Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 320d

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
nejakymarko
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pon 20.06.2016 00:00

#1 Příspěvek od nejakymarko »

Zdravim pani.
Viete mi povedat váš názor na https://www.autobazar.eu/bmw-rad-3-tour ... 64840.html ?
Ako je na tom 320d so 130kw? Na co vsetko sa mam pytat majitela pri telefonate? Co by tam pri tomto najazde malo byt pomenene (viem o problemoch s rozvodmi, ale tie by toreticky pri tomto najazde uz mali byt pomene) a co dalej?

Ďakujem za kazdu radu

PS: Najskor som hladal 330tku, ale tych je v ponuke zalostne malo.

Dakujem
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#2 Příspěvek od Laetry »

Asi takovou radu nechceš, ale n47 se vyhni obloukem. Rozvody jsou jeden z mnoha problémů toho motoru.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

130kW (n47) trpí na rozvody a na praskání bloku, pokud naftu tak určitě 330D nebo 335d, to co si přidáš ušetříš při servisu a komfort jízdy je jinde.
a nebo rovnou benzín, tam dostaneš jako bonus i zajímavý jízdní projev, zvuk atd. :)
320D bych si nevzal ani 120kW ani 130kw, jednomu odchází turba a druhej zase rozvody a bloky.
zajímavá alternativa je 325D
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#4 Příspěvek od Laetry »

Ty tu naftu fakt nemáš rád Jaraxi.. :-D Já už bych si jí teda znovu nekoupil, ale to s tím turbem nevím no.. Mě odešlo turbo ve 230k a to jen proto, že ho vzalo sebou dpf a to se k němu původní majitel určitě nechoval přesně tak, jak se sluší a patří.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

no vidíš, a na všech 320d 120kW co ke mě už turbo odešlo minimálně jednou, naši když chtěli 320D tak jsme dovezli auto v rámci premium selection, 90k najeto, auto u které se BMW zaručí za kilometry a stav, první majitel, servisované vše v jednom BMW tak jak má být, stav nového, vše krásné, čistě, bez škrábanců a známek opotřebení. v 60tkm se utrhla řemenice kliky a v 90tkm odešlo turbo.
Joe_27
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pát 05.06.2015 00:00

#6 Příspěvek od Joe_27 »

já se podělím o svou zkušenost, mám 320d 120kw m47, nakoupeno v 220tis, momentálně 255...

žádný závažný problém (nepočítám autorádio professional, žárovku v kroužcích)

nutno dodat od soukromníka co nemel s penezmi problém, takže auto dostávalo co potřebovalo, turbo mám podle všeho původní...

Zvažuju chip na 140kw, uvidíme co to s tím turbem udělá, ale jezdím s rozumem a nehodlám to točit za studena nebo chcípat když že turbo rozehřátý... :-)
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#7 Příspěvek od czNEWMANcz »

Rovněž se přidávám, 320d s M47, 260 tis najeto a turbo stále původní - pocitově táhne hezky s nástupem od cca 1600 otáček.

Je tedy fakt, že při air mass meter testu v ista už vyhazuje, že turbo není OK, ale na jízdním projevu to není znát. Porovnával jsem s referenčními hodnotami v inpa a je tam znát, že oproti očekávanému stavu moje turbo reaguje pomaleji a možná nedává takové tlaky, ale je jsou to stavy ve zlomcích vteřin.

Časem ho ale určitě budu řešit, spíš preventivně a kvůli pocitu.
Joe_27
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pát 05.06.2015 00:00

#8 Příspěvek od Joe_27 »

Hele newmane,

jak jsi se s tem hodnotám dostal, můžu se k nim jako uživatel nějak dostat?

Respektive mám možnost zjistit jestli mi turbo jede dobře?

Jako táhne to super, závodil jsem s kolegou s audi 170ps a jeli jsme vedle sebe takže výkonově to auto má co má mít, ale přecejenom jestli to nejak jde zjistit tak by mě to zajímalo.

Kolegové s práce říkali že se dá koupit někde s číny nějaká hračka co napíchnu na auto a na mobilu přez bloutooth udělám i lehčí diagnostiku, co je na tom pravdy?

Díkes za info.
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

#9 Příspěvek od JakoobCZ »

M47 skoro 200 000 a zatím se preventivně měnilo žhavení. Navíc na konci budu mít kus poctivé litiny do sběru a Japonský suvenýr :D

N47 bych se vyhnul, stačí se podívat na diskuze po celém světě, tenhle motor se prostě nepovedl.

Mám v rodině srovnání 4válu (320D) a 6válu (530i), no a příště jdu min do 3.0i.. člověk to nemusí tak honit a krásně lineárně to táhne. Pár litrů navíc vyváží strach o konec turba nebo filtru částic...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

mě se libí jak většina lidí co tady má naftu tak píše že to je super, ale příště si už koupí benzína :D
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#11 Příspěvek od czNEWMANcz »

JaraX:
tak to víš, udělali jsme si zkušenost a teď chceme jít zase o level výš :-D Já proti své 320d nic nemám, na běžné denní ježdění mi to stačí a náklady na provoz jsou zatím ideální. Dospěl jsem k tomu, že si pro radost pořídím ještě Z4 v 3.0i ;-)

Joe_27:
jako běžný uživatel se k tomu dostaneš jen pokud máš potřebné vybavení, tzn. notebook, kabel a ideálně originál BMW diagnostiku (INPA, ISTA). Nebo pak servis, který to napíchne. Diagnostikám z "číny" bych moc nevěřil, vyčte to asi chyby z jednotek (i smaže), ale bez přesnějších popisů a k detailním informacím se stejně asi nedostaneš.
Joe_27
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pát 05.06.2015 00:00

#12 Příspěvek od Joe_27 »

newman:
super tak notebook mám, dokonce dva :-)

kabel s kterým propojím ntb a vůz, nemám, poradíš který a kde ho sehnat?

a ta bmw diagnostika je myšlena jako software do notasu, který rozkodiuje vstupy z kabelu? to seženu někde na netu, warforu, uložto a podobně, ne?

a k té 320d/jarax:

do dieslového dvoulitru jsem šel protože mi to přijde jako nejvhodnější pro mé ježdění 50/50 město/meziměsto, jednou za rok itálie/chorvatsko, jednou za čtvrt roku dlouhá po čr...

Kdybych nejezdil po měste tak bych asi šel do třílitrového dieslu, ale těch je dobrejch fakt málo a drahých (přes 200k).
A je fakt že ten dvoulitr jsem trefil na super majitele i kus, cca po pul roce sám od sebe zavolal jestli vše je ok a drží.

Jinak pokud bych na to měl finančně tak samozřejmě bych bral benzín, ale to už bych nebyl omezen jen na bmw, protože dobré šestíválce/osmiválce v benzínu umí více automobilek.

Kvalitní diesel je oproti tomu kumšt udělat a myslím že zrovna generace e90 měla poslední kvalitní diesely, které bmw umělo fakt dobře...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

SpookyKT
Registrovaný
Příspěvky: 941
Registrován: ned 26.03.2006 01:00
Bydliště: Klatovy (navždy) :)
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od SpookyKT »

Joe_27 píše:newman:
super tak notebook mám, dokonce dva :-)

kabel s kterým propojím ntb a vůz, nemám, poradíš který a kde ho sehnat?

a ta bmw diagnostika je myšlena jako software do notasu, který rozkodiuje vstupy z kabelu? to seženu někde na netu, warforu, uložto a podobně, ne?

http://diag.sk/ :wink:
Odpovědět