Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Fault affecting emissions!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

#1 Příspěvek od abcent500 »

Dobry vecer, dnes po 300 km jizde pri 80km/hod auto nereagovalo na seslapnuti plynu. Chtel jsem pridat ale nic se nedelo, jen se posouval ukazatel spotreby podle intenzity seslapnuti plynoveho pedalu. Ja se pak rozjel na tempomatu na rychlost 120km/hod a auto se v pravidelnych intervalech (cca 30 vterin - 1 minuta) zatraslo, ztratilo zaroven rychlost (asi na 115km/hod), po asi 5 vterinach zabralo, vyrovnalo rychlost a tak porad dokola. Nakonec vyletela chyba "fault affecting emissions". Co to sakra je?

Pred 14 dny jsem cistil Egr....

Diky za kazdy tip.

Bmw e61, 2007, 173kw, automat, 180tis km
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4
Klubové ID: 4108

#2 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

bez diagnostiky ti tu nikdo nic kloudneho nerekne. Je tam bambilion věcí, které mohou ovlivňovat emise....
F06 640i Xdrive - Spacegrau Metallic
EX E63 630i - Saphirschwarz Metallic
EX E46 316ti Compact - Japanrot
EX E36 323i Saloon - Orientblau Metallic
EX E36 316i Compact - Hellrot
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

#3 Příspěvek od abcent500 »

El_Fuego píše:bez diagnostiky ti tu nikdo nic kloudneho nerekne. Je tam bambilion věcí, které mohou ovlivňovat emise....
Zde je vycet chyb ale bohuzel jen z Bosche diag.:

4B37 Snimac kvality motor.oleje. Preruseni/zkrat-kostra
42DE Komunikace mezi ridici jednotkou Vadny
doby zhaveni a RJ motoru
43E2 Nastavovac skrtici klapy. Vadny
3FF0 Meric hmotnosti vzduchu. Odchylka prilis velka
4507 Regulace recirkulace spalin. Odchylka regulace kladna
4501 Regulace recirkulace spalin. Odchylka regulace zaporna

Provedeno nacteni chyby funkce skrtici klapy, proveden test a zakladni adaptace.
Aby v servise meli 100% jistotu, ze tady ten shluk problemu zpusobila ta skrtici klapa, chybu vymazali a mam jezdit dal, dokud se chyba neobjevi znovu. Pokud ano a bude stejna, skrtici klapa pujde na vymenu.

Ja tedy jel opet Ostrava-Graz a hned za Ostravou vyskocila stejna chyba s tim, ze motor pracoval bez chyb, cili zadne skubani, ztrata vykonu a jine....
partak85
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 28.09.2014 00:00

#4 Příspěvek od partak85 »

mi něco podobného dělala špatná váha vzduchu
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#5 Příspěvek od mi00wa »

vyřeš si ještě jednotku žhaveni nebo nebudeš regenerovat DPF. Pokud to BOSCH vygeneroval správně.
Váha vzduchu > live hodnoty to chce mrknut jaké dáva při jízdě.
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Fault affecting emissions!

#6 Příspěvek od abcent500 »

Tak jsem byl s autem u autorizaku tady v Grazu, na diagnostice mi rekli jednoznacne podtlakovy ventil a skrtici klapka a nutna aktualizace VTG softwaru. Vcera jsem to nechal vymenit a na dalnici opet pri akceleraci a podrazeni automatu auto zacalo skubat jako krava. Takze oprava za 13litru k nicemu, problem zustava....
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

Re: Fault affecting emissions!

#7 Příspěvek od dejvidek »

Uplne to same mi delal ucpany kat a dpf,
Ani jsem nedojel na dovolenou... Nejdrive jeli auto do 120 pak uz nejelo ani 50 a uplne se zastavilo,
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Fault affecting emissions!

#8 Příspěvek od abcent500 »

S autem se da jezdit jakoukoliv rychlosti, je treba pozvolna pridavat. Jakmile ale potrebuji nekoho predjet nebo razantne zrychlit, automat podradi a v otackach to zacne skubat, staci ubrat a jet jak milius, pak je klid...vcera na tempomatu Viden - Graz 150-160km/hod a bez problemu, jen proste pri akceleraci kdy automat podradi se to trese.
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Fault affecting emissions!

#9 Příspěvek od abcent500 »

Jeste jedna vec, kdyz se rozjedu treba na 100, pustim nohu z plynu, auto sem tam parkrat lehce cukne, ale opravdu lehce. Rychlost automatu je stale zarazena, neni to tim, ze by podrazoval. Treba uz se s tim nekdo setkal a bude to mit neco spolecneho se skubanim pri akceleraci...
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Fault affecting emissions!

#10 Příspěvek od abcent500 »

Prave pred chvili se mi podarilo nasimulovat, co mi ten "srac" celou dobu dela za paseku. Hlaskou o chybe prevodovky to zacalo, u Bmw jsem se nic nedozvedel krom toho, ze mam vymenit olejovou vanu a filtr. Po par mesicich konecne vyskocila dalsi chyba viz.nadpis prispevku (vymenena skrtici klapka a podtlakovy ventil) a dnes opet Transmission faulty!!! Opet stejna situace, kdy si automat pri akceleraci podradi a v otackach zacne skubat! Zkousel jsem to tak dlouho, dokud na me konecne neco nevyskoci at jsem chytrejsi! Nez mi to zahlasilo chybu, slapl jsem znovu na podlahu ale uz nemelo auto chut podradit, slapnu znovu a hlaska je na svete....viz video https://youtu.be/0f1AQz9oU-Q
Kde je zakopanej pes? Proc chyba prevodovky kdyz radi krasne a nemam s ni problem? Vaha vzduchu? Egr? Dpf? Nevim si rady.....
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

Re: Fault affecting emissions!

#11 Příspěvek od Joshuax »

Psal jsi, ze egr jsi cistil. Pokud jsi nezapomel zapojit podtlak, tam bych problem nehledal. DPF by nevypsal tyhle chyby. je az za motorem a chovani motoru nema jak ovlivnit... Teda krom toho, ze se spinavy dpf chova jako restriktor vyfuku... Ale i to bych vyradil. Zacal bych u te vahy vzduchu, potazmo zkontroloval vlnovac sani, jestli ti to nebere falesny vzduch. Vadny udaje z vahy, potazmo nekorespondujici mnozstvi pri prisavani falesneho vzduchu neodpovida pridavanemu mnozstvi spalin z egru, takze se to pak cely rozdrbe. Tak jako tak, nevidim souvislost mezi timto a chybou prevodovky, to je zase uplne jina soucast. Ale to ze ji nevidim, neznamena, ze tam neni :D Pores motor, vycisti chyby, pak res prevodovku.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Fault affecting emissions!

#12 Příspěvek od abcent500 »

Mas na mysli gumovy vlnovec sani? Popr.kde ho najdu? Zkusim i tu vahu vzduchu...ve cvrtek jdu na diagnostiku, mam to tady v Grazu kousek od baraku a obcas tam stoji 5tkove bmw, tak snad se trochu vyznaj a pomuzou.... Moc dekuji za tvuj prispevek, nadeje umira posledni....
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

Re: Fault affecting emissions!

#13 Příspěvek od Joshuax »

No zkontroluj celou cestu, co mas za vahou vzduchu. Nejak jsem nepostrehl, co mas za model/motor, takze ti nereknu presne.
V E61cce (nafta M57 motor) je treba filtr a vaha vlevo (kdyz koukas zepredu), pak jde trubka dolu a pripojuje se do ni odvetrani z odlucovace. To jsem treba praskly nevidel, ale zase mi ty vnitrni tesnici krouzky prijdou strasne forovy, ze to zrovna dvakrat tesnit nemuze, ale tak asi jo.
Pak to jde do chladice a na druhe strane zase zpet trubkou nahoru, pak je tam tusimze dalsi gumova hadice a to uz jde to klapky a egru. Ta uz je to cely kovovy, takze tam uz neni moc co resit, ale tu cestou mezi vahou a klapkou je dobry zkontrolovat.
Na X5tce (benzin M54 motor) jsem nemel turbo, takze tam je trasa zase trochu jinak. Filtr hned vpravo, pak vaha vzduchu a prave vlnovec sani, ktery jde az na klapku. Ten prave rad praska. nekdy to ani neni videt, nez ho trosku ohnes, ale je to obvykle poznat normalne v ruce, jestli je to jeste guma, nez spis uz pevnejsi penovka. Stary vlnovec se dokaze normalne roztristit v ruce, trhal jsem to jak papir.
Kdyz jsem koupil E36tku, tak tam byla taky dira ve vlnovci, auto psalo chybu vahy vzduchu. Orig vaha cca 10k, vlnovec cca 800. Byl jsem docela rad :) Kupni cenu jsem snizoval s diagnostikovanou vadnou vahou :)
Ale jak rikam, to by ASI nemelo mit takovy vliv na to, co ti to dela s tou prevodovkou. V tech se vubec nevyznam, to je uz je samej kanalek a ventil a miliarda elektroniky, takze za sebe bych proste poresil motor a pak kdyz bych vedel, ze zbytek auta je v poradku, tak bych diagnostikoval problemy s prevodovkou.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Fault affecting emissions!

#14 Příspěvek od abcent500 »

Omlouvam se, mam 530 xd, e61, r.v. 2007, 173 kW, najeto 182 tis. Zkusim to v ten ctvrtek poresit a zkontrolovat. Modlim se at je to vaha nebo jak pises dira v sacim porubi. Jestli je to vaha vzduchu, prijdu na to tim, ze ji odpojim a provedu zkusebni jizdu? Nebo jen pres diagnostiku?
partak85
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 28.09.2014 00:00

Re: Fault affecting emissions!

#15 Příspěvek od partak85 »

přesně odpoj a jedˇ mi to dělalo něco podobného a po odpojení začalo auto jezdit normálně.tak jsem jí vyměnil a je klid.
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Fault affecting emissions!

#16 Příspěvek od abcent500 »

Dovolim si rici, ze vahou to urcite nebude. Neco se tam zacina pekne srat! Dnes delsi jizda mestem + dalnice, pred barakem behem parkovani zacalo z ventilace smrdet neco spaleneho, jakoby olej, plast, guma, nejde to popsat. Chlapi, tohle nebude jen tak nejaka dira v sani apod..... :cry:
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

Re: Fault affecting emissions!

#17 Příspěvek od Joshuax »

Tak diag, jako s timhle toho moc takhle nevymyslis. Chce to live data, vypis chyb a podobne.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Fault affecting emissions!

#18 Příspěvek od abcent500 »

Joshuax píše:Tak diag, jako s timhle toho moc takhle nevymyslis. Chce to live data, vypis chyb a podobne.
V patek mam termin na diagnostiku. Od brezna to bude uz sesta navsteva k vyctu chyb. Pak se ozvu...
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

Re: Fault affecting emissions!

#19 Příspěvek od Joshuax »

Moc nechapu, proc si kazdej neporidi za litr vlastni diag ciste pro vycitani chyb. Tim se neda nic zkazit a clovek pak nemusi s kazdou kravinou nekam jezdit za drahej peniz k nekomu jinemu... Ja si zivot s BMW bez diag vubec nedokazu predstavit, dyt je to sama elektronika.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz
Klubové ID: 3807

Re: Fault affecting emissions!

#20 Příspěvek od abcent500 »

Takze dnes probehla zkusebni jizda na dalnici s napichnutou diagnostikou, vibruje to vzdy na patem rychlostnim stupni, vycet z diagnostiky s tim souhlasi, takze s nejvetsi pravdepodobnosti lamely na vymenu. No, jdu setrit do prasatka a dekuji vsem za ochotu problem semnou resit. ;)
Odpovědět