Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

335i Automat nebo Manual

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
DaBo
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: ned 29.05.2016 00:00

#1 Příspěvek od DaBo »

Zdravím Vás pánové,

Mám na Vás jistý dotaz, který už zde byl možná řešen, přesto se zeptám.

Mám zájem koupit 335i Coupe r.v. cca 2008 cca 150 000km. Jak je na tom tenhle typ motoru kondičně, poruchově atd.? A hlavni dotaz směřující se k převodovce, automat nebo manuál? Vím že je to individuální, jedná se mi spíše zase o poruchovost, životnost atd. Nerad bych koupil za auto půl miliónu a za rok do něj vrazil 1/2 pořizovací ceny. Děkuji za vstřícné odpovědí :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

u těchto benzínu se nesere nijak výrazně ani jedno, u nafty je třeba situace horší, ale tady neodchází ani jedno, až osmikvalty odchází,
osobně bych volil spíše automat, je všestranější.
investici do servisu automatu u manualu nahrazují investice do spojky a dvouhmoty
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

#3 Příspěvek od JakoobCZ »

U automatu lze u těchto km na 99% počítat s výměnou oleje (10-12 000 Kč) a byť je samozřejmě výrazně pohodlnější neřadit, tak mě trochu začíná štvát, že si automat dělá co chce a v řadě situací musím zbytečně brzdit, protože auto letí kupředu jak blázen. Pravda, že to lze hodit do sekvence, ale přepínat to do sportovního módu a pak zase zpět mi nepřijde jako ideální řešení.

Jarax: opravdu vychází "běžné" opravy automat (hydroměnič) vs manuál (spojka, dvouhmota) cca na stejno? Měl jsem za to, že servis automatu je obecně dražší...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

co u svých zákazníků pozoruju(dělám pouze benzíny, u nafty se obecně tydle věci serou víc) tak se víc dělaj dvouhmoty se spojkama a ty pro takovou R6 stojí docela kotel, o V8 se vůbec nebavím, špatnej automat u benzína jsem tu leta neměl, max výměna oleje,
automat žere víc ve městě a zase mín na dálnici, takže výsledek je šul nul,
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hlavně s automatem to jede úplně jinak - respektive spíše nejede :lol:
JInak je to jak píše Jarax, spíše co sám preferuješ ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

jak co, nemyslím že u 335i to poznáš,
u třeba 325i E90 to jde poznat hodně, ta v automatu fakt nejede,
jinak je to daný spíš tím že automat má dělší kvalty než ztrátama na měniči, pokud by byl výslednej převodovej poměr stejnej, tak myslím že rozdíl by byl minimální,
naopak pokud by se dal na automat auto kratší diferák jak na manual tak by tomu to auto s automatem ujelo.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#7 Příspěvek od Poldav6 »

No.. automat je na pikaču. Nedrží stupně, dělá si co chce. Při zvýšení výkonu má tendenci se přehřívat. Nedoporučuju. Jedinou výhodou je, že se dá repasovat. Manuál je totiž neopravitelný, i když velmi robustní.
Dvouhmota se dá pořídit i kolem 12k, spojku jsem koupil za 6k. Takže žádná tragédie. Jestli jsou ty díly ale dlouhodobě dostupné za tyhle peníze, je věc druhá.

U toho auta, stejně jako u jiných to je ale s tou opičkou a banánama. Pokud nemáš připravených dalších 50-80tis. Kč na servis, počítej s tím, že auto občas nějakou dobu nepojede. Já teď měnil kardan, poloosy, vstřiky, ramena.. celkem se to nasčítá ;)
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#8 Příspěvek od Poldav6 »

JaraX píše:jak co, nemyslím že u 335i to poznáš,
u třeba 325i E90 to jde poznat hodně, ta v automatu fakt nejede,
jinak je to daný spíš tím že automat má dělší kvalty než ztrátama na měniči, pokud by byl výslednej převodovej poměr stejnej, tak myslím že rozdíl by byl minimální,
naopak pokud by se dal na automat auto kratší diferák jak na manual tak by tomu to auto s automatem ujelo.
335i automat má tušímže kratších prvních několik rychlostních stupňů (už jen stálý převod 3,46 vs. 3,08 ), proto bývá rychlejší v nižších rychlostech.
Odpovědět