpy.FLEXZSAN píše:Na ty ceny už jsem koukal, ale nemyslím si, že u auta za 300 je 10k nějak hrozná investiceEl_Fuego píše:Jen pro informaci, N52 má elektrickou vodní pumpu a výměna stojí cca 10.000,-FLEXZSAN píše:
Jinak co sem četl, tak výměny u N52 akorát většinou termostat a vodní pumpa, což nejsou nijak hrozný částky.Navíc nemusí bejt nová, ale to už je jiná.
Re: E90 - 330i
To mas recht
nebo na údržbu… a pak se diví, ze to auto vic stojí, než jezdí

Re: E90 - 330i
Vodní pumpu bych si jetou nekupoval, to je jak "trochu vystřelená patrona" 

Re: E90 - 330i
Taky přispeju troškou do mlýna, nedávno jsem si z Německa přivezl e91 330i, 2006 s N52 v manuálu s poctivými 160000km. Vybíral jsem preFL jednak kvůli penězům, ale hlavně kvůli nepřímovstřikování, které je z mého pohledu méně náročnější na údržbu. Auto mělo vedenou servisní knížku a všechny servisní úkony byli tedy dělany dle výrobce, což je trošku problém hlavně z hlediska intervalů výměny oleje. Proto jsem asi měsíc po koupi plánoval větší servis - nedělal jsem ho hned po dovozu, nejdříve jsem chtěl chvíli provozovat, abych našel co nejvice nedostatků, které bych při pak nechal odstranit. Takže tady je soupis toho na co jsem přišel při/po koupi:
Motorový oleje byl 5w30 longlife04 menen po 2 letech nebo 25000tis. Přešel jsem tedy na 5w40 Millers Oils longlife 01 - mam v plánu měnit po roce nebo 15 000km max (předtím provedena dekarbonizace)
Převodový olej - nikdy nevyměnen, řazení bylo trošku gumovejsi, dal jsem tam tedy 75w90 gl4
Olej v diffu - nikdy nevyměnen, nová náplň 75w90 gl5
Svíčky - ještě měli dle BC 40 000km čas, ale vyměněny za NGK ILZFR6D-11
Samozřejmě byli vyměněny všechny filtry (vzduchový jsem dal K&N).
Volnoběžka alternátoru a řemen - řemen občas při plném rejdu "vrzal", způsobovala to přidírající se volnoběžka alternátoru, takže výměna obojího
Shodou náhody mě den před předáním mému servisákovi odešla vodní pumpa. Naštěstí to bylo jen 20km od servisu, takže odtah na laně nebyl problém - výměna vodní pumpy a rovnou termostatu, když už byla pumpa venku + samozřejmě nová chladící kapalina.
Dále jsem nechal rovnou preventivně vyměnit separator oleje včetně všech hadic - jedna byla prasklá.
Výměnu čelního skla zmiňuji jen okrajově (jen jsem zjistil, že po výměně je třeba nechat znova nakalibrovat dešťový sensor)
V poslední řadě bych chtěl zmínit, že během manipulace s kabelovým svazkem vedoucí přes motor byly zjištěny prasklé krympovani drátů do konektorů vedouci do boxu vlevo pod oknem (3 kusy) a pak svítila kontrolka motoru s DTC a hláškou o špatné funkci lambda sond, kabely opraveny a problém vyřešen.
Suma sumárum servis za 10% ceny vozu, ale auto jede pocitově lépe (mozna placebo efekt), řazení je hladší a všechny podstatné nedostatky vyřešeny. Tak snad to pomůže, při rozhodování se nad koupí 330i
Motorový oleje byl 5w30 longlife04 menen po 2 letech nebo 25000tis. Přešel jsem tedy na 5w40 Millers Oils longlife 01 - mam v plánu měnit po roce nebo 15 000km max (předtím provedena dekarbonizace)
Převodový olej - nikdy nevyměnen, řazení bylo trošku gumovejsi, dal jsem tam tedy 75w90 gl4
Olej v diffu - nikdy nevyměnen, nová náplň 75w90 gl5
Svíčky - ještě měli dle BC 40 000km čas, ale vyměněny za NGK ILZFR6D-11
Samozřejmě byli vyměněny všechny filtry (vzduchový jsem dal K&N).
Volnoběžka alternátoru a řemen - řemen občas při plném rejdu "vrzal", způsobovala to přidírající se volnoběžka alternátoru, takže výměna obojího
Shodou náhody mě den před předáním mému servisákovi odešla vodní pumpa. Naštěstí to bylo jen 20km od servisu, takže odtah na laně nebyl problém - výměna vodní pumpy a rovnou termostatu, když už byla pumpa venku + samozřejmě nová chladící kapalina.
Dále jsem nechal rovnou preventivně vyměnit separator oleje včetně všech hadic - jedna byla prasklá.
Výměnu čelního skla zmiňuji jen okrajově (jen jsem zjistil, že po výměně je třeba nechat znova nakalibrovat dešťový sensor)
V poslední řadě bych chtěl zmínit, že během manipulace s kabelovým svazkem vedoucí přes motor byly zjištěny prasklé krympovani drátů do konektorů vedouci do boxu vlevo pod oknem (3 kusy) a pak svítila kontrolka motoru s DTC a hláškou o špatné funkci lambda sond, kabely opraveny a problém vyřešen.
Suma sumárum servis za 10% ceny vozu, ale auto jede pocitově lépe (mozna placebo efekt), řazení je hladší a všechny podstatné nedostatky vyřešeny. Tak snad to pomůže, při rozhodování se nad koupí 330i

Re: E90 - 330i
Díky Bury za odezvu
Určitě pomůže.
