Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e91 xDrive - co by znamenala případná přestavba na RWD ?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3903
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Chlopi, začnu zeširoka a hned zpočátku upozorňuju, že je to zatím čistě hypotetická úvaha... navíc, pokud mi teda tenhle týden to koleno, se kterým du na operaci, úplně nezvrtají, tak i nadále budu potřebovat i AWD (ref atavar), takže asitak, ale co kdyby, že?!?!
Fčera a neska sem v rámci pokusování (ref hledání příčiny nepadání otáček) odjezdil cca 100km s deaktivovanou 4x4, čili v modu RWD... auto se stalo hned živější, čitelnější, hravější... velmi mě to (řidičsky) zaujalo ... a kdybych se nedejbůch nakonec dostal k tomu, že příčinou nepadání otáček je opravdu xD (což prozatím nevypadá), tak...
Co by znamenala případná PŘESTAVBA e91 xDrive na SKUTEČNÉ RWD?
(Pozn. "provizorní" RWD už z teho udělat umím - stačí vytáhnout pojistku č. 26 a je to... akoráth sa při tem svítí palubka jak vánoční stromek, nefunguje ABS, DSC atd... navíc v autě zůstane cca 150kg zbytečného železa... proto píšu o SKUTEČNÉ PŘESTAVBĚ).
TECHNICKY:
- zadní nápravy ba mohla zůstat, tak jak je, bo je 100% shodná AWD i RWD
- vyrvat z auta obě přední poloosy (jak a čím zaslepit díru zezadu do těhlice?) Jinak by asi přední náprava mohla zůstat, ne?
- vyrvat z auta převodovku VTG (jak a čím utěsnit tím obnažený propojovací hřídel/díru do převodovky?)
- vyrvat z auta přední diff
- vyrvat z auta řídící jednotku VTG
- motor, spojka, převodovka by mohly zůstat, ne?
SW/HW
- dalo by se to potom překódovat na stávajícm HW (DME etc) nebo by se musely z auta vyrvat skoro všechny jednotky a nahradit jednotkama pro RWD (a zřejmě i předělat kabeláže, budíky atd...)?
LEGISLATIVNĚ
- dala by se vůbec takováhla přestavba zlegalizovat? Jak/kde/kdo?
Prosím o diskusi k tématu (tj TECHNICKÉ/LEGISLATIVNÍ důvody proč lze/nelze), o rady typu prodat a koupit RWD NEMÁM zájem (neb takovou radu si dokážu zformulovat sám....), rovněž mně fčíl nezajímají diskuse o tom, kolik by taková sranda stála
Fčera a neska sem v rámci pokusování (ref hledání příčiny nepadání otáček) odjezdil cca 100km s deaktivovanou 4x4, čili v modu RWD... auto se stalo hned živější, čitelnější, hravější... velmi mě to (řidičsky) zaujalo ... a kdybych se nedejbůch nakonec dostal k tomu, že příčinou nepadání otáček je opravdu xD (což prozatím nevypadá), tak...
Co by znamenala případná PŘESTAVBA e91 xDrive na SKUTEČNÉ RWD?
(Pozn. "provizorní" RWD už z teho udělat umím - stačí vytáhnout pojistku č. 26 a je to... akoráth sa při tem svítí palubka jak vánoční stromek, nefunguje ABS, DSC atd... navíc v autě zůstane cca 150kg zbytečného železa... proto píšu o SKUTEČNÉ PŘESTAVBĚ).
TECHNICKY:
- zadní nápravy ba mohla zůstat, tak jak je, bo je 100% shodná AWD i RWD
- vyrvat z auta obě přední poloosy (jak a čím zaslepit díru zezadu do těhlice?) Jinak by asi přední náprava mohla zůstat, ne?
- vyrvat z auta převodovku VTG (jak a čím utěsnit tím obnažený propojovací hřídel/díru do převodovky?)
- vyrvat z auta přední diff
- vyrvat z auta řídící jednotku VTG
- motor, spojka, převodovka by mohly zůstat, ne?
SW/HW
- dalo by se to potom překódovat na stávajícm HW (DME etc) nebo by se musely z auta vyrvat skoro všechny jednotky a nahradit jednotkama pro RWD (a zřejmě i předělat kabeláže, budíky atd...)?
LEGISLATIVNĚ
- dala by se vůbec takováhla přestavba zlegalizovat? Jak/kde/kdo?
Prosím o diskusi k tématu (tj TECHNICKÉ/LEGISLATIVNÍ důvody proč lze/nelze), o rady typu prodat a koupit RWD NEMÁM zájem (neb takovou radu si dokážu zformulovat sám....), rovněž mně fčíl nezajímají diskuse o tom, kolik by taková sranda stála
no co, neni to tak daleko od matizem navrhnuteho reseni
jen nebudes prepinat v aute, ale doma pri vyberu spravnych klicu. stejne to AWD potrebujes jen v zime, tak by sis na zbytek roku poridil RWD. navic, pokud sezenes neco s malym najezdem, tim poresis pribyvajici km stavajicim aute a nebudes muset shanet darce organu.
financne to vyjde asi tak na stejno s prekopavanim AWD na RWD.
jen nebudes prepinat v aute, ale doma pri vyberu spravnych klicu. stejne to AWD potrebujes jen v zime, tak by sis na zbytek roku poridil RWD. navic, pokud sezenes neco s malym najezdem, tim poresis pribyvajici km stavajicim aute a nebudes muset shanet darce organu.
financne to vyjde asi tak na stejno s prekopavanim AWD na RWD.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz se chce, jde vsechno... Ale uprimne ti reknu, ja bych nemel to srdce to tomu tvemu kombajnovi provest, rvalo by mi to koule ho takhle zmrzacit, vyjelo to jako ctyrkola, je to silne nadstandartne udrzovane auto a ty ho chces "znicit" vybouchanim komplet celeho podvozku a dat tam jiny. I napravnice budou jine. Nejspis. presne nevim a nechce se mi to ani zjistovat -))) Kdybych fakt touzil si uzit obcas rwd v kombajnu, tak vypinac do schranky spolujezdce mi pripada jako nejschodnejsi reseni. No a ze vozis metrak navic, ser na to, metrak sem, metrak tam -))
Fakt bych nad tim ani neuvazoval, bylo by mi lito toho auta. Verim ze dame dohromady to nepadani otacek a snad te to potom prejde -)
Fakt bych nad tim ani neuvazoval, bylo by mi lito toho auta. Verim ze dame dohromady to nepadani otacek a snad te to potom prejde -)
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Po mechanické stránce to vyřešit lze:
- mezinápravou rozvodovku s xDrive ven, vyměnit zadní víko převodovky + delší kardan
- přední poloosy leda rozebrat, vnější kloub zároveň stahuje ložisko náboje kola
- přední difer s předním kardanem ven
- geometrie přední nápravy by měla jít vyřešit, podběhy potažmo umístění horních lůžek tlumičů je shodné sDrive i xDrive
Popravdě, byla by to zhovadilost.
- mezinápravou rozvodovku s xDrive ven, vyměnit zadní víko převodovky + delší kardan
- přední poloosy leda rozebrat, vnější kloub zároveň stahuje ložisko náboje kola
- přední difer s předním kardanem ven
- geometrie přední nápravy by měla jít vyřešit, podběhy potažmo umístění horních lůžek tlumičů je shodné sDrive i xDrive
Popravdě, byla by to zhovadilost.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 05.05.2014 00:00
- Bydliště: Olomouc