Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
problem 318i N42 start
Ahoj vsem,
prosim o radu s moji E46 318i N42 r.2002. V rodine jsme prvni majitel, najeto 68tis km.
Dela to pri startu presne toto jako na videu: https://m.youtube.com/watch?v=E39PBkKTqbo
Ta chyba se objevovala i v minulosti, ale tak ma 1x za 6 mesicu, posledni dobou castejs a castejs, tak to budu muset resit. Svicky vymeneny, paliv.filtr taky,civky taktez.
U videa nekdo pise, ze stacilo prehrani software na posledni aktualni, stoji to za pokus?
Diky moc za radu. Michal
prosim o radu s moji E46 318i N42 r.2002. V rodine jsme prvni majitel, najeto 68tis km.
Dela to pri startu presne toto jako na videu: https://m.youtube.com/watch?v=E39PBkKTqbo
Ta chyba se objevovala i v minulosti, ale tak ma 1x za 6 mesicu, posledni dobou castejs a castejs, tak to budu muset resit. Svicky vymeneny, paliv.filtr taky,civky taktez.
U videa nekdo pise, ze stacilo prehrani software na posledni aktualni, stoji to za pokus?
Diky moc za radu. Michal
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jako u kazde druhe chyby s BMW... Co rika diag ?
Nevim proc, ale dat 1000 Kc za kabel a rozchodit inpu, by mel asi kazdy majitel starsiho bmw. Tech cidel je tam proste moc. Kdyz elektrika nehlasi problem, hleda se mechanicky, ale ten zacatek je proste u diagnostiky, jinak uz musis vedet, co kde zkusit odpojit a hned zjistovat co to dela ci nedela a to ti na dalku a prepisovani pres forum zabere strasnyho casu, nez to s tebou vsechno nekdo projde. Tech 68k, to je preklep, nebo to dlouho stalo nekde v garazi ?
Edit: JaraX: realy ? A ten soft tam doted byl spatny nebo jak to myslis ? Ze tam neco "upravi" a pak treba automat radi o chlup lip, to bych pobral, ale ze by auto prestalo drzet volnobeh, protoze tam je stary SW ? Po tech letech ?
Nevim proc, ale dat 1000 Kc za kabel a rozchodit inpu, by mel asi kazdy majitel starsiho bmw. Tech cidel je tam proste moc. Kdyz elektrika nehlasi problem, hleda se mechanicky, ale ten zacatek je proste u diagnostiky, jinak uz musis vedet, co kde zkusit odpojit a hned zjistovat co to dela ci nedela a to ti na dalku a prepisovani pres forum zabere strasnyho casu, nez to s tebou vsechno nekdo projde. Tech 68k, to je preklep, nebo to dlouho stalo nekde v garazi ?
Edit: JaraX: realy ? A ten soft tam doted byl spatny nebo jak to myslis ? Ze tam neco "upravi" a pak treba automat radi o chlup lip, to bych pobral, ale ze by auto prestalo drzet volnobeh, protoze tam je stary SW ? Po tech letech ?
ony ty softwary dost počítaj s opotřebením motoru, prostě se udělal motor a ten motor nějak fungoval, za ty leta dostal nějaké opotřebení, kazilo se tamto, tam ono, ty auta jezdili do autorízaku a ty věci se tam spravovali no a zjistilo se že tam 1000 aut ma horší tam vanos, tam VVT, a že ten SW s tím není schopen už tak dobře pracovat a nebo rozsah hodnot není takovy jak v praxi čekali, udělal se novy SW, někdy SW umí zázraky, ja přehrávám každou E65 co sem přijede a zákazník si to přeje a auto má starší SW, a ty rozdíly sou neskutečné, od lépe řadící převodovky, po menší spotřebu přes lépe tlumící tlumiče ( z toho je asi nejvíc lidí nadšených),
pak je druhá věc a to je "zmatený software" tzn že auto je mechanicky naprosto v pořádku ale chová se špatně a ale tím nejvíc trpí modely Fxx, tam se takovy řeší celkem často a software se tam umí "pokazit"
každopádně upadtovat SW není nikdy na škodu (pokud v tom autě není rok starej, to je pak celkem zbytečny), navíc se při tom udělá i diagnostika.
pak je druhá věc a to je "zmatený software" tzn že auto je mechanicky naprosto v pořádku ale chová se špatně a ale tím nejvíc trpí modely Fxx, tam se takovy řeší celkem často a software se tam umí "pokazit"
každopádně upadtovat SW není nikdy na škodu (pokud v tom autě není rok starej, to je pak celkem zbytečny), navíc se při tom udělá i diagnostika.
to JaraX : jsem z ČB. Poptam se zejtra v autorizaku a u Macha, kolik za ten update chteji. Ty to delas?
to Joshuax: tech 68k plati, je to garazovana vonavka. Naprosta vetsina dilu az na spotrebak je puvodni. Auto jezdilo po meste nebo vubec, coz neni sice ideal, ale uz bych takovou nesehnal, zustane v rodine az do smrti. Ted s ni jezdi mama, ja koupil 330i E91.
K diag: kody nemam. Mam pouze srac obd II bluetooth, kterej sice obcas neco nacte, ale dneska se to nechytlo snad 30 min, tak jsem se na to vyprdnul. Obavam se ale, ze diag zadnou chybu nevycte, jedine nejaky mezni hodnoty. Napichnuto bylo nekolkrat v minulosti kvuli jinejm vecem, ale vzdycky bylo cisto. Musel bych jit po nejakejch hodnotach najisto.
Kabel a inpu ale stejne poridim rad mame 3 auta, tak se bude hodit, muzes mi nejakej konkretni doporucit? Na ebay je toho spousta, ceny ruzny a laik pozna prd... Potrebuju aby to sezralo E46, E53 a hlavne E91 rok 9/2007 pred face, ale uz s N53 (model rok 2008). Z tech co nabizi, to vypada, ze se to tam lamalo uz a ty levnejsi umi asi jen do 3/2007. Slo by neco z tohodle?
http://m.ebay.com/itm/400607982692
http://m.ebay.com/itm/Diagnostic-Tool-U ... 1621954745
http://m.ebay.com/itm/301352241817
Diky moc obema za rady. Michal
to Joshuax: tech 68k plati, je to garazovana vonavka. Naprosta vetsina dilu az na spotrebak je puvodni. Auto jezdilo po meste nebo vubec, coz neni sice ideal, ale uz bych takovou nesehnal, zustane v rodine az do smrti. Ted s ni jezdi mama, ja koupil 330i E91.
K diag: kody nemam. Mam pouze srac obd II bluetooth, kterej sice obcas neco nacte, ale dneska se to nechytlo snad 30 min, tak jsem se na to vyprdnul. Obavam se ale, ze diag zadnou chybu nevycte, jedine nejaky mezni hodnoty. Napichnuto bylo nekolkrat v minulosti kvuli jinejm vecem, ale vzdycky bylo cisto. Musel bych jit po nejakejch hodnotach najisto.
Kabel a inpu ale stejne poridim rad mame 3 auta, tak se bude hodit, muzes mi nejakej konkretni doporucit? Na ebay je toho spousta, ceny ruzny a laik pozna prd... Potrebuju aby to sezralo E46, E53 a hlavne E91 rok 9/2007 pred face, ale uz s N53 (model rok 2008). Z tech co nabizi, to vypada, ze se to tam lamalo uz a ty levnejsi umi asi jen do 3/2007. Slo by neco z tohodle?
http://m.ebay.com/itm/400607982692
http://m.ebay.com/itm/Diagnostic-Tool-U ... 1621954745
http://m.ebay.com/itm/301352241817
Diky moc obema za rady. Michal
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kup to u slovaku na diag.sk . Manik se jmenuje ice.blade, doda ti k tomu CDcko presne s tim co potrebujes, temer automaticka instalace, navod na 7 kroku, vetsinu to udela samo. Vcetne aktualnich dat.
Zbytek je hezky popsany v navodu. Mam od nej kabel uz nekolik let a porad funguje, nedavno mi dodaval novy iso s novyma verzema softu. Fakt napohodu
Asi to nebude tak levne jako na ebay, ale ten komfort pri instalaci ocenis
Teda ty ne, protoze nebudes znat tu druhou cestu s tim hledanim spravnych verzi ediabas serveru, spdaten, inpy, prehozeni do anglictiny a podobne...
Zbytek je hezky popsany v navodu. Mam od nej kabel uz nekolik let a porad funguje, nedavno mi dodaval novy iso s novyma verzema softu. Fakt napohodu

Asi to nebude tak levne jako na ebay, ale ten komfort pri instalaci ocenis

- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jenom prosimte, ten soft k tomu kabelu umi dost veci, vcetne kodovani, ale doporucuju se drzet jenom te diagnostiky. Na 46tku je INPA dostacujici, ISTA na tom CD stejne neni. NCSExper (ci Tools32) pokud mozno ignoruj, nebo prvni hodne studuj navody i videa, nez se pustis do veci, kteryma si muzes rozdrbat cely auto
Ono to teda jde i pres INPU, staci jedna blba polozka a razem mas rozkodovany imobilizer
Pak se nestacis divit, ze to najednou nestartuje 
I na diag je dobre si prvni zkouknout nejake to video. Je to banalni, ale kdyz to vidis, je to pak snazsi, nez to studovat treba z psaneho navodu
Radeji to cele pisu, abys me pak neproklel, ze jsem ti poradil neco, cim jsi si vydelal na daleko drazsi opravu (ono to obvykle je jenom o tom, vratit to do spravneho stavu, ale vis jak, likvidace chyb stoji vzdycky vice, nez vlastni kodovani
)



I na diag je dobre si prvni zkouknout nejake to video. Je to banalni, ale kdyz to vidis, je to pak snazsi, nez to studovat treba z psaneho navodu

Radeji to cele pisu, abys me pak neproklel, ze jsem ti poradil neco, cim jsi si vydelal na daleko drazsi opravu (ono to obvykle je jenom o tom, vratit to do spravneho stavu, ale vis jak, likvidace chyb stoji vzdycky vice, nez vlastni kodovani

Tak ačkoliv to vypadalo, že ti to sedlo, tak bohužel. Vada se objevuje pořád dál (ikdyž na volnoběh je motor mnohem klidnější než dřív). K tomu se mi po týdnu od přehrání objevila na přístrojovce kontrolka DSC. Napřed jen jednou prosvítila až do konce jízdy, pak jednou ne a od další jízdy už napořád.
Co se týče toho startu, tak jsem zjistil, že to dělá jenom v případě, že má motor určitou teplotu, ani ne za studena, ani ne za tepla, ale cca. na opačný hraně modrý barvy kontrolky teploty, takže v případě když je auto zahřátý na 90 a pak někde hodinu dvě stojí, než úplně vychladne.
Mám už konečně ten doporučeněj kabel, tak do toho pomalu proniknu, načtu kódy a dám vědět.
Co se týče toho startu, tak jsem zjistil, že to dělá jenom v případě, že má motor určitou teplotu, ani ne za studena, ani ne za tepla, ale cca. na opačný hraně modrý barvy kontrolky teploty, takže v případě když je auto zahřátý na 90 a pak někde hodinu dvě stojí, než úplně vychladne.
Mám už konečně ten doporučeněj kabel, tak do toho pomalu proniknu, načtu kódy a dám vědět.
Re: problem 318i N42 start
Ahoj, tak kabel i INPA funkcni, ale bohuzel jsem nenasel nic neobvykleho. Errorkody zadny a v samostatnych hodnotach se zatim uplne nevyznam. Napada vas na co bych se mel zamerit a kde vubec hledat? Vzhledem k tomu, ze to dela jen pri startu a cela akce trva max.10s nez to chcipne a pri dalsim startu uz je beh normalne vyrovnanej, asi se mi to asi vubec nepodari nasimulovat. Ta cetnost se ale zvysuje a motor dost trpi mi prijde.
A k druhe veci. Sviti kontrolka dsc spolecne s oranzovou parkovackou. A co se mam tady zamerit v ty INPE? Nasel jsem zatim pouze Steering angle sensor, ten ok, ale wheel speed sensor, kterej by to asi mohl byt jsem nenasel. Napada me taky jestli to nemuziu byt slatne sjete/stare pneu nebo jen spinavy senzor tech otacek.
Je nekde v ty INPE nejaka komplet diagnostika nebo se musi lezt po tech jednodlivych castech? Engine, body, atd.
Diky moc a omlouvam se, jestli jsem mimo, ale dohnali me k tomu mechanici, co jen meni dily za dily, a ktery jsou ok a stejne na prd prijdou. Michal
A k druhe veci. Sviti kontrolka dsc spolecne s oranzovou parkovackou. A co se mam tady zamerit v ty INPE? Nasel jsem zatim pouze Steering angle sensor, ten ok, ale wheel speed sensor, kterej by to asi mohl byt jsem nenasel. Napada me taky jestli to nemuziu byt slatne sjete/stare pneu nebo jen spinavy senzor tech otacek.
Je nekde v ty INPE nejaka komplet diagnostika nebo se musi lezt po tech jednodlivych castech? Engine, body, atd.
Diky moc a omlouvam se, jestli jsem mimo, ale dohnali me k tomu mechanici, co jen meni dily za dily, a ktery jsou ok a stejne na prd prijdou. Michal
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem 318i N42 start
Asi bych zkusil rough(ness) v te diagnostice po tom startu. Idealne to nahrat, jak inpu, tak palubovku i se zvukem, at je trochu predstava, co to presne dela ci nedela 
Jako treba tady: https://www.youtube.com/watch?v=Xv4a0MYjQuQ

Jako treba tady: https://www.youtube.com/watch?v=Xv4a0MYjQuQ
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: problem 318i N42 start
Ahoj, diky, zkusim nejak nahrat tu inpu. Jinak v realu to je naprosto presne to jako na videu, vcetne zvuku, delky, projevu. Na youtube je tech videi vic, jiny podobny odkaz jsem postoval i na zacatku vlakna.
Bohuzel jiz nikde nejde dohledat, jak to vyresit. Uz akorat vim, ze prehrani engine mngt. - to jak je pod videem doporuceno jako reseni, nepomuze.
Diky, Michal
Bohuzel jiz nikde nejde dohledat, jak to vyresit. Uz akorat vim, ze prehrani engine mngt. - to jak je pod videem doporuceno jako reseni, nepomuze.
Diky, Michal
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem 318i N42 start
No proto je dobre videt ten konkretni kus. Co za SW tam mas ? A kdo ti to delal ? V tomhle se nevyznam, do upgradu jednotek se sam nepoustim, ale spis mi nejde na mysl, ze to auto vsem jezdilo nejakou dobu v pohode a pak je tam najednou problematicky SW ?
Chapu, ze se to da treba nejakou optimalizaci zmenit, ale kdyz to predtim se stejnym softem fungovalo, melo by to fungovat i nadale...
Tzn neco se muselo zmenit, neco odeslo, zmenily se nekde vule, nebo treba cerpadlo, nebo vyfuk, nebo kdeco jineho atd... proste mi nejde do hlavy, ze by auto proste prestalo samo o sobe startovat a resenim bylo pouze prehrani SW... To by se muselo prece projevit uz davno.
Takze jako upgrade SW urcite neni naskodu, ale presto bych hledal duvod, proc to zacalo delat kraviny.
Chapu, ze se to da treba nejakou optimalizaci zmenit, ale kdyz to predtim se stejnym softem fungovalo, melo by to fungovat i nadale...
Tzn neco se muselo zmenit, neco odeslo, zmenily se nekde vule, nebo treba cerpadlo, nebo vyfuk, nebo kdeco jineho atd... proste mi nejde do hlavy, ze by auto proste prestalo samo o sobe startovat a resenim bylo pouze prehrani SW... To by se muselo prece projevit uz davno.
Takze jako upgrade SW urcite neni naskodu, ale presto bych hledal duvod, proc to zacalo delat kraviny.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
Re: problem 318i N42 start
Software jsem nechal přehrát v autorizáku a za pokus to stálo, protože je klidně možné, že to dělalo i dřív, ale nikdo to neřešil. Já mám auto 2 roky a celou tu dobu to dělalo (někdy míň někdy víc), předtím s autem jezdil první majitel, senior ročník 41, takže předpokládejme, že taky.
Možností je několik a vše co jsem projel na internetu směřuje k několika věcem a nebo jejich kombinaci, v INPĚ jsem se zatím k ničemu konkrétnímu nedopátral, protože je těžké tu chybu nasimulovat - motor totiž musí mít správnou teplotu - budu ještě dál zkoušet, error kódy nicméně žádný. Musím to chytit přičinu.
Možnosti jsou termostat, valetronic, váha vzduchu, zakarbonovaný vstřiky, volnoběžnej ventil, kdoví co ještě a všechno měnit s nejistým výsledkem nechci.
Nejvíc mi tam na tom smrdí právě ten termostat, protože se to děje při specifický teplotě, jinak ne. Ale nedokážu si představit, že by odešel při 70tis km (ikdyž roky už má velký). Mohl by fixlující termostat způsobit, že dává špatná data do ECU a ta pak třeba nastaví moc chudou směs a špatně to chytá? Sorry, jestli jsem úplně mimo.
Diky, michal
Možností je několik a vše co jsem projel na internetu směřuje k několika věcem a nebo jejich kombinaci, v INPĚ jsem se zatím k ničemu konkrétnímu nedopátral, protože je těžké tu chybu nasimulovat - motor totiž musí mít správnou teplotu - budu ještě dál zkoušet, error kódy nicméně žádný. Musím to chytit přičinu.
Možnosti jsou termostat, valetronic, váha vzduchu, zakarbonovaný vstřiky, volnoběžnej ventil, kdoví co ještě a všechno měnit s nejistým výsledkem nechci.
Nejvíc mi tam na tom smrdí právě ten termostat, protože se to děje při specifický teplotě, jinak ne. Ale nedokážu si představit, že by odešel při 70tis km (ikdyž roky už má velký). Mohl by fixlující termostat způsobit, že dává špatná data do ECU a ta pak třeba nastaví moc chudou směs a špatně to chytá? Sorry, jestli jsem úplně mimo.
Diky, michal
Re: problem 318i N42 start
Pánové,
tak se po 2 letech vracím oprášit původní problém, který se dosud nepodařilo vyřešit - a stále pije krev teď v zimních měsící je to jako vždy horší. A vím taky proč - podařilo se mi vypozorovat, v jakých případech to dělá:
Nikdy za zcela studeného motoru a nikdy za zahřátého. Děje se to pouze v případě, že jedu nějakou trasu, pak auto na hodinu, dvě odstavím a pak zase jedu dále. Zpravidla to dělá, když je teplota vody na budíkách + - na horní hranici modré barvy, tj. kolem 70-75 st. Pokud má voda teplotu již nižší nebo naopak vyšší, startuje to v pořádku. Před zimou je to pochopitelně horší, protože s nižší okolní teplotou motor vychládá mnohem dříve na na 70st. se dostane klidně po hodině, což v létě nehrozí.
Je to špek a opravdu nevím, kde začít, ale dořešit to chci. Přehrání softwaru na tom nic nezměnilo.
Budu vděčný za každou radu.
tak se po 2 letech vracím oprášit původní problém, který se dosud nepodařilo vyřešit - a stále pije krev teď v zimních měsící je to jako vždy horší. A vím taky proč - podařilo se mi vypozorovat, v jakých případech to dělá:
Nikdy za zcela studeného motoru a nikdy za zahřátého. Děje se to pouze v případě, že jedu nějakou trasu, pak auto na hodinu, dvě odstavím a pak zase jedu dále. Zpravidla to dělá, když je teplota vody na budíkách + - na horní hranici modré barvy, tj. kolem 70-75 st. Pokud má voda teplotu již nižší nebo naopak vyšší, startuje to v pořádku. Před zimou je to pochopitelně horší, protože s nižší okolní teplotou motor vychládá mnohem dříve na na 70st. se dostane klidně po hodině, což v létě nehrozí.
Je to špek a opravdu nevím, kde začít, ale dořešit to chci. Přehrání softwaru na tom nic nezměnilo.
Budu vděčný za každou radu.
Re: problem 318i N42 start
Přidávám se k mykovcovi, mám stejný motor a zdá se že i stejný problém, zatím se to ale objevilo jenom tak 3-4x při částečně zahřátém motoru po cca hodině odstavení, zatím jsem to tedy neřešil ale koncem měsíce jdu na diagnostiku ještě s jinou závadou, tak zkusím nechat prověřit i tohle.
Re: problem 318i N42 start
No, ono jak jsem popisoval, celý to záleží na tom, jak krátký trasy a kolik jich jezdíš. Pokud totiž budeš jezdi jednu trasu, kterou budeš statovat se studeným motorem, teroreticky se ti to stane 1x za půl roku, to byl můj případ. Jenže jsem auto prodam mámě, která jezdí hlavně po městě a okolí a už je to núnosný, když to takhle udělá 5x za den, nehledě na to, že ten motor tím dostává asi kopr.
Jenže, rada z videa přehrání software nic neřeší, DME chyby ani abnormální hodnoty žádný (ono meni náma těch možností, co si E46 oddiagnostikuje je celkově docela pomálu) a otázka je, kde začít nebo alespoň s čím to může souviset.
Jediný, co se mi podařilo odpozorovat, že v tom bude hrát nějakou roli ta teplota vody. Třeba ale termostat si myslím, že je v pořádku, dává hodnoty tak, jak má.
Jinak teda s diag držím palce, ale moc si od toho neslibuj podle mě (i když je pravda, že v autorizáku jsem to zatím neměl - na nějakou bezhlavou výměnu hodně dílů za hodně peněz bez výsledku) - on totiž je taky celkem problém to znova nasimulovat, pokud s tím nejezdíš střídavě celej den, já jim to tam dám, oni řeknou, že tam něco poladili s diag, já zaplatím a ukáže se to už druhej den, klasika.
No, zkrátka, je tam někde zakopanej pes, ale určitě to má řešení a muselo to řešit x lidí před náma - už podle toho počtu totožnejch videí na netu.
Jenže, rada z videa přehrání software nic neřeší, DME chyby ani abnormální hodnoty žádný (ono meni náma těch možností, co si E46 oddiagnostikuje je celkově docela pomálu) a otázka je, kde začít nebo alespoň s čím to může souviset.
Jediný, co se mi podařilo odpozorovat, že v tom bude hrát nějakou roli ta teplota vody. Třeba ale termostat si myslím, že je v pořádku, dává hodnoty tak, jak má.
Jinak teda s diag držím palce, ale moc si od toho neslibuj podle mě (i když je pravda, že v autorizáku jsem to zatím neměl - na nějakou bezhlavou výměnu hodně dílů za hodně peněz bez výsledku) - on totiž je taky celkem problém to znova nasimulovat, pokud s tím nejezdíš střídavě celej den, já jim to tam dám, oni řeknou, že tam něco poladili s diag, já zaplatím a ukáže se to už druhej den, klasika.
No, zkrátka, je tam někde zakopanej pes, ale určitě to má řešení a muselo to řešit x lidí před náma - už podle toho počtu totožnejch videí na netu.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem 318i N42 start
- stalo se mi to opakovaně na motoru M52 a N53, tj. benzín, krátká jízda do garáže, přeparkování na lepší místo před domem atp.
- totéž u motorů VAZ a Škoda s karburátory, kdy nefungoval ventil odvětrání plovákové komory,
- nikdy se mi to nestalo na dieselu M57, protože nemá zapalovací svíčky,
- problém je ten, že :
ad 1) se při startu studeného motoru izolátory zapalovacích svíček zalijou nespáleným palivem (to je ještě OK), ale před dosažením samočistící teploty svíček dojde k vypnutí motoru, nebo
ad 2) jsou netěsné vstřikovače a po dobu přestávky teplo motoru vytlačí z lišty palivo přes vstřikovače do sání a při startu se zase "utopí" svíčky, kdy místo přeskoku jiskry mezi elektrodami dochází k "plazivému výboji".
Nic Ti nebrání vyměnit čidlo teploty chladící kapaliny B6236, jestli náhodou nedává ŘJ motoru nějaké nesmyslné hodnoty při teplotách okolo "modrého pole". Ale u tohoto motoru je čidlo pro ŘJ motoru a ukazatel na přístrojovce společné viz https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ht/Xiuzn66
To čidlo je tady https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... or/R02b93A nebo tady https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-318i-lim/VzpmtJP , já N42 neznám. Schéma zapojení je tady https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ne/nR21rI4

- totéž u motorů VAZ a Škoda s karburátory, kdy nefungoval ventil odvětrání plovákové komory,
- nikdy se mi to nestalo na dieselu M57, protože nemá zapalovací svíčky,
- problém je ten, že :
ad 1) se při startu studeného motoru izolátory zapalovacích svíček zalijou nespáleným palivem (to je ještě OK), ale před dosažením samočistící teploty svíček dojde k vypnutí motoru, nebo
ad 2) jsou netěsné vstřikovače a po dobu přestávky teplo motoru vytlačí z lišty palivo přes vstřikovače do sání a při startu se zase "utopí" svíčky, kdy místo přeskoku jiskry mezi elektrodami dochází k "plazivému výboji".
Nic Ti nebrání vyměnit čidlo teploty chladící kapaliny B6236, jestli náhodou nedává ŘJ motoru nějaké nesmyslné hodnoty při teplotách okolo "modrého pole". Ale u tohoto motoru je čidlo pro ŘJ motoru a ukazatel na přístrojovce společné viz https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ht/Xiuzn66
To čidlo je tady https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... or/R02b93A nebo tady https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-318i-lim/VzpmtJP , já N42 neznám. Schéma zapojení je tady https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ne/nR21rI4
