Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90 - 330i
E90 - 330i
Zdravím všechny,
uvažuji v blízké době pořídit E90 330i. Se stavem tkm to vidím v rozmezí 150-200. Mám ale pár dotazů, který mi tu doufám někdo konstruktivně zhodnotí.
Jedna z prvních podstatných věcí je jakou verzi zvolit. Zda před-FL s litinovym blokem motoru, nebo po-FL s hliníkovym blokem motoru. Litinová verze by údajně měla vydržet víc, ale na druhou stranu má lehce nižší výkon a co se týče města znatelně vyšší spotřebu (co tvrdí výrobce)
Druhá poměrně podstatná věc je, jestli stojí za to si pořídit auto v manuálu. Ani jednomu se nijak nebráním, ale zajímá mě to spíš z hlediska ''doživotních náplní'' v aut. převodovce, poruchovosti a cen za případné výměny.
Budu rád za jakoukoliv zkušenost. díky
uvažuji v blízké době pořídit E90 330i. Se stavem tkm to vidím v rozmezí 150-200. Mám ale pár dotazů, který mi tu doufám někdo konstruktivně zhodnotí.
Jedna z prvních podstatných věcí je jakou verzi zvolit. Zda před-FL s litinovym blokem motoru, nebo po-FL s hliníkovym blokem motoru. Litinová verze by údajně měla vydržet víc, ale na druhou stranu má lehce nižší výkon a co se týče města znatelně vyšší spotřebu (co tvrdí výrobce)
Druhá poměrně podstatná věc je, jestli stojí za to si pořídit auto v manuálu. Ani jednomu se nijak nebráním, ale zajímá mě to spíš z hlediska ''doživotních náplní'' v aut. převodovce, poruchovosti a cen za případné výměny.
Budu rád za jakoukoliv zkušenost. díky
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: E90 - 330i
Jelikož mám to štěstí, že mám doma auta s oběma motory (N53B30 v e91 a N52B30 v Z4), tak můžu srovnávat: N53 opravdu žere VÝRAZNĚ míň (rozdíl je možná dva, možná tři litry na sto...), má větší sílu i zátah než N52, ale starší nepřímovstřikový N52 je zase mnohem kultivovanější a k řidiči vstřícnější/předvídatelnější/ovladatelnější, prostě řidičtější...
Kdybych měl znova volit, zvolím úplně stejně: N53 do daily a N52 do auta pro radost....
EDIT. obě auta mám samozřejmě 6MT
Kdybych měl znova volit, zvolím úplně stejně: N53 do daily a N52 do auta pro radost....
EDIT. obě auta mám samozřejmě 6MT
Re: E90 - 330i
Tak to máš sakra štěstí
Já potřebuju vybrat jedno a furt mezi něčim váhám. Nechci za to dát nějakou extra sumu a každý má svoje +/-. Ještě byla další možnost 335i, ta už má novej motor, tak to na ten výkon žere docela přiměřeně, ale vidina nějakýho většího nájezdu u twin-turbo motoru se mi už tak úplně nelíbila z hlediska případných výměn, takže od toho upustilo úplně a nejspíš to vidim na něco přívětivějšího jako 330i
Jinak myslíš teda, že by N53 byla držák i s nějakym větším nájezdem (200+), nebo bys radši dal na N52?
Hádám, že asi nebudeš mít úplně jetý auta, když máš rovnou 2 mazlíky co?


Jinak myslíš teda, že by N53 byla držák i s nějakym větším nájezdem (200+), nebo bys radši dal na N52?

Hádám, že asi nebudeš mít úplně jetý auta, když máš rovnou 2 mazlíky co?
Re: E90 - 330i
myslím,že hliníkový blok měl jak N52 tak N53 (tzn. preLCI i LCI).
jinak stačí pohledat zde na fóru.napsáno toho bylo o obou motorizacích mnoho.
za mne preLCI s manuálem.
jinak stačí pohledat zde na fóru.napsáno toho bylo o obou motorizacích mnoho.
za mne preLCI s manuálem.
Re: E90 - 330i
Už jsem zkoušel vyhledávat, ale hází mi to 0 výsledků

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: E90 - 330i
330ix (N53) má aktuálně na tachu 220tis km (koupeno nové tady v CZ), m4Zlik necelých 60 tis km (dovezeno s 35tis km z Říše)
o obojí se ale starám víc jak o vlastní....
návodem/zákonem mi je tohle
o obojí se ale starám víc jak o vlastní....

návodem/zákonem mi je tohle
Re: E90 - 330i
Paráda, díky vám oboum
Někdo další ještě nějaké zkušenosti?

Někdo další ještě nějaké zkušenosti?
Re: E90 - 330i
Tak hlavně poslední litinový benzin byl snad M50, který se dával do prvních E36. N52 a N53 v E90 jsou si dost podobné a obě jsou hliníkové s magnesiovýma prvkama. Rozdíl je u těch motorů jenom v hlavě. N52 běžně trpí na spotřebu oleje a na klepání hydroštelů, N53 zase na vstřiky. A na naftový zvuk na volnoběh
Já mám aktuálně na N53 najeto skoro 270tis a kromě spotřebáku a semtam nějaké lambdy se nic nevyskytlo. Jestli automat nebo manuál záleží na tvých preferencích. Doživotní náplně je blbost u obou variant a vzhledem k ceně za výměnu oleje to není zas až takový náklad. Samzřejmě když lehne automat, tak to zabolí, ale pokud odejde dvouhmota na manuálu, tak výměna taky něco stojí.

Já mám aktuálně na N53 najeto skoro 270tis a kromě spotřebáku a semtam nějaké lambdy se nic nevyskytlo. Jestli automat nebo manuál záleží na tvých preferencích. Doživotní náplně je blbost u obou variant a vzhledem k ceně za výměnu oleje to není zas až takový náklad. Samzřejmě když lehne automat, tak to zabolí, ale pokud odejde dvouhmota na manuálu, tak výměna taky něco stojí.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: E90 - 330i
Já mám na N52 najeto 240 tisíc. Auto vlastním 50 tisíc. Umřela akorát vodní pumpa která je elektronická a stojí 13 tisíc.
Jinak motor přede jako kočka a má chuť po otáčkáčkách. Jestli budeš jezdit ve městě, tak určitě automat. V kolonách jsem vyloženě nešťastný s 3 litrem v manuálu.

Re: E90 - 330i
Nemám sice 3er, ale mám N52B30 v 6er. Když jsem vybíral, tak jsem chtěl pre LCI, právě pro to, že jsem nechtěl přímovstřik (ten dieselový zvuk na volnoběch by mě sral
). Co se týká spotřeby, tak ta umí bejt hodně variabilní, záleží kde a jakým způsobem jezdíš (ta 6ka umí jet od 7l/100 km při poklidné jízdě po okreskách až klidně po 20 l/100 km, když stojíš hodinu v koloně). Aktuálně mám najeto 8tkm s průměrnou spotřebou 10,3 l/100 km (cca 70% naježděno po Praze, zbytek dálnice v klidu nebo okresky). Co se týká manuál vs automat, tak já vždycky chtěl automat. Tím že jezdím víc po městě než mimo, tak manuál umí být peklo, když popojíždíš po magistrále a cukáš třeba po 20ti metrech, v tomhle je automat zlatej.....

Re: E90 - 330i
Každopádně myslím, že za 150-200k e90 330i po FL tedy s N53 prostě nepořídíš. Oboje však jsou a s odstupem času budou dobrá auta. Jak už bylo řečeno, litinový blok nemá žádná, N52 před FL je jednodušší, je trochu charakternější, já ji měl v automatu a byla to super kára. Na doživotní náplně zapoměň. Doživotní znamená 150tis km, pak prostě kupuješ auto prakticky po smrti, na kterým se může podělat kdykoli cokoli. Servisovat automat nebo mauál mi z dlouhodobýho hlediska taky přijde stejný, takže záleží na tvojí preferenci. Pavproch je zapřísáhlý stoupenec MT, já rozhodně do daily car preferuju automat z pohodlnosti.
Ad spotřeba- N53 žere rozhodně míň než N52, když ale porovnám svoje poslední 3 kousky (N52B30, N53B30, N52B25) tak se všema dlouhodobě jezdím 9-12 (spíš 10-12, těch 9 je taková jízda z kopce:)). Za míň bys musel bejt adept na inkubátor, a to pak nepotřebuješ 330i
Na druhou stranu u "dýzla" bys nechal větší částku v servisu, ty účty za benzín jsou jen z psychologického hlediska častější..
Ad spotřeba- N53 žere rozhodně míň než N52, když ale porovnám svoje poslední 3 kousky (N52B30, N53B30, N52B25) tak se všema dlouhodobě jezdím 9-12 (spíš 10-12, těch 9 je taková jízda z kopce:)). Za míň bys musel bejt adept na inkubátor, a to pak nepotřebuješ 330i

Re: E90 - 330i
150-200 myslel km nájezd, né peníze.
Já mám LCI v manuálu bez xdrive a jezdím za rovných 9l v průměru a mám to tak 50% po městě. Zvuk, jak píšou kluci, je na volnoběh zajímavej. Pár lidí se Tě optá, jestli to není diesel.
Když jsem pořizoval, chtěl jsem automat, ale u této motorizace, kor u 3er, mi byl doporučen manuál. Několik lidí nezávisle na sobě mi řeklo, že to s automatem nejede. To stejný pro biturbo. Mimochodem 335i bych se taky nebál. 
Já mám LCI v manuálu bez xdrive a jezdím za rovných 9l v průměru a mám to tak 50% po městě. Zvuk, jak píšou kluci, je na volnoběh zajímavej. Pár lidí se Tě optá, jestli to není diesel.


Re: E90 - 330i
Tož to soráč, blbě jsem to pochopil:) 335i je zajímavý téma, stejný ročníky bývají i levnější než 330i:)Pajk85 píše:150-200 myslel km nájezd, né peníze.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: E90 - 330i
35i má ale zbytečné kurwítko navíc
Re: E90 - 330i
Kurvítko navíc má, ale zase jede o level jinak...
Re: E90 - 330i
Ani sem nečekal, že se to tu tak rozjede, díky všem
Každopádně zkušenosti a připomínky klidně piště dál, budu rád

Každopádně zkušenosti a připomínky klidně piště dál, budu rád
Re: E90 - 330i
Jinak co se týče tý dopravy ve městě, tak na to tady asi tolik trpět nebudu
(50 tis. obyvatel město) Ale líbila se mi i docela vidina automatu, že ovládat si kvalty dle +/- není problém a takový auto stejně na prasárny není, pokud si toho vyloženě někdo neváží, takže mít k dispozici spojku není tak nutná záležitost.
Ten zvuk na volnoběh chápu, to by mě taky štvalo
Ten ohavnej zvuk je hlavní věc, proč nemusim diesely
Jinak co sem četl, tak výměny u N52 akorát většinou termostat a vodní pumpa, což nejsou nijak hrozný částky.
A náplň v automatu je kapitola sama pro sebe no... někdo tvrdí, že dokud to nezlobí, tak do toho nehrabat, protože je spousta fór, kde lidi po výměně naříkali, že do toho vůbec hrabali. Někomu to s výměnama jede bez problémů a někdo bez problémů nalítá 250 na původní náplň :/

Ten zvuk na volnoběh chápu, to by mě taky štvalo


Jinak co sem četl, tak výměny u N52 akorát většinou termostat a vodní pumpa, což nejsou nijak hrozný částky.
A náplň v automatu je kapitola sama pro sebe no... někdo tvrdí, že dokud to nezlobí, tak do toho nehrabat, protože je spousta fór, kde lidi po výměně naříkali, že do toho vůbec hrabali. Někomu to s výměnama jede bez problémů a někdo bez problémů nalítá 250 na původní náplň :/
Re: E90 - 330i
zdá se,že to vyhledávání opravdu nefunguje...FLEXZSAN píše:Už jsem zkoušel vyhledávat, ale hází mi to 0 výsledků

Re: E90 - 330i
Jen pro informaci, N52 má elektrickou vodní pumpu a výměna stojí cca 10.000,-FLEXZSAN píše:
Jinak co sem četl, tak výměny u N52 akorát většinou termostat a vodní pumpa, což nejsou nijak hrozný částky.