Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

benzin 2.5

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
nia
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 08.06.2016 00:00

#1 Příspěvek od nia »

Ahoj

Nejdriv chci rict ze bmw nemam a ani sem ho nikdy nemel tak omluvte mozna debilni otazky :D

Uvazuji o zakoupeni nejakejho BMW s timto motorem protoze sem zatim mel jen 1.1, 1.3 a dvakrat 1.6 nejsilnejsi byl focus 85 kw :D a uz me to nebavi a taky co sem koukal je plno aut s timto motorem co ma najeto vice nez 500 000 to me dcl zaujalo sice mam auto 2005 ale verim ze takove bmw z roku 98 by najelo mnohem vic :)

Jde mi hlavne o poruchy motoru jake jsou caste a jak moc je draha udrzba treba u focuse se musi pri rozvodech menit i solenoidy a rozvodova kola aby spravne fungovalo promenne casovani ti vct a co sem cetl tak 2.5 od bmw ho ma taky myslim ze vanos nebo tak nejak
Znamena to ze neco podobneho se musi menit i u bmw nebo je tento sistem reseny jinak a obejde se bez udrzby

Je to pro me tezke rozhodnuti prejit z auta rok 2005 na rok 95-2000 mam z toho docela strach ale jsem zastancem toho ze stary a poradny motor to nove prezije i kdyz je u nich 10 let rozdil :) jen bych rad kdyby mi to nekdo potvrdil

Taky sem si vsiml ze se deli jeste podle kw tak jaky by byl nejlepsi co se tyce odolnosti

Predem moc dekuji :)
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#2 Příspěvek od Mateo »

Motory napr. M50, M52, M54 jsou vesmes kvalitny motory (U M54 uz sice jsou nejaky poruchovejsi kompnoenty(napr. DISA) a jsou zravejsi na olej). Nicmene podle me jsou porad tyto motory na servis v pohode co se tyce cen s tim ze kazdy typ motoru ma neco no. Zalezi taky zda si servis delas sam ci to nekam davas aby ti to udelali atd...

Jak koupit bmw tady snad je nekde i navod docela dobre udelanej kde zjistit co a jak.

Nicmene ja se domnivam ze vzhledem ke kvalite vyse zminenych motoru neni problem najit auto s dobrym motorem a ani bych se toho ze pokud je nemelo vylozene prase tak nebudou schopny najet hodne kilometru (coz uz stejne vetsina jich bude mit najeto hodne a porad budou znit a slapat pekne).

Obecne bych se spise bal toho ze motor prezije cely auto protoze najit pekny kousek z toho roku bez koroze neni uplne jednoduchy.

Zalezi taky co chces zda petku ci trojku protoze se mi obecne zda ze E39 jsem tolik zrezlejch nevidel ale E46 hodne. Najit peknout E34 ci E36 ani nemluve.

Chces to mit na denni nebo vikendovku?

A kolik chces do auta dat za nakup?

Ja osobne tedka hleda E46 ci E39 v Nemecku a dospel jsem k tomu ze pekny kousky zacinaj nekde kolem 160k
nia
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 08.06.2016 00:00

#3 Příspěvek od nia »

řeším to hodně dopředu protože si chci zjistit co nejvíce informací takže jaký typ to přesně bude se bude odvíjet od toho co bude zrovna k mání zatím sem se jen tak zakoukal do tohoto motoru mírná koroze by až tak nevadila (samozřejmě to nechci uplně sežraný) myslím jen proste sem tam odloupnutá barva a trochu rzi, už sem vyvařoval i totálně schnilé vraky tak tohle bych zvládnul

co se týče motoru něco menšího zvládnu dát nový motorový a převodový olej, chladící kapalinu,svíčky nebo třeba přetěsnit víko ventilů a vyměnit nějaký čidla proste tyhle menší jednoduchý věci udělám sám a nepůjdu do servisu

jde mi pravě o ten vanos, focuse sem koupil se 150 000 a variabilní časovaní VCT už vynechává a při startu zarachotí a četl jsem že u pár aut se to stalo prvnímu majiteli už při 90 000 takže i když to necham za dost korun opravit netuším jak dlouho to vydrží proto bych radši něco jiného jen mám strach kdyz má 2.5 od bmw taky variabilní časování aby to nedopadlo stejně už sem si tu i našel pár témat kdy se vanos řešil a oprava nebyla levná

vím že mě to třeba bude čekat ale jde mi o to jak dlouho to vydrží aby to nebylo právě jako u toho focuse

auto bych chtěl na norm ježdění každý den to mám cca 15km do práce a z5 ale jezdím i mimo práci někdy kousek někdy daleko

cena tak 100-120 000 kč
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

repase (přetěsnění) vanosu u těchto 6 válců je za pár korun, většinou do 5000kč,
jen u osmiválců sou sumy jiné,
kvuli vanosu bych se toho auta vůbec nebál.
nia
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 08.06.2016 00:00

#5 Příspěvek od nia »

ono i do 10 000 by to bylo ok ale četl jsem že se musel dát novej a to už bylo dcl drahý :) nebo to byla fakt vzácná porucha ze musel celej ven?
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#6 Příspěvek od Mateo »

Jak pise jarax Vanos bych neresil jako vec co by mela omezovat ve vyberu. V okamziku kdy nejedes financne nadoraz by to nemel byt problem. Jak jsem rikal spise bych resil celkovy stav auta a osobne hlavne korozi. I kdyz je jen mala je vetsinou zevnitr musi se rezat varit, lakovat do rozstriku atd a to treba ja neumim a stalo me to vzdy vice nez to aby auto bylo technicky v poradku.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

ono všeobecně u benzinového BMW (krom některých) tě většinou motor finančně trápit nebude, počítej že díly na podvozek něco stojí, takže když uděláš všechny tlumiče a pár ramen, tak seš hned 25k mínus. a jak píše kolega, oprava koroze stojí taky prachy, vanos tě fakt trápit nebude, vše se dá sehnat jetý, ale ten vanos jsem několikrát zákazníkům s R6 přetěsnoval a nikdy to kotel nestálo. jak říkám, u V8 M60 už to něco stojí, protože ty vanosy sou 2, je tam hodně práce a hodně těsnění.
nia
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 08.06.2016 00:00

#8 Příspěvek od nia »

tak to mám radost dost mě to uklidnilo :) jak sem říkál je to do budoucna takže času na výběr bude dost :)

moc děkuju za rady
nia
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 08.06.2016 00:00

#9 Příspěvek od nia »

Jeste me napadlo je v okoli roudnice nad labem nekdo kdo se v BMW vyzna ?? V pripade ze by byla potreba nejaka zavaznejsi oprava
Odpovědět