Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Swap e46 m52 za m54

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#1 Příspěvek od carda111 »

Cau klubaci, mam motor k.o. m52b20.... Takze shanim budto stejnej, nebo uvazuji nad vymenou za jiny. Mohu mit m54b25 nebo m52b23. Je nekdo schopnej mi rict, či popsat co vše budu potřebovat jak u m54b25 tak u m52b23? Kazda rada vitaná!!
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Hodně starostí si ušetříš, když zachováš řadu motoru, tzn. místo M52B20 dáš jakoukoli M52. V podstatě jen vyměníš motor, data v DME a v případě B25 nebo B28 ještě MAF a airbox.
Zbytek na nouzovku můžeš zachovat, i když bylo by lepší dát k motoru odpovídající převodovku, kardan, difer, poloosy, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#3 Příspěvek od carda111 »

Takze pokud tomu rozumim dobře. Tak pro řadu m52 staci vymenit ridici jednotku motoru/prehrat data, a v pripade zvetseni obsahu jeste vahu vzduchu a airbox... To zni jednoduše. A přiruby na převodovce při zvětšení obsahu budou pasovat? Je mi jasné že spojka to odnese ze všeho nejdříve... Dalsi věc do e46 se davali pouze double vanosy pokud se nepletu. Mohu tám dát single vanos, či motor vytaženy například z e36 s kodem m52? A jaké pak použít sání z e36 nebo z e46? :?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

SingleVANOS by asi šel, ale pak budeš potřebovat víc změn, mj. i jinou DME, kabelový svazek na motor atp. Pak narazíš na jinou verzi EWS, ...
Jak jsem psal, nejméně starostí budeš mít při výměně stejné generace za stejnou generaci, tedy v tvém případě M52TU za M52TU.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Nechceš tam frknout rovnou 170kW třílitřík, mám k mání komplet s elektrikou, svodama a ŘJ pro takou zástavbu.. :idea:

http://auto.bazos.cz/inzerat/51210368/B ... omplet.php
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ušetři si starosti a jdi cestou M52TU. Všechno ostatní bude větší problém. M54 = drive by wire, M52 jednovanos = problém s EWS, datama pro zbytek auta atd.
Odpovědět