Zdravím všechny,
nedávno jsem koupil 316ti compact. Nebudu lhát, výhodná koupě to nebyla, ale chybami se člověk učí. Auto je hodně zanedbané a nechápu, jak může někdo na svoje auto takhle kašlat.
Nicméně po příjezdu z bazaru domů jsem si všiml nepravidelných otáček, nich vážného na první pohled, ale odvezl jsem to do servisu na prohlídku. Když mi ze servisu druhý den volal, nestačil jsem se divit. Zrezlé vačky, protrhlý sací koš, část olejového systému ucpaná (kusy rozbitého koše), prasklý senzor vačky, 13 let starý palivový filtr (původní, mechanik se tomu hodně smál) a nefunkční levá přední brzda. Bylo toho víc, ale to nebudu vypisovat, zbytek byla standardní údržba.
Tím se volnoběh stabilizoval a drží se na cca 650ot. V podstatě auto jede naprosto v pořádku až na rozjezdy. Jakmile začínám pouštět spojku, otáčky hned klesnou a auto chcípne. Do teď se musím rozjíždět s plynem, bez plynu buďto chcípne nebo poskakuje. Druhá věc je krouťák. Auto jede skvěle nad 2 tisíce otáček, ale cokoliv pod tím je naprostá mizérie. Velice prudká změna zrychlení je na 1900 otáček. Pocitově to vypadá jako když z ničeho nic zabere turbo. Snad jsem to vysvětlil srozumitelně.
Pročítal jsem internet a fóra a narazil jsem na dvě možné příčiny na které se poukazovalo. MAF senzor a únik vzduchu z hadic.
Mohl by mi někdo poradit, jestli jsou tyhle příčiny pravděpodobné? Chci to zkusit doladit doma než to posílat opět do servisu.
Budu rád za každou radu.
Díky předem za pomoc, Martin.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
316Ti Nízký volnoběh, hrubé rozjezdy, nízký kroutící moment
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Ten volnoběh je na 4-válec nízký, to by chtělo přidat, měl by jsi mít 800-850/min, 650 je tak pro 8-válec. Jinak se to chová na 4-válec 1,6 benzín celkem normálně, jen na to asi nejsi zvyklý. Asi jsi předtím jezdil s dieselem, tenhle motor musíš točit v rozmezí 2500-3500 a výše, na rozjezdy a jízdu pod 2000rpm zapomeň.
Díky za odpověď. Tohle konkrétně je 1.8 85kw. Vím, že benzín se chová jinak než nafta, ale ten rozdíl je řekl bych až skokovej, na těch 1900 ot. auto naprosto ožije. Už jsem si na to zvykl, jen mě to překvapilo. Držím se mezi dvěma a třemi tisíci při normální jízdě.starML píše:Ten volnoběh je na 4-válec nízký, to by chtělo přidat, měl by jsi mít 800-850/min, 650 je tak pro 8-válec. Jinak se to chová na 4-válec 1,6 benzín celkem normálně, jen na to asi nejsi zvyklý. Asi jsi předtím jezdil s dieselem, tenhle motor musíš točit v rozmezí 2500-3500 a výše, na rozjezdy a jízdu pod 2000rpm zapomeň.
Díky za rady, dneska se na to vrhnu a dám vědět. :)Vapinecko píše:Čau. Diagnostiku ti asi dělali v servisu. Nejdřív projdi pořádně všechny vzduchové hadice. Zaměř se na separator oleje. Při volnoběhu vytáhni měrku a pokud je slyšet houkání, srkání, bublání tak ho vymeň včetně hadic. Pochybuju že ho majitel někdy vyměnil.
-
El_Fuego
- Člen Klubu
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 29.06.2009 00:00
- Bydliště: Praha 4
- Klubové ID: 4108
Ahoj, s tímhle motorem jsem ve svém Compactu jezdil 4 roky. Co se týká rozjezdů, tak zapomeň na rozjezd bez plynu, tenhle motor se musí točit, takže ideální rozjezdové otáčky jsou cca 1.000 - 1.200 rpm. Co se týká toho výkonu. Ano, u tohohle motoru je krouťák v nízkých otáčkách velmi slabý. Je cítit jakoby turboefekt v cca 2.000 rpm, kdy ti valvetronic změní výšku zdvihu ventilů. Opět bych řekl že je to naprosto normální. Když jedeš na 2 od 1000 otáček na plnej plyn, je cítit kolem 2.000 rázovitý nárůst výkonu a auto "vystřelí".
F06 640i Xdrive - Spacegrau Metallic
EX E63 630i - Saphirschwarz Metallic
EX E46 316ti Compact - Japanrot
EX E36 323i Saloon - Orientblau Metallic
EX E36 316i Compact - Hellrot
EX E63 630i - Saphirschwarz Metallic
EX E46 316ti Compact - Japanrot
EX E36 323i Saloon - Orientblau Metallic
EX E36 316i Compact - Hellrot
Díky všem.
Včera jsem odvážel znamého do servisu a když už jsem tam byl, tak jsem poprosil mechanika, jestli se s tím projede a řekne mi svůj názor. Řekl, že na 1.8 to málo tahá a že trojka, která by se měla lehce přetáčet, tak se jí skoro nechce.
Každopádně to, co jste mi poradili jsem zkontroloval. Z měrky není slyšet nic, jenom lehkej klepot a motor znatelně víc vibruje když je měrka venku. Kontroloval jsem filtr a kloub s váhou vzduchu. Půlka přípojky od váhy mi zůstala v ruce a šla podezřele lehce vyndat. Praskliny jsem nenašel, ale nejsem expert tak jsem možná na některé hadičky zapomněl. Všechno je pod krytem a člověk leccos přehlédne. Všechno jsem dal zpět dohromady a zkusil se kousek projet.
Možná je to jenom subjektivní pocit, ale přijde mi, že to jede líp. Není možný, že byl jenom špatný kontakt s konektorem na váze?
@El_Fuego
To jsem rád, že nejsem sám. Možná s tím autem přeci jenom nic nebude, asi jde jenom o zvyk. Přišlo mi divný, že by se auto nebylo schopný bez plynu rozjet.
Včera jsem odvážel znamého do servisu a když už jsem tam byl, tak jsem poprosil mechanika, jestli se s tím projede a řekne mi svůj názor. Řekl, že na 1.8 to málo tahá a že trojka, která by se měla lehce přetáčet, tak se jí skoro nechce.
Každopádně to, co jste mi poradili jsem zkontroloval. Z měrky není slyšet nic, jenom lehkej klepot a motor znatelně víc vibruje když je měrka venku. Kontroloval jsem filtr a kloub s váhou vzduchu. Půlka přípojky od váhy mi zůstala v ruce a šla podezřele lehce vyndat. Praskliny jsem nenašel, ale nejsem expert tak jsem možná na některé hadičky zapomněl. Všechno je pod krytem a člověk leccos přehlédne. Všechno jsem dal zpět dohromady a zkusil se kousek projet.
Možná je to jenom subjektivní pocit, ale přijde mi, že to jede líp. Není možný, že byl jenom špatný kontakt s konektorem na váze?
@El_Fuego
To jsem rád, že nejsem sám. Možná s tím autem přeci jenom nic nebude, asi jde jenom o zvyk. Přišlo mi divný, že by se auto nebylo schopný bez plynu rozjet.