Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 258
- Registrován: sob 22.02.2014 01:00
- Bydliště: Olomouc
Ahoj, u motoru 325D DPF M57TU2 je množství oleje uváděné jako 7,5L nicméně včera při výměně jsem opravdu dukladně dolejval, motor byl ohřátý před vypouštěním na provozní teplotu, tzn. po cca 50-60 minutách odkapávání byl stále teplý .... Při dolejvání jsem doleval podle měrky tak, aby bylo maximum - poprvé jsem měl maximum po nalití cca 7.3l oleje, poté jsem motor nastartoval cca na minutu, aby došlo k natlakování oleje do filtru apod, a poté jsem počkal cca 10 minut a začal jsem dolejvat olej opět podle měrky tak, abych měl lehce pod maximum ... k mému překvapení jsem zjistil, že aby byla nápln podle měrky ok (tzn. lehce pod maximum), bylo nuté nalít cca 8.4L oleje .... chtěl jsem se zeptat, zda máte někdo podobnou zkušenost, neboť i dnes při kontrole po XX km ta hladina sedí a vše ok, tzn. je to cca 2mm pod maximum při 8,4L oleje v motoru




Az ted jsem si vsiml , ze tu je jedno tematicke vlakno, byt mam jinou verzi BMW.
Budu vdecny pokud se mi nekdo zkuseny vyjadi k dotazu ve spojitosti s BMW X5 E70 3.0 xDrive.
Tady je odkaz:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Diky.
Budu vdecny pokud se mi nekdo zkuseny vyjadi k dotazu ve spojitosti s BMW X5 E70 3.0 xDrive.
Tady je odkaz:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Diky.
Dobrý den, chtěl bych poradit s olejem. Jaký olej doporučíte pro e46, motor M54 320i rok 2000, najeto 230000.
Co jsem pročetl na diskuzi tak se rozhoduji mezi Shell Helix Ultra 5W-40 a Castrol Magnatec 5W-40 C3. U castrolu je norma LL04 a shell má LL98 a u toho si nejsem jist co je pro tento motor lepší. Popřípadě jestli je nějaký jiný vyhovující olej. Díky za rady.
Co jsem pročetl na diskuzi tak se rozhoduji mezi Shell Helix Ultra 5W-40 a Castrol Magnatec 5W-40 C3. U castrolu je norma LL04 a shell má LL98 a u toho si nejsem jist co je pro tento motor lepší. Popřípadě jestli je nějaký jiný vyhovující olej. Díky za rady.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 74
- Registrován: sob 10.05.2014 00:00
- Bydliště: Liberecko
Ahoj,
měl bych velkou prosbu na někoho, kdo se pohybuje v olejovým detailu.
Potřeboval bych popsat rozdíly těchto olejů v kontextu pro 2 motory N42 a N53 (když pomineme rozdíl, že tam je vhodnější 5W40).
Edge 5W30 FST (původní)
Edge 5W30 LL FST (nová verze)
Edge 5W30 C3 FST (nová verze)
1) v čem (v jakých hodnotách) se liší hlavně ty nový C3 a LL, potom jakej z těch dvou novejch se víc podobá tomu původnímu
2) Je problém lít do obou motorů ten LL, ikdyž nesplňuje normu LL-04?
3) a případně je problém smíchat původní (s normou) a nový LL (bez bmw normy)?
4) nebo všechno zahodit a koupit novej C3? (nešetřím na tom, klidně to udělám, ale mám nějaký zásoby výše zmíněnejch). Už jsem ale slyšel i názor, že všechno předchozí je jedno, rozdíly jsou marginální a týkají se hlavně aut s DPF a pro starší motory viz. N42 a N53 je to úplně fuk.
Předem děkuji za vaše komentáře. Michal
měl bych velkou prosbu na někoho, kdo se pohybuje v olejovým detailu.
Potřeboval bych popsat rozdíly těchto olejů v kontextu pro 2 motory N42 a N53 (když pomineme rozdíl, že tam je vhodnější 5W40).
Edge 5W30 FST (původní)
Edge 5W30 LL FST (nová verze)
Edge 5W30 C3 FST (nová verze)
1) v čem (v jakých hodnotách) se liší hlavně ty nový C3 a LL, potom jakej z těch dvou novejch se víc podobá tomu původnímu
2) Je problém lít do obou motorů ten LL, ikdyž nesplňuje normu LL-04?
3) a případně je problém smíchat původní (s normou) a nový LL (bez bmw normy)?
4) nebo všechno zahodit a koupit novej C3? (nešetřím na tom, klidně to udělám, ale mám nějaký zásoby výše zmíněnejch). Už jsem ale slyšel i názor, že všechno předchozí je jedno, rozdíly jsou marginální a týkají se hlavně aut s DPF a pro starší motory viz. N42 a N53 je to úplně fuk.
Předem děkuji za vaše komentáře. Michal
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
At uz tam nalejes co tam najeles, nikdy to nebude spatne...
Ad LL(04). Teorie pravi, ze muzes jezdit na jeden olej 30 000 km. To je vylozene na tobe, nekdo meni co 15k, nekdo co rok, nekdo co 30k (protoze ma treba vysokej najezd po dalnici).
Puvodni FST olej byl delany hlavne pro koncern. Vyvijeli to tusimze primo s VW (otazka je, co je na tom pravdy a co je proste jenom marketing)...
C3 muzes imho s klidem nalit do obou motoru... Kdyby ho meli v te dobe, dozajista by se toho nebali, ale protoze je to 2 roky stara zalezitost, tak to v zasade nebylo v dobe vyroby v zadnem z nich
Otazka je, proc tam chces lit 30tku.
C3jka je olej s mensi produkci popela, nebo tak neco (uz si to presne nevybavuju, studoval jsem neco malo kolem toho, kdyz jsem zjistoval, jak se starat o sveje DPF). Tzn vhodne prave pro motory s DPF, ale ja to nechavam i v benzinu, min popela = min prace pro kat
(teorie).
Ale co jsem koukal na flasku, tak se to da nalit v zasade do vseho z nemecka.
Podle me je to fakt uplne jedno. Hlavni je, aby ten ten olej byl, bylo ho tam spravne a aby se menil v intervalu. Samozrejme vcetne filtru.
Ad LL(04). Teorie pravi, ze muzes jezdit na jeden olej 30 000 km. To je vylozene na tobe, nekdo meni co 15k, nekdo co rok, nekdo co 30k (protoze ma treba vysokej najezd po dalnici).
Puvodni FST olej byl delany hlavne pro koncern. Vyvijeli to tusimze primo s VW (otazka je, co je na tom pravdy a co je proste jenom marketing)...
C3 muzes imho s klidem nalit do obou motoru... Kdyby ho meli v te dobe, dozajista by se toho nebali, ale protoze je to 2 roky stara zalezitost, tak to v zasade nebylo v dobe vyroby v zadnem z nich

Otazka je, proc tam chces lit 30tku.
C3jka je olej s mensi produkci popela, nebo tak neco (uz si to presne nevybavuju, studoval jsem neco malo kolem toho, kdyz jsem zjistoval, jak se starat o sveje DPF). Tzn vhodne prave pro motory s DPF, ale ja to nechavam i v benzinu, min popela = min prace pro kat

Ale co jsem koukal na flasku, tak se to da nalit v zasade do vseho z nemecka.
Podle me je to fakt uplne jedno. Hlavni je, aby ten ten olej byl, bylo ho tam spravne a aby se menil v intervalu. Samozrejme vcetne filtru.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: Jaký olej?
Zdarec, měnil někdo sám olej, filtry atd v bmw f30 320d xdrive ? rok 2012/2013
pokud ano, jaký olej doporučujete? 5w30 Shell Helix AM-L ? nebo Castrol edge?
filtr ? který
Případně kde kupujete? at to není nějaký panč ?
díky
f30tka
pokud ano, jaký olej doporučujete? 5w30 Shell Helix AM-L ? nebo Castrol edge?
filtr ? který
Případně kde kupujete? at to není nějaký panč ?

díky
f30tka
Re:
tak zrovna do té M43 můžeš dát pomalu aji sádlo, a dávat tam jakýkoliv dražší olej jsou vyhozený peníze. tydle motory sou prakticky nesmrtelný, ještě z dob kdy bmw umělo dělat motory. najel tam normalně nějakej Mobil, OMV, Q8, (castrol ale pozor na padělky), a pokud tomu chceš dopřát tak to vyměnt po 10kkm a uděláš tomu líp než abys tam vozil nějaky turbo super oleje.azapoff píše:Ahoj kluci co my poradíte de e36 M43 1.8 l najeto 200000 a castrol už nechci ani vidět rad bych něco lepšího