Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Úvaha o kvalitě: 520D F10 vs. 320D F30?
není to vždy motor, měl jsem tu jednu F07 535i a ve 180k umřel osmikvalt, ted tu mám druhou 220k najeto osmikvalt je ok ale umřel motor,
minulej týden tu byla F10 530xd a ve 160k umřelo VTG,
a třeba N63 rád umře a ještě nemá 100k najeto, prostě se to stane,
osmikvalty taky málo kdy najeto přes 250k,
kdybys viděl z čeho to je vše vyrobený, už ani šrouby nejsou ocelový, vše je hliník, vše je jeden komplet, např ta N55 už nemá vačku uloženou v ložiskách ale přímo v hlavě, tzn pokud se to vydře, mění se celá hlava.
minulej týden tu byla F10 530xd a ve 160k umřelo VTG,
a třeba N63 rád umře a ještě nemá 100k najeto, prostě se to stane,
osmikvalty taky málo kdy najeto přes 250k,
kdybys viděl z čeho to je vše vyrobený, už ani šrouby nejsou ocelový, vše je hliník, vše je jeden komplet, např ta N55 už nemá vačku uloženou v ložiskách ale přímo v hlavě, tzn pokud se to vydře, mění se celá hlava.
Přesně jak říkáš....taková je dneska doba,a budmě jen rádi že tyto auta nekupujeme nové!!!JaraX píše:tak jasně, Gčka budou ještě větší shit a budem sí říkat, ta F10 byl super, motor vydržel 112tkm, dneska už vydrží jen 50tkm, kvaita se snižuje a náklady na servis pořád rostou, každou generací do toho auta přibude dalších 20 věcí co se budou srát, jenže problém je že u E38, E39, E65 člověk většinou měnil věci protože sou staré, u novějších se mění protože byli vyrobeny z blata,
třeba v pětkách co se pohodlí tyče je dost skok, F10 je o dost pohodlnější jak E60, ale prostě nákladama je to mnohem dražší, a člověk když si koupí Fko tak kupuju drahou opici co žere drahý banány, takže když řeknu zákazníkovi hele motor je KO, dáme druhej, tak by měl říct ok, místo toho se s ním dohaduju co s tím.
Vypadá to, že ty osmikvalty od ZF budou stejnej průser, jako pětikvalty GM v naftovejch E39. Možná by tomu pomohlo měnit olej po 50 tis. km, někde jsem četl, že ten Lifeguard 8 má nějaký abrazivní částečky, či co.JaraX píše:není to vždy motor, měl jsem tu jednu F07 535i a ve 180k umřel osmikvalt
Tam bych to viděl na používání nesprávnýho oleje, 0W-30 podle příručky asi nebude pro ten motor to pravý, ořechovýJaraX píše:osmikvalt je ok ale umřel motor
Nedochlazovaný turboJaraX píše: minulej týden tu byla F10 530xd a ve 160k umřelo VTG,
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
nemyslím si že nedochlazovaný turbo má vliv na to že umře rozvodovka 
osmivkalty umíraj protože ty planety sou příliš z měkkého materialu, hold se šetří, taky je ten osmikvalt o 20 nebo o kolik kg lehčí jak šestikvalt a to má hřidel navíc.
všecko to umira na materialy, do toho špatně zvolený náplně a špatný výměny.

osmivkalty umíraj protože ty planety sou příliš z měkkého materialu, hold se šetří, taky je ten osmikvalt o 20 nebo o kolik kg lehčí jak šestikvalt a to má hřidel navíc.
všecko to umira na materialy, do toho špatně zvolený náplně a špatný výměny.
Aha, tak já mám pod zkratkou VTG v paměti variabilní naklápění lopatek turbaJaraX píše:nemyslím si že nedochlazovaný turbo má vliv na to že umře rozvodovka
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Takhle to ale nemůžeš brát, oni jim vyrobí převodovky, rozvodovky, serva atd, jak si automobilka žádá = lehké, levné a nakokot. Takže za to automobilka může. Ono není moc věcí, co si BMW, stejně jako ostatní automobilky dělají sami (turba, čerpadla, vstřiky řemenice, dvouhmoty... všechno pro ně někdo vyrábí), ale naopak sami rozhodují, jak ta určitá věc má vypadat, kolik bude stát a kolik vydrží.
Nakonec stejně jen reagují na požadavky trhu a na konkurenci.
Btw. ono to s tím neustálým snižováním kvality taky nemůže jít tímhle směrem do nekonečna. Nová auta sice vždycky ztrácela rychle cenu, ale sám si říkám, jak se bude člověk co si koupí nové auto za 1,5mil tvářit, když zjistí že po třech letech to auto už nejde prodat, protože vyžaduje servis převodovky, rozvodovky, motoru atd za 500tis
Nakonec stejně jen reagují na požadavky trhu a na konkurenci.
Btw. ono to s tím neustálým snižováním kvality taky nemůže jít tímhle směrem do nekonečna. Nová auta sice vždycky ztrácela rychle cenu, ale sám si říkám, jak se bude člověk co si koupí nové auto za 1,5mil tvářit, když zjistí že po třech letech to auto už nejde prodat, protože vyžaduje servis převodovky, rozvodovky, motoru atd za 500tis

Chlapci děláte mi radost, jak se to tu rozjelo
Ale obsahově je to smutné čtení. Ke všemu jsem se dozvěděl, že všude vychvalovaný 8 st. automat od ZF je také made in shit. No dobrej asi bude, jen když funguje, jak má. Respektive testy probíhají, když jsou auta nová, ale pro nás, nákupčí ojetých BMW už nenapíšou kolik vydržej.
Jo souhlasím, že kvalita i ostatních automobilek poslední dobou taky dost pokulhává, akorát třeba u škodovky (příklad) to vezmeš líp než u prémiovky, která stojí x krát víc a tu kvalitu za kterou si připlácíš prostě očekáváš.
Laetry: E92 by mi doma neprošla, když už teď jsem dost těžko obhajoval sedan
i když je fakt, že ten kočár by se tam vešel 
Joe_27: ztotožňuji se s Tvým názorem po mých zkušenostech s E90. Poslední poctivé BMW. Předchozí modely jsem neměl, ale také slýchám, že předchozí byli ještě spolehlivější a jízdně radostnější
No já se tu přiznám, že jsem ze zoufalosti pokukoval i po konkurenci - Audi A6 c7 (je mladší, tak stojí o něco více než F10). Kvalitou by na tom měla být lépe, ale je to koncern, takže žádná zpětná vazba od řízení a radost z jízdy

Jo souhlasím, že kvalita i ostatních automobilek poslední dobou taky dost pokulhává, akorát třeba u škodovky (příklad) to vezmeš líp než u prémiovky, která stojí x krát víc a tu kvalitu za kterou si připlácíš prostě očekáváš.
Laetry: E92 by mi doma neprošla, když už teď jsem dost těžko obhajoval sedan


Joe_27: ztotožňuji se s Tvým názorem po mých zkušenostech s E90. Poslední poctivé BMW. Předchozí modely jsem neměl, ale také slýchám, že předchozí byli ještě spolehlivější a jízdně radostnější

No já se tu přiznám, že jsem ze zoufalosti pokukoval i po konkurenci - Audi A6 c7 (je mladší, tak stojí o něco více než F10). Kvalitou by na tom měla být lépe, ale je to koncern, takže žádná zpětná vazba od řízení a radost z jízdy

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon 20.06.2016 00:00
Zdravim.
Trosku sa pridam do temy co sa tyka spolahlivosti. Chcel by som sa poradit.
Plánujem kúpiť E91 so sestvalcom v automate. Rocny najazd cca 25-30k km, co mi pride ako rozhranie medzi benzinom a dieslom, takze by ma zaujimalo, co je spolahlivejsie? 330i, alebo 330d (pripadne nieco ine?)? Rozpocet mam cca 10k €
Dakujem
Trosku sa pridam do temy co sa tyka spolahlivosti. Chcel by som sa poradit.
Plánujem kúpiť E91 so sestvalcom v automate. Rocny najazd cca 25-30k km, co mi pride ako rozhranie medzi benzinom a dieslom, takze by ma zaujimalo, co je spolahlivejsie? 330i, alebo 330d (pripadne nieco ine?)? Rozpocet mam cca 10k €
Dakujem
Při tvém nájezdu a zvolené motorizaci 3.0 bych bral diesel, e90 je maj fakt super a navíc jezdi reálně za 6,5 a jízdu si užiješ.
Zatímco v benzínu si jízdu taky užiješ ale za 12, za 8 hodně defenzivně.
Takže si myslím, pokud nekoupíš hodně špatně a nevysere se ti na té naftě hned více důležitých věcí, tak by si mohla při tvém nájezdu na servis pěkně vydělat...
Zatímco v benzínu si jízdu taky užiješ ale za 12, za 8 hodně defenzivně.
Takže si myslím, pokud nekoupíš hodně špatně a nevysere se ti na té naftě hned více důležitých věcí, tak by si mohla při tvém nájezdu na servis pěkně vydělat...
jak píšeš, pokud se na té naftě nevysere nic, tak si na ten servis vyděláš, pokud jo tak proděláš gatě.
s E90 330i se dá jezdit svižný průměr lehce pod 10l, dálka 8, ostrější jízda.
6,5 u 3.0d automatu je hodně pomalá jízda, spíš 7,5 počítej, pokud tomu budeš dávat taky není problém 10.
nafta - dražší olej, dražší filtry,
věci u nafty navíc - vysokotlaký čerpadlo, CR vstřiky, gumová řemenice místo kovové, DPF (jen číštění je 10k), víc termostatů, atd,
a pak se ti může stát taková blbost že to sežere klapku v sání a je po motoru.
další věc je že u nafty je prblém s rozvodama (170kW nahoru), rádo se to utrhne, takže bys musel shánět 160kW verzi, taj je ještě spolehlivá.
previtivně rozvody vyjdou na 25k+ když je to udělaný pořádně, pokud už to není preventivně tak je to minimálně 50.
takže když se nic nevysere tak s tou naftou budeš jezdit levněji, ale jak říkám, těch věcí co se můžu vysrat je u nafty spousta, a většinou se vyserou.
a i když se nevyserou
- budeš jezdit autem který hůř jede
- budeš jezdit autem který dýl trvá než začne topit
- budeš jezdit autem s horším průběhem výkonu
- budeš jezdit autem který se třepe
- budeš jezdit autem který nemá zvuk
je to každýho věc,
a nebo můžeš tu 330i zaplynovat, budeš jezdit levněji než s naftou a bez závad.
s E90 330i se dá jezdit svižný průměr lehce pod 10l, dálka 8, ostrější jízda.
6,5 u 3.0d automatu je hodně pomalá jízda, spíš 7,5 počítej, pokud tomu budeš dávat taky není problém 10.
nafta - dražší olej, dražší filtry,
věci u nafty navíc - vysokotlaký čerpadlo, CR vstřiky, gumová řemenice místo kovové, DPF (jen číštění je 10k), víc termostatů, atd,
a pak se ti může stát taková blbost že to sežere klapku v sání a je po motoru.
další věc je že u nafty je prblém s rozvodama (170kW nahoru), rádo se to utrhne, takže bys musel shánět 160kW verzi, taj je ještě spolehlivá.
previtivně rozvody vyjdou na 25k+ když je to udělaný pořádně, pokud už to není preventivně tak je to minimálně 50.
takže když se nic nevysere tak s tou naftou budeš jezdit levněji, ale jak říkám, těch věcí co se můžu vysrat je u nafty spousta, a většinou se vyserou.
a i když se nevyserou
- budeš jezdit autem který hůř jede
- budeš jezdit autem který dýl trvá než začne topit
- budeš jezdit autem s horším průběhem výkonu
- budeš jezdit autem který se třepe
- budeš jezdit autem který nemá zvuk
je to každýho věc,
a nebo můžeš tu 330i zaplynovat, budeš jezdit levněji než s naftou a bez závad.
ty bláho, koukám ještě že jsem nešel do toho naftovýho třílitru, o některých věcech jsem ani nevěděl...
rozhodoval jsem se mezi 2.0d m47 a tím slabším 3.0d.
všichni doporučovali spíše ten 3.0, ale já jelikož jezdím pul napůl mezi město/město tak mi bylo líto trápit 6V, když můžu trápit jen 4V...
hele Jarax, vidím že jsi fakt znalej, neměl bys takový souhr jako jsi dal tady k těm třílitrům?
Co vše se mi může na 2.0 m47 120kw posrat?
Zatím mám cca rok v prozovu, najeto z 220 na 250tis, vše drží ok, jednou měněn olej.
Dík moc za rady a info.
Jinak pro info s tímto jezdím svižně za 6.0/100
rozhodoval jsem se mezi 2.0d m47 a tím slabším 3.0d.
všichni doporučovali spíše ten 3.0, ale já jelikož jezdím pul napůl mezi město/město tak mi bylo líto trápit 6V, když můžu trápit jen 4V...
hele Jarax, vidím že jsi fakt znalej, neměl bys takový souhr jako jsi dal tady k těm třílitrům?
Co vše se mi může na 2.0 m47 120kw posrat?
Zatím mám cca rok v prozovu, najeto z 220 na 250tis, vše drží ok, jednou měněn olej.
Dík moc za rady a info.
Jinak pro info s tímto jezdím svižně za 6.0/100
Neprosto vše, co Jarax vypsal tě může potkat i u m47, krom rozvodů, ty jsou na tomhle motoru ještě ok, narozdíl od pozdější n47. Na m47 zas hodně umírají turba i jejich el. regulace, to ti finančně nahradí ty rozvody, co nemusíš dělat 
Z mého pohledu teda radši r6, finančně rozdíl žádný, projevem velký.. Nakonec je to stejně kus od kusu, tak můžeš doufat, že tě nic z toho nepotká, krom toho Mitsu turba, to nevydrží nikomu

Z mého pohledu teda radši r6, finančně rozdíl žádný, projevem velký.. Nakonec je to stejně kus od kusu, tak můžeš doufat, že tě nic z toho nepotká, krom toho Mitsu turba, to nevydrží nikomu

jj turbo u M47 je jistota, a nikdo to neumí zrepasovat aby to bylo jako origo.
pak si ho můžeš nechat udělat v BMW za krásných 80k jako TANN3Rův zákazník kterej už ho dělá znova

výhoda M47 je že krom turba je to relativně spolehlivý motor, ale furt máš tu starost o to příslušenství, stejně ty vstřiky musíš jednou udělat, řemenice na klice se urve jednou za cca 150tkm (našim se na M47 urvala při 65tkm od novoty), jednou za max 300tkm (spíš 200) stejně budeš řešit DPF, do toho žhaviče jednou za cca 100tkm včetně žhavící jednotky a přetěsnění sání, termostaty každých cca 5-6 let, a všechno to u té nafty musíš udělat, neuděláš termostaty, zacpe se DPF a zničí to turbo, a když budeš mít hodně štěstí tak si motor na tom turbu pochutná a udělá pápa.
a ted k tomu srovnani
M47 M57N2 - M47 má poruchové turbo, M57N2 zase rozvody a starost o 2 válce navíc,
320d nemá moc sílu tahat automat, resp v automatu žere skoro stejně jak 330d, u nás se s tou 320d jezdilo za 7,5, kdežto 320D v manualu umí jezdit i pod pět litrů,
330d žere skoro furt stejně jeslti to je manual nebo automat,
pak si ho můžeš nechat udělat v BMW za krásných 80k jako TANN3Rův zákazník kterej už ho dělá znova


výhoda M47 je že krom turba je to relativně spolehlivý motor, ale furt máš tu starost o to příslušenství, stejně ty vstřiky musíš jednou udělat, řemenice na klice se urve jednou za cca 150tkm (našim se na M47 urvala při 65tkm od novoty), jednou za max 300tkm (spíš 200) stejně budeš řešit DPF, do toho žhaviče jednou za cca 100tkm včetně žhavící jednotky a přetěsnění sání, termostaty každých cca 5-6 let, a všechno to u té nafty musíš udělat, neuděláš termostaty, zacpe se DPF a zničí to turbo, a když budeš mít hodně štěstí tak si motor na tom turbu pochutná a udělá pápa.
a ted k tomu srovnani
M47 M57N2 - M47 má poruchové turbo, M57N2 zase rozvody a starost o 2 válce navíc,
320d nemá moc sílu tahat automat, resp v automatu žere skoro stejně jak 330d, u nás se s tou 320d jezdilo za 7,5, kdežto 320D v manualu umí jezdit i pod pět litrů,
330d žere skoro furt stejně jeslti to je manual nebo automat,
hele tak u te m47, počítám s turbem nekde okolo 300tis, snad to za tehc 50tis. co mi do této mety zbývá našetřím.
dpf-ko nemám, 120kw motor ho nemá - kdyžtak mě opravte jestli se pletu.
no a žhaviče beru že budu muset taky asi okolo 300tis. vyměnit, protože v -20 v zime to nechytlo tak krásně napoprvý, ale až napodruhý/napotřetí.
ještě orientačně na kolik to vyjde u te m47 (turbo + žhaviče).
nemám v tom přehled turbo počítám do 15?
co repas turba, opravdu nemá smysl?
dpf-ko nemám, 120kw motor ho nemá - kdyžtak mě opravte jestli se pletu.
no a žhaviče beru že budu muset taky asi okolo 300tis. vyměnit, protože v -20 v zime to nechytlo tak krásně napoprvý, ale až napodruhý/napotřetí.
ještě orientačně na kolik to vyjde u te m47 (turbo + žhaviče).
nemám v tom přehled turbo počítám do 15?
co repas turba, opravdu nemá smysl?
repas turba vyjde s prací kolem necelých 20k (s filtrama, olejem, separatorem atd)
většinou vydrží to Mitsubishi turbo kolem 100tkm,
DPF nemají jen uplně první 120kW, poznáš to podle koncovky výfuku, auto bez DPF má vyfuk zahnutý dolů, auto s DPF rovný.
žhaviče vyjde cca 8k (zase jde o to co se dělá, musíš dát 4x žhavič, žhavící jednotku, těsnění na sání a většina lidi u toho dělá i zaslepení klapek sání)
výměna nového turba je pak kolem 35k, ale většinou stejně musíš s turbem řešit i DPF, přicpané DPF i nové turbo zničí rychle.
většinou vydrží to Mitsubishi turbo kolem 100tkm,
DPF nemají jen uplně první 120kW, poznáš to podle koncovky výfuku, auto bez DPF má vyfuk zahnutý dolů, auto s DPF rovný.
žhaviče vyjde cca 8k (zase jde o to co se dělá, musíš dát 4x žhavič, žhavící jednotku, těsnění na sání a většina lidi u toho dělá i zaslepení klapek sání)
výměna nového turba je pak kolem 35k, ale většinou stejně musíš s turbem řešit i DPF, přicpané DPF i nové turbo zničí rychle.