Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 1991 1,6

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ondreyko
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 16.09.2016 15:07

E36 1991 1,6

#1 Příspěvek od Ondreyko »

Ahoj, nebo Dobrý den. chci koupit starší bmw, nikdy jsem neměl a tak se chci zeptat jestli jsou s tím nějaké problémy... mám to na slušné ježdění z bodu A do B. Kousek kterek chci koupit je tak akorat zralej na novej lak či folii +kola a uplně bez koroze. nějakej TIP na co si dat pozor ? :) Díky moc
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 1991 1,6

#2 Příspěvek od Joshuax »

Ahoj, E36 s 1.6 je velmi stare auto. Ten motor neni nejsilnejsi, takze se musi trochu tocit, aby to jelo a to se samozrejme projevi na stavu toho motoru po 25 letech. Zaroven to asi nebude mit zrovna maly najezd. Cokoliv pod 300 000 bude spis stocene, ikdyz se samozrejme urcite vyjimky najit muzou. Tak jako tak, 1.6 s 300k asi nebude zrovna v nejlepsi kondici a je potreba pocitat s tim, ze muze odejit opravdu cokoliv.
Zaroven je to auto ze zacatku vyroby, ochrana karoserie je temer nulova, najit auto se zdravou kastli asi nebude uplne snadne. Ale opet. Muze se povest. Budto uz to nekdo opravil, nebo to mel nekdo, kdo to poctive garazoval a servisoval. Bohuzel tahle auta jsou cenove relativne dostupna, takze konci v rukou mladych kluku, kteri prilis velkym prijmem nedisponuji a radeji koupi novy tuningovy zarovky, nez lepsi olej, nebo brzdovy desky... Proste bude potreba davat pozor u kazdeho konkretniho kusu. Osobne bych takove auto povazoval spise za fincnani past, nez spolehlive premistovadlo z bodu A do B.
Imho novy lak ani folie se ti na takove auto nevyplati. Pokud z toho nechces mit lestenku, coz u takove motorizace moc nepocitam, tak je asi lepsi jenom opravit diry po kaminkach atd, udrzet to ve stavu, kdyz to nekvete jak jarni louka, ale zadny folie na to necpat. Za folii das placnu treba 15-20k a mas to na 5-7 let. Vyhozeny penize. Lak prijde na dvojnasobek. U takovehoauta to je pomalu jeho porizovaci cena... Ta investice se ti nikdy nevrati.

Jinak o jake castce se bavime, kdyz se budmee bavit o porizovaci cene ? A kolik pocitas na pocatecni servis ihned po koupi ?
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Ondreyko
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 16.09.2016 15:07

Re: E36 1991 1,6

#3 Příspěvek od Ondreyko »

Díky za info, pořizovací cena je 20k (možná ho sklepnu o par k). Je to dovoz z Německa, dovážel to můj známý mechanik, má ho rok a jezdí v pohodě. Přední brzdové disky jsou prý nic moc a levé zadní kolo na bubnech moc nebrzdí. Jinak kastle bez koroze ( jsem karosář,škoda že né mechanik :D ) , dva menší důlky v kapotě (to bych neřešil) střešní okno nefunkční (pro mě bez využití). Je cele bez uprav takže původní stav. Pár škrábanců za ty roky má + za víčkem nádrže škrábanc od klíče. V motorovém prostoru je na výměnu akorát lambda sonda prý to při statru ráno trochu škube. upravy bych na tom žádné nedělal a najeto má 280k. Takže jsem trochu na vážkách :)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 1991 1,6

#4 Příspěvek od Joshuax »

Za 20k odpovidajici. Tak zkontrolovat hlavne ten motor no, jako karosar si udelas kastli sam, ten lak bych fakt neresil. Za tyhle penize uz tomu neni moc co vytknout. Ale je to stary auto, s urcitou investici musis drive ci pozdeji pocitat. Pokud vylozene nezni jako starej diesel, nebo jinak netriska, z podvozku nejdou nesmyslny rany a od diffu prilisny kraval, nebo velke vule, asi bych vice za 20k neresil.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Ondreyko
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 16.09.2016 15:07

Re: E36 1991 1,6

#5 Příspěvek od Ondreyko »

Tak děkuju za radu :) jeli jsme s tím po celkem rozbité cestě ( minecraft ) :DD co metr to zalepený asfalt hnus :D žadné rány, nic. neplaveto a na svuj věk jelo i celkem "svižně :)"
Děkuju, mockrát za ochotu. :)

Ahoj, Ondřej. ;)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 1991 1,6

#6 Příspěvek od Joshuax »

Chtel jsi premistovadlo z A do B za par korun, to tohle splni, ale "svizne" to nikdy nepojede :) Mam 328cku a porad to neni svizne :D
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 1991 1,6

#7 Příspěvek od paveld »

Z roku 1991 to je ještě M40 - to neni zrovna povedenej motor, 20 tisíc bych za to nedal. 1.6 klidně, ale spíš bych bral novější M43, tzn rok 1993 a dál.
PPK
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 1991 1,6

#8 Příspěvek od PPK »

M40 sice neni povedenej motor, ale proti tomu kde jsou novejsi bmw to je jeste drzak. Jen si to chce pohlidat rozvody, protoze to ma remen (interval vymeny 40 000 km). Jezdil sem s M40 1.8 v e36 7 let a jeste sem to pred par mesici poslal dal. Clovek na tom aute vymeni vsechno mozny, ale samotnej motor beha...
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: E36 1991 1,6

#9 Příspěvek od Foldas »

řemene se neboj spíše aby nebyla zasrana lišta na mazání vačky
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

Re: E36 1991 1,6

#10 Příspěvek od honzabiker1 »

M40 nema na vahadlech rolny (ty ma az M43), takze vacka i vahadla jsou vetsinou vydrena. Menit 8 vahadel a vacku na aute za 20k se asi nevyplati..
Odpovědět