Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 730d - výběr baterie

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12

Výběr baterie

Anketa končí za úte 04.10.2016 12:45

EXIDE EK950 AGM 95Ah 850A
5
56%
VARTA Silver Dynamic AGM 95Ah 850A
2
22%
BOSCH S5 A13 95Ah 850A
2
22%
YUASA YBX9019
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 9

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: e65 730d - výběr baterie

#21 Příspěvek od Don »

To je zase meditace nad baterkou... AGM - nic jineho
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: e65 730d - výběr baterie

#22 Příspěvek od madmarty »

ettore píše:mám za to, že power management u E65 je optimalizován na kapacitu 90Ah, takže pokud použiji baterii s vyšší kapacitou, nebude baterie dostatečně nabita a tím by se mohla snižovat její životnost. nejsem elektrikář, takže se rád nechám poučit, jak to vlastně funguje.
Mas Start&Stop a rekuperaci energie? Pokud máš S&S používáš to? To je rozhodující pro výběr autobaterie. Dost lidí tvrdí do všeho cpát AGM aniž by vědělo co AGM vlastně je a k čemu to je dobré.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 730d - výběr baterie

#23 Příspěvek od JaraX »

nastuduj si v čem se liší AGM baterky, sou prakticky ve všem lepší, já už bych si dal AGM i do sekačky. nevidím důvod kupovat klasickou baterku
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: e65 730d - výběr baterie

#24 Příspěvek od madmarty »

Prosím napiš v čem jsou lepší.

Jediný rozdíl v nich je ten, že si tam kyselina neplave jen tak, ale je v něčem nasáknutá. To má vliv na nabíjecí a vybíjecí proudy. Pokud nemá Start&Stop, či rekuperaci, tak je mu AGM na hov.... nezaměňuješ AGM za GELovku ? Ale i tak GELovky zase nejsou pro Start&Stop.

AGM do sekačky je už posedlost :) Asi jako když si na ní dopravní policista přidělá blinkry a klakson :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 730d - výběr baterie

#25 Příspěvek od JaraX »

AGM je celkem automaticky gelovka, je odolnější vůči otřesům atd.

Comparison with flooded lead–acid cells[edit]
VRLA Gel and AGM batteries offer several advantages compared with VRLA flooded lead acid and conventional standard lead-acid batteries. The battery can be mounted in any position, since the valves only operate on over-pressure faults. Since the battery system is designed to be recombinant and eliminate the emission of gases on overcharge, room ventilation requirements are reduced, and no acid fume is emitted during normal operation. Flooded cell gas emissions are of little consequence in all but the smallest confined areas, and pose very little threat to a domestic user, so a wet cell battery designed for longevity gives lower costs per kWh. In a gel battery, the volume of free electrolyte that could be released on damage to the case or venting is very small. There is no need (or ability) to check the level of electrolyte or to top up water lost due to electrolysis, reducing inspection and maintenance requirements.[11] Wet cell batteries can be maintained by a self-watering system or by topping up every three months. The requirement to add distilled water is normally caused by overcharging. A well-regulated system should not require top-up more often than every three months.

The underlying fault with all lead acid batteries is the requirement for an excessively long charge time arising from a two-stage process: bulk charge and float charge. All lead acid batteries, irrespective of type, are quick to charge to 70% of capacity within 2 or 3 hours, but require another 9 to 10 hours to "float charge" after the initial charge. If users fail to float charge, battery capacity is dramatically reduced. All types of batteries have a "memory" in that every time a user charges to less than 100% charge, battery capacity is shortened. A lead acid battery could reach 4,600 cycles if it were kept on a shelf and kept at the right state of charge. To ensure a life of 8 years, a lead acid battery should be kept at full charge when stored (or dry), and, when working, kept at depth of discharge of less than 20%. In addition, its discharge rate should be not more than three hours and its charge rate should be not more than three hours (C0.333)[citation needed], and it should be float charged properly. With less careful use, a lifetime of two to three years or 700-800 cycles might be expected, dependent upon the use environment.

Because of calcium added to its plates to reduce water loss, a sealed AGM or gel battery recharges more quickly than a flooded lead acid battery of either VRLA or conventional design.[12][13] "From a standard car, 4WD or truck alternator they will recharge quickly from full use in about 2 to 3 hours. A deep cycle wet cell battery can take 8-12 hours to achieve only 70% to 80% of its potential charge."[14] Compared to flooded batteries, VRLA batteries are more vulnerable to thermal run-away during abusive charging.[1] The electrolyte cannot be tested by hydrometer to diagnose improper charging that can reduce battery life.[13][15]
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: e65 730d - výběr baterie

#26 Příspěvek od madmarty »

Pokud si to umíš správně přeložit a budeš znát co to skutečně AGM je, dojdeš k něčemu takovýmu:

http://www.autobaterie-pema.cz/cs/techn ... -PtZ29kg2M

I přes zdánlivou podobnost a přesto, že mnoho lidí považuje AGM baterie za gelové, existuj rozdíl mezi technologií AGM a GEL. Na této stránce vám jej přiblížíme.

Technologie AGM
technologie AGM
Technologie AGM (absorbed glass mat) je technologie, při níž není v článcích mezi elektrodami elektrolyt v tekuté formě, ale je nasáklý v netkané tkaníně ze skelných vláken(tzv. separátor, odděluje vzájemně kladné a záporné elektrody). Baterie postavené na této technologii jsou velmi výkonné, mají výborné nabíjeccí charakteristiky, to znamená, že při vybití je mnohem snažší a rychlejší je nabít a také jsou velmi dobře odolné proti cyklické zátěži(nabíjení a vybíjení).
Baterie typu AGM jsou absolutně bezúdržbové, odolné proti vytečení elektrolytu a bezpečné.
Baterie na technologii AGM jsou vhodné pro náročné použití, do moderních aut, která mají nadstandardní elektrickou výbavu. Také jsou vhodné do vozidel vybavených funkcí Start&Stop (tzn. za jednu jízdu musí baterie mnohokrát nastartovat motor během okamžiku), včetně funkce regeneračního nabíjení, tedy rekuperace brzdné energie.
Výhody technologie AGM
absolutně bezúdržbové
odolné proti vytečení elektrolytu
vysoce výkonné
vhodné do vozů se systémy Start&Stop s regeneračním brzděním
odolná proti otřesům
možnost umístění i v náklonu včetně umístění v kabině řidiče (neuniká žádný plyn)
nízké samovybíjení
lepší výkon pro krátkodobé startovací proudy (vyšší startovací proudy)
zvýšená odolnost při cyklickém zatížení
delší životnost
Nabíjet baterie typu AGM lze pouze nabíječi, které mají režim pro nabíjení akumulátorů AGM/GEL.
Technologie GEL
Hlavní rozdíl oproti technologii AGM je ve formě elektrolytu. Konstrukce gelových akumulátorů je podobná klasickým zalitým akumulátorům. Obsahuje sestavu kladných a záporných elektrod. Elektrolyt je však vázán v křemičitém gelu (nikoliv v separátoru jako u AGM). Výhodou je nižší citlivost na vyšší provozní teploty, vyšší kapacita při snížené hmotnosti akumulátoru i nízká hladina samovybíjení. Rovněž je omezen únik elektrolytu a jedná se o bezúdržbové akumulátory.
Výhody technologie GEL
absolutně bezúdržbové
odolné proti vytečení elektrolytu
velmi výkonné
prodloužená životnost
odolná proti otřesům
možnost umístění i v náklonu
nízké samovybíjení
vyšší odolnost v cyklické zátěži proti běžným akumulátorům
delší životnost proti běžným akumulátorům
Nabíjet baterie typu GEL lze pouze nabíječi, které mají režim pro nabíjení akumulátorů AGM/GEL


AGM je zcela něco jiného než GEL !!!

Pokud vezmeš v úvahu nabíjecí a vybíjecí proudy v autech s Start&Stop a rekuperací ty porovnáš s autem které toto nemá, zcela logicky ti vypadne jaká baterie je do jakého auta lepší.

Zjednodušeně, AGM lze rychle vybít a rychle dobít, s tím že ji to nijak výrazně nebude ničit tak jako by to ničilo neAGM. Naopak, pokud dáš AGM do auta které ji málo žere a pomaleji nabíjí bude se tam ničit výrazně víc než v opačném případě. Proto pokud nemá Start&Stop, rekuperaci, je lepší nonAGM, pokud tyhle systémy má je lepší AGM. Naprosto nevhodné je srovnání AGM s GELovkou, protože je naprosto jiná technologie. Mají naprosto odlišné charakteristiky nabíjecích proudů. Může si tam dát rovnou gelovku, ale je to plýtvání penězi a životnost nebude o nic delší (pokud nemá Start&Stop, rekuperaci)

MOD fishmaker : odstraněna citace přímo předchozího příspěvku
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: e65 730d - výběr baterie

#27 Příspěvek od Don »

Teorie je hezka vec... vymenili jste si tu stovky radku, ktere jsou ale uplne k h* protoze vsechny E65 ktere jsem videl u Snejka a dostaly jeste z neznalosti klasickou baterii se do roka/roka a pul vratily se zdechlou baterii. Vsechny auta pak dostaly AGM a jezdi do ted. Tyhle teorie bez zkusenosti me dokazou vytocit, protoze se tu pripadny ctenar necha zmast a za rok muze svych 3k źa obyc baterku vyhodit do kanalu. JaraX ma stejnou zkusenost. Dokonce original baterie je AGM viz. zde


http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1543

tak nevim co tu porad plodis tyhle nesmyslna moudra a mates lidi. Ne ocividne to neni jen o start/stop a rekuperaci
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 730d - výběr baterie

#28 Příspěvek od JaraX »

mě je taky uplně jedno co kdo píše, at si tam každej dá baterku jakou chce, klidně at si spojí monočlánky, já prodělal dost peněz na klasickejch baterkách (reklamace nula bodou) a už nechcu klasickou baterku ani vidět.
dokonce i v jednoduchych autech měním origo non AGM baterky po 3-4 letech, tak tam rovnou cpu všude AGM.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

Re: e65 730d - výběr baterie

#29 Příspěvek od vlastnemec »

Jen pro příklad životnosti baterie AGM - ještě origo EXIDE pro BMW.

V mojí e65 původní baterie první registrace 22.11.2002 v autě v provozu do roku 2013. Poté jsem ji dobil a ležela cca 1/2 roku v garáži a min. ztráta napětí a jen tak ze srandy jsem ji hodil do e53 3.0d a funguje tam dodnes :D A to jsem stodole původně koupil na radu kamaráda nejdražší Yuasu která po dvou letech začla mít problémy, jelikož stodola jezdí krátké trasy.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: e65 730d - výběr baterie

#30 Příspěvek od madmarty »

Tohle je mnohokrát ověřená pravda :( Do prvovýroby jde něco jiného než do běžné obchodní sítě. Známej má dopravu, jezdil pro Akumu kterou později koupila Varta. Krom toho, že sem tam mu nějaký pracovník nechal baterky za pěknou cenu, tak jsem se dozvěděl jak vyrábí. Není to tak, že jede jedna linka a ta chrlí vše. Jde o kvalitu. Kvalita olova, jeho čistota, množství. Potom jde o to jak dobře, přesně se udělají mřížky atd. Ty nejlepší šly mimo jiné do BMW. Netvrdím že stále, ale prostě je to tak že nějaký dodavatel vyhraje kontrakt do nějaké série... Baterky určené do prvovýroby byly bez jakéhokoliv loga. Všem lidem kteří se k nim dostaly sloužily mnohem déle než cokoliv z obchodu. Zrovna asi před měsícem říkal strýc že mu baterky vždy vydržely 2-3 roky, max. 4 roky. Teď v novém Pežotu (nyní 6 let starý ale koupen nový) baterka pořád drží a přemýšlí jestli není na čase dát novou.

Zkušenosti mám sám podobné, moji známý, moji zákaznici, atd. Samozřejmě se najdou vadné kusy, které padnou brzy, ale procentuelně je jich zanedbatelné minimum. Neviděl bych to jen tak že AGM vydrží tak dlouho a nonAGM ne. Spíš to, že to je prvovýroba.

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek...použij ODPOVĚDĚT ;)
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: e65 730d - výběr baterie

#31 Příspěvek od madmarty »

JaraX píše:mě je taky uplně jedno co kdo píše, at si tam každej dá baterku jakou chce, klidně at si spojí monočlánky, já prodělal dost peněz na klasickejch baterkách (reklamace nula bodou) a už nechcu klasickou baterku ani vidět.
dokonce i v jednoduchych autech měním origo non AGM baterky po 3-4 letech, tak tam rovnou cpu všude AGM.
Neber to prosím tak, že říkám že nemáš takové zkušenosti a že je to blbost. Z principu AGM je pro nějaké konkrétní použití, stejně jako nonAGM a další druhy. Tam kde není požadavek vysokých a častých vybíjecích proudů a zároveň vysokých a častých nabíjecích proudů je AGM zbytečná a možná na škodu. Ani netvrdím že zrovna u E65. E65 může mít jiné dobíjení atd. Dalším faktem je, že znám lidi kteří odmítají platit registraci autobaterky s tím, že to je ojeb na lidi, že to je zlodějina. A pokud jim do dvou let baterka padne, dají ji do reklamace, nebo to auto už mít stejně nebudou. Takže to může být třeba ta část případů kdy baterka rychle padne.

Lze nějak porovnat nároky E61 na baterku a E65 ? Zkoušel někdo změřit odběry při nastartovaném motoru a při vypnutém ? Alternátor by měl dokázat pokrýt spotřebu auta v plné zátěži, nepletu-li se. Pokud je nastartováno jde vše z alternátoru a dobíjí se baterka. Pokud je vypnutý motor jde vše z baterky. Proto Start&Stop plus to, že časté startování dokáže rychle baterku vymlátit.

Já prostě nesouhlasím jen s tím, že všude je lepší cpát AGM protože je to gelovka. AGM žádná gelovka není a nikdy nebude ;-) Všechny druhy baterek mají své použití a jestli někdo dává baterky jiné tam kde se mu to líbí, proč ne ? Běžně se říká že na domě je hromosvod, svádí snad hromy ? Lidi říkají jedné věci jinak buď protože je to fáma, nebo jen zvyk z té fámy. To není nutný se o tom dohadovat.

Právě že to tady někdo bude číst a bude se dle toho řídit. Takže není možný tvrdit lež a propagovat jí za pravdu. AGM není GEL. Start&Stop vyžaduje AGM a nikam jinam se to cpát nemá. Pokud někdo má lepší auto, které umí chytře dobíjet a nemá tam mít AGM, ať si dá gelovku když myslí že to je lepší, ale prosím ať mu nikdo netvrdí že AGM je vhodná do všeho i do sekačky :) Není a nebude :-) To že v několika autech AGM vydržela víc jak nonAGM, ještě neznamená že je správně a neznamená to že to vydrží víc jak GELovka.

Nabíječky jsem kdysi dávno vyráběl, od součástek po konečný výrobek, později jsem se zabýval problematikou nabíjení akumulátorů a jejich vybíjením. Sám jsem potřeboval kvůli ceně používat autobaterky tam kde měly být GELovky. Následovaly úpravy nabíječek atd. Odborníkem zcela jistě nejsem, znám mnohem znalejší a zkušenější lidi. Ale na druhou stranu vím že AGM není GEL, GEL není nonAGM a nonAGM není AGM :)

Pokud tedy E65 má radši AGM, proč ne, ale tvrdit to prostě obecně je nesmysl. Asi když se řekne že ekonomičtí migranti jsou pracovití, ano 5 z 1.000.000 jich prý pracuje, ale nejde říct že pracují všichni.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

Re: e65 730d - výběr baterie

#32 Příspěvek od vlastnemec »

Takže po posledním elaborátu to s dovolením rozsoudím :D Odmítám se věnovat jednotlivým odstavcům, jelikož by to v tomto případě bylo k hovnu.

Madmarty - kup si co chceš a jestli náhodou budeš jezdit v e65/66 klidně tam dej klasickou baterku.

VY VŠICHNI OSTATNÍ POKUD MÁTE E65/66 A NECHCETE ZBYTEČNÉ NÁKLADY V PRŮMĚR CO 1,5ROKU VŽDY KUPUJTE BATERIE AGM!!!
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 730d - výběr baterie

#33 Příspěvek od Matt_CZE »

Si koleduju o BAN za OT, ale já to risknu a zeptám se madmartyho, proč má stará hloupá e66 bez Start/Stop a rekulerace má přímo od výrobce v možnosti registrace baterky možnost AGM baterku? :roll: když tam teda nemá co dělat
Lukas7
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: čtv 05.05.2016 00:00

Re: e65 730d - výběr baterie

#34 Příspěvek od Lukas7 »

Tak nebola to samozrejmosť, zo začiatku mávali aj obyč baterie.

Čo sa týka značky nič iné ako Exide by som nekupoval, tobôž nie nejakú Vartu a pod.

Ja som tam dal obyč 100Ah Exide, registroval ju ako nonAGM a som zvedavý kolko to vydrží.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 730d - výběr baterie

#35 Příspěvek od JaraX »

první roky měli nonAGM protože AGM baterky neexistovali!!!
od roku 2003 mají všechny E65 AGM.

víte proč neměli auta v roce 1960 xenony? protože xenon neexistoval :D :D
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 730d - výběr baterie

#36 Příspěvek od Joshuax »

Fakt nechapu, proc tu do toho porad cpete obyc baterky... Na zacatku je link na moznou levnejsi ALTERNATIVU ve forme uhlikove technologie, kterou nikdo jeste vyzkousenou dlouhodobe mit nemuze, protoze se to zase tak dlouho neprodava... Fakt nema smysl resit obyc baterky v takto energeticky narocnych autech...
Mel to byt hlavne informativni post, ze neco takoveho existuje, ze to dodava Exide, kteri delaji i OEM...
To ze to nekdo okamzite povazuje za dogma, ze AGM je spatne a neco jineho je jedina spravna cesta, s tim uz bohuzel nic nenadelam...
V porovnani AGM s tim carbonem je totiz technologicky ta baterie obdobna, ale neni stejna a proste neni vhodna pro stop/start (velmi caste vybijeni velkych proudu)... Pokud to to auto nema, dost dobre mu muze takova baterie udelat stejne dobrou sluzbu, jako agm baterie, protoze by mela snest velkou zatez (ne jednorazovou, ale dlouhodobou) a umi se stejne rychle dobijet, jako AGM, coz je vhodne do mest na kratke pojizdky... Nic vic, nic min...

Tak do toho prosim zkuste nemotat obyc gely, nebo snad dokonce kyseliny, diky ;)

2 madmarty: AGM je lepsi ve vsech smerech, jeji hlavni nevyhodou je pouze cena.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: e65 730d - výběr baterie

#37 Příspěvek od madmarty »

Matt_CZE píše:Si koleduju o BAN za OT, ale já to risknu a zeptám se madmartyho, proč má stará hloupá e66 bez Start/Stop a rekulerace má přímo od výrobce v možnosti registrace baterky možnost AGM baterku? :roll: když tam teda nemá co dělat
Jak zde bylo napsáno, v tu dobu AGM nemusely existovat. Jinak jde mimo jiné o prestiž. V autech vyšších řad jsou velmi často gelové baterie. Stačily by baterie klasické. Ale pokud prodávají auto za milióny, také s tím prodávají pocity. Kupující musí mít dobrý pocit. Takový nadstandart, jako GELovka je možný prostředek k těmto pocitům, jako jeden z mnoha. Možnost AGM je pouze možnost, naopak by více vypovídalo kdyby tam byla POUZE možnost AGM a žádná jiná.

To AGM prostě není spása všeho, to by se staré baterky už dávno přestaly vyrábět a světe div se dělají se pořád a stále se inovují.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: e65 730d - výběr baterie

#38 Příspěvek od Misanek »

Tady to zase jede :lol: No ono není moc divu, když si tady madmarty zase žvatlá svoje moudra a zkušenosti, kdy jeden kámoš dělal tamto a druhý kámoš vozil tohle odtud a tam slyšel... :twisted:

No každopádně i já si chci právě další baterii koupit agm po tom, co jsem o nich četl a jaké mají vlastnosti. Myslím si, že by to byla vhodná volba vzhledem k tomu, že docela často používám webasto. I když pro mé auto taky nebyly předepsány. Asi e39 nebyla natolik prestižní... :twisted: :lol:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: e65 730d - výběr baterie

#39 Příspěvek od madmarty »

Když chceš tady něco opakovat, tak to opakuj tak abys to neměnil dle sebe. Viz. ..a tam slyšel... On tam nic neslyšel, on tam tu výrobu viděl, on ty baterky od nich měl a ty další lidi s těma baterkama později jezdili, užívali je. Zase začneš nenápadně překrucovat, potom sem tam urážku a nakonec když ti do SZ napíšu co si o tobě myslím, tak se budeš děsně divit a tvrdit že jsem zase začal já. Takže v tomto vlákně jsi začal ty. Už máš hotové NIVO ? :) Nevím kdo jen tlachá a nic neudělá. Hledal jsem v tvých příspěvcích kde jsi někomu věcně poradil na základě reálné zkušenosti. Víš co jsem našel ? Neuhodneš.

Je důležité nečíst reklamní bláboly pouze, ale podívat se na to jak věci fungují. V době E39 už existovaly AGM baterie ?

Buď prosím tak hodný a neotírej se stále o mě, zkus radši psát něco k věci. Jaký odběr má Webasto ? Podle čeho jsi došel k závěru že je vhodná AGM tehnologie do E39 když máš Webasto ? Jaké má E39 dobíjení ? Tohle auto neznám, ale jistě mi rád informace poskytneš abych si mohl udělat názor zda tam AGM je vhodná nebo není.

Včera jsem někde našel výsledky testů, ono jich moc není, nonAGM, AGM a GELovky. Při simulaci provozu se GEL ukázaly že mají o 10% delší životnost. Vždy bude záležet na konkrétním autě, konkrétním řidiči a provozu. Pokud se bude člověk dobře starat o jakoukoliv kvalitní baterku, vydrží mu, samozřejmě s tím když jí bude využívat v autě do kterého je vhodná.

Nedávno jsem stál asi hodinu v koloně a pršelo. Spousta lidí vypnula motory, světla atd. další spousta nechala běžet stěrače a svítit světla, aby viděla tu kolonu před nimi. Každý se k tomu chová jinak. Olověné baterky mi vydržely velmi dlouho tam kde měly být trakční. Ale je rozdíl dát za baterky 20tis, nebo 2,5tis, když jich člověk potřebuje 20ks. Nechá se to. Ale běžný spotřebitel o nich ví asi jen to, že to buď řekli v servisu, na fóru, nebo v reklamě.

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: e65 730d - výběr baterie

#40 Příspěvek od Misanek »

Tak to tvé schopnosti používání vyhledávače stojí přesně za to, co jsi našel :lol: Na urážky jsi tady velmistr ty :twisted:
Když tady ostatní píšou svou reálnou pozitivní zkušenost s agm i ve vozidle, které má být podle tvých neoblomných informací nonAGM a jinak přes to nejede vlak, tak na tom asi něco bude.

S tebou bych chtěl mít dvoudomek, inteligente... :lol:
Odpovědět