Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vymena motora m57n2 na 330xd e90

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Laco002JT
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 08.07.2015 00:00

#1 Příspěvek od Laco002JT »

Zdravim chlapi. Treba mi menit motor koli praskuntej rozvodovej retazi. Bude mi do mojho auta pasovat kompletny motor z 530d(nasiel som v dobrej cene) alebo musim najst konkretny motor z mojho auta? V podstate u obidvoch autach ide o M57N2 306d3 (170kw u e90 a 170/173kw u e60) ak tomu dobre rozumiem. Ide o to, ze kazdy predajca tvrdi nieco ine. Jeden predajca hovori, ze motor nepasuje a potrebujem motor z toho isteho modelu a druhy mi tvrdi, ze ide o ten isty motor ako v 3,5,7,x3,x5 a v pohode ho tam nahodim a jazdim. Viete niekto ako to je? Chcem to urobit tak, ze kupim kompletny motor a stary rozoberem a co sa z neho bude dat predat tak predam(turbo, vstreky,..atd).

Dakujem za odpovede.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od TANN3R »

Na 90% to nesedí. Motor jako takový je stejný, ale nesedí příruby na převodovku, tzn na blok z 5tky bude pasovat převodovka pouze z 5ky.. Alespoň to tak vždy bylo, třeba 150kw M57N v E46 je identický motor jako 160kw M57N z E60 ale zaměnit nejdou právě kvůli převodovce. M57N2 s jistotou nevím, ale čísla motorů (jako dílu) stejná nejsou, takže nějaký rozdíl tam bude:

3er:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2309

5er:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2309


Btw. pokud auto nechceš hned po opravě prodat, je menší zlo opravit tvůj motor, pokud to teda neodnesl i některý válec. Na druhém motoru by si stejně měl rozvody udělat a nikdy nevíš co koupíš.
Laco002JT
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 08.07.2015 00:00

#3 Příspěvek od Laco002JT »

Dakujem za odpoved. Vcera som si dal tu namahu a sadol nad stranku realoem a pozeral kazdy diel motora z 330d. Prisiel som na to, ze v podstate kazdy diel, ktory je na mojom motore sa nachadza aj na 530d az na par vynimiek a to: kryt spodnej rozvodovej retaze, ina je olejova vana, trubka na meranie oleja s tyckou, remene su v predu inak riesene, sanie oleja do motora je ine(asi koli inej olejovej vani) a ine je turbo. Preto ma napada, ze ci ine cislo dielu nesuvisi len s tymito rozdielami lebo inak su oba oznacovane ako 306d3. Diely uchytu prevodovky su taktiez totozne.

Motor som este neotvoril cize neviem aka je skoda. No cenovy rozdiel medzi holym motorom a kompletnym je vcelku zanedbatelny vzhladom na diely, ktore mozem dalej predat. Na allegre som z toho doslova vul. Vsetko pasuje na nic potom nieco na vsetko a tak. Ja tam proste nedokazem najst motor na moje konkretne auto.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od TANN3R »

Teď sem se díval a čísla samotného bloku jsou stejná, takže zřejmě po přeskládání věcí co si vypsal zaměnit půjdou.

Ale jak sem psal, z hlediska toho, jestli se vyplatí spíš výměna nebo oprava tvého motoru je rozhodující, jestli si auto po opravě necháš, tzn jestli budeš dělat rozvody hned, nebo jen přehodíš motor a budeš doufat.
Laco002JT
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 08.07.2015 00:00

#5 Příspěvek od Laco002JT »

no auto si urcite nechat chcem. Samozrejme s vymenou rozvodov na novom motore co kupim pocitam. Ked uz ten motor bude vonku myslim si ze to nebude az taky pruser vymenit. Kazdopadne cez vikend idem rozobrat moj povodny motor a zistit jak su na tom piesty a podobne. A taktiez ked uz motor bude vonku tak chcem vymenit dvojhmotu a spojku.

Neviem ci je efektivnejsie opravit motor a potom nasledne vymenit dvojhmotu a spojku alebo jednoducho vybrat motor vonku a uz viem vymenit aj tie veci v prevodovke.

Kazdopadne volal som nejakym nemcom a poslali mi toto:
Motorbezeichnung: M57N2 306D3

Passt in folgende Fahrzeuge:
160kW/218PS E83/E83LCI X3 3.0d
170kW/231PS E60/E61 530d 530xd
170kW/231PS E65/E66 730d/730ld
170kW/231PS E90/E91/E92/E93 330d 330xd
173kW/235PS E60LCI/E61LCI 530d 530xd
173kW/235PS E70 X5 3.0d, E71 X6 30dX
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#6 Příspěvek od _milan_ »

170kw z e90 e91 je stejný jako z e60 e61 170kw trpí na slabé rozvodové řetězy... ty motory zaměnit lze , musí se vyměnit olejová vana - kvůli nápravě , a možná i oil čerpadlo.. příruby na převodovky jsou stejné :) , ta 173kw i uškrcená 145kw verze je do e60/e61 lci čili facelift a má hliníkový blok - u e90 e91 e92 je to verze buď 145kw nebo 180kw .. takže sežeň 170kw verzi z e60 nebo e90 přeskládáš vanu a hlavně držáky motoru a zbytek sedí , nevim jak je to s turbem , je tam gt 2260 , ale do každého auta je řešeno jinak konstrukčně..
Laco002JT
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 08.07.2015 00:00

#7 Příspěvek od Laco002JT »

podla realoem maju tieto bloky rovnake cislo dielu:

e60/e61lci : http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2310

e90/91: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2310

Nebol hlinikovy blok az v N57?

Chem ist po tento motor: http://allegro.pl/bmw-e60-e61-lift-530d ... 73203.html

Hlavne preto, ze to mam asi len 230Km a uzivatel predal 980 poloziek a ma hodnotenie 98,8.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#8 Příspěvek od gsicbr »

milan to píše dobře. M57TU2 145, 170, 173 a 210kw mají hliníkový blok.
Laco002JT
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 08.07.2015 00:00

#9 Příspěvek od Laco002JT »

cize 173kw z e60lci ma rovnaky blok ako 170kw e90 pred-lci a mozem ho nahodit do e90? Kedze sa jedna o ten isty blok tak by nemal byt problem.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M57#M57T.C3.9C2D30
Odpovědět